1. leht 1-st
Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: E Mär 18, 2013 8:40 pm
Postitas amevier
Käsil tõstevedrude soetamine - isiklik kogemus puudub, saada on erinevaid - Ironman, Dobinson, OME, Terrain Tamer jne.
Ühtegi head teemat foorumist selle kohta ei leidnud. Kellelegi ei meeldinud Ironman, Dobinson pidi väga hea olema jne.
Milliseid eelistate, hinna ja kvaliteedi parim suhe millistel?
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: E Mär 18, 2013 10:35 pm
Postitas sambla-aadu
Dobinson.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: E Mär 18, 2013 10:35 pm
Postitas inseneer
Dobinson
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: E Mär 18, 2013 10:40 pm
Postitas uputaja
OME kestis TR1/TR3 Landcruiseri all ca 3. aastat, peale seda muutusid hapupiimaks. Dobinson kestab täitsa põlvest põlve.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: E Mär 18, 2013 10:53 pm
Postitas inseneer
uputaja kirjutas:OME kestis TR1/TR3 Landcruiseri all ca 3. aastat, peale seda muutusid hapupiimaks. Dobinson kestab täitsa põlvest põlve.
OME purunemist pikal vibratsioonil olen ise näinud. Dobinson samas jäi kenasti kestma.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: T Mär 19, 2013 2:04 am
Postitas amevier
Kas keegi on midagi kuulnud Dobinsoni viimase aja kvaliteediprobleemidest?
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: T Mär 19, 2013 5:31 pm
Postitas Madis
Näinud 2-el lj70 võistlusautol enne ja pärast võistlust auto kõrgust tutikate Dobinsons`idega . Silma järgi miinus 5 senti. Pask.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: T Mär 19, 2013 5:36 pm
Postitas inseneer
Madis kirjutas:Näinud 2-el lj70 võistlusautol enne ja pärast võistlust auto kõrgust tutikate Dobinsons`idega . Silma järgi miinus 5 senti. Pask.
Ei vaidle, uuel vedrul toimubki kohe väsimus ja peale seda jääb muutumatuks.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: T Mär 19, 2013 6:57 pm
Postitas amevier
Madis kirjutas:Näinud 2-el lj70 võistlusautol enne ja pärast võistlust auto kõrgust tutikate Dobinsons`idega . Silma järgi miinus 5 senti. Pask.
Mida ise soovitad siis Dobinsoni pasa asemele?
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: T Mär 19, 2013 10:42 pm
Postitas Madis
amevier kirjutas:Madis kirjutas:Näinud 2-el lj70 võistlusautol enne ja pärast võistlust auto kõrgust tutikate Dobinsons`idega . Silma järgi miinus 5 senti. Pask.
Mida ise soovitad siis Dobinsoni pasa asemele?
Mis auto?
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: T Mär 19, 2013 10:52 pm
Postitas Viido
Mis on tõstevedru ?
ehk tal on täiendavad omadused ? Peale tõstmise ?
Kannatavad täiendavat kaalu?
töötab tehasejunnist ehk erinevalt ?
Pask ? Millega võrreldes ?
võrrelda saab kahte või enamat asja ...
Seda , et kindel vedru on mõeldud töötama kindla amordiga koos - ei panda tähelegi.
Reeglina annab "hea lahenduse" tõsteklots ja aastaid sissetöötanud originaalamort !!!
Ehk on süvenemisest veidi kasu ...
http://www.dobinsonsprings.com/index.php
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: K Mär 20, 2013 8:58 am
Postitas Madis
MIda soovitan? Soovitan Dobinsoni, sest siis rahunevad dobinsoni müüjad maha.
Kui müüja on pädev, siis tõepoolest paneb kombo kokku. Ilmselt nende kahe lössisdobinsonivedrudega sõiduki amordid olid pahad - mõlemal Konid (1-el raid, 2-sel heavy track) Ja üldse oli kõik valesti ja pahasti. Ah jah - üks wrangler rohelistel vedrudel kah urritab nina maa poole. Ilmselt kah valed amordid (raid).
Nii et pane dobinsonid. Ja õige amort. Aga selle ütleb sulle siis vedrumüüja.

Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: K Mär 20, 2013 9:48 am
Postitas uputaja
Huvitav. Kui mul kunagi(2008) LC70 oli, siis sinna said ühed vanad võistlusauto +3" Dobinsonid alla torgatud. Polnud nad lössis ega miskit.
Ehk on uuema aja kvaliteet nii palju langenud, et enam ei seisa.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: K Mär 20, 2013 2:31 pm
Postitas Andrus Michelis
Madis kirjutas:MIda soovitan? Soovitan Dobinsoni, sest siis rahunevad dobinsoni müüjad maha.
Kui müüja on pädev, siis tõepoolest paneb kombo kokku. Ilmselt nende kahe lössisdobinsonivedrudega sõiduki amordid olid pahad - mõlemal Konid (1-el raid, 2-sel heavy track) Ja üldse oli kõik valesti ja pahasti. Ah jah - üks wrangler rohelistel vedrudel kah urritab nina maa poole. Ilmselt kah valed amordid (raid).
Nii et pane dobinsonid. Ja õige amort. Aga selle ütleb sulle siis vedrumüüja.

Täiesti nõus. Ja kehtib kaugeltki mitte ainult Dobinsonile. Ja lisan veel, et kui amordid on Konid, siis võid suvalised vedrud panna ja ikka on hea.
andrus&mulon16 LC120vedru kodus ja hunnik erinevaid amorte(sh ka heavy trackid) ja ikkagi on asi ideaalist kaugel.
Re: Tõstevedrud - head ja paremad
Postitatud: K Mär 20, 2013 2:59 pm
Postitas amevier
Ma sain praegu aru nii, suures plaanis:
Reguleeritava jäikusega amordiga on kõik vedrud ok, kuna reguleerimisega on võimalik saavutada optimaalne vedru/amordi koostöö?
Mittereguleeritavate amortide puhul soetada ühe tootja pakutav komplekt vedru+amort? Eeldades, et tootja on püüdnud asju üksteisele sobivana valmistada.