1. leht 3-st

HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: K Mär 19, 2014 8:17 pm
Postitas tphnd
Peas keerlevad erinevad ideed, ma tean et seda on tehtud aga küsimus on millise auto juppidega oleks kõige mõistlikum seda läbi viia, mis vedrud/lääbad jne
Laias maailmas on ka näiteid väga vähe kuid parimad pildid leidsin sellised:

Pilt

Pilt

Pilt

Mida doonorina kasutada?
Juppide list peaks olema: Lääbad, vedrud, paralleelvarras ja ports metalli mida lõigata
Asja point ei ole 10" tõste, lihtsalt doonorraami on eest juba käkitud ja ümber peaks midagi tegema enivei, miks mitte siis juba spiraalidele.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: K Mär 19, 2014 10:54 pm
Postitas Praks1
Siin on kasutatud Toyota lääbasi,aga need on viimased mida soovitan.
Kui üldse kasutada,siis Landrover deffeka,või disco 1 esilääbasi.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 12:44 am
Postitas marauder
Mis Toyota omadel viga?

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 6:36 am
Postitas tphnd
ma ise mõtlesin pigem nendel radadel, et mis masin oleks kaalult lähedane ala 4,2 Patrol?

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 8:25 am
Postitas Jünger
Praks, ära aja paska.
Toyota lääbadel ei ole midagi viga, kuni nad on vanatüübi omad. Neid kannatab isegi kergemaks puurida.
Uued, millel on raami pool otsas silm, on maru pehmed.


Kaspar

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 9:32 am
Postitas Praks1
Nii ja nüüd leia sinna kohe saadaval olevad normaalsed puksid,hui leiad.
Uemad toyota 70-80 lääbad on täielikust saiast tehtud ja samuti pole väga leida norm pukse siin.
Mingid sinised,kollased jne puksid võib kohe ahju visata,mis juba peale esimest katset on läbi :D
Mina näiteks ei viitsi kuskilt Ebayst tellida ja loota,et tuleb õige.Kusjuures paljudele Toyotadele pole ka seal õigeid pukse tootekataloogis jne.
Samuti ei tea,et keegi oleks vana 70 lääbasi katsetanud tr3 all,seega ei julge tugevuse kohta tääkida.
LR omasi oleme katsetanud varem piisavalt(kõveraks pole ühtegi saanud).Ühesõnaga need on LR kõige paremad jupid ja hind normaalne.
Tean isegi kus vedeleb 2 tk.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 9:49 am
Postitas uputaja
Etteruttavalt võin öelda, et see toiming niiväga lihtne pole. Muudkui paned ja tuleb.

Võin omast kogemusest öelda, et esimene kord ei tule nii nagu tehase pilli :mrgreen:

Aga asjad, mida selle juures jälgida oleks:

Mõttetu rauda pole vaja auto külge keevitada. Näiteks: Lääba kinnitusi pole vaja teha 10mm plaadist.
Vedrude pikkus sõiduasendis.
Kas panhard mahub vahele ja selle max pikkus.
Läbilöögi puhvrite valik ja asukoht.
Difri nurk, et kardaan jääks norm (ette vaja kindlasti topeltrist vk poole)
Käändmiku nurkade korrigeerimine.
Lääba raamipoolse kinnituse asukoht.
Kkasti tala modimine (kardaan ei mahu käima)
Lääbade ründenurk võimalikult väikseks( Et vedrustus neelaks lööki, mitte lääbast raami)
Amortide paigutuseks ruumi kole vähe. Norm lahendus oli vedru sisse.
Roolivarda üles toomine, sest mida suurem on roolivarda nurk, seda hullemalt rool maastikul rabelema hakkab.

jne.


EDIT: Antud pildil ei ole 60 cruiseri sild: Paralleelvarras ju silla taga ning reverse cut differ.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 10:12 am
Postitas tuningman
uputaja kirjutas: Antud pildil ei ole 60 cruiseri sild: Paralleelvarras ju silla taga ning reverse cut differ.

Seda vaatasin isegi, et paraleelvarda käpp on imelik ja differ oleks nagu valetpidi all, aga ei julgend nagu midagi õelda ka :roll:
js siin ju ka lääbadel raami pool otsas silmad, mitte tikud.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 9:18 pm
Postitas tphnd
pildil on ilmselt lükatud kogu 80 sild alla
mul veeres täna hoovi masin millel on suht ok raam, kere läheb maha ja mul oleks suvel aega sellega mängida

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: N Mär 20, 2014 11:54 pm
Postitas marauder
Aga mis targemad soovitavad siis - sellisele pikale paadile (olgu ta siis Länkar vöi Patrol) mida soovitatakse teha? Kas SOA vöi lääbad? Töömaht jämedalt sama vist?

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: R Mär 21, 2014 12:10 am
Postitas Praks1
Töömaht on spiraalidele tehes vähemalt 10x suurem.Kui seda veel teinud kah pole,siis midagi head sealt ei tule.
Vanasti oleme umbes päevaga patroli kõrgeks tõstnud.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: R Mär 21, 2014 12:18 am
Postitas toi
Aga mis see SOA tõste annab peale välimuse. Kinni jääb ju silla peale aga spiraalidega läheb silla käik ju oluliselt paremaks. Paranda mind Ivar kui eksin aga mina olen aru saanud et lehtvedrudega flex jupraktiliselt olematu ja selle mõttega spiraale pannaksegi. Mitte sellepärast et keret tõsta. Mina usun et läbivust parandavad parem sillakäik ja suuremad rattad. See SOA tõste on enese petmine.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: R Mär 21, 2014 12:33 am
Postitas Praks1
Vanasti oli tõste mõte, et rattad ära mahuks.
Üldiselt te ilmselt ei kujuta ette mis töö on autole sillad alla panna, et kõik toimiks ja kannataks kriitikat,säiliks juhitavus, et oleks flex ja puksid kestaks kauem,kui 2 metsas käiku. Need asjad on kõik omavahel seotud.
Võib nad alla panna,aga lõpuks on flex nagu lehega jne tulemusi võib saavutada.
Lihtsam ja odavam on osta vastav auto,saab ülevaatuse kah tulevikus.

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: R Mär 21, 2014 12:52 am
Postitas toi
Praks1 kirjutas:Vanasti oli tõste mõte, et rattad ära mahuks.
Üldiselt te ilmselt ei kujuta ette mis töö on autole sillad alla panna, et kõik toimiks ja kannataks kriitikat,säiliks juhitavus, et oleks flex ja puksid kestaks kauem,kui 2 metsas käiku. Need asjad on kõik omavahel seotud.
Võib nad alla panna,aga lõpuks on flex nagu lehega jne tulemusi võib saavutada.
Lihtsam ja odavam on osta vastav auto,saab ülevaatuse kah tulevikus.

Üldiselt olen su jutuga nõus aga olen aru saanud et selle foorumi mõte ei ole propageerida inimesi ostma valmis produkte vaid ise ehitama. Ja see ei peagi olema lihtne. Muidugi on lihtne öelda et osta Suzuki või Cherokee aga no kui ei meeldi, siis tulebki ehitada sellist projekti mis ei ole loodud läbi lööma tr3s. Tähtis on et endale meeldib ja et igav ei hakkaks.

NB See patrol millega teie võistlesite ei olnud mitte SOA tõstega ju. Ja usun et sa ei sündinud sellise andega et esimesel autol kohe spiraalide paigaldus õnnestus. See on ju tore kui inimesed omandavad selliseid kogemusi ja sulle tuleb väärikaid konkurente :D .

Re: HJ60 spiraalvedrudele

Postitatud: R Mär 21, 2014 1:52 am
Postitas Praks1
Räägingi omadest kogemustest. See projekt läheb hulga raha maksma ja hiljem mõtled 99%,et miks ma loll seda tegin.kuna müüa pole seda kellelegi ja tahaks ikkagi mingit lühikest pilli. Kui kõik asjad teed ise on ikkagi kooliraha suur,kui just ei kingita asju.
Esimeseks modifitseerimiseks on erinevate sildade,lääbade, vedrude,ja kõige muu kokkusobitamine nats liiga keerukas projekt minuarust.
Enne tuleks käia hunnik garaaže läbi, vaadata erinevaid autosid ja koguda kogemusi, õpetusi,et hiljem peaks vähem ringi tegema asju.
Minule näiteks ei meeldi enda tehtud asju ringi teha.
Patrolid on meil kõik lehtedega olnud. Koos Volvo sillaga tuli spiraal.