1. leht 2-st

Mad Max

Postitatud: N Okt 18, 2012 10:21 pm
Postitas Lucifer
Tere!
Kuna kysimusi palju ja alles algaja 4x4maailmas siis otsustasin ka siia teema oma neliveolisest teha.
Algas k6ik sellest et paar kuud tagasi tekkis blocket.se -sse kuulutus soodsa hinnaga patrol 160 myygist.
Masin ise aastast 87 pika kerega ja mootoriga 3.3TD.Autot vaatama s6itmiseks pidi läbima ca 400km.
Kohale j6udes oli pilt tegelt rohkem kui masendav,illustreerivad pildid kuulutuses ja myyja kommentaarid erinesid reaalsusest nagu öö ja päev.
Esimesed s6nad olid: "see masin on surnud!"
Peale 10 minutilist imestust,kui läbi v6ib olla yks nissani kere otsustasin siiski käima proovida. V6tit polnud vaja kuna polnud syytelukku. Oli ainult lukup6hi ja I-kruvikeeraja pikkusega ca 30cm :)
Peale lyhikest eelsyydet mootor käivitus poolest pöördest.Masuudipress töötas väga mahedalt ja reageeris m6tlemata igale gaasivajutusele.Turbo rakendumist oli hästi kuulda ja mootor ei suitse.
Proovis6idu tegin metsas, parajas mylkas.Nelivedu ja aeglusti toimis hästi,olin yllatunud millistest kohtadest v6ib selle aparaadiga läbi minna.
Rehvid head 32tollised.Tekkis väike lootus: ehk saab asja.
Kuna hind oli soodne (rootsi kohta) ja myyja andis hinnas veidi järele siis saigi ostetud ja ette v6etud 400km-ne kodutee.
Tanklast ostetud uued kojamehed,muidu tehnika toimis hästi.Tagaveoga tulin kiirteel 140-150km/h.J6udis koju igatahes :)
M6ned korrad käisin kodulähedal metsades turnimas.Läbivus on väga hea.Sellele vaatamata tuli ykskord siiski masin metsa jätta ja ca 7km jalgsi koju k6ndida :).Nimelt 6nnestus masin kännu otsa istutada-pinnas oli pehme,t6mbas rattad ringi ja vajus nii et känd jäi p6hjaalla auto keskele-käigukasti ja vahekasti kaitseplekkide vahele.Ravimiks osutus järgmine päev korralik 6litung ja plangujupid.
mingi aeg sai masinaga tööle käidud kuid väljanägemine hakkas siiski jubedalt häirima.Otsustasin ette v6tta remondi,välimuse parandamiseks.
Peale pikka juurdlemist ja t6demist l6puks et kerel pole mille kylge paika panna v6tsin yhendust kohaliku autoymberehitus organisatsiooniga
SFRO. Sealt sain loa kere vahetuseks (yksk6ik millise!). Omades varemalt ca kymmekond erinevat mb-d jäin loomulikult selle juurde.
Otsisin odavat,v6imalikult vähese roostega ja mingisuguse varustusega doonorit. Selleks sai mb 124 300TE(universaalkere).
Nyydseks on projekti kallal natuke töötatud ja pildimaterjali kogutud.
Patrol ise oli selline:
Pilt
Peale poolitamist(kirvega:))
Pilt
Alus peale liivapritsimist.Mootor-kastid kuumpesu. Transportisin koju,koheselt puhastasin lahustiga ja katsin happekrundiga.
Pilt
Siin hapekrunditud ja käib raami tugevdamine. Tundub et m6ne kohapealt metall juba 6huke seal.
Pilt
Siin raam peale keevitamist
Pilt
Sai korraga ka suurem turbo lisatud ja 3" väljalase-yks 3"vahepott ja 3"l6pupott
Pilt
Alus peaaegu valmis, keevitatud,krunditud,värvitud(punane). Taga uued vedrupakid.Kui kere installitud siis katan p6hja ja raami yleni musta kivikaitsega.
Pilt
Nyyd siis m6ningad pildid keredoonorist.
Pilt
Pilt
siin kere alusele t6stetud. Rehvid tuli tyhjaks lasta kuna garaazi ei mahtunud.Pagana väike on garaaz aga mujal ka teha ei viitsiks;)
Pilt
P6hi vaja ymber teha. Yleliigsed juhtmed-lisad eemaldada.
Pilt
Siin kerel yleliigne eemaldatud :)
Pilt
Nyyd nii...
Pilt
Pilt

Re: Mad Max

Postitatud: N Okt 18, 2012 10:40 pm
Postitas tarmo
Pane natuke suuremad pildid või link piltidele. Praegu pole suurt midagi aru saada piltidelt.

Kas lõpptulemus peaks Mad Maxi stiilis "kättejuhtuvatest asjadest auto" tulema, et selline nimi?

Re: Mad Max

Postitatud: N Okt 18, 2012 10:58 pm
Postitas Lucifer
tarmo kirjutas:Pane natuke suuremad pildid või link piltidele. Praegu pole suurt midagi aru saada piltidelt.

Kas lõpptulemus peaks Mad Maxi stiilis "kättejuhtuvatest asjadest auto" tulema, et selline nimi?

Sry. Muudan suuremaks pildid. Max sellepärast jah et suht segapuder tuleb. Ymberringi torud, värvus must matt.
Terv.

Re: Mad Max

Postitatud: N Okt 18, 2012 11:27 pm
Postitas Lucifer
Lisaks veel niipalju et lisavarustusest jääb tulepesurid,2x airbag,el-peeglid soojendusega,el aknad, el-istmed(juhiiste mäludega),soojendusega istmed, must nahksisu.V6ibolla miskit veel..
Nyyd siis vaja mootori tootmine 12 voldi peale saada? V6i kui keeruline oleks selle projekti puhul ymberlylitamine 24-lt 12-le?
Mis mudeli pealt sobiks 12 volti starter bolt on?
Tundub et yks esiratas on natukene lääpas, kas viga väsinud laagris?
Kas on mingi sait kus saab norm. hinnaga nissani varuosasid tellida?

Re: Mad Max

Postitatud: R Okt 19, 2012 12:59 am
Postitas rommi
Mulle paistab see kui päris korralik ja kvaliteetne projekt! Kõrgusega pole väga puusse läinud ning keevitus- ja keretööd ka viimase peal!
Kas lõpptulemusest mingit kena pilti ka on või disain tekib töö käigus? :)

Re: Mad Max

Postitatud: R Okt 19, 2012 8:12 am
Postitas Praks1
12v geneka saad patrol GR-i pealt,starterit ilmselt kõige mõistlikum ja lihtsam ümber teha reduktoriga starterist,kuid neid liigub vähem.
Teine võimalus kasutada 12/24 ümberlülitit,saad ilmselt inseneeri käest,või traktori oma, poest.
Patrolil enamus laagrid standard mõõdus,aga taket jne poed pakuvad neid vabalt.

Re: Mad Max

Postitatud: R Okt 19, 2012 9:07 am
Postitas Movistar
Ma kasutasin 2 aastat võistlusautos seda traktori (täpsemalt NIVA kombaini) ümberlülitit ja sai hakkama küll.
Mul on kasutusel sama mootor ilma ühegi "pütita".
Proovisin erinevaid ja lõpuks selgus,et parim minek oli sirge toruga ja ilma ühegi pütita.Lisaks teeb see rida6 diisel ka normaalset häält.
Turbodiisel on suht vaikne ilma püttideta.

Re: Mad Max

Postitatud: R Okt 19, 2012 9:36 am
Postitas Landy
Härrased. Teema algataja vist ei pidanud silmas Eesti varuosapoode, kui ta seda Rootsis ehitab.

Re: Mad Max

Postitatud: R Okt 19, 2012 11:31 am
Postitas Lucifer
rommi kirjutas:Mulle paistab see kui päris korralik ja kvaliteetne projekt! Kõrgusega pole väga puusse läinud ning keevitus- ja keretööd ka viimase peal!
Kas lõpptulemusest mingit kena pilti ka on või disain tekib töö käigus? :)
Tänan!
K6rgus on maast ca182cm. Pilti kahjuks ei ole, olen otsinud googlest aga sarnast ei ole. Mingi nägemus asjast on endal olemas :)
Praks1 kirjutas:12v geneka saad patrol GR-i pealt,starterit ilmselt kõige mõistlikum ja lihtsam ümber teha reduktoriga starterist,kuid neid liigub vähem.
Teine võimalus kasutada 12/24 ümberlülitit,saad ilmselt inseneeri käest,või traktori oma, poest.
Patrolil enamus laagrid standard mõõdus,aga taket jne poed pakuvad neid vabalt.
Kas lisaksid palun mingi lihtsa skeemi sellest lylitusest?
Movistar kirjutas:Ma kasutasin 2 aastat võistlusautos seda traktori (täpsemalt NIVA kombaini) ümberlülitit ja sai hakkama küll.
Mul on kasutusel sama mootor ilma ühegi "pütita".
Proovisin erinevaid ja lõpuks selgus,et parim minek oli sirge toruga ja ilma ühegi pütita.Lisaks teeb see rida6 diisel ka normaalset häält.
Turbodiisel on suht vaikne ilma püttideta.
Mul ka m6lemad pytid otse läbilaskega- resonaatori baasil. Peavad olema kuna vaja läbida tehnokontroll. Algselt kontrollib masina SFRO esindaja (svensk fordonbyggare rikts organisation)-mingi rootsi autoehitajate org. Siis sellelt saadud paberitega bilprovningeni-tehnoylevaatus.
selle viimase kaudu saab ka ymberehituse vormistatud. Passi järgi jääb Nissan Patrol :)
Landy kirjutas:Härrased. Teema algataja vist ei pidanud silmas Eesti varuosapoode, kui ta seda Rootsis ehitab.
Täpselt nii :)

vabandan ka oma kirjaviisi pärast, kasutan SWE klaverit ja m6ningad EST tähed puuduvad lihtsalt.
Terv.

Re: Mad Max

Postitatud: L Okt 20, 2012 8:48 am
Postitas uputaja
Turbo on mille oma? Kuum pool veic overkill, pigem hakkab takistama kui tootma.

Re: Mad Max

Postitatud: L Okt 20, 2012 1:39 pm
Postitas Lucifer
uputaja kirjutas:Turbo on mille oma? Kuum pool veic overkill, pigem hakkab takistama kui tootma.
Masinat panen kokku olemasolevatest v6i lihtsalt/odavalt kättesaadavatest varuosadest.
Turbo on schwitcher s200. mingi veoka pealt peaks olema. 2.0L bensiinimootori aitab lihtsalt kuni 500 j6u juurde.
Pilt
Millegipärast arvan et saab parem olema kui originaalturboga.Viimast v6tta pole plaanis nagunii, ka ei tule ic-d algul.

Re: Mad Max

Postitatud: P Okt 21, 2012 7:11 pm
Postitas Lucifer
Nädalavahetusega sai kere kallal veidi nokitsetud:
Salongi p6hi keevitatud,uued istmetekinnitused( ca 20mm k6rgem originaalist).Paras katsumus saab olema ahjuga igatahes.Mersu enda oma oli kobakas ja nii rabe et eemaldus tykkhaaval.Ilmselt paigaldan sinna japsi ahju. Mingi väikese isuzu pealt ahi olemas.
Pilt
Tagaaken ja v6rk on pärit skoda pic-upilt. Akna liimin sinna.
Pilt
124 sedaanilt pärit kytusepaak tuleb salongi, vastu vaheseina.Tankimisava on nyyd vasakul pool.
Pilt

Re: Mad Max

Postitatud: E Okt 22, 2012 3:19 pm
Postitas Lucifer
Garaazi koristus eesmärgil sai täna masin välja lykatud ja paar kl6psu tehtud:
Pilt

Re: Mad Max

Postitatud: E Okt 22, 2012 11:29 pm
Postitas Lucifer
Kysiks korra veel selle 12/24 ymberlylituse kohta. Kas see systeem toimib nii et starteri(24v) andmise hetkeks lylitab 2 akut(12v) jadamisi ja siis mootori töölehakkamise hetkest lylitab need akud rööbiti laadimisse generaatoriga(12v).Ja siis tarbimine yhe aku pealt.
Targemad las parandavad :)

Re: Mad Max

Postitatud: E Okt 22, 2012 11:57 pm
Postitas isakene
12V tarbimine ikka mõlema aku pealt. Ühe aku pealt tarbimine rikub akud ära.

Näidisskeem siin: http://www.texasindustrialelectric.com/ ... 119845.asp