1. leht 1-st
OM 605 turbotamine!?
Postitatud: R Nov 18, 2011 10:27 am
Postitas RaidoKol
Tegin ikka uue teema. OM617 teema all ei võetud väga vedu.
Nimelt mootoriks OM 605 2.5d 20v 83kw. Oleks vaja turbotama hakata. Oleks vaja teada, kas OM617 kõrgsurvepump istub. Ja mis turbot võiks vaadata. Turbo võiks olla levinud ja mitte väga kallis.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: R Nov 18, 2011 11:05 am
Postitas LR90
Kuna reeglina on turbomootori surveaste madalam NA omast siis ilmselt pead
peale turbo paigaldamist midagi veel vahetama.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: R Nov 18, 2011 3:07 pm
Postitas RaidoKol
LR90 kirjutas:Kuna reeglina on turbomootori surveaste madalam NA omast siis ilmselt pead
peale turbo paigaldamist midagi veel vahetama.
Autodata järgi on sama
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: R Nov 18, 2011 3:52 pm
Postitas hents99
Ma tahtsin just lisada, et REEGLINA on vähemalt MB diislitel surveaste sama, kas turboga või mitte.
Turbo suurus sõltub sellest, millised on eesmärgid.
Siin on üks OM606 turbotatud diisel, millel on ca 500hp.
Rootslane on kõvasti bling-bling`iga vaeva näinud. Isegi turbokollektori keevitas roostevabast(tavaroostevaba, mitte Inconel).
Borg-Warneri keskmist mõõtu turbo.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 12:30 pm
Postitas RaidoKol
Aga ikkagi sooviks teada. Kas OM617 mootori kspump sobib OM605 mootorile või ei? Äkki keegi teab. Või saab äkki OM605 NA pumba turboga "tuttavaks" teha?
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 2:32 pm
Postitas trc
RaidoKol kirjutas:Aga ikkagi sooviks teada. Kas OM617 mootori kspump sobib OM605 mootorile või ei? Äkki keegi teab. Või saab äkki OM605 NA pumba turboga "tuttavaks" teha?
Soomlased igastahes kasutavad 602 meh. pumpasid. Tõsi, nad teevad seda 605 turbomootoritel.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 3:22 pm
Postitas RaidoKol
trc kirjutas:RaidoKol kirjutas:Aga ikkagi sooviks teada. Kas OM617 mootori kspump sobib OM605 mootorile või ei? Äkki keegi teab. Või saab äkki OM605 NA pumba turboga "tuttavaks" teha?
Soomlased igastahes kasutavad 602 meh. pumpasid. Tõsi, nad teevad seda 605 turbomootoritel.
Jah mina olen arusaanud, et nad teevad seda selleks, et saada lahti elektroonilisest pumbast?
Kas turbomootor või mitte, pumba kinnitus peaks ikka sama olema.
OM617 mootori pumba kohta küsisin seepärast, et selle mootori turbopump on hea hinnaga müüa.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 3:38 pm
Postitas trc
RaidoKol kirjutas:trc kirjutas:RaidoKol kirjutas:Aga ikkagi sooviks teada. Kas OM617 mootori kspump sobib OM605 mootorile või ei? Äkki keegi teab. Või saab äkki OM605 NA pumba turboga "tuttavaks" teha?
Soomlased igastahes kasutavad 602 meh. pumpasid. Tõsi, nad teevad seda 605 turbomootoritel.
Jah mina olen arusaanud, et nad teevad seda selleks, et saada lahti elektroonilisest pumbast?
Kas turbomootor või mitte, pumba kinnitus peaks ikka sama olema.
OM617 mootori pumba kohta küsisin seepärast, et selle mootori turbopump on hea hinnaga müüa.
Jah, et saada lahti elektroonikast. Samas, vaatan, et ka esimestel 605 mootoritel oli mehaaniline. Kahtlustan, et see va 617 puhtfüüsiliselt ei istu sinna 605 otsa. Aga see on väga huupi pakutud. - kui istuks, oleks see laialdaselt kasutusel Soome superturbodel.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 5:15 pm
Postitas hents99
Kui kasutavad 602 pumpasid, siis on ju asi enam kui lihtne, sest 602 pumpasid vedeleb igal poole. Nii tavalisi, kui ka turboversioonide omi.
Tasub mõelda ka sellele, et 617 pump on omajagu vana, ise soovitaks võtta nii värske asja, kui saab.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 5:27 pm
Postitas RaidoKol
hents99 kirjutas:Kui kasutavad 602 pumpasid, siis on ju asi enam kui lihtne, sest 602 pumpasid vedeleb igal poole. Nii tavalisi, kui ka turboversioonide omi.
Tasub mõelda ka sellele, et 617 pump on omajagu vana, ise soovitaks võtta nii värske asja, kui saab.
Aga äkki ütled mõne koha kus vedeleb, läheks korjaks ülesse.

Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 5:34 pm
Postitas hents99
RaidoKol kirjutas:hents99 kirjutas:Kui kasutavad 602 pumpasid, siis on ju asi enam kui lihtne, sest 602 pumpasid vedeleb igal poole. Nii tavalisi, kui ka turboversioonide omi.
Tasub mõelda ka sellele, et 617 pump on omajagu vana, ise soovitaks võtta nii värske asja, kui saab.
Aga äkki ütled mõne koha kus vedeleb, läheks korjaks ülesse.

Küsi näiteks MB klubi foorumist, lisaks on palju MB varuosadega tegelevaid ettevõtteid ja inimesi.
Vaevalt keegi sulle lambist pakkuma või veel enam seda külge installima hakkab. Ise tuleb ikka vaeva näha.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Nov 23, 2011 11:23 pm
Postitas uputaja
Ja mina soovitaks enne installi vahetada tihendid ning stendis küttekogused paika keerata. Hiljem nussprit hulka vähem.
Igasugu suva-antsu masina küljest kah ei tahaks, mis on erinevate põlevlahendustega sõitnud.
Andres
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: K Mär 28, 2012 10:20 pm
Postitas RaidoKol
Ei tea kas bmw 525/325 tds vurr oleks hea lahendus. Nimelt neid lademetes saada ja odavad ka.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: T Aug 07, 2012 12:26 am
Postitas Uko
2,4 turboga aastatest 80+ pidi hea ja lihtne olema.
Re: OM 605 turbotamine!?
Postitatud: T Aug 07, 2012 9:27 am
Postitas stihl
RaidoKol kirjutas:
Aga äkki ütled mõne koha kus vedeleb, läheks korjaks ülesse.

Siin üks vedeleb:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=27400
Ole hea ja tule läbi.
Turbokale vajalike pritsekogustega tegeled ise. (pisike 525e vurr töötab vast ilma pumpa tuunimata ka...mersuklubist hannes minuarust tegi nii ja hakkas tööle küll, loe siit:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php? ... 02+projekt)
Samas, kui juba nii põhjalikuks ümberehituseks läeb, võtaks algmaterjaliks pigem kas OM603 või 606.