Tiivik sisselaskekollektorisse

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

kiilakas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: K Juul 07, 2010 4:32 pm
Asukoht: Tallinn

Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas kiilakas »

Tere.
Netis pakutakse imelikku "Turbo Fan" tiivikut mis paigaldatakse õhufiltri ja gaasiklapi vahele. Pöörete arv 55 000 rpm. Ei maksa suht midagi ja pidavat tõstma mootori võimsust, vähendama kütusekulu. Alul arvasin, et on elektrimootriga aga see hoopis vabalt pöörlev. Tagasiside: 99% Exellent :shock:
Kas keegi teab soovitada või on omal nahal sellist vidinat katsetanud?
Kiilakas
Kasutaja avatar
holari
Rock Crawler
Postitusi: 809
Liitunud: E Nov 26, 2012 10:32 am
Asukoht: Pärnu

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas holari »

Jeerum.....minusilmis peaks see imevigur just võimsust vähendama,kuna takistab õhu pealevoolu. Mis pagan selle peaks käima panema? Jäta see küll aint mõtteks.

Parimat.
laurz
Rock Crawler
Postitusi: 552
Liitunud: P Jaan 10, 2010 6:40 pm
Asukoht: Tartu

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas laurz »

.......kui vaid mootorid tarbiksid ainult õhku.... :bg ...ma kruviksin kümme tiivikut sisselaskesse :D tegelikult võib asjal väike iva olla.TB sulgumisel käib tiivik inertsist ju edasi.Nii et uuesti avanemisel ei imeta õhku,vaid õhk "surutakse" sisse...Aga kütus :wink:
Kasutaja avatar
Tarmu
Rock Crawler
Postitusi: 641
Liitunud: R Mär 07, 2008 9:49 am
Asukoht: Laulasmaa
Kontakt:

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Tarmu »

Telli parem teleturust " Buntrainer" :)
Rocky(peer) Viis Kolm Neli Kaks Seitse Kuus Null Üks

http://tr-trans.eu/
karla1
Mudder
Postitusi: 54
Liitunud: L Apr 10, 2010 10:59 am

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas karla1 »

Top Gear,is oli kord nendest "turbotest" juttu, ja hot mingit mõju avaldas alles siis,kui pandi 2 lehepuhurit õhku sisse puristama.
Kasutaja avatar
Ax
True Off Roader!
Postitusi: 1168
Liitunud: T Sept 16, 2008 8:37 am
Asukoht: Tartu

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Ax »

Krt ja mõtlesin, et füüsika seadused kehtivad. Tra paned vabalt pöörleva vurri tööle ja kilovatid lendavad läbi sumpsi välja.
Kus ma kül eland olen?
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Kasutaja avatar
TarviR
Rock Crawler
Postitusi: 676
Liitunud: E Mai 23, 2011 11:59 pm

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas TarviR »

Kusjuures kütusekulu ehk vähendabki. Mootor saab vähem õhku kätte seega põletab vähem kütust.
samas võiks proovida ka näiteks korraliku suure kaltsu toppimist õhuvõttu. Aga tekstiili mootorisse sattumise vältimiseks kindlasti enne õhufiltrit.
D4D+R6+V6
Kasutaja avatar
Martinsr
Fitting 38"
Postitusi: 272
Liitunud: P Mär 28, 2010 6:20 pm
Asukoht: Tallinn/Harjumaa

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Martinsr »

TarviR kirjutas:Kusjuures kütusekulu ehk vähendabki. Mootor saab vähem õhku kätte seega põletab vähem kütust.
samas võiks proovida ka näiteks korraliku suure kaltsu toppimist õhuvõttu. Aga tekstiili mootorisse sattumise vältimiseks kindlasti enne õhufiltrit.

Pigem on asi vastupidi. Mida vähem õhku seda rohkem läheb kütust. Kusagilt peab lisa tulema. Sama effekt umbes õhufiltriga, suurema koguse kütusega kompenseeritakse õhu puudujääki.

Tarvi, ma loodan, et sa need read kirjutasid huumoriga, mitte tõsiselt mõeldes... :roll:
Mitsubishi Pajero matkamaja
www.uitajad.ee
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Roostekoll »

Mulle torkas selle va vurriga esimese asjana vot sihuke vidin kohe pähe
http://forte.delfi.ee/news/auto/age-aut ... d=23675175
Ei näe ühtegi loogilist seletust, miks sisselaskes mingi õhupöörise tekitamine midagi tuntavalt parandaks. Pigem vähendab jõudlust, tõstab küttekulu ja kergendab kukrut.
Kui keegi järgi proovib, siis andku muidugi teada, äki on õige asi ja peaks juba tehases peale pandama :mrgreen:
Trolle pole olemas
Kasutaja avatar
Maaks
Rock Crawler
Postitusi: 984
Liitunud: P Okt 05, 2008 10:37 am
Asukoht: Tallinn, Ida-Virumaa

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Maaks »

Roostekoll kirjutas:...Kui keegi järgi proovib, siis andku muidugi teada, äki on õige asi ja peaks juba tehases peale pandama :mrgreen:
Kõigil autodel on need turbuliseerivad propellerid ja neodüünmagnetid ja kütuse aktivaatorid tehasest väljudes peal, aga nagu nad värvast väljuvad nii korjavad moslemid nad öövarjus maha! OPEC'i naftapumpajate vandenõu :twisted:
kiilakas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: K Juul 07, 2010 4:32 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas kiilakas »

Asi sai selgemaks ja kasu asemel sain suutäie naerda. :lol:
Tänan kõiki kes viitsisid vastata.
Kiilakas
Kasutaja avatar
ahto42
Rock Crawler
Postitusi: 948
Liitunud: T Mai 11, 2010 7:49 am
Asukoht: Tartu-Luunja

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas ahto42 »

X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
kiilakas
Off Roader Wannabe
Postitusi: 35
Liitunud: K Juul 07, 2010 4:32 pm
Asukoht: Tallinn

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas kiilakas »

Kiilakas
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Tegija »

Kas keegi on mõelnud sellele ,et vana vene belarussi mootoril on peale õhufiltrit pikk kaarega kitsenev, ehk siis peenemaks minev sisselaske kollektor. Jätan vastuse teadjatele, aga niipalju ütlen et sama otstarvet tekitab see esialgu niiöelda propeller seal kollektoris. Efektiivsus on juba teine teema, millele ei oska enne vastata kui tehtud vastavad mõõtmised.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Kasutaja avatar
Roostekoll
Fitting 38"
Postitusi: 391
Liitunud: K Juul 31, 2013 9:24 pm
Asukoht: Tallinnacundimeesükskorsakov

Re: Tiivik sisselaskekollektorisse

Postitus Postitas Roostekoll »

Tegija kirjutas:Kas keegi on mõelnud sellele ,et vana vene belarussi mootoril on peale õhufiltrit pikk kaarega kitsenev, ehk siis peenemaks minev sisselaske kollektor. Jätan vastuse teadjatele, aga niipalju ütlen et sama otstarvet tekitab see esialgu niiöelda propeller seal kollektoris. Efektiivsus on juba teine teema, millele ei oska enne vastata kui tehtud vastavad mõõtmised.
Selge see, et kooniline toru tõstab õhu survet ja sealt edasi võib igaüks edasi nuputada.
Ventilaatoritel-tiivikutel-sõukruvidel tööpõhimõte ka selles, et ühel pool tekitatakse alarõhk ning teisele poole suunatakse surve.
Lõõpimist kõrvale jättes aga vabalt õhuvooluga kaasavehkiv tiivik sisuliselt effekti juurde ei tohiks anda. Hea kui midagi lahti ei pudene ja pütist pinsetiga pärast taga ajama ei pea. Kui ikka asja kasutegur sellel jubinal on mõõdetav, siis miks mitte. Jänes tsampust ei joo
Trolle pole olemas
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”