1. leht 1-st
Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: T Juun 14, 2011 8:19 pm
Postitas monorobot
Tere-tere 4x4 raudne pere!
Mure järgmine, kuumade ilmadega ei tahtnud uaz 452-D porte-kastikas (mootoriks siis gaz 24 -10) sooja mootoriga hästi käivituda (külamalt paugupill). Viskas "salongi" õigemini kabiini bensu haisu täis, läks aga koheselt käima kui avasin mootorikatte ja eemaldasin õhufiltri. Kas probleem võib olla tingitud sellest, et kuna õhufilter asub kohe kuuma mootori kõrval, rebib sealt kuuma õhku kuni karpas läheb benss keema ? Lisaks tuleb õhufiltrisse veel karterituulutuse toru mis omakorda kuuma lisab. Mis oleks siis lahendused ? Kas aitaks kui suveks karterituulutuse toru õhufiltrist lahti ühendada ja mootri alla välja viia või võiks õhufiltri ka mujale viia ?
Uaz-452 eripära tõttu (karpa peal mootorikatteni ca. 10 cm vaba ruumi ) ei ole võimalik vist muudmoodi teist õhufiltrit kasutada kui viia toruga mujale ? Katusele snorklit ei taha, kuna muudaks auto välimust, sobilik koht õhufiltrile oleks äkki radika ees asuv tunnel aga ei tea mis filtrit oleks hea ja lihtne kasutada. Originaal filtrit selleks kasutada ei saa, selle jätaks talviseks kasutamiseks.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: T Juun 14, 2011 9:41 pm
Postitas coeng
Tegemist ikka vanema karburaatormootoriga ?
Kuumaga, töötava mootoriga karpa on jahedam kui mootor, teda läbiva õhuvoolu ja kütuse tõttu. Seisva mootoriga karpa soojeneb ja bensiin hakkabki keema ja aurustuma, aurud täidavad kõik sisselaske osad, bensiinitase ujukikambris langeb, bensuvoolikutes võivad tekkida aurukorgid. Aurudest vabanemiseks tuleb käivitamisel gaasipedaal põhja suruda, ventileerib kõik puhtaks. Mootori käivitudes veel paar korda kõvasti gaasi ja ehk saabki edasi liikuda.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: T Juun 14, 2011 11:47 pm
Postitas t6nu
Abiks on karpa ja kollektori vahele käiv paksust jeboniidist

vaheplaat, mis isoleerib kollektorist tuleva kuuma ära. Mul aitas.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: K Juun 15, 2011 12:14 am
Postitas Alex
Mul ei aita ka see vahetükk :(Sooja ilmaga 5-10minutiks seisma jättes on käivitumine raskendatud.Varem või hiljem käivitades tavaliselt probleeme pole.Kunagi oli uaz 3303 ja sel sama häda.Ilmselt, võrreldes tava "villisega"on õhu poolt tekitatud jahutus nii palju kehvem.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: K Juun 15, 2011 12:33 am
Postitas monorobot
No vahest aitab jah see ilge gaasitamine aga vahest ei .. siis polegi muud kui näpud õliseks ja filter korraks maha.
Eriti tüütu kui seda peab näiteks bensukas tegema, kui su taga veel järjekord ootab ;(
Aga mis ime kosmose materjal see jeboniit on ? Eboniit või ? Kui paks see plaat võiks olla, 10 mm ?
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: K Juun 15, 2011 10:03 am
Postitas t6nu
monorobot kirjutas:No vahest aitab jah see ilge gaasitamine aga vahest ei .. siis polegi muud kui näpud õliseks ja filter korraks maha.
Eriti tüütu kui seda peab näiteks bensukas tegema, kui su taga veel järjekord ootab ;(
Aga mis ime kosmose materjal see jeboniit on ? Eboniit või ? Kui paks see plaat võiks olla, 10 mm ?
eboniit või mingi sarnane asi jah, hiiult uaziku poest ostsin eelmine kevad, kuskil 8-10 mm on silma järgi, paksem ei saaks olla ka, muidu ei ulata pärast mutrid poldi otsa.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: N Juun 16, 2011 11:37 pm
Postitas monorobot
Aga endiselt ootan ka vihjeid millist õhufiltrit võiks kasutada uazi originaali asemel.
Siitsamast foorumist leidsin ühe pildi kus oli kasutatud vist Land Roveri õhufiltrit, kuna sellist pole mul kusagilt võtta siis loodan et sobib ka miski muu. Noh päris muruniitja oma vist mitte, sest sissetuleva õhu kogus peaks samaks jääma, a ei tea kuidas seda kindlaks teha.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: R Juun 17, 2011 12:15 am
Postitas honkomees
monorobot kirjutas:Aga endiselt ootan ka vihjeid millist õhufiltrit võiks kasutada uazi originaali asemel.
Siitsamast foorumist leidsin ühe pildi kus oli kasutatud vist Land Roveri õhufiltrit, kuna sellist pole mul kusagilt võtta siis loodan et sobib ka miski muu. Noh päris muruniitja oma vist mitte, sest sissetuleva õhu kogus peaks samaks jääma, a ei tea kuidas seda kindlaks teha.
mul zigulli karpa ja õhupuhastaja peal, sama 452D ja 24-10 osadest kokkulaotud "bez nomera" mootor. Masin küll seisab ca 10 aastat ...
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: L Juun 18, 2011 11:36 am
Postitas t6nu
torkad sobivasse kohta suunatud vooliku otsa koonusfiltri ja peaks sobima ju
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: L Juun 18, 2011 11:48 am
Postitas Taivo
Omadest kogemustest tean soovitada näiteks Nissan Cherry(minul oli diislilt)õhupuhastit, lihtsad toruühendused, kopsikut hea paigutada ükskõik kuhu mahub ja hea kerge ka sealt vajaduse korral snorkel välja ehitada!

Mingitel Mazdadel vist oli ka taolisi õhupuhasteid...
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: T Juun 21, 2011 11:01 pm
Postitas anttil
Millal ja missugust bensiini Sa paaki valasid( talvine/ suvine/ üleminekubensiin. Mootoribensiini üheks iseloomustavaks näitajaks on ka aurukorkide teke. Pane suvine kütus paaki ja vaata, kas midagi muutub.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: K Juun 22, 2011 10:20 am
Postitas ivan
Taivo kirjutas:Omadest kogemustest tean soovitada näiteks Nissan Cherry(minul oli diislilt)õhupuhastit, lihtsad toruühendused, kopsikut hea paigutada ükskõik kuhu mahub ja hea kerge ka sealt vajaduse korral snorkel välja ehitada!

Mingitel Mazdadel vist oli ka taolisi õhupuhasteid...
1,7 l mootori filter 2,4 l mootorile? Kas suurtel pööretel õhupuudust ei teki?
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: N Juun 23, 2011 11:31 am
Postitas monorobot
Millal ja missugust bensiini Sa paaki valasid( talvine/ suvine/ üleminekubensiin. Mootoribensiini üheks iseloomustavaks näitajaks on ka aurukorkide teke. Pane suvine kütus paaki ja vaata, kas midagi muutub.
Bensu kohta ei oska midagi kosta, ehk paaki läheb see mis kohalik HEPA müüb ja seal on ainult kaks varianti diisel ja 95
Aga praeguseks probleem lahenenud, ühendasin karterituulutuse õhufiltrist lahti, pesin filtri puhtaks ja kuna ilmad pole ka enam + 30 siis käivitub kenasti.
torkad sobivasse kohta suunatud vooliku otsa koonusfiltri ja peaks sobima ju
1,7 l mootori filter 2,4 l mootorile? Kas suurtel pööretel õhupuudust ei teki?
Kas õhufiltritel on kuskil mingi märge, mis mootorile sobilik ? Mis juhtub kui saab rohkem õhku kui vajalik ?
Üks soovitas kasutada traktori T-40 õhufiltrit, peaks ka olema plekkopsikus lihtsad toruühendused.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: T Juun 28, 2011 11:31 am
Postitas monorobot
Oskab keegi kommenteerida mis "kolmekordne" õhupuhastus süsteem
SIIN välja ehitatud on ?
Lähivaade
SIIN
Kõige ülemist kopsikut olen põllumajandustarvete poes müügil näinud, ma arvasin et see on äkki keldri tuulutusava kork.
Re: Kuuma ilmaga käivitamisel probleemid
Postitatud: T Juun 28, 2011 5:20 pm
Postitas ibra
Kõige alumises on paberfilter,keskmises tolmukast ja ülemises võrk,et linnud ja konnad sisse ei satuks.