Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.
Kuna siin mingi nv. oli mul kodus mitu päeva järjest -30...-34C, siis minu LC enam kõige nobedamalt starterit ringi ei vedanud , millest tulenevalt tekkis ka pealkirjas nimetatud küsimus. Kuna ma ise olen elektris ikka väga tume junn, siis paluks targematel mind juhendada kuidas oleks kõige õigem akusi ekstreemolukorras vajadusel turgutada? Jutt käib siis nn. akulaadija/start seadmega köögiaknast laadimise puhul , et akusi ma maha keerama ja tuppa vedama ei hakka , akud ise on ka enam-vähem ja kui sellise pika jääaja üle elasid, siis vastu kevadet neid vahetama ei hakka, eriti kui "start" on kodust võtta.
Et küsimus siis, et kuidas see laadimine käiks? Kas pool tundi ühte akut ja pool tundi teist või laadida ainult ühte akut vms? ja kui ainult ühte turgutada, et kas siis käivitamine tapab rohkem, jne...et paluks "tsähkomeeste" kommentaare
Minu loogika ütleb seda, et auto peal ju laaditakse mõlemat akut korraga ja mingeid imelülitusi ei toimu? Korras akude puhul ei ole mingit tseremoonitsemist vaja, nii nagu nad auto peal on, nii neid ka korraga laadid.
Kuigi, on olnud kordi, mil kustunud akudele on abiks olnud eraldi laadimine. Reeglina on see tähendanud, et ühe või mõlema aku eluiga on lõpukorral.
Eraldi laadimist võiks soovitada, kui akud on mingi aja erinevalt koormatud olnud. Klassikalise 12V paralleelühendusega ilma üht või teist akut lahti ühendamata seda juhtuda ei saa,(kui just tegu pole halva kontaktiga) see on 24V jadaühenduses süsteemi rida ja sellel siin pikemalt ei peatu.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
nu 120 ei ole kindlasti 24v, seal lihtne, laadija klemmid akule ja tuld.
Aga kui ma vaatan akna taga termomeetrit, siis Sinust natuke Põhja Lätile lähemal on -22 jälle ja sellises temperatuuris laadimine ei anna parimat tulemit. Soojas ikka etem.
Ühekaupa laadimiseks pead vähemalt ühe juhtme ühelt akult lahti saama.
Ise vedasin suure külmaga akusid kui toakoeri ööseks sooja ja juhtme otsa. Õnneks akud lihtsalt juurdepääsetavad.
al kirjutas:nu 120 ei ole kindlasti 24v, seal lihtne, laadija klemmid akule ja tuld.
Aga kui ma vaatan akna taga termomeetrit, siis Sinust natuke Põhja Lätile lähemal on -22 jälle ja sellises temperatuuris laadimine ei anna parimat tulemit. Soojas ikka etem.
Ühekaupa laadimiseks pead vähemalt ühe juhtme ühelt akult lahti saama.
Ise vedasin suure külmaga akusid kui toakoeri ööseks sooja ja juhtme otsa. Õnneks akud lihtsalt juurdepääsetavad.
Minu point laadimisel oli hetkel selles, kui juhtub järgmine "jääaeg" tulema ja mingil rumalal hetkel jääb akust(dest) vajaka, et kuidas siis ühendada laadija akudega . Käisin sellel karmil nv.- isegi pargis rekkasi käima ehmatas ja seal oli lihtne, kuna akud jadamisi, siis pluss plussiga ja miinus miinusega ning tuld! Sõidukal aga akud rööbiti....
Aga eks homme kisun kapoti lahti, uurin asja ja lähenen asjale loogiliselt....
Ma olen omal D22 laadinud eraldi akusid, sügisel kui genekas ei laadinud siis laadisin nõnda, et 3-4 tundi laadisin ühte ja siis järgmised 3-4 tundi ladisin teist akut.
Siiani pole probleemi olnud genekas on kah korras, akud ok ja homikuti läheb käima ilusti. ptui,ptui,ptui
12 V Süsteemi puhul peaks ikka mõlemat akut korraga laadima, ja seda võib teha topelt vooluga. Kahte 100 Ah akut võib laadida 20 A. Kui on lühikesed otsad tasub selliste ilmadega aku pinget mõõta, kui pinge alla 12,5 V tasuks vahepeal laadida .Tarka lugemist http://autovaruosad.ee/main/pdf/akke.pdf
Ma oma 2.4 vabalthingaval Toykaril laen/täkutan ka ühe aku klemmidest kuna ju akud paraleelselt mõjub mõlemale. Suure külmaga oli miski kütusejama ja siis käijasin akud tühjaks, külmas enam voolu sisse ei võtnud. Tassisin tuppa ja laadisin eraldi ühte terve päeva ja teist terve öö. Peale seda läheb praeguse -15, -20 juures käima nagu bensumasin keset suve - poolest pöördest. Akud ise mingi 4-5 aastat vanad ja järgmine aasta veel küll vahetada ei plaani.
Virgo
al kirjutas:... Käisin sellel karmil nv.- isegi pargis rekkasi käima ehmatas ja seal oli lihtne, kuna akud jadamisi, siis pluss plussiga ja miinus miinusega ning tuld! Sõidukal aga akud rööbiti....
Aga eks homme kisun kapoti lahti, uurin asja ja lähenen asjale loogiliselt....
möhh kuidasmoodi? rekkal juhtmed ühele akule?
pmst olen korra elus vastupidist käivitusabi andnud, st 24V juhtmed hädalise vastutusel otse 12V akule ja kohe võtit, starter tegi koledat turbo häält ja käima läks, juhtmed olid küljes 2 sek...
al kirjutas:... Käisin sellel karmil nv.- isegi pargis rekkasi käima ehmatas ja seal oli lihtne, kuna akud jadamisi, siis pluss plussiga ja miinus miinusega ning tuld! Sõidukal aga akud rööbiti....
Aga eks homme kisun kapoti lahti, uurin asja ja lähenen asjale loogiliselt....
möhh kuidasmoodi? rekkal juhtmed ühele akule?
pmst olen korra elus vastupidist käivitusabi andnud, st 24V juhtmed hädalise vastutusel otse 12V akule ja kohe võtit, starter tegi koledat turbo häält ja käima läks, juhtmed olid küljes 2 sek...
Täkutamine käibki pluss plussiga ja miinus miinusega. Mis sul seal keerulist on ,kui sul akud rööbiti? Saad mõlemat akut korraga laadida. Korruta need AH kahega, mis sul seal aku peal on ja laedki neid koos 10% mahtuvuse vooluga . Saab ka 12V akuga nn. täkutada 24V süsteemi, aitab küll, kui natuke jääb vungist puudu.Selleks on vaja ühendada otsad ühe akuga ja hea kui sa tead missugune neist on kehvem aku ja just sinna ühendadki aku paralleelselt. Otste ühendamisel tuleb suht ettevaatlik olla ja miinusjuhe ühendada viimasena ja akust natuke kaugemale. Vesiniku plahvatusoht ja akust ei jää suurt midagi järele.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Krt enam ei mäleta kõiki asju aga akudel on see omastamise asi (sides töötamiset on juba 20 aastat möödas). Mingitel temperatuuridel ei võta aku seda vunki vastu. Ehk sa võid laadida küll aga aku seda ei akumuleeri. Ehk vist oli et -15 ja madalamal temperatuuril on see laadimine kui surnule kuuma kuti kasutamine. Midagi sinna kanti see oli.
al kirjutas:
möhh kuidasmoodi? rekkal juhtmed ühele akule?
Mis siin keerulist on? Akud on ju JADAMISI ja ühe otsa ühendad ühe aku miinusega ja teise otsa teise aku plussiga (jälgida loomulikult poolsust!).
ApppiIssand jumal tule appi. Kas olete rumalad või mängite lolli. "ibra" jutt sulaõige.
Kui süsteem 12V ja 2 akut. Juhtmed Ühe aku peale - klemm - klemmiga ja + +-ga. akud paraleelis
Kui süsteem 24V ,siis 2 akut jadamisi täkutades 24 voldiga - massi poolse aku - ga
pluss starteri peale mineva juhtmega ehk plussiga.
Kui annad voolu 12v pealt 24v peale siis miinus miinusega ja pluss plussiga nõrgema aku peale.
Ühendada enne miinus ehk massi kaabel ,et laadida maha staatiline energia. ja seejärel pluss kaabel .
UUte autode puhul soovitan seda teha nii et mootor ei tööta ja võti süülukust väljas.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Tegija kirjutas:
...Issand jumal tule appi. Kas olete rumalad või mängite lolli. "ibra" jutt sulaõige...
...Kui annad voolu 12v pealt 24v peale siis miinus miinusega ja pluss plussiga nõrgema aku peale...
Suured sõnad, tark jutt.
Aga oletame, et akud on võrdsed, ja mõlemad piisavalt tühjad, et käivitada?
Jah, olen ka ise sõidukaga veoauto akusid ühekaupa laadinud. Ühekaupa on see võimalik, aga kui nüüd keegi mulle skeemi joonistab kuidas 12V kahe aku süsteemist ilma muunduri ja juhtmeid lahti ühendamata 24V süsteemile samadel tingimustel "täkku" anda, siis kuulaks huviga...
Tegija kirjutas:
...Issand jumal tule appi. Kas olete rumalad või mängite lolli. "ibra" jutt sulaõige...
...Kui annad voolu 12v pealt 24v peale siis miinus miinusega ja pluss plussiga nõrgema aku peale...
Suured sõnad, tark jutt.
Aga oletame, et akud on võrdsed, ja mõlemad piisavalt tühjad, et käivitada?
Jah, olen ka ise sõidukaga veoauto akusid ühekaupa laadinud. Ühekaupa on see võimalik, aga kui nüüd keegi mulle skeemi joonistab kuidas 12V kahe aku süsteemist ilma muunduri ja juhtmeid lahti ühendamata 24V süsteemile samadel tingimustel "täkku" anda, siis kuulaks huviga...
Ma olen ka eluaeg veokatega sina peal olnud ning selle 24v süsteemiga kokku puutunud ja igasuguseid situatsioone on ette tulnud. Kui on olemas üks korralik suurem sõiduka aku, siis 24v süsteemis häda korral aitab ta palju ja olen ise mitu korda ise ennast aidanud, aga mitte 30kraadise külmaga. Kui on aku tühi, siis on tühi, ega imet ei tee, aga pooltühja aitab ja võib suvalisele neist paraleeli ühendada. 12V kahe aku süsteemist ilma akusid järjestikku ühendamata 24V välja ei tule. Ma ei tea kuidas Tiit sai 24 V anda kui tal ainult 12V süsteem.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Mehed krt...loete ka postitusi? Millal ma väitnud olen, et ma rekkale mingi 12V-ga kuhugi voolu annan? Veokate peale läks jutt kogemata, kui külma nv-d mainisin ja laadimine toimus ikka täkuga ja 24V-ga!
P.S Ärgem nüüd siia teemasse seda 12V-->24V väga suru, kuna minu kui teemaalgataja küsimus oli muus. Kes tahab veokatest edasi pajatada, teeb äkki uue teema vms?