Jälle B+E kategooriast
Moderaator: Moderators
registrimasside summa? Esiteks võib kerghaagist sõidutada iga autoga ka Hummeriga, mille registri mass on täpselt 3500kg. Kui haagise registrimass ületab kerghaagisel esitatud nõuded, ehk 750kg ei juhtu kah veel midagi. Nimelt auto tehnilses passis pole märgitud mitte haagise suurim lubatud registrimass vaid hoopis haagise suurim lubatud mass. Haagise registri mass ei puutu üldse siia. Näide sul on registri massiga 2000kg auto ning sa tahad sinna järela panna treileri, mille registrimass on 1800kg (oletame, et auto passis on märgitud suurimaks haagise lubatud massiks 1500kg). Summa tuleb kokku 3800kg. Oletame, et antud haagise tühi mass on 600kg ning sa paned sinna peale veel auto tühimassiga 900kg, siis tuleb kogu autorongi mass kokku täpselt 3500kg ning sa võid oma B kati lubatega seda vedada.Ranno kirjutas:Kui registrimasside summa (auto+haagis) ületab 3500kg on sul BE kategooria lube tarvis. Vahel tasub registreerimisel haagise registri massi vähendada kui tahad sinna piiridesse jääda. Igaks juhuks teavitan, ehk keegi peab vajalikuks.
üks link http://www.postimees.ee/290204/lisad/au ... 127343.php
krt keeruline sai

- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
BE-d vajad siiski.meie kirjutas:Näide sul on registri massiga 2000kg auto ning sa tahad sinna järela panna treileri, mille registrimass on 1800kg (oletame, et auto passis on märgitud suurimaks haagise lubatud massiks 1500kg). Summa tuleb kokku 3800kg. Oletame, et antud haagise tühi mass on 600kg ning sa paned sinna peale veel auto tühimassiga 900kg, siis tuleb kogu autorongi mass kokku täpselt 3500kg ning sa võid oma B kati lubatega seda vedada.
BE on vajalik juhul kui autorongi registrimass ületab 3500 kg või haagise reg mass ületab auto tühimassi. Ja auto passis toodud suurimad massid käivad siiski reg massi kohta (mitte tegeliku massi kohta, nagu sa ütlesid).
Väljavõte liikluseeskirjast:
§195. Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
Väljavõte liiklusseadusest §21 ja lisa 1:
B:
auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ei ületa auto tühimassi ja autorongi registrimass ei ületa 3500 kg
BE:
B-kategooria auto koos haagisega, mis ei ole kerghaagis, kui haagise registrimass ületab auto tühimassi või autorongi registrimass ületab 3500 kg
Hummeri korral probleemi ei teki, sest kui vaatad eelviimast punkti, siis B puhul on lubatud kerghaagisega sõita igal juhul (sõltumata auto massist).
Ning kerghaagis on:
(väljavõte dokumendist Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded, Sõiduki kategooriad, punkt 7)
O1 kategooria sõiduk haagis, mille täismass ei ületa 0,75 t (kerghaagis). Haagis ei tohi toetuda oma tiisliga vedukauto haakeseadmele suurema koormusega kui 5% oma täismassist;
Segaselt sõnastatud see asi. Respo kodukal ja mingis autoneti lehel oli vastukäiv jutt Sirkile. Otsisin Riigi Teatajast vastava jutu välja ja võttis ohkama...meie kirjutas: registrimasside summa? Esiteks võib kerghaagist sõidutada iga autoga ka Hummeriga, mille registri mass on täpselt 3500kg.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=552529 lisa 1 oluline.
Paste:
-----------------------
B
* auto, mille registrimass ei ületa 3500 kg ja millel peale juhikoha ei ole rohkem kui kaheksa istekohta; sama auto koos kerghaagisega;
* B-kategooria auto koos haagisega, kui autorongi registrimass ei ületa 3500 kg ja haagise registrimass ei ületa veduki tühimassi
BE
* autorong, mille veduk on B-kategooria auto ja mille haagise registrimass on suurem B-kategoorias nimetatust
-----------------------
Mul on tunne, et toompea klifid on mingi vägeva pabertiigri jälle kokku väänanud. Ainuüksi B-kategooria definitsioon sisaldab minu arusaama järgi formaalloogilisi absurdsusi...

Mingi uuem (kehtivam

tegime pulli, aitab
Pljääd, konks on autorongi mõistes.
Sama allikas, peatükk 5:
----------------
§ 21. Mootorsõidukite kategooriad
(1) Mootorsõiduki juhtimise õiguse (edaspidi juhtimisõiguse) seisukohalt jagunevad autod ja mootorrattad põhikategooriatesse A (mootorrattad), B, C, D (autod), BE, CE, DE (autorongid) ja nende alamkategooriatesse A1, B1, C1, D1, C1E ja D1E.
----------------
Kerghaagisega auto pole autorong.
Ehk Sirkil õigus ja Hummeriga tuld.
Sama allikas, peatükk 5:
----------------
§ 21. Mootorsõidukite kategooriad
(1) Mootorsõiduki juhtimise õiguse (edaspidi juhtimisõiguse) seisukohalt jagunevad autod ja mootorrattad põhikategooriatesse A (mootorrattad), B, C, D (autod), BE, CE, DE (autorongid) ja nende alamkategooriatesse A1, B1, C1, D1, C1E ja D1E.
----------------
Kerghaagisega auto pole autorong.
Ehk Sirkil õigus ja Hummeriga tuld.
tegime pulli, aitab
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 122
- Liitunud: E Aug 15, 2005 2:10 pm
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Kerghaagis on haagis mille registrimass ei ületa 750kg., nii et kui haagis kaalub 250kg siis võid sellega vedada 500kg. Teist autot haagisega vedades ei piisa B lubadest sest reeglina on sellisel juhul haagise registrimass suurem auto omast. Ega siin pikalt ei tasu targutada, asi juba ammu selge.
Mehed kes veavad hobust või kaatrit kaheteljelise haagisega on paar korda trahvi saanud sama summa eest kui ilma lubadeta sõit. Seetõttu pidasin odavamaks teha BE load.
Mehed kes veavad hobust või kaatrit kaheteljelise haagisega on paar korda trahvi saanud sama summa eest kui ilma lubadeta sõit. Seetõttu pidasin odavamaks teha BE load.
telgede arv haagisel ei loe midagi. Minu Respo kerghaagisel on 2 telge ning reg mass 750kg ehk siis tegu kerghaagisega.Ranno kirjutas:Kerghaagis on haagis mille registrimass ei ületa 750kg., nii et kui haagis kaalub 250kg siis võid sellega vedada 500kg. Teist autot haagisega vedades ei piisa B lubadest sest reeglina on sellisel juhul haagise registrimass suurem auto omast. Ega siin pikalt ei tasu targutada, asi juba ammu selge.
Mehed kes veavad hobust või kaatrit kaheteljelise haagisega on paar korda trahvi saanud sama summa eest kui ilma lubadeta sõit. Seetõttu pidasin odavamaks teha BE load.
kaheteljelised kerghaagised http://www.respo.ee/est/haagised.php?le ... rupid&id=3
usu või mitte aga selle viimase haagise mõõtudega 3.50x1.80m täismassiga 750kg võid ka POLOLE le taha haakida.
750 kg
Viimati muutis suzi, R Okt 20, 2006 4:05 pm, muudetud 2 korda kokku.
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Seda ainult juhul kui selle POLO passis on kirjas, et haagise lubatud suurim mass ilma piduriteta on 750 kg, mida ma aga ei usu, sest enamus suurematelgi sõiduautodel on see arv oluliselt väiksem.meie kirjutas:usu või mitte aga selle viimase haagise mõõtudega 3.50x1.80m täismassiga 750kg võid ka POLOLE le taha haakida.
750 kg
Kordan veelkord, et auto passis olevad lubatud suurimad haagise massid käivad REGISTRIMASSI kohta, mitte tegeliku massi kohta.
Veelkord väljavõte liikluseeskirjast:
§195. Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
Iseasi oleks see kui tollel haagisel oleks pidurid (kuigi tollel konkreetsel respol ei ole) ja POLOle oleks lubatud piduritega haagist vähemalt 750kg panna (ilmselt on?).
Miks ikka veel leidub neid, kes üritavad seadust enda kasuks tõlgendada. Kui autosi vaja vedada, siis tehke see BE ära ja kogu lugu.
olen sinuga nõus.tarmo kirjutas:Seda ainult juhul kui selle POLO passis on kirjas, et haagise lubatud suurim mass ilma piduriteta on 750 kg, mida ma aga ei usu, sest enamus suurematelgi sõiduautodel on see arv oluliselt väiksem.meie kirjutas:usu või mitte aga selle viimase haagise mõõtudega 3.50x1.80m täismassiga 750kg võid ka POLOLE le taha haakida.
750 kg
Kordan veelkord, et auto passis olevad lubatud suurimad haagise massid käivad REGISTRIMASSI kohta, mitte tegeliku massi kohta.
Veelkord väljavõte liikluseeskirjast:
§195. Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
Iseasi oleks see kui tollel haagisel oleks pidurid (kuigi tollel konkreetsel respol ei ole) ja POLOle oleks lubatud piduritega haagist vähemalt 750kg panna (ilmselt on?).
Miks ikka veel leidub neid, kes üritavad seadust enda kasuks tõlgendada. Kui autosi vaja vedada, siis tehke see BE ära ja kogu lugu.

kuid BE eraldi üldse saab teha? Kas mitte ei pea tegema CE? Otsisin hetkel netist infot aga ei leidnud.
Kah mitmeid kategooriaid oman, kuid BE tegemisel oli paras umbluu - kõige ulmelisem oli autokooli majandamine: sebiti kuskilt onu Stjopalt haagis, tiriti mind platsile postide vahele nikerdama - ning mis selgus - haagis oli siiski kerg, ei kõlvanud eksami sooritamiseks...
Krt, mitte ei tule meelde autokooli nimi...
Aga jah, politsei kotib meelsasti treiladega sõitjaid, ise mitmeid kordi lube demonstreerinud.
Mart@jälle plämab
Krt, mitte ei tule meelde autokooli nimi...
Aga jah, politsei kotib meelsasti treiladega sõitjaid, ise mitmeid kordi lube demonstreerinud.
Mart@jälle plämab
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 122
- Liitunud: E Aug 15, 2005 2:10 pm
- Asukoht: Tallinn, Harjumaa
Nädala alguses sai BE kat. eksamid läbi. Selleks pidi läbima autokoolis B kat teooriatunnid ja tegema B kategooria teooria eksami, samal ajal olid haagisega sõidutunnid platsil. Ühe korra viidi linna ka kuid paistis et see ei pakkund sõiduõpetajale pinget. Kui koolis asjad tehtud siis oli tarvis teha ARK-is B kategooria teooria eksam ning seejärel , ARK eksamineerijaga platsieksam ning linnasõit. Platsieksam koosnes küljepealt haagisega tunnelisse tagurdamine ning tagurpidi tunneli läbimine. teine sooritus oli haagisega boksi tagurdamine, kusjuures äärekivist võis olla max 20cm vahet. Boksi mõõdud on 1,5 korda autorongi laius ja 1,5 korda autorongi pikkus.
Kui osavust jätkub siis tasuks teha B ja BE eksamid järjest , siis jääb topelt teooria tegemine ära.
Kui osavust jätkub siis tasuks teha B ja BE eksamid järjest , siis jääb topelt teooria tegemine ära.
Tahtsin juba oponeerida, aga sirvisin kodus just kommenteeritud liikluseeskirja, see väidab (kommentaarina), et autorongi moodustab ka auto koos kerghaagisega. LS §21 nagu väidaks, et kerghaagis autorongi ei tekita. Võta nüüd siis kinni... Jõledalt tõlgendamise küsimus ilmselt. Terve mõistus kaldub siin URL-il olnud Sirki sõnavõttu pooldama... Kui B-kategooria moodustab auto massiga kuni 3,5t JA sama auto koos kerghaagisega JA auto teh.passis on ära märgitud SUURIM lubatud haagise mass (mitte registrimass!) piduritega ja piduriteta...tarmo kirjutas: Veelkord väljavõte liikluseeskirjast:
§195. Autorongi koosseisus oleva haagise registrimass ei või ületada vedukiga vedada lubatud haagise suurimat registrimassi.
Sellisel juhul ei ole muidu üldse ju võimalik kerghaagist vedada, kui auto passis pole piduriteta haagise suurimaks lubatud massiks 750 kg või rohkem märgitud... Kõlab nats absurdselt.
Nõus.tarmo kirjutas:Miks ikka veel leidub neid, kes üritavad seadust enda kasuks tõlgendada. Kui autosi vaja vedada, siis tehke see BE ära ja kogu lugu.
BTW, väikese mootoriga wra-l on haagise suurim lubatud mass 450 kg. Suure mootoriga on 2x rohkem. Vaatasin respo lehele, seal pakuti sellise registrimassiga mootorrattahaagist.

Aga ikkagi, mis siis saab, kui wrale kerghaagis perra pista, mille reaalne mass jääb alla 450 kg? Buudet peksa ili net..? Just nats aega tagasi pidi karvapealt minema ~100 kg mööblieseme vedamiseks 300 kg tühimassiga kerghaagisega...
tegime pulli, aitab