1. leht 2-st
Anomaalia rooliga
Postitatud: N Mai 08, 2014 5:24 pm
Postitas criss82
Lugu siis selline, et ng üle öö otsustas rool tegema hakata just seda mida ise tahab.
Kiirendades ei midagi, sõidu ajal ei midagi ja siis järsku selline tunne, et mõlemad rattad tahavad oma teed minna.
Kõik liigendid üle vaadatud ja ainus loks mis sai kodus tuvastatud oli üks väheke vigane rooliots....
Ehk kellegil miskit tarka minuga jagada
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: N Mai 08, 2014 5:30 pm
Postitas puhvel
Rooliamort kõigepealt ja kõiksugu loksud sildades, need ongi.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: N Mai 08, 2014 5:56 pm
Postitas criss82
Auto margi unustasin sootuks... Opel monterey, sellel raisal amorti pole
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: N Mai 08, 2014 7:17 pm
Postitas LR90
criss82 kirjutas:Auto margi unustasin sootuks... Opel monterey, sellel raisal amorti pole
Aga kas roolisambal kardaan on?
Kui jah, siis alumine rist.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: R Mai 09, 2014 10:30 pm
Postitas kalleo
Vabandused ette, et segan teise mehe teemat, aga teema just selline mida isegi tahtsin alustada.
Mureks vana Jeepi Cherokee rool, mis viimasel ajal jõnksutades tagasi tuleb. Välja keerates käitub normaalselt, kohapeal tagasi keerata kah normaalne. Aga sõidu pealt keerab rooli tagasi väikeste jõnksude kaupa. Vahet pole kummalt poolt. Vahet pole kas 2WD või 4WD. Vahet pole kas linnaasfaldil või 3D kõveral metsateel. Tekkis suht järsku, kevadel. Midagi kahtlast ei paista kusagilt. Õli on ok, pumba hääl tavaline, rihm ei libise, kusagilt ei leki. Esisilla pooltelje ristid korras. Rattalaagrid... vanad, kuid liigset lõtku ei tundu olevat. Rooli liigendid kah teises nooruses, aga korralikult määritud, maanteel jookseb otse.. (TÜ mees samuti midagi kahtlast ei tuvastanud kuigi ässitasin ta esisilla kallale.) Esimese kardaani ristid on küll vanad. Aga roostet ja lõtku ei paista ning kardaani juurest lolli häält kuulda ei ole. Rehvid ühtlaselt kulunud...
Mis siis üle jääb? Rooliamort- kuda toda kontrollida või ainult vahetusega selgub. Või siis rooliamort võib kohe nii järsku saba anda? Siis on kerge kahtluse all ikka rattalaagrid ja esikardaani ristid. On kellelgi miskit sarnast juhtunud, või on ideid mida kontrollida/kindlasti vahetada. Maru häiriv on linnas sõita kui ei oska ette arvata kas rool tuleb ise või peab tagasi aitama...
Veelkord, kui minu postitus teemaalgatajat häirib siis andku kohe märku PS'i. Kustutan oma mure siit.
Tänud,
K.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: L Mai 10, 2014 6:30 am
Postitas criss82
Ei mind häiri.
pole aega leidnud asjaga tegeleda aga eile selgus, et kõlab sõidu ajal sellist metalli kriipimise häält ja just siis hakkab rool lollitama.
Homme lahkan asja pulkadeks ja juu siis selgub
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: P Mai 11, 2014 1:32 pm
Postitas toi
kalleo kirjutas:Vabandused ette, et segan teise mehe teemat, aga teema just selline mida isegi tahtsin alustada.
Mureks vana Jeepi Cherokee rool, mis viimasel ajal jõnksutades tagasi tuleb. Välja keerates käitub normaalselt, kohapeal tagasi keerata kah normaalne. Aga sõidu pealt keerab rooli tagasi väikeste jõnksude kaupa. Vahet pole kummalt poolt. Vahet pole kas 2WD või 4WD. Vahet pole kas linnaasfaldil või 3D kõveral metsateel. Tekkis suht järsku, kevadel. Midagi kahtlast ei paista kusagilt. Õli on ok, pumba hääl tavaline, rihm ei libise, kusagilt ei leki. Esisilla pooltelje ristid korras. Rattalaagrid... vanad, kuid liigset lõtku ei tundu olevat. Rooli liigendid kah teises nooruses, aga korralikult määritud, maanteel jookseb otse.. (TÜ mees samuti midagi kahtlast ei tuvastanud kuigi ässitasin ta esisilla kallale.) Esimese kardaani ristid on küll vanad. Aga roostet ja lõtku ei paista ning kardaani juurest lolli häält kuulda ei ole. Rehvid ühtlaselt kulunud...
Mis siis üle jääb? Rooliamort- kuda toda kontrollida või ainult vahetusega selgub. Või siis rooliamort võib kohe nii järsku saba anda? Siis on kerge kahtluse all ikka rattalaagrid ja esikardaani ristid. On kellelgi miskit sarnast juhtunud, või on ideid mida kontrollida/kindlasti vahetada. Maru häiriv on linnas sõita kui ei oska ette arvata kas rool tuleb ise või peab tagasi aitama...
Veelkord, kui minu postitus teemaalgatajat häirib siis andku kohe märku PS'i. Kustutan oma mure siit.
Tänud,
K.
Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 9:22 am
Postitas kalleo
toi kirjutas:Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Tänud, laupäeval sai kapoti all tegeldud. 1 rist seal on, rooli loksutades ei midagist kahtlast...
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 9:50 am
Postitas Krooniline
kalleo kirjutas:toi kirjutas:Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Tänud, laupäeval sai kapoti all tegeldud. 1 rist seal on, rooli loksutades ei midagist kahtlast...
Roolikarp ise võib puua kui on näiteks eelnevalt liialt peale reguleeritud ja siis jooksevad sealsed laagrid kokku( lausa pilbasteks). Lihtsalt enda lollusega läbi proovitud, mis lõppes karbi vahetusega muidugi.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 10:09 am
Postitas Bytewize
kalleo kirjutas:Vabandused ette, et segan teise mehe teemat, aga teema just selline mida isegi tahtsin alustada.
Mureks vana Jeepi Cherokee rool, mis viimasel ajal jõnksutades tagasi tuleb. Välja keerates käitub normaalselt, kohapeal tagasi keerata kah normaalne. Aga sõidu pealt keerab rooli tagasi väikeste jõnksude kaupa. Vahet pole kummalt poolt. Vahet pole kas 2WD või 4WD. Vahet pole kas linnaasfaldil või 3D kõveral metsateel. Tekkis suht järsku, kevadel. Midagi kahtlast ei paista kusagilt. Õli on ok, pumba hääl tavaline, rihm ei libise, kusagilt ei leki. Esisilla pooltelje ristid korras. Rattalaagrid... vanad, kuid liigset lõtku ei tundu olevat. Rooli liigendid kah teises nooruses, aga korralikult määritud, maanteel jookseb otse.. (TÜ mees samuti midagi kahtlast ei tuvastanud kuigi ässitasin ta esisilla kallale.) Esimese kardaani ristid on küll vanad. Aga roostet ja lõtku ei paista ning kardaani juurest lolli häält kuulda ei ole. Rehvid ühtlaselt kulunud...
Mis siis üle jääb? Rooliamort- kuda toda kontrollida või ainult vahetusega selgub. Või siis rooliamort võib kohe nii järsku saba anda? Siis on kerge kahtluse all ikka rattalaagrid ja esikardaani ristid. On kellelgi miskit sarnast juhtunud, või on ideid mida kontrollida/kindlasti vahetada. Maru häiriv on linnas sõita kui ei oska ette arvata kas rool tuleb ise või peab tagasi aitama...
Veelkord, kui minu postitus teemaalgatajat häirib siis andku kohe märku PS'i. Kustutan oma mure siit.
Tänud,
K.
Sul kas velg kõver ees, tasakaalustusjubinad ära kukkunud, rehvid nässus, või ühel rehvil muhk peal kuskil, vaata üle.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 10:34 am
Postitas kalleo
Krooniline kirjutas:Roolikarp ise võib puua kui on näiteks eelnevalt liialt peale reguleeritud ja siis jooksevad sealsed laagrid kokku( lausa pilbasteks). Lihtsalt enda lollusega läbi proovitud, mis lõppes karbi vahetusega muidugi.
Roolikarp on jah kahtlane koht. 6 aastat laitmatult töötanud. Pole võimendiga karpi kunagi lammutanud, seega mingi ummistus või kulumisest kinnikiilumine täiesti võimalik. Kui miski muu ei aita, siis ilmselt viimases järjrkorras tuleb lammutama hakata.
Bytewize kirjutas:Sul kas velg kõver ees, tasakaalustusjubinad ära kukkunud, rehvid nässus, või ühel rehvil muhk peal kuskil, vaata üle.
Veljed-rehvid oki-toki. See jõnksutamine ilmneb juba aeglase (pensionärist jalakäija) kiirusega liikudes. Ja ei ole seotud ratta pöörlemisega, et nagu miskist kohast ratas viskab.
Tänud kõigile!
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 10:40 am
Postitas Krooniline
Äkki on sellest manualist abi?
http://www.upload.ee/files/4050632/93ZJ_19.PDF.html Selle abil sain " uue "karbi paika reguleeritud. Erinevad probleemid ja lahendused ka välja toodud.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 1:46 pm
Postitas toi
kalleo kirjutas:toi kirjutas:Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Tänud, laupäeval sai kapoti all tegeldud. 1 rist seal on, rooli loksutades ei midagist kahtlast...
Silmaga vaadates ei saagi midagi kahtlast näha. Kui hakkab rooli nõksutama siis tavaliselt on risti 1 laager kinni roostetanud. Nüüd kui rooli keerad siis iga kord kui see laager peaks liikuma läheb rool raskeks korra ja kui sealt ülekeerad siis teebki nõksu sisse. Kui rooli kardaanil risti juures suurt nurka sees ei ole siis need laagrid liiguvad nii vähe et kipuvad niiskusega kinni roostetama.
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 2:11 pm
Postitas kalleo
toi kirjutas:Silmaga vaadates ei saagi midagi kahtlast näha. Kui hakkab rooli nõksutama siis tavaliselt on risti 1 laager kinni roostetanud. Nüüd kui rooli keerad siis iga kord kui see laager peaks liikuma läheb rool raskeks korra ja kui sealt ülekeerad siis teebki nõksu sisse. Kui rooli kardaanil risti juures suurt nurka sees ei ole siis need laagrid liiguvad nii vähe et kipuvad niiskusega kinni roostetama.
Ok, vaatan risti uuesti üle. (Ristidega seoses olen roostes ja olematute nõeltega laagrit muidugi näinud.) Kui nii mõelda, siis ristijama täiesti võimalik. Segadusse ajab asjaolu, et kohapeal rattaid pöörates jõnksusid nagu ei tunne- roolist tagasi pöörates. Jõnksud ikka siis kui masin liigub ja rool ise tagasi tuleb.
Tänud veelkord. Infi nüüd piisavalt. Alguses roolirist, siis esirattad maast lahti ning edasi roolikarp ja amort...
Re: Anomaalia rooliga
Postitatud: E Mai 12, 2014 2:27 pm
Postitas metsik
Oli ka sama jama Baikali taga. Probleemiks oli pragu raamis kust hakkavad roolo vardad minema ja roolivarda kronsa oli käändmiku küljes 1 poldiga.
Tänaval sõites ei tohiks seda juhtuda.
Pragu muidu ei näinud kui rooli loksutades.