1. leht 1-st

Krõbin esisillas

Postitatud: L Nov 11, 2006 3:06 pm
Postitas page
Tere,
vaja nõu, kogemusi jne.
Auto Samurai 1,3 89a. lugu järgmine: ostsin kevadel, siis oli hoo mahavõtmisel(nii kõige paremini 15 -20km/h juures) kuulda auto sees, et esisild teeb häält(krou-Krou), lui aken all siis polnud kuulda midagi.
Nüüd 4000 km-i hiljem on kuulda allalastud aknaga(väikesel kiirusel) selline krõk-krõk. Proovisin, et kui panen sisse esisilla, siis krõbinat polnud. Tõstsin esiotsa üles keerutasin rattaid, ei midagi. Siis võtsin esimese kardaani alt ära, proovisõit, ei mingit võõrast häält. Kardaanil ristid liikusid losutamisel hästi vähe üles-all, väändele loksu ei täheldanud(vahekastipoolne loksus sutsu rohkem). Vaatasin õli esisillas(vahetasin suvel), sellist alumiiniumi pulbri sädelust polnud. On näha, et esisilda on millalgi lahti võetud.
Manuaalseid hube pole, kogu värk pidevalt taga.
Ise kahtlustan siiski seda reduktori värki.
Kuna garaazi pole, siis lumehanges rohkem lammutada ei taha.
On midagi, mida saab veel uurida. Praegu kardaani all pole. Võib soovitada kontrollikohta(Tallinn), kus asjast rohkem teatakse.

Postitatud: P Nov 12, 2006 2:28 pm
Postitas rommi
igaks juhuks soovitan kontrollida esikardaani üle... mine sa tea, äkki pääsed ka lihtsalt - minul igatahes ükskord juhtus nii ja täitsa vigase difri moodi kostus algusesl.
sellekohane teema ka:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=3661&highlight=

Postitatud: P Nov 12, 2006 4:36 pm
Postitas page
rommi kirjutas:igaks juhuks soovitan kontrollida esikardaani üle... mine sa tea, äkki pääsed ka lihtsalt - minul igatahes ükskord juhtus nii ja täitsa vigase difri moodi kostus algusesl.
sellekohane teema ka:
http://www.4x4.ee/forum/viewtopic.php?t=3661&highlight=
Igaks juhuks võtan kardaani ristid lahti, lootus on lollide lohutus.

Huvitav, kas kardaani kaasavedamine difri poolt on siis selline koormus, et häält teeb.

Postitatud: E Nov 13, 2006 8:52 am
Postitas tango
Ei usu,et seda häält teeb kardaan,siis oleks ka vibra sees.

Postitatud: E Nov 13, 2006 1:59 pm
Postitas rommi
nagu ka seal lingis sisalduvas postituses kirjas, siis häält tegi kardaani nuute ümbritsev kummilutt ;) ...ja tõesti põhjustas esialgu parasjagu paanikat.

Postitatud: R Nov 17, 2006 7:10 pm
Postitas page
Tõstsin siis täna Samurai pukkidepeale ja selgus, et need krõksud tulevad vasakult püsikiirusliigendi kandist.
Kas on kellelgi pakkuda juppe ?
Mis määret kasutatkse munakate määrimiseks ja millest see tihend sinna ümber lõigatakse ? Munakad ise on suht karedad(st. nahkas omadega)

Andres
5100637

Postitatud: P Nov 19, 2006 2:15 pm
Postitas Stupiduser
Ja oli tilgub munakast sirinal???

Tõsta esinurk üles ja loksuta ratast. Kui munakast loksuma annab siis tahab laagrite vahetust.
Tihendi võib Topautost osta näiteks...

Postitatud: P Nov 19, 2006 4:56 pm
Postitas page
[quote="Stupiduser"]Ja oli tilgub munakast sirinal???

Tõsta esinurk üles ja loksuta ratast. Kui munakast loksuma annab siis tahab laagrite vahetust.
Tihendi võib Topautost osta näiteks...[/quote

Munakad on liiga kuivad, vaja sinna toppida mingi veekindel "tavott" muidu lähevad rooste. Mis kirjaga see tavoti purk võiks olla ?

Laagrite ja liigendi puksidega on OK.

Mind huvitavd nende vidinate saadavus ja hinnaklass mis edasi veavad(püsikiirusliigendi ja muu sinnajuurdekuuluv) nende vahetamine jõuab kohe päevakorda.

Postitatud: T Nov 21, 2006 3:51 pm
Postitas jr
"Tavott" peab olema liitiumi baasil veekindel ja koormuskindel määre. Tavaliselt on see musta värvi ja pakutakse teda tuubides, mis pritsi lähevad. Määret pannakse niipalju munakusse, kuni enam seda ei ole võimalik sinna juurde toppida, ehk siis pilgeni täis ja natuke peale. Paljud teevad vea ja tõmmavad näpuga natuke püsikiirusliigendi peale ja kogu lugu.

Postitatud: T Nov 21, 2006 4:00 pm
Postitas page
jr kirjutas:"Tavott" peab olema liitiumi baasil veekindel ja koormuskindel määre. Tavaliselt on see musta värvi ja pakutakse teda tuubides, mis pritsi lähevad. Määret pannakse niipalju munakusse, kuni enam seda ei ole võimalik sinna juurde toppida, ehk siis pilgeni täis ja natuke peale. Paljud teevad vea ja tõmmavad näpuga natuke püsikiirusliigendi peale ja kogu lugu.
Käisin täna määrdevärki uurimas Kadaka Salome autos, seal oli ainult kahte sorti spetsiaalselt laagritele ja molübteenmääre. Viimast soovitas püsikatele ka müüa, ostsin ära. Purgil kiri: liitiumbaasil, sisaldab molübteeni. kasutatkse näit. roolivarda otsad, sarniirid, veovõlliliigendid.
Kas kõlbab ?

Postitatud: T Nov 21, 2006 4:15 pm
Postitas Veiko
Ega see määre väga paks ei ole.Orginaal liigentite määrded on suht vedela.
Veiko

Postitatud: T Nov 21, 2006 4:27 pm
Postitas jr
page kirjutas:
jr kirjutas:"Tavott" peab olema liitiumi baasil veekindel ja koormuskindel määre. Tavaliselt on see musta värvi ja pakutakse teda tuubides, mis pritsi lähevad. Määret pannakse niipalju munakusse, kuni enam seda ei ole võimalik sinna juurde toppida, ehk siis pilgeni täis ja natuke peale. Paljud teevad vea ja tõmmavad näpuga natuke püsikiirusliigendi peale ja kogu lugu.
Käisin täna määrdevärki uurimas Kadaka Salome autos, seal oli ainult kahte sorti spetsiaalselt laagritele ja molübteenmääre. Viimast soovitas püsikatele ka müüa, ostsin ära. Purgil kiri: liitiumbaasil, sisaldab molübteeni. kasutatkse näit. roolivarda otsad, sarniirid, veovõlliliigendid.
Kas kõlbab ?
Jah kõlbab.

Postitatud: T Nov 21, 2006 4:49 pm
Postitas page
tore, et kõlbab. Kui keegi veel vihjaks, kas püsikaga poolassi on kusagilt võimalik odavamalt saada kui Topautost(5900.-) siis on tunne juba palju parem.