Kardaanirist?

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
jazz777
Tuuker
Postitusi: 156
Liitunud: E Mär 29, 2004 12:48 pm
Asukoht: Head Under Hood
Kontakt:

Kardaanirist?

Postitus Postitas jazz777 »

Kuskohas (milline tootja) müüakse korralikke kardaaniriste. Mure nimelt säärane, et need GMB (või mis nad olidki) on nende totakate kummilutu tihenditega, mis kohe kui rohtu saavad, katki lähevad. Tagajärjeks 2 tunniga risti õudne loks ja krõps...
Praegu läks alla viimane poolpidune korralik rist, millel on plastikkaitsega tihendid, aga mis tootja too on või kuskohast ma neid ostsin, enam ei mäleta. Äkki keegi teab aidata?
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 538
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Postitus Postitas MM »

2 tunniga rikkis ???

Ei taha siin GMB eriti kaitsta aga äkki peaksid auto kardaani nurgad üle vaatama (ise kasutan sama tootja riste ja vahetan neid korra aastas olenemata risti seisukorrast ja kordagi pole nad sõiduajal ära lagunenud ). GMB-d kasutan lihtsalt hea hinna ja kvaliteedi suhte pärast.

Huvi korral võib ju näit Hardi Spiceri riste uurida, kvaliteet on peaks ülihea olema aga toykari oma maksis miski 2,5 kEEk-i tükk. (Isiklikult ei usu, et 5 korda kauem kestab).
Kasutaja avatar
jazz777
Tuuker
Postitusi: 156
Liitunud: E Mär 29, 2004 12:48 pm
Asukoht: Head Under Hood
Kontakt:

Postitus Postitas jazz777 »

Täiesti elust enesest. Eile testima minnes katsusin vahetult enne tõstuki peal ristid üle, kõik OK. Kahe tunni pärast hakkas kõhu alt iseloomulikku kõlksu tulema. Ronisin alla ja ühe kausi tihend oli omalt kohalt lahkunud. Kui risti lahti võtsin oli nõeladest ainult pulber järel. Selline mõnus lõikava rohuga õõtsik oli.
Kardaaninurk on taga nüüd väga hea, tegin vedru kinnitusi kaks korda ringi, et sirgeks saada. Täiesti arvestan sellega, et tänu Lincoln-lockerile mul riste palju kulub, aga häda just selles tihendis, mis omalt kohalt lahkub. Miskil tootjal on olemas sellised plastik-kummi tihendid.
2,5Keequ eest ka muidugi osta ei tahaks :(
Peep
Mudder
Postitusi: 67
Liitunud: E Mär 06, 2006 8:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Peep »

Suht vana teema juba aga tõstaks ta korraks üles.

Kumbasid riste kasutate, GMB kataloogis on standard ja performance?
Performance eelis tundub olema just see, et on määritavad ja ehk on materjalid ka paremad.

Netiavarustes mõned tootjad kiitsid, et nende ristid on kõvemad, just, otsad jämedamad aga siis peavad ju nõelad ka peenemad olema(on see siis hea või halb?), samas peenemaid mahub ümber võlli ka rohkem, võta siis kinni mis parem.
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4495
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

Peep kirjutas:Kumbasid riste kasutate, GMB kataloogis on standard ja performance?
Performance ja Premium on http://www.gmb.net/ - kataloogis on jah miskipärast performance ja standart

Premium = Standart ?
tartuoffroad.ee
5581340
seff
Rock Crawler
Postitusi: 690
Liitunud: R Veebr 21, 2003 7:43 pm

Postitus Postitas seff »

ega sul silmad kulund pole juhuslikult et rist paigaldades päris omale kohele ei jää äkki ?
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Mina olen ostnud kõige tavalisemaid GMB omi ja seni on ilusti kestnud. Ja mu 4Runneri kardaanid on suht rõvedate nurkade all.
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
enno
Off Roader Wannabe
Postitusi: 25
Liitunud: T Aug 07, 2007 8:04 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas enno »

Seff´iga nõus. Kontrolliks tõesti kahvli silmaavasid. Kui pealtnähagi OK, siis silm võib veninud olla. Erilislt laguneb sellises silmas GMB nn. ,,stantsitud kapsel´´(otspind meenutab potipõhja). Ka olen stantsitud kapslitega uuel ristil kapsleid mõõtes 6/100 erinevust tuvastanud. Seega põhjusi jätkub.
Kui silmad mokas, siis avad rem. mõõtu töödelda + suurem rist.Hea õnne korral hõõritsaga, kehvemal juhul pika lendteraga (mõlemad avad sama ülesvõttega) pingis läbi lõigata. Mõõdud on Koivuneni kataloogis olemas.
Keevitusega tohterdamine võimalik vaid mittekarastuvast terasest kahvli puhul(särts keevitust varjatud kohale ja proovi viiliga põhjani maha viilida.Ära karastub just materjali üleminekukoht). Paremast terasest- ja paagutatud kahvlite puhul kalestuvad klaasiks ja mõõtutöötlemine hiljem eriline n...
mõtelda on mõnus, rääkida on raskem.
ärgem sellepärast pead veel norgu laskem...
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”