GC WJ murdunud väntvõlli andur
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
GC WJ murdunud väntvõlli andur
Tervitus!
Seiklus sai alguse juba pühapäeval. Võtsin ilusa ilma puhul viitsimise kokku, panin mustad riided selga ja läksin oma Jeep Grand Cherokee WJ-l (4,7 V8) väntvõlli andurit vahetama. Algus oli ilus. Uus andur ootas autos, juhendid olid kõik internetis välja loetud. Algul eemaldada starter ja seal taga ta siis pesitseb. Kõige keerulisem tundus auto all starteri eemaldamine. Kuid starteri eemaldamine oli just see kõige lihtsam. Pull algas, kui andur käeulatuses oli. Kõigepealt pistikut eemaldades otsustas andur kohe keskelt puruks murduda. No olgu, pole hullu, üks 3-4 cm jupp jäi veel plokist välja ja küll ma ta sealt kätte saan. Aga... ei saanud. Kiigutasin teda nii kruvikeerajatega, rahulikult kullinokkade ja näpitsatega - kuni üks hetk, murdus ta täielikult ja nüüd on allesjäänud junn ploki sees. Kes on 4,7 V8 mootoril seda vahetanud, teab, kui napp on see ligipääs temale. Proovisin puurida mini-drelliga nii palju kui see väike masin jaksas, kuid mitte piisavalt, et kruvi sisse keerata. Kruvi keeramine on ka omaette ooper, kuna ruumi lihtsalt ei ole ju!
USA foorumeid lugedes on see üsna levinud probleem USA autodega, et andurid pikapeale sooja-külma vahelduval mõjul on muutunud rabedaks ja murduvad.
Küsimus ongi tegelt selles, et kas siin on inimesi, kes on antud probleemiga kokku puutunud? Kuidas on see lahendatud? Jätaks välja selle variandi, mis muidugi oleks kõige mõttekam - ehk siis mootor maha. Vaatasin veidi ka õlipanni asukohta, et kui andur sissepoole lükata, saaks panni ära küll. Aga.. kui lähedal andur vändale on? Kas on ruumi sissepoole lükata? Kuna nii levinud probleem, peaks inimestel ehk kogemusi olema.
Suured tänud kaasa mõtlemise eest!
Seiklus sai alguse juba pühapäeval. Võtsin ilusa ilma puhul viitsimise kokku, panin mustad riided selga ja läksin oma Jeep Grand Cherokee WJ-l (4,7 V8) väntvõlli andurit vahetama. Algus oli ilus. Uus andur ootas autos, juhendid olid kõik internetis välja loetud. Algul eemaldada starter ja seal taga ta siis pesitseb. Kõige keerulisem tundus auto all starteri eemaldamine. Kuid starteri eemaldamine oli just see kõige lihtsam. Pull algas, kui andur käeulatuses oli. Kõigepealt pistikut eemaldades otsustas andur kohe keskelt puruks murduda. No olgu, pole hullu, üks 3-4 cm jupp jäi veel plokist välja ja küll ma ta sealt kätte saan. Aga... ei saanud. Kiigutasin teda nii kruvikeerajatega, rahulikult kullinokkade ja näpitsatega - kuni üks hetk, murdus ta täielikult ja nüüd on allesjäänud junn ploki sees. Kes on 4,7 V8 mootoril seda vahetanud, teab, kui napp on see ligipääs temale. Proovisin puurida mini-drelliga nii palju kui see väike masin jaksas, kuid mitte piisavalt, et kruvi sisse keerata. Kruvi keeramine on ka omaette ooper, kuna ruumi lihtsalt ei ole ju!
USA foorumeid lugedes on see üsna levinud probleem USA autodega, et andurid pikapeale sooja-külma vahelduval mõjul on muutunud rabedaks ja murduvad.
Küsimus ongi tegelt selles, et kas siin on inimesi, kes on antud probleemiga kokku puutunud? Kuidas on see lahendatud? Jätaks välja selle variandi, mis muidugi oleks kõige mõttekam - ehk siis mootor maha. Vaatasin veidi ka õlipanni asukohta, et kui andur sissepoole lükata, saaks panni ära küll. Aga.. kui lähedal andur vändale on? Kas on ruumi sissepoole lükata? Kuna nii levinud probleem, peaks inimestel ehk kogemusi olema.
Suured tänud kaasa mõtlemise eest!
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8, 1999a.
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Puusalt pakun , et lõika kerele auk sisse kui saab siis ehk lihtsam ,
Jeep
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Ka see mõte on läbi käinud, et rattakoopasse auk sisse lõigata ja sealt august siis puurida. Hiljem kinni keevitada. Kuid, ma jätsin hea meelega selle tagavara variandiks. Hetkel, on asi nii palju edenenud, et olen suutnud puurida mini-puuriga (Dremel) andurisse sisse augu, ning keeranud sinna kruvi. Siis sidusin kruvi külge peenikese trossi, mis omakorda seotud suurema trossi külge. Sättisin väikese trossi üle raudpulga, et kui ma tõmban, liiguks andur otse pesast välja. Vedasin auto alt välja, seal raudpulk otsa ja tirisin nii, et naba tahtis paigast minna. Tulemus - ca 5mm liikus andur väljapoole, kuid see oli ka kõik. Siis viskas juba üle. Ajasin teise auto tagurpidi Jeebi kõrvale, tross konksu külge ja õrnalt nõksutama. Lõppes see sellega, et kruvi murdus andurist välja, kuid andur ei liikunud millimeetritki. Ei ole kahjuks aega ja võimalust iga päev asjaga tegeleda, nõnda venib see töö. Ilmad keerasid ka kehvaks hetkel, seega venib veel edasi. Aga järgmine eesmärk - uus auk puurida, kõvasti tuld andurile anda ja uuesti kruvi sisse. Eks siis ole näha, mis saab.
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8, 1999a.
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Ostsin hiljuti huvitava aerosooli, põhimõte selline, et pihustad sutsaki-sutsaki mõne sekundi ja külmetab hetkeks -30 celsiust, nagu ehmatab kinni olevad asjad loodetavasti lahti.
Praktikas pole veel proovinud aga ehk toimiks antud juhulgi.
Praktikas pole veel proovinud aga ehk toimiks antud juhulgi.
XC 70
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 687
- Liitunud: T Aug 31, 2010 5:00 pm
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Kahju, et CO kustutid autodes keelatud on. Sellega ka saadud sama toimega asju lahtipuhvel kirjutas:Ostsin hiljuti huvitava aerosooli, põhimõte selline, et pihustad sutsaki-sutsaki mõne sekundi ja külmetab hetkeks -30 celsiust, nagu ehmatab kinni olevad asjad loodetavasti lahti.
Praktikas pole veel proovinud aga ehk toimiks antud juhulgi.

Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Mis jutt see on ja kes keelas ?Krooniline kirjutas:Kahju, et CO kustutid autodes keelatud on. Sellega ka saadud sama toimega asju lahtipuhvel kirjutas:Ostsin hiljuti huvitava aerosooli, põhimõte selline, et pihustad sutsaki-sutsaki mõne sekundi ja külmetab hetkeks -30 celsiust, nagu ehmatab kinni olevad asjad loodetavasti lahti.
Praktikas pole veel proovinud aga ehk toimiks antud juhulgi.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Puuri mis sa puurid, aga tolku vähe. Vana rikkis andur on paisunud ja ei mahugi august välja. Ainus võimalus sissepoole. Või tükkidena välja.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Kui lähedal ta vändale (või hoorattale, kummast ta loeb) võib olla? Kas jääb talle ruumi seal, et sisse lükata?Tegija kirjutas:Puuri mis sa puurid, aga tolku vähe. Vana rikkis andur on paisunud ja ei mahugi august välja. Ainus võimalus sissepoole. Või tükkidena välja.
Teine asi, kas karteripõhja saab probleemideta alt ära või jäävad sillaosad ette? Esimesel vaatlusel tundus, nagu saaks vähemalt natukenegi allapoole, et siis millegagi andurit sealt taga ajada.
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8, 1999a.
Re: GC WJ murdunud väntvõlli andur
Kirjutan siia, et ka teised, kes kunagi antud mure ees on, saaksid ideid. (NB!! Mina täheldasin, et mida soojemad on ilmad, seda parem oli puurida. Anduri kuumutamine ei aidanud. Paar päeva soojasid ilmasid tegi anduri mõnusalt pehmemaks.)
Probleem sai täna lahenduse. Toimisin ikka sama rada pidi edasi ja ei jätnud jonni. Puurisin kruvi veel sügavamale andurisse ja uuesti tross külge. Teine ots teise auto taha
. Esimesed kaks tõmmet lõppesid trossi sõlmede lahti minemisega, kuid kolmas oli edukas. Andur lahkus omalt positsioonilt
Siin ta on, täies uhkuses:



Probleemiks oligi anduri auku tekkinud korrosioonist rant. Kui andur oli käes, lihvisin seda auku seal ikka üks veerand tundi. Mis puudutab aga anduri sisse lükkamist - siis sellel mootoril on see võimatu. Kohe on tunda vänta ja ruumi sisse lükkamiseks antud mootoril puudub. Uus sees, veidi sõidetud, hetkel veakoode pole visanud.
Probleem sai täna lahenduse. Toimisin ikka sama rada pidi edasi ja ei jätnud jonni. Puurisin kruvi veel sügavamale andurisse ja uuesti tross külge. Teine ots teise auto taha


Siin ta on, täies uhkuses:



Probleemiks oligi anduri auku tekkinud korrosioonist rant. Kui andur oli käes, lihvisin seda auku seal ikka üks veerand tundi. Mis puudutab aga anduri sisse lükkamist - siis sellel mootoril on see võimatu. Kohe on tunda vänta ja ruumi sisse lükkamiseks antud mootoril puudub. Uus sees, veidi sõidetud, hetkel veakoode pole visanud.
Viimati muutis lahekas, L Mai 31, 2014 12:50 pm, muudetud 1 kord kokku.
Jeep Grand Cherokee 4,7 V8, 1999a.