1. leht 3-st
Algaja 4x4 omanik-hulk küsimusi
Postitatud: T Aug 01, 2006 1:00 pm
Postitas zhadow
Kuna olen siin uus, siis kõigepealt tere!
Sorry kui vale alajaotuse alla tegin selle teema, täpselt sobivat ei leidnud.
Sai siin majaehitusele veokaks ja ühtlasi offroad sõitmisega tutvumiseks üks 20 aastat vana King Cab ostetud.
Eks auto on vana ja mõnevõrra väsinud ning ma ise tagatipuks 4x4 teemal väga rumal

.
http://912.olemees.ee/mystuff/kingcab.jpg
Peale ostmist käisin männikul autot proovimas ja õnnestus niigi kulunud sidur päris ära küpsetada
Et kust leiaks Tallinnast või Harjumaalt asjaliku töökoja kuhu see auto sidurivahetusse viia?
Siis veel kas keegi oskab rääkida midagi selle auto esimese diffri luku kohta. Vähemalt ma arvan et need esiratta rummudes asuvad pöördlüliti moodi asjad on luku lülitid, võibolla arvan valesti?
Ma kaldun arvama et see on vana ja ilmselt ka katki kuid mul ei ole üldse teadmisi et seda ise näppida. Ühelt poolt on see keeratud väljalülitatud asendisse ja teiseltpoolt sisselülitatud asendisse, ma üritasin toda ka näpuga välja lülitada kuid jõud ei käinud üle.
Et kas selline asend diffriluku lülitil äkki tähendab et asi on juba ammusest ajast katki?
Henry
Postitatud: T Aug 01, 2006 1:29 pm
Postitas jr
Need lukud ratta keskel ees on rummulukud, mitte difrilukud. Nendega lukustad ratta rummu pooltelje suhtes. Ehk tesisõnu kui on soov esisilda kasutada, siis kabiinist välja rummulukd sisse ja siis seest kang 4wd peale.
Postitatud: T Aug 01, 2006 1:45 pm
Postitas Stupiduser
Ja ühelt poolt sisse- ja teiselt poolt väljalülitatud asend on kõige hullem...
Postitatud: T Aug 01, 2006 2:52 pm
Postitas zhadow
Stupiduser kirjutas:Ja ühelt poolt sisse- ja teiselt poolt väljalülitatud asend on kõige hullem...
Et siis peaksin proovima mõlemad vähemalt ühte asendisse saada või?
Kas ma saan õieti aru et kui mõlemad rummulukud on off asendis siis nelikvedu sisselülitades ei hakkagi esirattad vedama?
Milleks need rummulukud üldse head on?
Henry
Postitatud: T Aug 01, 2006 3:05 pm
Postitas Landy
zhadow kirjutas:Et siis peaksin proovima mõlemad vähemalt ühte asendisse saada või?
Kas ma saan õieti aru et kui mõlemad rummulukud on off asendis siis nelikvedu sisselülitades ei hakkagi esirattad vedama?
Milleks need rummulukud üldse head on?
Oled õigesti aru saanud.
OFF- 4wd võimalus välja lülitatud, ON- 4WD võimalus olemas.
Vajalik selleks, et lülitatava nelikveoga autodel väehendada esisilla detailide kulumist ja ka kütuse kulu.
Hube on lausa kahesuguseid: manuaalsed(nagu sul) ja automaatsed.
Paljudel vanematel lüitatava nelikveoga autodel hube pole, kuid reeglina saadaval lisavrustusena. (LR, UAZ, jne)
Hube ei kasutata pideva nelikveoga autodel.
Loe lähemalt:
http://www.offroad.ee/no1_2001/differ1.php
Töökodadest võib soovitada Offroad Service ja Carservice
Postitatud: T Aug 01, 2006 3:14 pm
Postitas Andrus Michelis
Kui sa natuke kannatad siis Landy vast suvatseb sulle lingi panna, kus saad omale selgeks teha erinevad 4wd skeemid ja nende töötamise põhimõtted ja kasutuse võimalused.
Rummulukkusid on vaja, et näiteks suvel ehitusmaterjale kauplusest koju vedades, kui pidevalt asfaldil sõidad, saaksid esisilla täiesti välja lülitada. Sellega säästad silda ja kütust. Kui üks lukk on "on" asendis ja teine "off" siis esisild ei tööta. Sama mõlema luku "off" asendi korral. Asfaldil ei soovitata sisselülitatud esisillaga sõita.
Vast keegi paneb ikkagi valmis lehekülje " põhitõdedega".
Postitatud: T Aug 01, 2006 3:29 pm
Postitas Stupiduser
Ma kardan, et "üks on, teine off asendis" esisild ikkagi töötab (mitte küll sihipäraselt) ja see peaks sateliitidele ja eriti sateliidi pulkadele (mille peal sateliidid on) väga kulutavalt mõjuma.
Noh, midagi sarnast nagu sõidaksid pidevalt kaapiva rattaga

Postitatud: T Aug 01, 2006 5:24 pm
Postitas Landy
Stupiduser kirjutas:
Noh, midagi sarnast nagu sõidaksid pidevalt kaapiva rattaga

Kui esisillas on lahtine differ, siis ei saa ju kuidagi "kraapiva ratta efekti" tekkida.

Postitatud: T Aug 01, 2006 5:38 pm
Postitas Stupiduser
Püüa diffriga samastuda, Landy
Kui diffri seisukohast vaadata siis 2wd korral "on" ratas ja pooltelg käivad ringi aga "off" pooltelg oleks meeleldi paigal.
Seega diffri seisukohast vaadatuna oleks situatsioon ju samaväärne sellega kui "on" ratas kaabiks pidevalt (ja "off" lohiseks blokis järgi).
On ju nii või mis?
PS olen mina alles muinasjutuvestja

Postitatud: T Aug 01, 2006 6:46 pm
Postitas aadu
Ilmselt on sul õigus aga diffril ei ole õnneks mingit koormust.
Ei tea, kas samastumine õnnestus

Postitatud: K Aug 02, 2006 10:43 am
Postitas zhadow
Kõigepealt tänud et viitisite algajat juhendada!
Kuna ma juba ammu olen offroadi vastu natuke huvi tundud siis see artikkel oli mul juba enne paar korda läbi loetud, lihtsalt rummulukkudest seal ei räägitud.
Tänud firmanimede eest tulevikus läheb seda kindlasti üksjagu vaja. Ma ausalt öeldes olin kannatamatu ja tormasin juba eile siduri komplekti tellima ning ainus koht kus asi õnnestus oli Lasnamäe Fakto, panin sinna ka juba vahetuse aja kinni. Vahetus ise 3500 ilma matejalideta ja lubasid et ootamatuste korral jääb hind samaks, ma jäin neid uskuma ja pidasin hinda normaalseks. Eks nad seal tunnevad nissani pickup-e hästi kuna uuemaid liigub siinkandis karjade kauppa.
Aga veel tahaks ära otsustada et kas sõita selle kastikaga natuke niisama ja siis maha müüa või romulasse vedada, või siis masin päris korda teha tehniliselt.
Nimelt on rooste natuke raami kahjustanud tagant ja on vaja spetsialisti kes asja üle vaatab ja ära parandab võimalusel - sellel juhul võtan ma seda autot tõsiselt ja olen nõus autosse rohkem investeerima.
Ja kaugemas tulevikus tahaks ka auto maastikusuutlikkust parandada.
Huvitav kas sellele saaks ka esi ja taga difri lukud külge organiseerida?
Kas selle raami kontrolliks ja tööks soovitate Offroad Service ja Carservice-sse minna või oskab keegi ka muud kohta välja pakkuda kus sellist tõsist keevitustööd teha?
Henry
algaja offroad huviline
Postitatud: K Aug 02, 2006 11:07 am
Postitas Landy
zhadow kirjutas:Tänud firmanimede eest. Ma ausalt öeldes olin kannatamatu ja tormasin juba eile siduri komplekti tellima ning ainus koht kus asi õnnestus oli Lasnamäe Fakto, panin sinna ka juba vahetuse aja kinni. Vahetus ise 3500 ilma matejalideta ja lubasid et ootamatuste korral jääb hind samaks, ma jäin neid uskuma ja pidasin hinda normaalseks.
Fakto hindu ja töö kvaliteeti osakb JR kõige paremini kommenteerida ja ehk ka soodsamaid varuosade tellimise kohti.
Ja kaugemas tulevikus tahaks ka auto maastikusuutlikkust parandada.
Huvitav kas sellele saaks ka esi ja taga difri lukud külge organiseerida?
Kui off-road mõtted peas, siis tegevuste järjekord järgmine:
1)Auto korda (sillad, käiguosa, raam, mootor, kere, jne)
2)Korralik ja maastikusuutlik rehv (ca 50% auto läbimisvõimest on seotud rehviga)
3)Hi-lift tüüpi latttungrud
Kui ikka väheks jääb, siis
3)Vints, snorkel, jne
Kui tahad veel karmimalt panna, siis
4)Silla(diffri) lukud
Kas selle raami kontrolliks ja tööks soovitate Offroad Service ja Carservice-sse minna või oskab keegi ka muud kohta välja pakkuda kus sellist tõsist keevitustööd teha?
Võid mõlemaga neist ühendust võtta, vaata kus lühem saba on:
Offroad Service - Marek 5063138, Craservice- Vahur56219500
Mõlemd firmad maasturitega sinapeal.
Postitatud: K Aug 02, 2006 12:29 pm
Postitas zhadow
Ma olen ka üksjagu teemasid siin foorumis läbi lugenud ja targemaks saanud.
Visuaalselt mu vanal King Cabil ei tundu difri lukke olema. Äkki on mingi
kulunud LSD kusagil tagasillas, mine tea.
Kas vähemalt ühe difri luku saab huvi korral ilma suurema ümberehituseta selle masinale paigaldada?
Stupiduser kirjutas:Ma kardan, et "üks on, teine off asendis" esisild ikkagi töötab (mitte küll sihipäraselt) ja see peaks sateliitidele ja eriti sateliidi pulkadele (mille peal sateliidid on) väga kulutavalt mõjuma.
Noh, midagi sarnast nagu sõidaksid pidevalt kaapiva rattaga

esiratas igal juhul selle lukus poole pealt hakkas kaapima koos diagoonaalselt ühe tagumisega kui ma liivasel nõlvakul auto meelega kinni ajasin.
Ilmselt peab töökojas laskma need rummulukud ka üle kontrollida.
Postitatud: K Aug 02, 2006 1:13 pm
Postitas erik
Lukk on tore aga kallis asi, iga kell ennem rehv siis vints jne... ja alles siis lukud. Täpselt nagu Landy kirjutas.
Postitatud: K Aug 02, 2006 1:41 pm
Postitas Landy
erik kirjutas:Lukk on tore aga kallis asi, iga kell ennem rehv siis vints jne... ja alles siis lukud. Täpselt nagu Landy kirjutas.
Tänud tunnustuse eest!
Unustasin lisada, et korralik amort ja vedru on offroadi puhul ka asendamtud!
Oluline on kohe laguses välja mõelda plaju plaanid auto ehitusse raha panna. See võimaldaks valida ka rahkotile kohased (tuuning)varuosad. Mage oleks pool autot valmis teha ja siis tõdeda, et rahakott tühi.