1. leht 1-st
Friktsioonkeevitus?
Postitatud: T Mai 14, 2013 10:36 am
Postitas totu
Sai veidi loomkatseid tehtud, treipingis. Tundub, et lootusetu ei ole aga esimesed ühendused jäid nigelavõitu. On keegi veel, midagi sellist teinud, vahetaks mõtteid?? Jutt ca. 30 mm võlli ühendamisest.
PS: vabandage aga ei viitsi selgitama hakata, misasi on friktsioonkeevitus, milleks hea jne. , seega teema "edasijõudnutele"

Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: T Mai 14, 2013 10:57 am
Postitas LauriJ
Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: T Mai 14, 2013 11:29 am
Postitas totu
Just, aga sellist "televiisorit" ei ole, tuleb silma-kõrva usaldada. Parem tulemus sai madalamate pööretega. Videos paistis 1000+ rpm, nii kõrget ei proovinud. Olen tootmises protsessi näinud ja seal hõõruti üsna kaua, madalatel pööretel. Ilmselt tahab täismaterjal ka veidi teist lähenemist kui "toru" (videos). Ilmselt oli ka probleemiks erinev läbimõõt, 33/26, peab katsetama identse läbimõõduga.
Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: T Mai 14, 2013 4:58 pm
Postitas Madis
Kunagi ammu sai enese teadmata ja kogemata teostatud friktsioonkeevisliide. Väga ilus ja tugev oli

. Toimus see puidu CNC pingis sees ja pöördeid oli täpselt 18000 rpm. Läbimõõt mälu järgi 25mm. Aga kuidas seda tegevust kontrollitult teostada, vot seda ei tea. See siis lihtsalt vaherepliigiks.
Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: T Mai 14, 2013 5:30 pm
Postitas Maaks
totu kirjutas:
Just, aga sellist "televiisorit" ei ole, tuleb silma-kõrva usaldada. Parem tulemus sai madalamate pööretega. Videos paistis 1000+ rpm, nii kõrget ei proovinud. Olen tootmises protsessi näinud ja seal hõõruti üsna kaua, madalatel pööretel. Ilmselt tahab täismaterjal ka veidi teist lähenemist kui "toru" (videos). Ilmselt oli ka probleemiks erinev läbimõõt, 33/26, peab katsetama identse läbimõõduga.
Täismaterjalil on see minuarvates probleemsem kui torul.
Kui toru puhul on hõõdruvate detailide liikumiskiiruse erinevus siseseinas vs välisseinas suht olematu, siis ümarmaterjalil teljel vs välisperimeetris kordades erinev. See erinevus toob kaasa erineva kuumenemise ja erineva sulamise. Ehk siis sul on olukord kus võlli teljel jääb side poolte vahel palju nõrgem kuna materjal ei sulanud korralikult või (kui kauem keerutad) kuumutad välist perimeetrit liiga palju.
Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: T Mai 14, 2013 9:44 pm
Postitas joe80
Olen kuulnud, et sellise tegevuse juures on kõige tähtsamaks asjaks pöörleva materjali hetkega seisma jätmine, ehk siis see, mida näeb LauriJ postitatud videos 0.36 min. Treipingiga ka saab, aga peab siis olema siduriga pink.
Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: N Mai 16, 2013 10:09 am
Postitas totu
joe80 kirjutas:Olen kuulnud, et sellise tegevuse juures on kõige tähtsamaks asjaks pöörleva materjali hetkega seisma jätmine, ehk siis see, mida näeb LauriJ postitatud videos 0.36 min. Treipingiga ka saab, aga peab siis olema siduriga pink.
Siit hakkab vist tõde kooruma, kipub ühele küljele tühja kohta jätma. Treipingis üsna keeruline padruni peatamine ja kokkusurumine täpselt ajastada, kokkusurumisega peatamine ongi ilmselt kurja juur. Kusjuures sai võll pooleks keeratud ja see osa, mis oli kinni, oli ikka väga kinni.
Re: Friktsioonkeevitus?
Postitatud: N Mai 16, 2013 10:21 am
Postitas Movistar
Arvatavasti on vaja pöörlemiskiirust,jõudu,aega ja peatamise kiirust omavahel õigesti kokku kombineerida.
Kindlasti on need sõltuvuses materjalist ja selle diameetrist.
Tundub hea asi olevat aga jalgratast ei leiuta .