1. leht 3-st

roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 9:06 am
Postitas puhvel
Tere, olen suht värske grand 3.1 2001 omanik ja mul on miljon arvatavalt lolli küsimust. Tegelt alustaks roolilatist. Lokse on selline, et jube ja mingil suvalisel hetkel, oleneb tee konarustest ja kiirusest hakkavad rool ja esirattad hullult loperdama. No arvan ise, et on roolilati viga ( loodan, et arvan õieti ) panin päringu varuosakeskusse ja tuli üks vastus aind, et 400 juurikut kasutatud....a seisukorda ju ei tea. Mis teha, uut hetkel ei jaksa osta vast, on kellelgi pakkuda norm korras latti või head nõu anda ?

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 9:44 am
Postitas rmann
puhvel kirjutas:Tere, olen suht värske grand 3.1 2001 omanik ja mul on miljon arvatavalt lolli küsimust. Tegelt alustaks roolilatist. Lokse on selline, et jube ja mingil suvalisel hetkel, oleneb tee konarustest ja kiirusest hakkavad rool ja esirattad hullult loperdama. No arvan ise, et on roolilati viga ( loodan, et arvan õieti ) panin päringu varuosakeskusse ja tuli üks vastus aind, et 400 juurikut kasutatud....a seisukorda ju ei tea. Mis teha, uut hetkel ei jaksa osta vast, on kellelgi pakkuda norm korras latti või head nõu anda ?
No pigem siis ikka silla viga , kontrolli sild üle.Ilmselt vajavad puksid vahetust.

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 9:47 am
Postitas puhvel
Sild on silberis remonditud ja peaks tihe olema ja suur rooliloks ei saa ju mingitest puksidest niiväga olla ?

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 9:51 am
Postitas rmann
puhvel kirjutas:Sild on silberis remonditud ja peaks tihe olema ja suur rooliloks ei saa ju mingitest puksidest niiväga olla ?
Rooli lõtku proovi siis seisvalt ehk siis suretatud mootoriga vaata kui palju rool liigub.
Ehk on ristid läbi.
Samas kontrolli rooliamorti kah.

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 9:57 am
Postitas puhvel
Tegelt kogu veermik on pärnu silberis remonditud. Siis auto seisis mingi pool aastat silberi õuel, kuna eelmine omanik ei jõudnud välja osta. Kevadel viisin pärnu autobaasi mootori remonti ja sealsed mehed ütlesid, et vii silberisse tagasi kuna rooliotste katted on rahkunud :( . Silberist öeldi, et b osadele garantiid pole....nende arust siis poole aastase seismisega on normaalne, et rahkuvad b katted...a no see selleks, see rooli värk hetkel põhi mure.

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 9:59 am
Postitas puhvel
See rooliamort on seal silla ees risti sõidusuunaga ? Kuidas seda kontrollida ?

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 11:29 am
Postitas isakene
Selle nähtuse nimi on death wobble ja sellest on pikemalt kirjutatud siin: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=10& ... ath+wobble

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 12:15 pm
Postitas puhvel
Suured tänud, oleks vast tore, kui see amort on probleemiks, tunduvalt odavam vast aga....sõidu ajal rooliloks ikka jube, nüüd proovisin seisva mootoriga, loks minimaalne ja miskit kolksub nagu õrnalt ?

Re: roolilatt

Postitatud: K Juul 04, 2012 11:37 pm
Postitas ibra
puhvel kirjutas:Tere, olen suht värske grand 3.1 2001 omanik ja mul on miljon arvatavalt lolli küsimust. Tegelt alustaks roolilatist. Lokse on selline, et jube ja mingil suvalisel hetkel, oleneb tee konarustest ja kiirusest hakkavad rool ja esirattad hullult loperdama. No arvan ise, et on roolilati viga ( loodan, et arvan õieti ) panin päringu varuosakeskusse ja tuli üks vastus aind, et 400 juurikut kasutatud....a seisukorda ju ei tea. Mis teha, uut hetkel ei jaksa osta vast, on kellelgi pakkuda norm korras latti või head nõu anda ?
Mis roolilatist sa jahud? Sellel masinal pole roolilatti, vaid on roolikarp. Roolilatil ja roolikarbil on ikka vaks vahet.

Re: roolilatt

Postitatud: N Juul 05, 2012 9:42 am
Postitas lairer
Puksidest võib täitsa vabalt selline loks ja kolin olla. Olen ise selle death wobble läbi elanud ja süüdi olid diagonaalvarda puksid, kuigi olin need pool aastat tagasi ära vahetanud(odavate vastu). Lõpuks panin korralikud polypuksid ja kolin kadus! Loomulikult kulutas see pidev kolin roolikarpi ja seal nüüd väike loks. Nii, et kui tõesti ei taha uut roolikarpi osta siis alusta puksidest. Kui tallinnas oled, siis soovitan Carservist tähetornis, nad tegelevad pidevalt selliste jeepide sarnaste probleemidega. Ja kui raha rohkem on pane kõik polypuksid, on mõni aasta hooleta!

Re: roolilatt

Postitatud: N Juul 05, 2012 12:27 pm
Postitas kadjakas2000
lairer kirjutas:Puksidest võib täitsa vabalt selline loks ja kolin olla. Olen ise selle death wobble läbi elanud ja süüdi olid diagonaalvarda puksid, kuigi olin need pool aastat tagasi ära vahetanud(odavate vastu). Lõpuks panin korralikud polypuksid ja kolin kadus! Loomulikult kulutas see pidev kolin roolikarpi ja seal nüüd väike loks. Nii, et kui tõesti ei taha uut roolikarpi osta siis alusta puksidest. Kui tallinnas oled, siis soovitan Carservist tähetornis, nad tegelevad pidevalt selliste jeepide sarnaste probleemidega. Ja kui raha rohkem on pane kõik polypuksid, on mõni aasta hooleta!
Ooooo, koolnud diagonaalvarda puksidest tuleb vägev login. Unustasin korra pärast tuuningut ühe diagonaalvarda poldi korralikult kinni keerata :mrgreen: . Hirmus. Boys and girls, don`t try this at home, it`s very dangerous, tsiteerides üht kaskadööri. :mrgreen:
Carservise koha pealt kiidan takka. Ka minu WG sillad on seal "ära tehtud", väga bueno.

Re: roolilatt

Postitatud: N Juul 05, 2012 2:46 pm
Postitas CaveMan
puhvel kirjutas:Silberist öeldi, et b osadele garantiid pole....
Ot mis mõttes ei ole? Kõikidele asjadele peaks olema pretensioonide esitamise õigus 2 aastat.

Re: roolilatt

Postitatud: R Juul 06, 2012 7:34 pm
Postitas FlammablE
Alusta ikka sellest rooliloksust ja kui kõik tegemist vajav on vahetatud, siis oled tõenäoliselt ka surmavõbinast lahti saanud. Rooliamordist rooli lõtku ei teki, küll aga on see võbinaga seotud. Rooliamorti kontrollid pärast eemaldamist teda liigutades. Kui on tunda ühtlane takistus kogu pikkuses, siis on ta tõenäoliselt piisavalt ok.
Otsi mõni kanal või tõstuk või viska korraks auto alla pikali ning palu kellelgi rooli töödelda ja näed/tunned kohe ära, kust miski lõtkub. Diagonaalvarda pukse või lahtisi polte on väga lihtne selgeks teha. Kui on uus varras või polüpuksid pandud, võid poldid igaks juhuks üle pingutada. Mul oli pärast polüde panemist samuti probleem, et poldid olid esimese 100km lahti tulnud, kuigi ma tavaliselt olen see "pooleks ja pool pööret tagasi" mees
Silber on enamasti ikaldus kuubis, nii et ära sellega nii kindlalt arvesta, mida seal tehtud või mittetehtud või mida eelmine omanik rääkis. Kas rooliotsad on üldse uue välimusega ja loksuvabad? Äkki Silber kasutas mingeid nõukogude päritolu varuosi :mrgreen: .
Ka roolikarp on võimalik viga. Seda saab samuti lihtsalt selgeks teha, võrreldes sissetuleva ja väljuva võlli liikumist. Teoorias saab seda peale keerata ja tummisemaks teha, aga see on paras reguleerimise küsimus, et leida optimaalne asend, mil loks on minimaalne, aga ei poo.

Re: roolilatt

Postitatud: R Juul 06, 2012 9:10 pm
Postitas urmas
track-bar vbl.

Re: roolilatt

Postitatud: P Aug 05, 2012 8:14 pm
Postitas sumps
Minul oli oma 96 GC-ga paar aastat tagsi sama probleem aga pidin ära vahetama rehvid mis olid kulunud. Tundus küll väga totter aga suurema mustriga seda muret enam ei olnud.