Anomaalia rooliga

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

criss82
Mudder
Postitusi: 78
Liitunud: N Jaan 29, 2009 9:14 pm
Asukoht: Saaremaa

Anomaalia rooliga

Postitus Postitas criss82 »

Lugu siis selline, et ng üle öö otsustas rool tegema hakata just seda mida ise tahab.
Kiirendades ei midagi, sõidu ajal ei midagi ja siis järsku selline tunne, et mõlemad rattad tahavad oma teed minna.
Kõik liigendid üle vaadatud ja ainus loks mis sai kodus tuvastatud oli üks väheke vigane rooliots....

Ehk kellegil miskit tarka minuga jagada
Laevadel on sadamas turvaline, kuid mitte selleks neid ei ehitata!
Kasutaja avatar
puhvel
I live off from the mud
Postitusi: 2223
Liitunud: E Apr 16, 2012 7:34 pm

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas puhvel »

Rooliamort kõigepealt ja kõiksugu loksud sildades, need ongi.
XC 70
criss82
Mudder
Postitusi: 78
Liitunud: N Jaan 29, 2009 9:14 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas criss82 »

Auto margi unustasin sootuks... Opel monterey, sellel raisal amorti pole
Laevadel on sadamas turvaline, kuid mitte selleks neid ei ehitata!
Kasutaja avatar
LR90
I live off from the mud
Postitusi: 1563
Liitunud: T Dets 28, 2004 1:55 pm
Asukoht: Kunda taga metsas 5111459

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas LR90 »

criss82 kirjutas:Auto margi unustasin sootuks... Opel monterey, sellel raisal amorti pole
Aga kas roolisambal kardaan on?
Kui jah, siis alumine rist.
kui suureks saan, hakkan DEFENDERIKS
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas kalleo »

Vabandused ette, et segan teise mehe teemat, aga teema just selline mida isegi tahtsin alustada.

Mureks vana Jeepi Cherokee rool, mis viimasel ajal jõnksutades tagasi tuleb. Välja keerates käitub normaalselt, kohapeal tagasi keerata kah normaalne. Aga sõidu pealt keerab rooli tagasi väikeste jõnksude kaupa. Vahet pole kummalt poolt. Vahet pole kas 2WD või 4WD. Vahet pole kas linnaasfaldil või 3D kõveral metsateel. Tekkis suht järsku, kevadel. Midagi kahtlast ei paista kusagilt. Õli on ok, pumba hääl tavaline, rihm ei libise, kusagilt ei leki. Esisilla pooltelje ristid korras. Rattalaagrid... vanad, kuid liigset lõtku ei tundu olevat. Rooli liigendid kah teises nooruses, aga korralikult määritud, maanteel jookseb otse.. (TÜ mees samuti midagi kahtlast ei tuvastanud kuigi ässitasin ta esisilla kallale.) Esimese kardaani ristid on küll vanad. Aga roostet ja lõtku ei paista ning kardaani juurest lolli häält kuulda ei ole. Rehvid ühtlaselt kulunud...
Mis siis üle jääb? Rooliamort- kuda toda kontrollida või ainult vahetusega selgub. Või siis rooliamort võib kohe nii järsku saba anda? Siis on kerge kahtluse all ikka rattalaagrid ja esikardaani ristid. On kellelgi miskit sarnast juhtunud, või on ideid mida kontrollida/kindlasti vahetada. Maru häiriv on linnas sõita kui ei oska ette arvata kas rool tuleb ise või peab tagasi aitama...

Veelkord, kui minu postitus teemaalgatajat häirib siis andku kohe märku PS'i. Kustutan oma mure siit.
Tänud,
K.
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
criss82
Mudder
Postitusi: 78
Liitunud: N Jaan 29, 2009 9:14 pm
Asukoht: Saaremaa

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas criss82 »

Ei mind häiri.
pole aega leidnud asjaga tegeleda aga eile selgus, et kõlab sõidu ajal sellist metalli kriipimise häält ja just siis hakkab rool lollitama.
Homme lahkan asja pulkadeks ja juu siis selgub
Laevadel on sadamas turvaline, kuid mitte selleks neid ei ehitata!
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas toi »

kalleo kirjutas:Vabandused ette, et segan teise mehe teemat, aga teema just selline mida isegi tahtsin alustada.

Mureks vana Jeepi Cherokee rool, mis viimasel ajal jõnksutades tagasi tuleb. Välja keerates käitub normaalselt, kohapeal tagasi keerata kah normaalne. Aga sõidu pealt keerab rooli tagasi väikeste jõnksude kaupa. Vahet pole kummalt poolt. Vahet pole kas 2WD või 4WD. Vahet pole kas linnaasfaldil või 3D kõveral metsateel. Tekkis suht järsku, kevadel. Midagi kahtlast ei paista kusagilt. Õli on ok, pumba hääl tavaline, rihm ei libise, kusagilt ei leki. Esisilla pooltelje ristid korras. Rattalaagrid... vanad, kuid liigset lõtku ei tundu olevat. Rooli liigendid kah teises nooruses, aga korralikult määritud, maanteel jookseb otse.. (TÜ mees samuti midagi kahtlast ei tuvastanud kuigi ässitasin ta esisilla kallale.) Esimese kardaani ristid on küll vanad. Aga roostet ja lõtku ei paista ning kardaani juurest lolli häält kuulda ei ole. Rehvid ühtlaselt kulunud...
Mis siis üle jääb? Rooliamort- kuda toda kontrollida või ainult vahetusega selgub. Või siis rooliamort võib kohe nii järsku saba anda? Siis on kerge kahtluse all ikka rattalaagrid ja esikardaani ristid. On kellelgi miskit sarnast juhtunud, või on ideid mida kontrollida/kindlasti vahetada. Maru häiriv on linnas sõita kui ei oska ette arvata kas rool tuleb ise või peab tagasi aitama...

Veelkord, kui minu postitus teemaalgatajat häirib siis andku kohe märku PS'i. Kustutan oma mure siit.
Tänud,
K.




Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas kalleo »

toi kirjutas:Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Tänud, laupäeval sai kapoti all tegeldud. 1 rist seal on, rooli loksutades ei midagist kahtlast...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Krooniline
Rock Crawler
Postitusi: 687
Liitunud: T Aug 31, 2010 5:00 pm

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas Krooniline »

kalleo kirjutas:
toi kirjutas:Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Tänud, laupäeval sai kapoti all tegeldud. 1 rist seal on, rooli loksutades ei midagist kahtlast...
Roolikarp ise võib puua kui on näiteks eelnevalt liialt peale reguleeritud ja siis jooksevad sealsed laagrid kokku( lausa pilbasteks). Lihtsalt enda lollusega läbi proovitud, mis lõppes karbi vahetusega muidugi.
Kasutaja avatar
Bytewize
Rock Crawler
Postitusi: 735
Liitunud: L Apr 09, 2011 1:54 pm
Asukoht: Harjumaa | Tel.5II8II4

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas Bytewize »

kalleo kirjutas:Vabandused ette, et segan teise mehe teemat, aga teema just selline mida isegi tahtsin alustada.

Mureks vana Jeepi Cherokee rool, mis viimasel ajal jõnksutades tagasi tuleb. Välja keerates käitub normaalselt, kohapeal tagasi keerata kah normaalne. Aga sõidu pealt keerab rooli tagasi väikeste jõnksude kaupa. Vahet pole kummalt poolt. Vahet pole kas 2WD või 4WD. Vahet pole kas linnaasfaldil või 3D kõveral metsateel. Tekkis suht järsku, kevadel. Midagi kahtlast ei paista kusagilt. Õli on ok, pumba hääl tavaline, rihm ei libise, kusagilt ei leki. Esisilla pooltelje ristid korras. Rattalaagrid... vanad, kuid liigset lõtku ei tundu olevat. Rooli liigendid kah teises nooruses, aga korralikult määritud, maanteel jookseb otse.. (TÜ mees samuti midagi kahtlast ei tuvastanud kuigi ässitasin ta esisilla kallale.) Esimese kardaani ristid on küll vanad. Aga roostet ja lõtku ei paista ning kardaani juurest lolli häält kuulda ei ole. Rehvid ühtlaselt kulunud...
Mis siis üle jääb? Rooliamort- kuda toda kontrollida või ainult vahetusega selgub. Või siis rooliamort võib kohe nii järsku saba anda? Siis on kerge kahtluse all ikka rattalaagrid ja esikardaani ristid. On kellelgi miskit sarnast juhtunud, või on ideid mida kontrollida/kindlasti vahetada. Maru häiriv on linnas sõita kui ei oska ette arvata kas rool tuleb ise või peab tagasi aitama...

Veelkord, kui minu postitus teemaalgatajat häirib siis andku kohe märku PS'i. Kustutan oma mure siit.
Tänud,
K.
Sul kas velg kõver ees, tasakaalustusjubinad ära kukkunud, rehvid nässus, või ühel rehvil muhk peal kuskil, vaata üle.
Aitan vintsi, tõste ja muu tjuuninguga. Teen lihtsamaid freesimistöid, treimistöid ja pisemat automaatikat-koosteseadmeid.
Hüdrovintsiga-paadiankruga-täislukkudega chero-põka. Turistis tiim paadiankur.
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas kalleo »

Krooniline kirjutas:Roolikarp ise võib puua kui on näiteks eelnevalt liialt peale reguleeritud ja siis jooksevad sealsed laagrid kokku( lausa pilbasteks). Lihtsalt enda lollusega läbi proovitud, mis lõppes karbi vahetusega muidugi.
Roolikarp on jah kahtlane koht. 6 aastat laitmatult töötanud. Pole võimendiga karpi kunagi lammutanud, seega mingi ummistus või kulumisest kinnikiilumine täiesti võimalik. Kui miski muu ei aita, siis ilmselt viimases järjrkorras tuleb lammutama hakata.
Bytewize kirjutas:Sul kas velg kõver ees, tasakaalustusjubinad ära kukkunud, rehvid nässus, või ühel rehvil muhk peal kuskil, vaata üle.
Veljed-rehvid oki-toki. See jõnksutamine ilmneb juba aeglase (pensionärist jalakäija) kiirusega liikudes. Ja ei ole seotud ratta pöörlemisega, et nagu miskist kohast ratas viskab.

Tänud kõigile!
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Krooniline
Rock Crawler
Postitusi: 687
Liitunud: T Aug 31, 2010 5:00 pm

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas Krooniline »

Äkki on sellest manualist abi? http://www.upload.ee/files/4050632/93ZJ_19.PDF.html Selle abil sain " uue "karbi paika reguleeritud. Erinevad probleemid ja lahendused ka välja toodud.
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas toi »

kalleo kirjutas:
toi kirjutas:Vaata roolikardaani riste, ei usu et viga sillas.
Tänud, laupäeval sai kapoti all tegeldud. 1 rist seal on, rooli loksutades ei midagist kahtlast...

Silmaga vaadates ei saagi midagi kahtlast näha. Kui hakkab rooli nõksutama siis tavaliselt on risti 1 laager kinni roostetanud. Nüüd kui rooli keerad siis iga kord kui see laager peaks liikuma läheb rool raskeks korra ja kui sealt ülekeerad siis teebki nõksu sisse. Kui rooli kardaanil risti juures suurt nurka sees ei ole siis need laagrid liiguvad nii vähe et kipuvad niiskusega kinni roostetama.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
kalleo
Rock Crawler
Postitusi: 843
Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas kalleo »

toi kirjutas:Silmaga vaadates ei saagi midagi kahtlast näha. Kui hakkab rooli nõksutama siis tavaliselt on risti 1 laager kinni roostetanud. Nüüd kui rooli keerad siis iga kord kui see laager peaks liikuma läheb rool raskeks korra ja kui sealt ülekeerad siis teebki nõksu sisse. Kui rooli kardaanil risti juures suurt nurka sees ei ole siis need laagrid liiguvad nii vähe et kipuvad niiskusega kinni roostetama.
Ok, vaatan risti uuesti üle. (Ristidega seoses olen roostes ja olematute nõeltega laagrit muidugi näinud.) Kui nii mõelda, siis ristijama täiesti võimalik. Segadusse ajab asjaolu, et kohapeal rattaid pöörates jõnksusid nagu ei tunne- roolist tagasi pöörates. Jõnksud ikka siis kui masin liigub ja rool ise tagasi tuleb.

Tänud veelkord. Infi nüüd piisavalt. Alguses roolirist, siis esirattad maast lahti ning edasi roolikarp ja amort...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kasutaja avatar
metsik
I live off from the mud
Postitusi: 2131
Liitunud: R Aug 31, 2007 11:59 am
Asukoht: TALLINN kristiine juures

Re: Anomaalia rooliga

Postitus Postitas metsik »

Oli ka sama jama Baikali taga. Probleemiks oli pragu raamis kust hakkavad roolo vardad minema ja roolivarda kronsa oli käändmiku küljes 1 poldiga.
Tänaval sõites ei tohiks seda juhtuda.
Pragu muidu ei näinud kui rooli loksutades.
saaks maakerale tiiru peale. Tel. 5183816
http://www.kregori.ee Teleskooplaaduri teenused
https://www.facebook.com/kregori.ee/?fref=ts
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”