Stabika vardad y61

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

võsakas
Mudder
Postitusi: 58
Liitunud: K Veebr 13, 2013 3:58 pm

Stabika vardad y61

Postitus Postitas võsakas »

Tervist! Nagu Jopinto ütles et kui tagumise stabika vabastus kinni jääb siis visatakse tagumine stabikas üldse minema. Minu omal ta tõõtab aga munakas nii kulund, et tõmbasin nipukaga kinni kuna tuli küljest ära kogu aeg! Kui küljest võtad kas ülevaatusel ei õelda midagi, ja kas võib sama taktikat kasutada ka ees? Kui juba küsimiseks läks siis kas silla liikumist ülevalt-alla piiravadgi aind amordid?
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2652
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas helar »

Sellepärast ei pea tervet varrast minema viskama. Lähevad tavalised liigendid asemele ja korras. Muidugi kui sul on auto ainult metsas kasutamiseks siis lennuta varras minema. Teine variant on pool kulunud varrast maha lõigata ja korras liigendi ots asemele keevitada.
Ainult amort jah piirab alla käiku.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas amevier »

Demonteerisin mõlemad stabikad Y60-l, koos uute jäigemate vedrude ja amortide paigaldamisega. Külgstabiilsus on praegu parem, kui vanade vedrude-amortide ja stabikatega ning pmst võiks õnnelik olla, aga....
Probleem tekkis esisillaga. Esisilla käik on suhteliselt lühike ja amort käib lõpuni välja liiga tihti. Amort piirab kerge kolksuga ratta kukkumist igas augus või peale takistust, mis on ca 15 cm sügav/kõrge.

Praegu näen lahendust ainult esisilla stabika tagasi panemises.
Tekkis huvi, et kuidas teised ilma stabikateta Patrolite omanikud seda probleemi on lahendanud?
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
Jopinto
Fitting 44"
Postitusi: 407
Liitunud: K Juul 20, 2011 10:49 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas Jopinto »

Minul ei ole kumbagi varrast küljes ja sellist kolksu ei ole tähendanud. Ehk tummisem amort aitab muret lahendada? Ainus miinus on see, et masin hoiab natuke viltu. Stabikas väänaks auto silmale ilusamaks :D Sama annab ka kummi rõngastega teha, mis vastavalt mõnele vedrule vahele lükata. Ülevaatusel pole probleeme esinenud, vardaid seal niipalju, et ilmselt silm ei võta kohe kinni, et midagi puudu on.
Uued rehvid ja veljed Rehviparadiis.eu ;)
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas toi »

Praegu näen lahendust ainult esisilla stabika tagasi panemises.
Tekkis huvi, et kuidas teised ilma stabikateta Patrolite omanikud seda probleemi on lahendanud?[/quote]




Kui autot on tõstetud siis ei aita ka stabika tagasipanek, sest siis hakkab ju stabikas silla käiku piirama. Kui sa paned pikemad vedrud siis peab pikendama kõiki asju mis jäävad silla ja raami vahele. See tähendab seda et kui paned stabika tagasi siis pead kondid pikemaks tegema.Amordid sa vist panid juba pikemad (aga kui põhja käivad siis ei ole vist piisavalt pikad äkki). Mina tegin (teiste järgi :D ) enda padrunil ülemised amordi kronsad mis kinnituvad 3 poldiga raami külge 6cm lühemaks ja amort ei käi enam põhja.
Kui sa ei taha stabikat tagasi panna aga tahad piirata silla käiku nii et amordid põhja ei käiks siis kasuta trosse, üks ots lääba külge ja teine raami külge. Loodan et ei tulnud väga segane jutt.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas amevier »

Amort on Terrain Tameri TGS12491, silma järgi orikast kõvasti jämedam ja tugevam. Soetatud koos vedrudega ja peaks sobima komplekti.
Probleem väljendus kohe peale vedrude-amortide paigaldust ja süvenes peale dropboxide ja esivedrudele 15 mm tõsteflantside paigaldamist, seega see amort on ikkagi vähe lühike tõstega autole
Stabika kontide pikendamise vajadusest saan aru, aga heameelega jätaks stabika ikkagi garagesse. Kusjuures minu auto on sirge ka ilma stabikate ja reguleerimisrõngasteta.

Kas pin-tüüpi kinnitusega amordi pikendamine sobiva poldi otsa keevitamisega on ok? Kunagi lugesin jr-i vana Patroli teemast selle kohta aga ei leia enam seda teemat.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas toi »

Tee need ülemised kronsad lühemaks ( too allapoole) siis ei pea amorte pikendama.Nii on kõige lihtsam.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas amevier »

Tegin õues fibo-plokkidest katsepolügoni ja ajasin sillad flexi.
Stabikatega pole siinkohal pistmist, esiamort on katastroofiliselt lühike. Ratas saab allapoole kukkuda ainult paar sentimeetrit.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
Jopinto
Fitting 44"
Postitusi: 407
Liitunud: K Juul 20, 2011 10:49 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas Jopinto »

Kui tõstad autot 2" siis peaks piisama ka 2" pikemast amordist. Kui võtad ära stabika siis sellevõrra muutub sillakäik pikemaks ja vaja näiteks 3" amorti vms. Ma ei tea kas praktikas nii on aga teooria tundub asjalik :D Minul 3" tõste ja Koni Raid amort, mis annab vist kuni 5" ? Aga jah tee need amordi ülemised kinnituses lühemaks, saad asja lihtsamalt. Või mõõda ära kas said ikka tõste amordi...
Uued rehvid ja veljed Rehviparadiis.eu ;)
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas amevier »

Vaatasin seda asja ja selle amordi kronsa madalamaks tegemine on tõesti riskivabam, kui amordi pikendamine.
Lasen amordi vabaks ja mõõdan ära selle koha, kus ta tahab olla vabas olekus?
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2652
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas helar »

Lase alumine ots tööasendis lahti ja vaata et oleks seal kus sa tahad. Mina oma 3,5" juures tegin 70mm lühemaks.
Teisalt peab arvutama ka läbilöögi lõpu välja. Mälu järgi oli pätaka esiamordi käik stokis 180 mm. Hetkel pead pakule ei pane.
Vajadusel saan homme üle mõõta.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas amevier »

Ma pole amordi kallal mõõdulindiga käinud, aga Terrain Tameri kataloogis selle TGS12491 amordi juures väärtused 310-510... See vist peaks tähendama, et käik on 200 mm?
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2652
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas helar »

Midagi sellist vist stokis ka. Mul garages vedelevad ühed tuksis 61 esiamordid. Mõõdan homme ära.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Magnus
Mudder
Postitusi: 98
Liitunud: E Apr 05, 2010 1:13 am

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas Magnus »

Ühe targa raamatu järgi on tehaseamordi käiguks 191mm ja maksimaalne pikkus 480mm
Y60
Kasutaja avatar
helar
I live off from the mud
Postitusi: 2652
Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna Jõesuu

Re: Stabika vardad y61

Postitus Postitas helar »

Magnus kirjutas:Ühe targa raamatu järgi on tehaseamordi käiguks 191mm ja maksimaalne pikkus 480mm
Mõõtmistulemused kinnitavad.
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”