Pakiraam
Postitatud: K Okt 01, 2014 12:00 pm
Eputaks veidi tehtuga, kuna kogu auto on hetkel veel sellises seisukorras, et väga pointi pole sellest eraldi teemat teha, siis hetkel on teema objektiks pakiraam.
Lugu sai alguse sellest, kui minu ustav pisike Blazer kevadel nukralt igasugustelt nurkadelt roostemärke näitama hakkas. Tekkis mõte autole pisut värskem värv selga võõbata ning demonteerimistööde käigus roostes polte eemaldades ka plastist ning alumiiniumist originaalreelingud otsustasid otsa saada. Kuna ilma nendeta auto nägi peale komplekteerimist nilbe välja ja ega ausalt öeldes neist tuhkagi kasu ka tegelikult polnud, siis sai otsustatud, et teha tuleb korralik pakiraam.
Materjaliks sai valitud kerguse-tugevuse suhte tõttu 20 mm 1.25mm seinaga terastoru ning mõningad osad said valmistatud pihku trehvanud teraslatist. Võrk põhja pärineb K-Rautast ning sellise pisemat sorti raami jaoks jääb tahvlist veel umbes pool üle. Torude painutamise korraliku pingi puudumisel tellisin Cedost, tänud neile selle eest, et viitsisid vaeva näha ning õhema seinaga toru jaoks uue mandreli pingile tegid. Painutamisteenusega võib enam-vähem rahule jääda, kuigi oleks oodanud kulutatud raha eest pisut suuremat täpsust. Kui endale õnnestuks korralik torupainutaja hankida, siis ilmselt piisava harjutamise peale saaks ise parema tulemuse. Torude kokku keevitamisel kasutasin kombot TIG ja MAG keevitusest, kus ligipääs oli hea ning täidist vähe kulus, sinna TIG, kus ligipääs keeruline, sinna tuli traadikeevitusega läheneda. Kuna tegu oli esimese sellise leiutisega, siis nikerdamist ja mõõtmist oli omajagu ning paar pisiasja, mida tegelikult tähele ei pane, kui ei tea vaadata, jäid siiski hinge närima.
Kinnitub raam siinide originaalsete kinnituste otsa, seal sektoris midagi uut leiutama ei viitsinud hakata.
Hetkel on jagada ainult üks värvimata olukorras pilt, õhtul või homme loodan jagada ka värvitud ning paigaldatud olukorras pilte:

Lugu sai alguse sellest, kui minu ustav pisike Blazer kevadel nukralt igasugustelt nurkadelt roostemärke näitama hakkas. Tekkis mõte autole pisut värskem värv selga võõbata ning demonteerimistööde käigus roostes polte eemaldades ka plastist ning alumiiniumist originaalreelingud otsustasid otsa saada. Kuna ilma nendeta auto nägi peale komplekteerimist nilbe välja ja ega ausalt öeldes neist tuhkagi kasu ka tegelikult polnud, siis sai otsustatud, et teha tuleb korralik pakiraam.
Materjaliks sai valitud kerguse-tugevuse suhte tõttu 20 mm 1.25mm seinaga terastoru ning mõningad osad said valmistatud pihku trehvanud teraslatist. Võrk põhja pärineb K-Rautast ning sellise pisemat sorti raami jaoks jääb tahvlist veel umbes pool üle. Torude painutamise korraliku pingi puudumisel tellisin Cedost, tänud neile selle eest, et viitsisid vaeva näha ning õhema seinaga toru jaoks uue mandreli pingile tegid. Painutamisteenusega võib enam-vähem rahule jääda, kuigi oleks oodanud kulutatud raha eest pisut suuremat täpsust. Kui endale õnnestuks korralik torupainutaja hankida, siis ilmselt piisava harjutamise peale saaks ise parema tulemuse. Torude kokku keevitamisel kasutasin kombot TIG ja MAG keevitusest, kus ligipääs oli hea ning täidist vähe kulus, sinna TIG, kus ligipääs keeruline, sinna tuli traadikeevitusega läheneda. Kuna tegu oli esimese sellise leiutisega, siis nikerdamist ja mõõtmist oli omajagu ning paar pisiasja, mida tegelikult tähele ei pane, kui ei tea vaadata, jäid siiski hinge närima.
Kinnitub raam siinide originaalsete kinnituste otsa, seal sektoris midagi uut leiutama ei viitsinud hakata.
Hetkel on jagada ainult üks värvimata olukorras pilt, õhtul või homme loodan jagada ka värvitud ning paigaldatud olukorras pilte:

