1. leht 2-st

G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 5:18 pm
Postitas kolekiire
Algne plaan oli w210 300TD 24v 130kW osta ja mootor koos käigukasti ja elektriga ümber tõsta.
aga pigem kisub see igatepidi jamaks:
enne talve ei saa valmis,
käigukasti elektrit ei pruugi korralikult tööle saada
ja 722.608 kasti füüsilises sobivuses sisu mõttes G-le pole ka mingit kindlust

Reaalsem plaan asenduseks tundub see 3,0 TD 130kW koos vana meh. pumba ja kastiga:
ära jääb elektrikamm,
sobib vana mootori karteripõhi,
kardaan käigukasti ja vahekasti vahel vist vaja lühemaks teha (uus mootor on pikem v on kastid erineva pikkusega? ),
meh.pumba uue mootoriga tööle saamine on mulle teadmata suurus


Kisub see plaan sinna, et ise seda ei tee.
Kas keegi tahab sellise töö ära teha koos saba ja sarvedega või teab kedagi soovitada?

Või on ehk pakkuda paremaid alternatiive?

----------
ott
5099951

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 7:55 pm
Postitas hulkur
Mis nagu selle ümbertõstmise eesmärk on?

Ühe võimalusena võiks äkki kaaluda ka 5-silindrilist turboga OM602 mootorit. Seda on G-dest pandud W461-le (GD290Turbo), aga ka W210 E-klass, W903 Sprinter.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 8:17 pm
Postitas kolekiire
Vanal mootoril vänt sodi ja uue alumise otsa leidmine ei paista reaalne.
Samuti tundub +30kW ahvatlev lisa.
Talvel on auto igapäevases kasutuses ja maanteel see 100kW jäi napiks.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 8:39 pm
Postitas hulkur
Ok, oled sa mõelnud mida see +30kW sulle MAANTEEL reaalselt annab kui Sa sildades ülekandeid ei vaheta? Mootori valimisel peaksid Sa lisaks võimsusele vaatama mootori muid karakteristikuid ka - millistel pööretel on maks vääne jne. Meie majapidamise GD290T on ilmselt oluliselt "äkilisem" kui keskmine 350GD kuna ülekanded on teised, olgugi võimsust on 12kW vähem. Seega enne kui Sa mingi suurema ümberehituse ette võtad arvuta kõik läbi, et pärast mitte pettuda, et ei juhtunudki imet ja auto on sama uimane, aga mootor on kogu aeg hullult pöördes ja läheb kuumaks.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 10:41 pm
Postitas hents99
Käigukasti saad olemasolevat kasutada. Ridamootorite kastid on omavahel vahetatavad, vahet pole, kas R4, R5 või R6, peaasi, et starter oleks samal poolel. Diisli puhul pole ka vahet, mis hooratast kasutada, sest sellel pole taga süütemärke (labasid).
Kasti väljamineva võlli flantsid on samuti suuremal määral omavahel vahetatavad.

Ilma juhtplokita kast on ühtepidi lollikindlam, teistpidi nõrgem ja aeglasema reaktsiooniga ja lihtsalt tänaseks päevaks ära kulunud - vajavad remonti.
Kui võtta tehnika W210 pealt, siis tuleks enne kindlaks teha, mis varustuses oli doonorauto, st mis signaale tal on vaja. Veojõu kontroll jne.

Btw. kui sul mingil põhjusel 3.5TD väntvõll koos kepsudega üle jääb, võiksid märku anda, on paar ideed, mida testida, kuna need on vahetatavad M104 bensuka omaga. Ma võiks sulle bensuka oma pakkuda, aga pole kuigi mõistlik, sest töömaht kahaneks.

Kas viimase otsa W124 pole mitte "lihtsam" 300-24 diiselmootor, kui W210 ? Juhtimise poolest ma mõtlen.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 10:46 pm
Postitas e.p.
homme uurin, vahetasime mõni aasta tagasi ühel 3,5 mootori rootsi mootori vastu (vana kolvigrupp oli omaniku silmis liiga kulunud). Kui alles, annan teada.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 11:05 pm
Postitas kolekiire
[quote="hulkur"]Ok, oled sa mõelnud mida see +30kW sulle MAANTEEL reaalselt annab kui Sa sildades ülekandeid ei vaheta?

Eesmärk siiski sõitma saada, maanteel annab see +30kW ja +10% väänet ehk mõne sekundi möödasõidul säästu.

Küsimus oli pigem selles, et uus vänt vanale mootorile u 2K€ ja selle asemel tundub võiks vahetada juba mootori parema
vastu kui enne.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: T Okt 25, 2011 11:22 pm
Postitas uputaja
Mul OM606 24v 130kw install G-le lõpusirgel, kui soovid, tule läbi ja vaata mis teha vaja.

PS: Nüüd teeks selle korrektselt juba nädalaga ära, kuna know-how olemas.

Andres

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: K Okt 26, 2011 8:22 am
Postitas kolekiire
[quote="uputaja"]Mul OM606 24v 130kw install G-le lõpusirgel, kui soovid, tule läbi ja vaata mis teha vaja.

Vana mehhaanilise pumbaga või koos elektriga?

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: K Okt 26, 2011 8:35 am
Postitas kolekiire
hents99 kirjutas:Ilma juhtplokita kast on ühtepidi lollikindlam, teistpidi nõrgem ja aeglasema reaktsiooniga ja lihtsalt tänaseks päevaks ära kulunud - vajavad remonti.
Kui võtta tehnika W210 pealt, siis tuleks enne kindlaks teha, mis varustuses oli doonorauto, st mis signaale tal on vaja. Veojõu kontroll jne..
5G kast on jah see mille pärast see elektriga nokitsemine minu meelest ära tasuks,
aga samad agad mis alguses kirjeldsin:
kas kast hakkab korralikult tööle. Väidevalt tahab kast kiiruse signaali mis vaevalt sama on.
Lisaks pole 350TD-l CAN-i ja 722.608 kast saab selle kindlasti CAN-ist.
Ehk see ehitamise skoop läheb kole suureks.
hents99 kirjutas: Btw. kui sul mingil põhjusel 3.5TD väntvõll koos kepsudega üle jääb, võiksid märku anda, on paar ideed, mida testida, kuna need on vahetatavad M104 bensuka omaga.
Väntvõll jääb kindlasti üle, aga üks kael on korralikult ära näritud.
hents99 kirjutas: Kas viimase otsa W124 pole mitte "lihtsam" 300-24 diiselmootor, kui W210 ? Juhtimise poolest ma mõtlen.
Mis selle eelis oleks om606 koos vana pumpaga installi ees?

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: K Okt 26, 2011 9:00 am
Postitas hents99
Mis selle eelis oleks om606 koos vana pumpaga installi ees?
See ongi OM606 mootor. Lihtsalt vanematel mudelitel on reeglina lihtsam elektripool, rohkem analoogsignaale jne.

Näiteks on väga suur vahe, kui võtta W210 M104 mootor või W124 (kuni 1993 ehk mitte e-klass) M104 mootor. Mõnda mootorit ei saagi näiteks tööle vanema auto peal.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: K Okt 26, 2011 9:16 am
Postitas uputaja
kolekiire kirjutas:
uputaja kirjutas:Mul OM606 24v 130kw install G-le lõpusirgel, kui soovid, tule läbi ja vaata mis teha vaja.

Vana mehhaanilise pumbaga või koos elektriga?
Vanema OM603 pumbaga.

Hetkel sõidab üks lühike punane G sama mootoriga trassil 9-10l/100km ja all on 35x15 potikud.

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: N Sept 26, 2013 5:33 pm
Postitas kolekiire
Vahepeal pole mahti saanud, aga suvest on teemaga aktiivselt tegeletud.
Et oleks natuke põnevam siis läks asenduseks 320CDI R6 koos kastiga.
CAN on lahti häkitud, et ESP-d ei peaks paigaldama ja mehaanilise osa paigaldus lõpusirgel.

Head lahendust ei ole seni leidnud vahejahutile.
Suure radika taga mis ei ole hea koht isenesest on natuke ruumi,
aga sinna sobiva radika leidmine on osutunud seni viljatuks. (max 400x140 kärg mahuks sinna).
Mulje on jäänud et 300TD-l ja mingil versioonil 270CDI-l on see sinna pandud.
Teab äkki keegi täpsemalt sellest?

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: R Veebr 14, 2014 11:34 am
Postitas kolekiire
Sõidab ja vahetab käike ka
g320cdi.jpg
g320cdi.jpg (207.91 KiB) Vaadatud 6897 korda

Re: G350 TD mootori asendus

Postitatud: E Mär 17, 2014 1:51 pm
Postitas trc
kolekiire kirjutas:Sõidab ja vahetab käike ka
g320cdi.jpg
Hmmm. Päris ilus install paistab selle ühe pildi pealt. Rohkem infot ja pilte tahaks.
G-del käib Vahejahuti esipampris. Olen ka mõelnud, et KUI ma seda peaksin tegema siis ilmselt on veel alternatiivideks esiradikast ettepoole ning b) põhja alla. air-to water versioon.

Siin veel mõtteid juhuks kui lõikumine võõristust ei tekita

Pilt