HJ60 24V elekter

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

HJ60 24V elekter

Postitus Postitas tphnd »

vabandan juba ette aga värske HJ60 omanikuna tuleb mult veel usinasti lolle küsimusi :-)

Kuidas toimub 24V laadimine ja kahe aku süsteem? Kas akud peaksid olema identsed jne?
Kui ma panen laadija külge siis laen ühte akut 12 voldiga?
Pole mitte kunagi 24V süsteemiga kokku puutunud.
#redneckengineeringestonia
al
True Off Roader!
Postitusi: 1126
Liitunud: T Apr 22, 2003 11:47 am
Asukoht: Elva

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas al »

Kindel et 24V? pole küll palju 60-ga kokku puutunud, mäletan, et 2 akut aga olid nagu paralleelis? st süst ikka 12V. aga see selleks.
Kui 24V siis 12V-ga korraga laadimiseks pead akud lahti ühendama ja lisajuhtmetega soovitavalt paralleelselt ühendama, peaks parim tulem olema. Saab ka ühekaupa, aga ajakulu x2.
Akud peavad olema ühesuurused, soovitavalt sama tootja, sama marki ja samavanad. Kui ebavõrdsed akud (või ühelt akult lisajuhe 12V jaoks) siis tugevam aku kustub kiirelt.
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas isakene »

HJ60 on siiski 24V, nagu ka 160 seeria Patrol.
Mida identsemad akud, seda parem. Kui käepärast kaks suvalist akut vedelevad, mil muud tarvidust pole, võid muidugi auto peale panna, aga erinevate akude eluiga on kõvasti lühem kui identsete oma.

Laadida on parem ühekaupa. Ajalist võitu paarislaadimisel eriti ei ole, kui on õige suurusega akud ning tavaline 6 - 10A laadija. Auto peal laadimise korral on kasulik vähemalt kahe aku vaheline juhe lahti ühendada. Teooriat ei tea, aga annab paremaid tulemusi. Juhtus ka kunagi täitsa huvitav lugu, kui üritasime Patroli kahe "stardiga" käima panna, kummagi aku jaoks üks. Tulemus oli selline, et laadijad hakkasid üksteist killima, koormus läks jube suureks, aga tulemus oli null. Ükskõik kumma laadija eraldi kasutamise korral oli efekt olemas. Ilmselt nad kuidagi vastandfaasi läksid, kui ma õieti mäletan siis stardil täisperioodalaldit ei olnud...
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas tphnd »

ok, kas see 24V on ainult stardivool või on iga pirn autos ka 24V?
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
toilu
I live off from the mud
Postitusi: 3431
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:35 am
Asukoht: Tallinn

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas toilu »

tphnd kirjutas:ok, kas see 24V on ainult stardivool või on iga pirn autos ka 24V?
Sa võid ju korra kontrollida - võta esilaternast pirn välja ja kae - kas tegu on 24v või 12v pirniga :)
Metsas näeme rsk!!!
viis kaks null neli kaks viis kaks
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas tphnd »

ilmselgelt nii teebki, samas pikk päev tööl on hea võimalus ju internetis töllerdada :-)
Lugesin väljamaa foorumist et osad on hübriidid, start käib 24V ja tuled ja viled on 12V.
Enda oma hakkan pühapäeval nokkima, mustmiljon pisiviga ja krooniline plekipuudus.
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2889
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas totu »

tphnd kirjutas:ok, kas see 24V on ainult stardivool või on iga pirn autos ka 24V?
Lihtsalt targutamiseks: 24V on pinge (nimipinge, tegelik kuni 29V), vool amprites (24V süsteeme kasutataksegi voolude vähendamiseks, st. sama võimsuse ülekandmiseks on vaja poole väiksema ristlõikega kaabeldust jms., võrreldes 12V süsteemidega), võimsus vattides (W), 1W= 1Vx1A. 1kW=1000W. 24V süsteemis on 2 akut jadaühenduses ja vool alati mõlemal akul võrdne (max. voolu määrab nõrgem aku). Akude puhul veel mahtuvus ampertundides (Ah), mis määrab, nt. käivitamisel, kaua saab starterit kerida (ka seda, kui kaua saab seisvas autos muusikat kuulata :D, et pärast veel auto käima läheks).
Vastuseks küsimusele: Valdavalt kasutatakse kogu süsteemi (kõik pingest sõltuvad komponendid) sama pingega aga ei ole haruldased ka lahendused, kus kasutatakse ümberlülitit starteri käivitamiseks, sellisel juhul süsteem 12V ja starter 24V, antud autol see ilmselt nii ei ole.
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas Arto »

tphnd kirjutas:Kuidas toimub 24V laadimine ja kahe aku süsteem?
Mina laen 24V laadijaga. Ka selline toode on olemas!
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Kasutaja avatar
amevier
I live off from the mud
Postitusi: 1602
Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
Asukoht: Narva-Jõesuu

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas amevier »

Kas kõik HJ60-d on 24V? Ja 61-d?
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.
busterike
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 106
Liitunud: R Okt 22, 2004 3:46 pm
Asukoht: Tallinn

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas busterike »

amevier kirjutas:Kas kõik HJ60-d on 24V? Ja 61-d?
jah :!: ja igasugu signade-raadiote-treilade jaoks on tark panna muundur 24-12...mitte võtta kahe akuvahelt voolu :wink:
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas isakene »

Niipalju veel, et kellad armatuuris ja enamik andureid võivad töötada 12V pealt, selleks on eraldi pingekonverter süsteemis. Vähemalt 24V Patrolil on nii. Kui mõni kell või andur või kogu armatuur peaks saba andma, on kasulik enne uute juhtmete vedamist järgi kontrollida, kuidas antud mudelil too asi käib.
Patrol, Pajero, Trooper kasutatud jupid.
56 486769, isakene@gmail.com
Kasutaja avatar
Cruizsub
Fitting 44"
Postitusi: 497
Liitunud: P Sept 04, 2005 12:43 pm

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas Cruizsub »

hj60 on kõik pirnid, tuled ja viled 24V
Kaks saia, üks piim
Subaru OB 2,0D (2012); Duster 1,5d (2010); Toyota LC 4,0D (1983); Jeep Cherokee 4,0i (1991); Toyota LC 4,0D (1986)
Subaru OB 2,5 NorthernLights 2019/05; BMW 745D V8; VW Arteon ShootingBrake 2,0tdi 2023/08
Tegija
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: N Nov 30, 2006 8:29 pm
Asukoht: aravete
Kontakt:

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas Tegija »

Kui 12V LAADIJA siis laadida akusi eraldi, kui laadija 24V siis saab ka korraga.Miinus massi ja pluss starteri peale minevle juhtmele.
Tiimid Tegija ja Lada Eesti, metalli nii Eestist,kui lähi-välismaalt. Juhi parem käsi. Asja sees 2001. aastast.
Jumal tänatud ,et loodi autod ja autoelekter.
Müün ja paigaldan el. vintse.Tel;506 6268 : augustvoore@gmail.com
Kasutaja avatar
tamps
Mudder
Postitusi: 91
Liitunud: K Jaan 13, 2010 12:38 am
Asukoht: Haapsalu

Re: HJ60 24V elekter

Postitus Postitas tamps »

Kogu süsteem on kindlalt 24v.Aja kokkuhoiu eesmärgil tasuks muretseda ka vastav laadija.Ise hankisin 12v/24v stardiabiga laadija ja olen väga rahul.Sest kui vaja stardiabi,siis leidub vähe selliseid autosi,millelt vajalikku voolu krokodega üle kanda saaks.

Tamps
Vasta

Mine “Toyota”