1. leht 2-st
mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: R Mär 29, 2013 6:53 pm
Postitas sultan
Oskab keegi öelda, millisest rehvi mustrisügavuse erinevusest alates hakkab vahekast haiget saama, autoks Cherokee XJ?
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: R Mär 29, 2013 7:17 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ja siis tahaks veel teada ka seda, millisest gaasipedaali asendist edasi hakkab auto liikuma
Vahekast ei ole seal üldiselt see koht mille pärast muretseda
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 7:40 am
Postitas joe80
Pane kirja ka see, millise vahekastiga tegu ja kindlasti millises asendis hakkab vahekasti kang olema ning paljutki sõltub maastilust, kus liigeldakse.
Üldjuhul ikka, kui rehvimõõt sama ja erinevus ainult rehvimustri sügavuses (ees 7mm, taga 15mm), siis ei juhtu midagi. Ei soovita ainult selliselt sõita asfaldil lukus vahekastiga, venitab keti välja (ja kulutab rehvi ka).
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 7:56 am
Postitas sultan
wtf gaasipedaal?
vahekastiks 242 ja kasutan aeg-ajalt kõiki režiime, aga küsimus põhiliselt full-time kuival asfaldil sõidu kohta
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 8:16 am
Postitas joe80
242 puhul soovitan asfaldil 2WD. Vastates 4full time kohta, siis ei juhtu midagi, seda juhul, kui vahekast ikka korras ja hooldatud.
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 4:40 pm
Postitas sultan
tänud vastamast, talvel asfaldil, kui võib esineda libedaid lõike, sõidan ikka fulltimega, tagaveo peale lülitan alles siis, kui asfalt täiesti puhas, kuna ei hooli linna vahel teiste autode vahel driftimisest.
Võib siis vist öelda, et 2wd ja 4wd (fulltime) puhul ei ole vahet, kui esimesed ja tagumised rehvid on erinevalt kulunud, ma saan aru. Kena oleks kui keegi teadja täpsustaks või oskaks miskit konkreetsemat.
Vaja leida vastus küsimusele, kas võin panna 10mm rehvide kõrvale veerema 16mm tutikad rehvid (sama muster, sama mõõt)
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 6:45 pm
Postitas rommel
NP242 puhul peaks "full time" tähendama, et vahekast on lukus. "Part time" puhul peaks vahekasti differ töötama.
Lukus vahekastiga pole kuiva asfaldi peal üldse soovitav 4wd kasutada kuna esimene ja tagumine sild "hakkavad pooma" omavahel. Seda isegi siis kui rehvid on ühte mõõtu.
"Part time" puhul oleks ikkagi soovitav kasutada enamvähem ühte mõõtu rehve. Erineva rehvimõõdu puhul teeb differ kogu aeg tööd aga kas ja kui kiiresti ta ära kulub ei oska kahjuks ütelda.
E: Rehvimõõdu all pean silmas siis reaalset mõõtu mitte seda mis rehvi peal kirjas.
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 7:10 pm
Postitas joe80
rommel kirjutas:NP242 puhul peaks "full time" tähendama, et vahekast on lukus. "Part time" puhul peaks vahekasti differ töötama.
Lukus vahekastiga pole kuiva asfaldi peal üldse soovitav 4wd kasutada kuna esimene ja tagumine sild "hakkavad pooma" omavahel. Seda isegi siis kui rehvid on ühte mõõtu.
"Part time" puhul oleks ikkagi soovitav kasutada enamvähem ühte mõõtu rehve. Erineva rehvimõõdu puhul teeb differ kogu aeg tööd aga kas ja kui kiiresti ta ära kulub ei oska kahjuks ütelda.
Ära palun kirjuta, kui sa ei ole asjaga kursis. "4wd part time" - vahekast lukus 50:50, "4wd full time" - vahekast avatud.
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 7:27 pm
Postitas rommel
Jep, miskipärast läksid mõisted omavahel segamini.
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 8:09 pm
Postitas sultan
joe80-l õigus
no ootame veel arvamusi, Datsun, ahoi, mis Sina ütled?
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: L Mär 30, 2013 10:54 pm
Postitas urmas
MahviaDeTyrk kirjutas:Ja siis tahaks veel teada ka seda, millisest gaasipedaali asendist edasi hakkab auto liikuma
Vahekast ei ole seal üldiselt see koht mille pärast muretseda
Nii see on. Siin ei saa muid arvamusi olla.
Lisaks veel, et kõik neli rehvi samas mõõdus ja sama tootja omad.
See ju aabitsajutt, kuid eks kordamine on jne....
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: T Apr 02, 2013 6:22 pm
Postitas sultan
no siit-sealt olen saanud justnimelt erinevaid arvamusi... kõik on endas täiesti kindlad
peaks Jeepi esindusse päringu saatma juba puhtsportlikust huvist
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: K Apr 03, 2013 6:53 pm
Postitas sultan
nonii, tarkpead ja gaasipedaalimehed
Jeepi esindusega sai täna räägitud ja vastus kokkuvõtlikult selline: Tehase hooldusjuhendis rataste diameetri erinevuse tolerants nimetatud masinal ümmargune 0!!
Lisainfoks räägiti pikalt ja laialt, miks ja kuidas. Mainiti ka, et hoolduste käigus viskavad nt Wrangleritel ja mõnedel veel kõik rehvid diagonaalis ringi, kui rehvi pöörlemissuund vähegi lubab.
Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: K Apr 03, 2013 11:17 pm
Postitas runn
Sellise juttu peale läheb sul väga raskeks kui rehve ostad, sest isegi uutel rehvidel on kuni 5 mm ja proti rehvidel kuni 15mm diameetri erinevus.
Mille saad teada kui on veljele paigaldatud ja rõhk sees.
Puht isiklik kogemus.
See 0 tolerant on sinna kirjutatud et loll ameeriklane ei saaks Chrysler corp.-i kohtusse kaevata.
Kuni full-time 4wd on sul 1 ratta vedune auto.....1,5 kui LSD töötab.
Lihtsalt mõtlemiseks: Kui suur on oletatav rehvi diameetrite vahe kui auto pöörab, suht lihtne matemaatika
Ja selleks mõeldigi välja diferentsiaal mis kompenseerib joonkiiruste vahe. Lihtsalt mida suurem vahe seda rohkem teevad difri sees olevad tükkikesed tööd ehk nende ressurs väheneb jne..
Juppi müüad rõõmustavad
Vedava rehvi tavapärase pöörlemis suuna muutmine ei mõju just hästi tema tervisele.
Aga sellest räägivad juba teised ja targemad.

Re: mustri sügavuse erinevuse mõju vahekastile Cherokee XJ
Postitatud: K Apr 03, 2013 11:23 pm
Postitas urmas
...