1. leht 2-st

Uaz mootori rem&tuunimine.

Postitatud: K Veebr 09, 2011 11:44 am
Postitas taxopets
Võtsin siis ette mootori kap. remondi. Ei ole küll päris esimene mootor aga eelmisest korrast 20 aastat möödas. Teema olekski siis mõtete ja õpetuste korjamiseks. Plaanis ka lisaks tavalisele remondile mootori suutlikuse tõstmine.
1. Plokikaane lihvimine, et saada juurde pisut jõudu ja 95 bensiin peaks siis ka paremini maitsema. Küsimus kui palju oleks hea maha lihvida eeldusel,et vastupidavus ei kannata.
2. Mida soovitate teha klappidega peale tavapärase lihvimise?
3. Kolvid-kepsud. Tuleks saada ühte kaalu. Veel midagi?
4. Väntvõll koos hoorattaga pinki. Veel midagi?
5. Muidugi see Uaz kirstunael- rasvanöör. Tundub ,et hea kasutada mersu oma?
Ootan häid mõtteid ja konstruktiivset kriitikat.

Postitatud: K Veebr 09, 2011 12:22 pm
Postitas kaits09
Mõistlik oleks vahetada ka nukkvõlli saaled.
UAZ´il on sealt päris suur õlirõhu kadu kui need kulunud on.
Klapipesad tuleks kindlasti üle freesida ja klappidel endal pingis nurgad õigeks lasta.

Postitatud: K Veebr 09, 2011 4:28 pm
Postitas margus61
Voolavuse parandamise eesmärgil võiks elementaarse portimise teha - kaane ja kollektorite kanalitest valujäägid eemaldada, kõrgemad kohad ja järsud nurgad ära siluda ning vaadata, et kaane-kollektori kanalid kohakuti on, tihend ees ei turrita jne.

Postitatud: K Veebr 09, 2011 5:57 pm
Postitas MetsaVikat
Siit saad portimise algtõed, vaata ka teist osa kindlasti. http://tv.motors24.ee/artiklid/TV/Vanak ... imine.aspx

Foorumit uurides leiab, et 3mm maha, siis saab hea. Nookurid saab ise lühemaks teha, kübara alt oli vist, või otsida poest lühemad, neid tehti erineva pikkusega.

Kui enne pole motors24 lehel käinud, siis soovitan vaadata läbi kõik need mootori osad, head saated ning saab ka targemaks, st. mina sain.

Mina ise lisaks vb. veel kontaktivaba jagaja, vahest volga klubi lehel liigub neid.

Terv. Villu

Postitatud: K Veebr 09, 2011 10:58 pm
Postitas taxopets
See portimise osa on hariv küll aga nagu lõpus öeldi siis mõtle milleks sul masin on. Konkreetsel autol on eesmärk teha majapidamises vajalikke töid ja viia mind mõnele safarile. Seega piisab ilmselt valujääkide eemaldamisest ja tihendi sobitamisest. Pole mul ju selliseid viilegi :( Muidugi võib mõni kaaskodanik neid laenuks pakkuda.
Aga mõtleme edasi.

Postitatud: N Veebr 10, 2011 8:52 pm
Postitas gasuzu
Tere

Enne kui hakkad väntvõlli lihvima lase üle mõõta.Hoiad kõvasti aega ja raha
kokku.Aasta tagasi uurisin seda asja 200-300 eeki kael.Tavaliselt kuluvad
vändakaelad kiiremini kui võllikaelad.Samas saan aru ,et kiirendus
võistlustele ei minda selle autoga,on siis sellel mõtet.Võta üks suur
paberileht kirjuta sinna kõik mida tahad teha ,siis uuri järgi hinnad.
Kirjuta SUURELT pane sellisesse kohta ,et sa näeksid kogu aeg nimekirja ja kalendrit.Muidu võib juhtuda see,et aasta pärast müüakse pooleli olev
projektikas.

Postitatud: N Veebr 10, 2011 10:14 pm
Postitas taxopets
:)

Postitatud: R Veebr 11, 2011 12:21 pm
Postitas gasuzu
Tere

Peab tunnistama ,et olen vana ja ei saa aru mida nooremad räägivad.
Ammustel aegadel kui talvel lund ei olnud ja muru kasvas.
Kapitaalremont mootorile=mootor demonteeritakse täielikult ja enamus
detaile asendatakse sinna hulka kuulub silindrite puurimine ja hoonimine või hülsside vahetus väntvõllikaelte lihvimine klapipesade freesimine ja
soveldamisega vajadusel klapipesa vahetus lühidalt kõik mis liigub ja kulub.Kapitaalremonti tehti mootorile teatud läbisõidu järel.Enne seda tehakse mootorile täielik diagnostika ,mõõdetakse õli kuluja survet, silindrites
surve astet ja nende erinevust valatakse silindrisse õli ja mõõdetakse uuesti.
Loe erinevaid foorumeid ja saad teada palju on lõpule viimata projekte.
Siit ka küsimus kas 400 euroga saab kap.rem. mootori.Ei saa, hinnavahemik
on 600-800euri oleneb varuosade hinnast ja silindrite arvust.
Tiit

Postitatud: R Veebr 11, 2011 2:28 pm
Postitas raimz
gasuzu kirjutas:Tere
surve astet ja nende erinevust valatakse silindrisse õli ja mõõdetakse uuesti.
Surveastet ei saa mõõta, survet mõõdetakse.

Postitatud: R Veebr 11, 2011 5:07 pm
Postitas ibra
raimz kirjutas:
gasuzu kirjutas:Tere
surve astet ja nende erinevust valatakse silindrisse õli ja mõõdetakse uuesti.
Surveastet ei saa mõõta, survet mõõdetakse.
Väga õige-surveaste on jääv suurus,see ei muutu ning iseloomustab maksimaalse ja minimaalse põlemiskambri mahu suhet.

Postitatud: R Veebr 11, 2011 9:57 pm
Postitas taxopets
Lgp. Tiit. Ma ei tea kus küll võib pärineda selline Teiepoolne pessimism. Kindlasti on sellel mingi hea seletus. Panen ette, et kustutame omavahelise suhtluse ja äkki jääb siia teemasse siiski asjalik tehniline arutelu.
Parimat Peeter.

Postitatud: P Veebr 13, 2011 10:24 am
Postitas erik
Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.

Postitatud: P Veebr 13, 2011 12:37 pm
Postitas ibra
erik kirjutas:Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
No kui oluliselt nad tõusevad,kas sinna 10000 kanti või? Enne jooksevad saaled kokku ,kui poolkuud välja.Kui on vanad surnud klapivedrud,siis võib mingi probleem olla küll ,et kolb ja klapid hakkavad kokku saama, aga korralike puhul pole mingit hirmu.No muidugi, selle mootoriga F1-e ei sõida. :)

Postitatud: P Veebr 13, 2011 12:57 pm
Postitas uputaja
ibra kirjutas:
erik kirjutas:Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
No kui oluliselt nad tõusevad,kas sinna 10000 kanti või? Enne jooksevad saaled kokku ,kui poolkuud välja.Kui on vanad surnud klapivedrud,siis võib mingi probleem olla küll ,et kolb ja klapid hakkavad kokku saama, aga korralike puhul pole mingit hirmu.No muidugi, selle mootoriga F1-e ei sõida. :)
Ibra lennutab jälle tarkusi :lol: Piisas sellest, et vahetada karburaator korraliku lääne toodangu vastu . Mootor hakkas nii pööritama, et klappe ei jõudnud eest ära tõmmata. Lisaks hakkab põhjagaasiga "naljakalt" vahele jätma. Seega Eriku jutt väga õige.

PS: Korraliku õli kasutades ei juhtu saaledega mitte midagi.

Postitatud: P Veebr 13, 2011 1:25 pm
Postitas ibra
uputaja kirjutas:
ibra kirjutas:
erik kirjutas:Uaziku mootori arendamisel, nii, et maksimaalsed kasutatavad mootoripöörded tõusevad oluliselt, saab takistuseks originaalsete klapivedrude elastsus. Kõrgetel pööretel võib klapitaldrik vabaneda ja poolkuud oma kohalt lahkuda. Tulemuseks sisse kukkuv klapp. Lühidalt, paremad klapivedrud ja kergemad taldrikud oleks abiks.
No kui oluliselt nad tõusevad,kas sinna 10000 kanti või? Enne jooksevad saaled kokku ,kui poolkuud välja.Kui on vanad surnud klapivedrud,siis võib mingi probleem olla küll ,et kolb ja klapid hakkavad kokku saama, aga korralike puhul pole mingit hirmu.No muidugi, selle mootoriga F1-e ei sõida. :)
Ibra lennutab jälle tarkusi :lol: Piisas sellest, et vahetada karburaator korraliku lääne toodangu vastu . Mootor hakkas nii pööritama, et klappe ei jõudnud eest ära tõmmata. Lisaks hakkab põhjagaasiga "naljakalt" vahele jätma. Seega Eriku jutt väga õige.

PS: Korraliku õli kasutades ei juhtu saaledega mitte midagi.
Kui sa tahad katsetada sel mootoril lennukipöördeid ,pole sul vaja mingit lääne karpat,vaid pane sinna karpa asemele oma bensiiniga läbi immutatud labakas ja sa saad need pöörded,mida sa pole eluski näinud.