1. leht 2-st
N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 9:43 am
Postitas kopikas96
Tere foorum.
Kuna alles 4x4 maailmas algaja, siis tekkis küsimus. Erinevaid teemasid lugedes jäi silma, et vintsi või sahaga ringi sõites peab ARKis tegema autopassi märke. Oman L200, mille kategooria on N1G. Rauad ees ja lisatuled. On tekkinud vajadus vintsi järele.
Kas ma võin selle paigaldada, ilma ARKis asju ajamata?
Enne lume maha sadamist olen mõelud ka saha otstarbekusest - elan maal. Sahaga ringi sõitmiseks (ei viitsi ju kogu aeg eest ära kakkuda,vahel vaja ju ka sõpra hädas aidata, jne) pean vist ikkagi ARKi ust kulutama??
Lugedes erinevaid õigusakte, ei ole ma aru saanud, mida head annab mulle see "G". Oskab keegi selle lollile puust ette ja punaseks teha või vähemalt viidata mingisugusele kirjandusele, kust ise õppida võiksin - lugemisoskus on täitsa olemas.
Tänud ette foorumlased
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 10:44 am
Postitas LauriJ
Vintsi võid küll paigaldada ilma ARKis asju ajamata. Oleneb muidugi, kuidas paigaldad. Kui auto mõõdud ei muutu, siis ei hakka keegi kobisema.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 12:04 pm
Postitas honkomees
kopikas96 kirjutas:... ei ole ma aru saanud, mida head annab mulle see "G". ...
ei annagi midagi head, ennem vastupidi. Ikkagi veoauto, millel ülevaatus tihedamine ja ka muid piiranguid, mida tavamaasturil pole.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 2:17 pm
Postitas Rainer
See G peaks tähendama nelivedu.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 2:59 pm
Postitas Faric
Kodus frontera millel ka G passi löödud ja see tähendab raudade olemasolu ametlikult, et mitteükski sinikuub kobiseda ei saa aga esimene lühend ütleb millega tegu kas veoauto, sõiduauto, kaubik, hetkel puusalt tulistama ei hakka niipalju tean et O tähendab haagist. Ja üv pole siin midagi pistmist, veoautoga saab tegu olla siis kui on registrimass üle 3500kg.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 3:17 pm
Postitas kopikas96
Leidsin sellist infot:
http://www.jrmotors.ee/index.php?page=t ... savarustus
http://www.autoekspert.ee/kaitserauad
Saan aru, et ka tavalisele autole võib panna raudasid, vintsi. Mida annab mulle siis see G - maastikusõiduk. Esimesest viitest, et võin teha tõste??
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 3:51 pm
Postitas Roostekoll
Riigiteatajast txt failina siis selline pikk joru -
https://www.riigiteataja.ee/akt/12754483.txt
ja guugeldades hüppab esimese asjana ette
http://www.ohtuleht.ee/12535
Riigiteatajasse ma süüvima ei hakanud esmase hooga. Tõenäoliselt saab selle asja ka lihtsalt riigiteataja kodulehelt üles otsida kui vaja tõsisemalt süüvida.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 4:01 pm
Postitas kagu82
riigiteatajas kõik ilusti ära seletatud...oma navaral ka passis N1G, ehk siis N1 on veoauto(väikeveok), mille täismass on kuni 3500kg ja G tähendab maastikusõidukit...selle kohta, mis tingimustele peab vastama, saab lugeda samuti riigiteatajast...googli otsingusse "sõiduki kategooria" ja olemas...
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 4:07 pm
Postitas rommel
Faric kirjutas:Kodus frontera millel ka G passi löödud ja see tähendab raudade olemasolu ametlikult, et mitteükski sinikuub kobiseda ei saa aga esimene lühend ütleb millega tegu kas veoauto, sõiduauto, kaubik, hetkel puusalt tulistama ei hakka niipalju tean et O tähendab haagist. Ja üv pole siin midagi pistmist, veoautoga saab tegu olla siis kui on registrimass üle 3500kg.
N on veoauto (/veok/kaubik) sõltumata sellest kas registrimass on 3500 + või alla selle, reg massi peaks näitama N-i järel olev number (1 peaks olema kuni 3500 kg). Kui alla 3,5 t siis Eestis võib sõita B kat lubadega. Kasutaja jaoks on vast vahe ülevaatuse ja kindlustuse hindades (arvestuse meetod on teine) aga ettevõtjal on N-i eeliseks see, et erinevalt M katist ei peeta seda sõiduautoks ja (vähemalt siiani) sõidupäevikut pidama ei pea.
E: G peaks tähendama lülitatavat nelikvedu. Pidev nelikvedu minu mäletamist mööda G tähte lisaks ei andnud.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 4:12 pm
Postitas Roostekoll
Rauad ja stanged
Lähtudes hetkel kehtivast teede ja sideministri määrusest nr. 50 „ Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" kood 603, võib direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavaid ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteeme paigaldada kuni 24. maini 2007.a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G). Peale nimetatud kuupäeva liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G) on lubatud paigaldada ainult direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavaid ja e-sertifitseeritud täiendavaid esikaitsesüsteeme.
Kas sellest võin siis järeldada, et oma M1G kategooria potjomkinile, mille esmane arvelevõtmine oli eelmisel aastatuhandel, võin ette pookida isemeisterdatud kaitserauad ja keegi mingeid sertifikaate taga ajada ei saa?
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 4:46 pm
Postitas tuningman
Põhimõtteliselt nii ta peaks olema jah.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 4:58 pm
Postitas tarmo
G tähis pidevat või mitte pidevat nelikvedu küll ei erista.
Pigem oli see seaduses (ei viitsi otsida) määratletud tõusu ületamise võimekusega. Ise küsimus, et kuidas seda määratakse erinevatel automudelitel.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 6:32 pm
Postitas kagu82
asi peaks nii olema...
2. N kategooria (veoauto) sõidukid on vähemalt neljarattalised veoseveoks
konstrueeritud ja valmistatud mootorsõidukid:
a) N1 kategooria on sõiduk, mille täismass ei ületa 3,5 t;
b) N2 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 3,5 t, kuid ei ületa 12 t;
c) N3 kategooria on sõiduk, mille täismass on üle 12 t.
Poolhaagise või kesktelghaagise veoks konstrueeritud veduki korral on selle
kategooria määramisel arvestatavaks massiks veduki tühimass, millele on liidetud
pool- või kesktelghaagise poolt vedukile ülekantavale suurimale staatilisele
vertikaalsele koormusele vastav mass ning vajadusel ka veduki enda koorma suurim
mass.
3. M ja N kategooria sõidukid loetakse maastikusõidukiteks, mida tähistatakse G tähe
lisamisega kategooria tähisesse, kui nad täidavad järgmisi nõudeid:
1. N1 kategooria sõiduk, mille täismass ei ületa 2,0 t ja M1 kategooria sõiduk, kui neil
vähemalt üks esi- ja üks tagatelg on veoteljed, sh sõidukid, mille ühte telge on
võimalik välja lülitada ja vähemalt ühe veotelje diferentsiaal on lukustatav või sellel
on sarnast toimet omav mehhanism ning kui ilma haagiseta sõidukid on võimelised
ületama 30 % tõusu. Lisaks sellele peavad sõidukid rahuldama järgnevast kuuest
nõudest vähemalt viite nõuet:
a) pealesõidunurk on vähemalt 25º;
b) eemaldumisnurk on vähemalt 20º;
c) teekumeruse ületusnurk on vähemalt 20º;
d) vähim esitelje kliirens on 180 mm;
e) vähim tagatelje kliirens on 180 mm;
f) vähim kliirens sildadevahelises alas on 200 mm;
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 10:24 pm
Postitas TiitR
rommel kirjutas:
E: G peaks tähendama lülitatavat nelikvedu. Pidev nelikvedu minu mäletamist mööda G tähte lisaks ei andnud.
Minu LC-l ka passis M1G, kuigi on pidev nelik.
Re: N1G - mis loom see on
Postitatud: P Dets 08, 2013 10:40 pm
Postitas CaveMan
Roostekoll kirjutas:Rauad ja stanged
Lähtudes hetkel kehtivast teede ja sideministri määrusest nr. 50 „ Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded" kood 603, võib direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavaid ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteeme paigaldada kuni 24. maini 2007.a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G). Peale nimetatud kuupäeva liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1G ja N1G) on lubatud paigaldada ainult direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavaid ja e-sertifitseeritud täiendavaid esikaitsesüsteeme.
Kas sellest võin siis järeldada, et oma M1G kategooria potjomkinile, mille esmane arvelevõtmine oli eelmisel aastatuhandel, võin ette pookida isemeisterdatud kaitserauad ja keegi mingeid sertifikaate taga ajada ei saa?
Ei ole vahet kas on G või mitte. Sai millalgi tehtud väheke teadustööd. Lugege siit minu postitusi:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?p=253013#p253013