Koonusekujuline puur või äkki frees?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Koonusekujuline puur või äkki frees?
Tere, mul selline mure, et kruvisin trooperile tõstet juurde ja nüüd jäid välimised rooliotsad pingesse ja poogivad, kuna need käändtelje suhtes alt ülesse pandud. aga vaja oleks ülalt alla panna, seega küsimus, millega saaks käändtelgedes olevad koonuspesad (kuhu rooliots sisse läheb) ringi teha? on mingit sellist puuri olemas, või vaja freesi? see aga eeldaks samuti suurema koonusega (jämuselt) rooliotsi. 
Re: Koonusekujuline puur või äkki frees?
Täitsa olemas selline asi ja nimeks tal hr. Hõõrits.tuningman kirjutas:Tere, mul selline mure, et kruvisin trooperile tõstet juurde ja nüüd jäid välimised rooliotsad pingesse ja poogivad, kuna need käändtelje suhtes alt ülesse pandud. aga vaja oleks ülalt alla panna, seega küsimus, millega saaks käändtelgedes olevad koonuspesad (kuhu rooliots sisse läheb) ringi teha? on mingit sellist puuri olemas, või vaja freesi? see aga eeldaks samuti suurema koonusega (jämuselt) rooliotsi.
kasutet ei maksa ka ülemäära palju: http://www.osta.ee/13418334
- helar
- I live off from the mud
- Postitusi: 2652
- Liitunud: T Jaan 12, 2010 4:13 pm
- Asukoht: Vääna Jõesuu
lase treialil vahetükk teha. või siis läheks kraad teistpidi liiga suureks ?
Y61 Pätcruiser , LC80 .
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
Kuni autopesuni on offroad lahe...
Autoremont Tallinnas. http://www.heinworks.ee
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ma ei tea küll kas seal roolikäpad on käändmiku peal või all, aga lihtsalt mõte - kas ei anna käppasid tõsta ringi vasakult paremale ja paremalt vasakule? Muidugi liiguvad nad siis ka vastavalt ülevalt alla või alt üles, kuid äkki lähebki sobivaks?
Veel on muidugi variant lõigata käpa silmad maha ja keevitada teist pidi külge, aga seda muidugi tänavaautole ei soovitaks.
Ja veel - paljudel roolikäppadel on silmad puksina sisse pressitud tegelikult. Kui sinu omal ka, siis võibolla saab puksi välja pressida ja teistpidi uuesti sisse panna.
Veel on muidugi variant lõigata käpa silmad maha ja keevitada teist pidi külge, aga seda muidugi tänavaautole ei soovitaks.
Ja veel - paljudel roolikäppadel on silmad puksina sisse pressitud tegelikult. Kui sinu omal ka, siis võibolla saab puksi välja pressida ja teistpidi uuesti sisse panna.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
On ja sellised hõõritsad olemas aga iga koonusel oma.
Ei maksa just vähe Eestis. Saab tellida.
Ehk pead teadma koonilisust ja alg diameetrit.
Samasse käändtelge saad teiselt poolt ainult järgmise koonuse sisse töödelda ehk pead leidma suurema koonusega rooli otsad.
Ei maksa just vähe Eestis. Saab tellida.
Ehk pead teadma koonilisust ja alg diameetrit.
Samasse käändtelge saad teiselt poolt ainult järgmise koonuse sisse töödelda ehk pead leidma suurema koonusega rooli otsad.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
suurema koonusga otsad kindlasti, ja pooli omavahel vahetada ju ei anna kuna kõik ühes tükis. kuigigi seda veidi ringi ehitan, peab see ikkagi tänavalegaalne ka tulema jah, ja seepärast keevitust eriti ei taha, kuigi lihtsaim variant.mitte et ma oma keevitaja võimetes kahtleksin aga ohutus ennekõike. aga eks ma nuputan siis edasi...
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Ok. Kuna ei ole selle margiga kursis, siis ei teadnud, et ühes tükis. Pakkusin lihtsalt variante.
Aga uuri veel seda välja pressimise võimalust. Väga võimalik, et seal pole sellist asja, aga olen kohanud käppasid, millel on selline ehitus. Seda puksi võib olla ka üsna raske tuvastada, sest vahekohta praktiliselt pole näha.
Aga uuri veel seda välja pressimise võimalust. Väga võimalik, et seal pole sellist asja, aga olen kohanud käppasid, millel on selline ehitus. Seda puksi võib olla ka üsna raske tuvastada, sest vahekohta praktiliselt pole näha.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
ma ei saa aru, kas ma olen liiga kaua garaazhist eemal olnud või... igatahes ma mäletan seda, et ma võtsin ühel autol roolikäpa maha, tegin ülalt alla teisipidi koonuse ja korras. Ma ei tea kas see siis polnud hõõrits mida ma kasutasin? Panin pinki puuri asemele ja lasin käpa sees koonuse teisipidi sellega. Tõstsin roolivarda ülessepoole käppa.tuningman kirjutas:tean milline hõõrits on, aga sellist küll näind ei ole millega, (rõhutan ) muuta rooliotsa paigutust.alt üless asemel ülat alla. olen näinud koonuse kujulist puuri küll, kuid see on astmeline, ehk eri jämuses aukudele, ja see ei kõlbaks, kuna koonuse kraad on liiga suur
Kavalam on puurida käänmiku ava üle näiteks 17mm puuriga ja lõigata sinna
avasse keere 18x1 ja siis treipingis teha vastav koonuspesa, kus väljas on
keere 18x1 ja sees koonus vastavalt rooliotsale.
Sees püsimiseks lõigata üks külg lõhki ja siis pressib koonus puksi seina kinni.
Olen selle meetodiga taastanud nii traktorite kui kopplaadurite rooliotsa avasid ja senini pole kaebusi olnud.
avasse keere 18x1 ja siis treipingis teha vastav koonuspesa, kus väljas on
keere 18x1 ja sees koonus vastavalt rooliotsale.
Sees püsimiseks lõigata üks külg lõhki ja siis pressib koonus puksi seina kinni.
Olen selle meetodiga taastanud nii traktorite kui kopplaadurite rooliotsa avasid ja senini pole kaebusi olnud.
- tuningman
- I live off from the mud
- Postitusi: 2715
- Liitunud: E Dets 27, 2010 6:12 pm
- Asukoht: Saaremaa
Nii päev mõõdas ja jälle targem, sai uuritud ja puuritud ning suutsin leida treiali kes mind nõu ja jõuga aidata lubas. lahenduseks suutsime mitmeid variante välja mõelda. tänud kõigile kes teemasse süvenada viitsisid ja hüva nõuga toetasid, ja muide rommil oli õigus,minu vabandused tema ees, treialionu kinnitas ta sõnu ja väitis, et ongi selliseid hõõritsaid olemas, vaja vaid koonuse kalde kraad määrata, aga see juba treiali teema. Niiet minupoolest võib teema lukku panna.
Heh, laupäeva õhtupoolikul vahetasime kingcabil roolivarrast. Roolivarras oli 88a auto küljest ja läks külge 96a isendile. Paigaldamise käigus selgus, et asendusvardal koonused väiksemad. Mis siis ikka, mõtted liikuma, et kuida nüüd koonust suuremaks saada. Korra oli ka plaan uusi roolivardaid otsima minna aga kuhu ikka laupäeva õhtu minna ja lähim pood ka 50km kaugusel. Sõbral polnud alguses usku minu plaani, aga sai võetud üks lihtlabane jämedam puur, seda käia ja relakaga 10 min töödeldud koonuseks ja vastavasse auku ka vahepeal proovitud, lõpuks lõikeservad teritatud ja voilaa. Käis siis händmade koonuspuur trelliotsa ja lõikas seda roolivarrast nagu putru ja tulemus sai ideaalne.
Kõnetraat 51922951