1. leht 2-st
Lisatulede paigaldamine
Postitatud: K Sept 27, 2006 10:04 am
Postitas volts
Tervitus,
tekkis mure lisakaugtulede paigaldamisega autole.
Nimelt kui lugesin seadusi ja eeskirju, siis sain teada, et igal tulel on peale kirjutatud miskine referentsnumber. Ning kõigi tulede referentsnumbrite summa ei tohi autol ületada 75'te. Samas, see kehtib kõik ju ainult teeliikluses. Seega, kui ma sõidan metsas, põllul, jäärajal siis ma ei osale teeliikluses ja mul peaks olema lubatud lisada ükskõik kui palju tulesid.
Oskab keegi öelda, kuidas sellega tegelikult lood on?
Olen kuulnud ka sellist varianti, et kui osaled teeliikluses, siis peab olema lisatuledel katted ees. Ehk siis kui keerad metsa, pead auto kinni, eemaldad katted ja sõidad. Teele tagasi tulles, uuesti pead kinni, paned katted tagasi ja sõidad jälle.
Kas asi ongi nii lihtne?
Postitatud: K Sept 27, 2006 10:31 am
Postitas Daniel
jah katted peavad teel sõites ees olema siis peaks tohtima
sest autol võivad olla TÖÖTULED
kord peeti ka mind kinni kui mul kastikas oli ning katusel mitu paari igasugu prosesid seisis -
kysiti et mis tuled need on - vastasin et "Kaug töö tuled "

siis eriti edasi ei virisenud aga hoiatas et kui järgmine kord ilma katteta näeb teeb trahvi.
Postitatud: K Sept 27, 2006 11:42 am
Postitas Kodanik2
Huvitav millise seaduse sätte järgi neid katteid nõutakse? ja miks ainult autodelt. Traktoritel on ka tihti kümme ja enam töö tuld - miks need ei pea olema teel sõites kaetud?
Postitatud: K Sept 27, 2006 6:28 pm
Postitas Andrus Michelis
Minu teada peavad töötuled olema eraldi lülitiga, kusjuures lüliti peab olema varustatud sisselülitamist tähistava märgutulega punkt. Mingitest katetest pole juttu.
Postitatud: K Sept 27, 2006 8:46 pm
Postitas Kodanik2
Seda tean mina ka. Kõigil lisatuledel peab olema märgutuli ja eraldi lüliti. Samas olen neid katte jutte pidevalt kuulnud.
Postitatud: K Sept 27, 2006 8:49 pm
Postitas jr
Katted ei tee tavatuledest töötuld ega nulli tuld autol ees. Tuleb maha keerata kui küünalde arv on kokku üle 75 ühiku. Töötulel on oma E markeering, mis teeb temast töötule ning jah peab olema eraldi lüliti all.
Ei viitsi seadustes tuulama hakata, aga seal kõik see kirjas, mis tähistusi puudutab.
JR@liiga mitu korda ülevaatuspunktis tulesid küljest keeranud.
Postitatud: P Okt 08, 2006 12:58 pm
Postitas Rax
õige jutt
Töötulel on oma E markeering, mis teeb temast töötule
Ja kui on kaugtule tähistusega siis see ei ole töötuli (kaugtule tähis "R") ehk ei saa panna kaugtule tähistusega tuld ja pidada seda töötuleks...
töötule laterna klaas, peab olema valgust hajutava mustriga...
Postitatud: E Okt 09, 2006 11:18 pm
Postitas Stupiduser
Miks? Kui ma kasutan kaugtuld töötulena siis ta on ju töötuli
PS nagu elu on näidanud on igasugused kaug- ja udutuled suht mõttetud "töötuled"
Postitatud: T Okt 10, 2006 9:04 am
Postitas Landy
Stupiduser kirjutas:PS nagu elu on näidanud on igasugused kaug- ja udutuled suht mõttetud "töötuled"
Loll Landy muidugi ei uskunud ja proovis omal nahal järele ning kinnitan, et õigust räägid!

Eriti, mis udutulesid puudutab...

Postitatud: T Okt 10, 2006 2:13 pm
Postitas Indrek
Minagi paigaldasin ilusad HELLAD kaugtuledeks. Kulus mõni tund metsas ja jäänud vaid ilus mälestus.... .
Postitatud: R Okt 27, 2006 6:33 pm
Postitas Rax
Kui ma kasutan kaugtuld töötulena siis ta on ju töötuli
ei ole, see oleks siis sama kui paned kaugtuled põlema ja kui on udu siis ütled, et need on udutuled... ja kui teed tööd (näiteks oled autojuht ning sinu tööks on auto jutimine) siis paned kaugtuled põlema ja nimetad neid töötuledeks

Postitatud: K Juun 10, 2009 7:08 pm
Postitas Allar
Rax kirjutas:õige jutt
Töötulel on oma E markeering, mis teeb temast töötule
Ja kui on kaugtule tähistusega siis see ei ole töötuli (kaugtule tähis "R") ehk ei saa panna kaugtule tähistusega tuld ja pidada seda töötuleks...
töötule laterna klaas, peab olema valgust hajutava mustriga...
traktoritel suuremjagu ikka sileda klaasiga töötuled

Postitatud: R Juun 12, 2009 2:53 pm
Postitas eero I
M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks või neli kaugtule laternat.
Kui M, N1 ja N2 kategooria sõidukil on neli kaugtuld peitlaternates, siis on lisaks lubatud paigaldada kaks kaugtule laternat, mida võib kasutada ainult hoiatavate lühikese intervalliga järgnevate valgussignaalide edastamiseks.
3) elektriühendused peavad tagama, et summaarne kaugtulede valgustugevus, mida saab üheaegselt sisse lülitada, ei ületaks 225 000 cd, mis vastab valgustugevuse kontrollarvude summale 75;
3) töötule laterna klaas, v.a alarmsõidukil kasutatavad, peab olema valgust hajutava mustriga. Temal ei tohi olla auto valgustusseadmetena kasutatavate laternate tähistust. Töötule värvus peab olema valge või valikkollane;
Tegemist on väljavõtetega antud teemat reguleerivast määrusest mida teemaalgataja olla lugenud.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=13117818
Tuleks vist mainida,
1. kaugtulest ei saa kunagi töötuld nagu ei saa kruvikeerajast haamrit kui sellega naelu seina taguda.
2. kaugtulele katte lisamine ei kaota ära kaugtuld kui sa just Jürgen Veber pole.
3. kui seal kus sa sõidad on võimalus ka teistel sõita siis ongi see teeliiklus.
Sõiduki töötule ainsaks tunnuseks, v.a alarmsõiduk, on valgust hajutava mustriga klaas, tähis puudub.
Eero
Re: Lisatulede paigaldamine
Postitatud: P Nov 04, 2012 11:18 am
Postitas karla1
Kas oleks võimalik lisada siia ka ka skeem (puust ja punaseks) kuidas neid lisakaugtulesid ühendada? Olemas lüliti ja kaitsmega relee.Ei tahaks masinat selle pisiasja pärast ju maha põletada.Ette tänades.

Re: Lisatulede paigaldamine
Postitatud: P Nov 04, 2012 11:34 am
Postitas Praks1
Relee peal on ju skeem olemas 99%,kui seda kah lugeda ei oska,siis hoia eemale selle ühendamisest
Kui õieti peast mäletan,siis 30/87 lased akust tulede voolu läbi ja teised kaks(äkki (85/86) üks mass ja teine ergutus + mis juhib releed,kaitse pane enne releed aku poole ikka,ehk enne 30.