Küttekulu

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Karuliin
Off Roader Wannabe
Postitusi: 46
Liitunud: E Sept 27, 2010 6:11 pm
Asukoht: Pärnu

Küttekulu

Postitus Postitas Karuliin »

Otsisin aga ei leidnud nagu, mis talvel Grand Cherokeel 2.7CRD'l küttekulu olla vķiks. Endal siin kohapeal auto iga hommiku soojeneb mingi 10 mintsa plus sķidan 5km tee mööda maanteed ja küttekulu on hetkel 13.1liitrit. Tundub kuidagi palju olevat, samas oman sellist autot alles esimest talve siis ei oska nagu täheldada ka, et midagi viga vķiks olla. Ehk teised omanikud oskavad kaasa rääkida.
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: Küttekulu

Postitus Postitas ibra »

Karuliin kirjutas:Otsisin aga ei leidnud nagu, mis talvel Grand Cherokeel 2.7CRD'l küttekulu olla vķiks. Endal siin kohapeal auto iga hommiku soojeneb mingi 10 mintsa plus sķidan 5km tee mööda maanteed ja küttekulu on hetkel 13.1liitrit. Tundub kuidagi palju olevat, samas oman sellist autot alles esimest talve siis ei oska nagu täheldada ka, et midagi viga vķiks olla. Ehk teised omanikud oskavad kaasa rääkida.
No kõik on normaalne ju.Kui sa enamuse ajast seisad kohapeal ja soojendad autot st. 10 min. ja sõidad 5km. st. ca 4 minti ,mis sa tahad siis saada. Selleks oled küll vale auto valinud et sellega ökotada.Oleksid pidanud ostma mõne riisika 1,2-se ,sellega saaks natuke ökomalt sõita.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Karuliin
Off Roader Wannabe
Postitusi: 46
Liitunud: E Sept 27, 2010 6:11 pm
Asukoht: Pärnu

Re: Küttekulu

Postitus Postitas Karuliin »

ibra kirjutas:
Karuliin kirjutas:Otsisin aga ei leidnud nagu, mis talvel Grand Cherokeel 2.7CRD'l küttekulu olla vķiks. Endal siin kohapeal auto iga hommiku soojeneb mingi 10 mintsa plus sķidan 5km tee mööda maanteed ja küttekulu on hetkel 13.1liitrit. Tundub kuidagi palju olevat, samas oman sellist autot alles esimest talve siis ei oska nagu täheldada ka, et midagi viga vķiks olla. Ehk teised omanikud oskavad kaasa rääkida.
No kõik on normaalne ju.Kui sa enamuse ajast seisad kohapeal ja soojendad autot st. 10 min. ja sõidad 5km. st. ca 4 minti ,mis sa tahad siis saada. Selleks oled küll vale auto valinud et sellega ökotada.Oleksid pidanud ostma mõne riisika 1,2-se ,sellega saaks natuke ökomalt sõita.
Ei tahagi ökotada, lihtsalt täna vaatsin kulu ja mķtlesin, kus on need numbrid millest siin räägitud on, et 10liitrit sajale :D. Lihtsalt huvitav oleks teada, mis numbritega teised talvel hakkama saavad.
gunnar
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: E Mär 26, 2007 2:48 pm
Asukoht: Elva-Tartu

Re: Küttekulu

Postitus Postitas gunnar »

Karuliin kirjutas:
ibra kirjutas:
Karuliin kirjutas:Otsisin aga ei leidnud nagu, mis talvel Grand Cherokeel 2.7CRD'l küttekulu olla vķiks. Endal siin kohapeal auto iga hommiku soojeneb mingi 10 mintsa plus sķidan 5km tee mööda maanteed ja küttekulu on hetkel 13.1liitrit. Tundub kuidagi palju olevat, samas oman sellist autot alles esimest talve siis ei oska nagu täheldada ka, et midagi viga vķiks olla. Ehk teised omanikud oskavad kaasa rääkida.
No kõik on normaalne ju.Kui sa enamuse ajast seisad kohapeal ja soojendad autot st. 10 min. ja sõidad 5km. st. ca 4 minti ,mis sa tahad siis saada. Selleks oled küll vale auto valinud et sellega ökotada.Oleksid pidanud ostma mõne riisika 1,2-se ,sellega saaks natuke ökomalt sõita.
Ei tahagi ökotada, lihtsalt täna vaatsin kulu ja mķtlesin, kus on need numbrid millest siin räägitud on, et 10liitrit sajale :D. Lihtsalt huvitav oleks teada, mis numbritega teised talvel hakkama saavad.
Kasutan plokisoojendust, seega hommikul soenduseks auto eriti ei käi, vast nii minut-paar. Sõit peale seda ca 25km. Keskmine kulu näitab 9.5L/100km
Kasutaja avatar
Ergo K
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: L Aug 08, 2009 11:33 am

Re: Küttekulu

Postitus Postitas Ergo K »

Ei tahagi ökotada, lihtsalt täna vaatsin kulu ja mķtlesin, kus on need numbrid millest siin räägitud on, et 10liitrit sajale :D. Lihtsalt huvitav oleks teada, mis numbritega teised talvel hakkama saavad.[/quote]

Kõik on ju õige, sõites võtabki 10L sajale ! Kohapeal seismine on su oma lõbu, mis tõstab küttekulu kõrgemaks.
Ära soojenda nii pikalt, pane müts pähe ja kindad kätte...soojenda max minut ja tuld.
Mingitest aegadest on tekitatud teadmine,et soojendama peab seni, kuni
jahutusvedeliku temp on üles tõusnud. Tegelikult on vaja mootori soojenemiseks 30 sek- minut, et piisav töötemperatuur on mootoris saavutatud. Ülejäänu on enda mugavus ja mugavus teadagi maksab :lol:
Jeep GC 4,7 WJ 99a.
Jeep GC 2,7 WJ 02a.
Kasutaja avatar
samru
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: K Okt 06, 2010 7:40 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas samru »

Kesmine kulu on tõesti kuskil 10 L kandis, ise panen samuti hommikuti auto 10 min. tuksuma, siis keeran maanteele ja lõppus linnas ummikut kah, õhtul ilma soojendamiseta teispidises järjekorras kõik kordub ning praegu kompuuter näitab keskmist 10,4. Nädalavahetusel viskas kütusekulu 13 peale samuti, aga see oli tänud ohtrale lumes möllamisele... Samuti oli enne termostaadi vahetust kulu kõrgem. Sooja mootoriga seier on ikka 95 juures?
Aga mina arvan ka, et sinu 13 l on täitsa normaalne kulu. Ja muideks, mina arvan, et CRD on ikka väga öko auto oma 10 liitrise kuluga.
Priit82
Fitting 38"
Postitusi: 279
Liitunud: E Juul 09, 2007 7:44 pm
Asukoht: Rapla

Postitus Postitas Priit82 »

Ei oska küll kahjuks täpselt öelda, kas diislil nii on, kuid igatahes 4,7 bensukal on. Kohapeal käies näitab HETKE kütusekulu 99l100km(vahet pole kas sooja või külma mootoriga) ja see tõstabki keskmise kulu kõrgeks, ehk siis valeks.
2018 "Lendav Draakon" TR1 177
Karuliin
Off Roader Wannabe
Postitusi: 46
Liitunud: E Sept 27, 2010 6:11 pm
Asukoht: Pärnu

Postitus Postitas Karuliin »

samru kirjutas:Kesmine kulu on tõesti kuskil 10 L kandis, ise panen samuti hommikuti auto 10 min. tuksuma, siis keeran maanteele ja lõppus linnas ummikut kah, õhtul ilma soojendamiseta teispidises järjekorras kõik kordub ning praegu kompuuter näitab keskmist 10,4. Nädalavahetusel viskas kütusekulu 13 peale samuti, aga see oli tänud ohtrale lumes möllamisele... Samuti oli enne termostaadi vahetust kulu kõrgem. Sooja mootoriga seier on ikka 95 juures?
Aga mina arvan ka, et sinu 13 l on täitsa normaalne kulu. Ja muideks, mina arvan, et CRD on ikka väga öko auto oma 10 liitrise kuluga.
Näidik on täpselt 40ne ja 100 vahel oleva kriipsu peal. Sealt edasi pole küll näinud, et láinud oleks.
Kasutaja avatar
Ergo K
Fitting 38"
Postitusi: 275
Liitunud: L Aug 08, 2009 11:33 am

Postitus Postitas Ergo K »

Näidikud on arvestatud mõõtma L/100 km kohta, see tähendab,et mõõdab liikumisel tekkivat keskmist kulu. Tühikäigul tiksudes hakkab arvestus L/H,
aga vähemalt vanemal Jeepil selline mõõtja puudub ja seega näitab max. tulemust, ehk 99L/per 100 (pole ju midagi mõõta).
Eelnevatel autodel oli tunni lugeja peal ja see oli erinevatel mootoritel 2,5 kuni 4,2 liitrit tunnis.
Kuu jooksul, igal hommikul 10 min. soojendades, teeb kokku ca 5h ja see omakorda ümber arvutatult 20 toopi kütust. Lisades ummikutes seistud aeg, saab veel samapalju juurde ja keskmisele kulule 40 toopi juurde arvutada, saab päris tigeda tulemuse.
Arvestan kütusekuluks 20L sajale ja ca 1000 km kuus (linnasõit), siis seismisega kokku tuleb 20 asemel juba 24L/100-le :x
Lisada juurde suured rehvid ja hullamised lumes, pole mingi ime, kui 20-st saab sujuvalt 30+... :lol:
Jeep GC 4,7 WJ 99a.
Jeep GC 2,7 WJ 02a.
remy
Off Roader Wannabe
Postitusi: 36
Liitunud: T Nov 20, 2007 11:11 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas remy »

See 2.7l mersu mootor võtab talvel trassil kenasti ~95km/h sõites ~8 l/100km.
Kui aga teed 5 minutilisi otsi kus mootor üles soojeneda ei jõuagi siis võib kütusekulu talvel ka 20l sajale olla.

Ja kui selle mootori temperatuur väga pikaldaselt 80 kraadini jõuab on soojendusmootor või kuidas seda nimetataksegi katki või vaja termostaat ära vahetada.
Amet: pargimaasturist, sõiduk: tall-linnamaastur (vajalik vähemalt 35" ja madal rõhk)
gunnar
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: E Mär 26, 2007 2:48 pm
Asukoht: Elva-Tartu

Postitus Postitas gunnar »

remy kirjutas: Ja kui selle mootori temperatuur väga pikaldaselt 80 kraadini jõuab on soojendusmootor või kuidas seda nimetataksegi katki või vaja termostaat ära vahetada.
Kusjuures, neil pole termostaat õhtal, ongi mingi 70 kraadi termostaat, nii mulle silberits öeldi, vo hülgemöla. Vahetada saab 85 kraadi termostaadi vastu (termostaadi kohta kallis lõbu, kuna ainult koos korpusega saab vahetada), küttekulu langes peale seda vähemalt 0.3-0.4 L/100km kohta...
kadjakas2000
Rock Crawler
Postitusi: 859
Liitunud: N Okt 28, 2010 10:55 am
Asukoht: Männiku slumm

Postitus Postitas kadjakas2000 »

gunnar kirjutas:
remy kirjutas: Ja kui selle mootori temperatuur väga pikaldaselt 80 kraadini jõuab on soojendusmootor või kuidas seda nimetataksegi katki või vaja termostaat ära vahetada.
Kusjuures, neil pole termostaat õhtal, ongi mingi 70 kraadi termostaat, nii mulle silberits öeldi, vo hülgemöla. Vahetada saab 85 kraadi termostaadi vastu (termostaadi kohta kallis lõbu, kuna ainult koos korpusega saab vahetada), küttekulu langes peale seda vähemalt 0.3-0.4 L/100km kohta...
Mis see imeline termostaat maksab, kui saladus pole?
gunnar
Mudder
Postitusi: 72
Liitunud: E Mär 26, 2007 2:48 pm
Asukoht: Elva-Tartu

Postitus Postitas gunnar »

kadjakas2000 kirjutas:
gunnar kirjutas:
remy kirjutas: Ja kui selle mootori temperatuur väga pikaldaselt 80 kraadini jõuab on soojendusmootor või kuidas seda nimetataksegi katki või vaja termostaat ära vahetada.
Kusjuures, neil pole termostaat õhtal, ongi mingi 70 kraadi termostaat, nii mulle silberits öeldi, vo hülgemöla. Vahetada saab 85 kraadi termostaadi vastu (termostaadi kohta kallis lõbu, kuna ainult koos korpusega saab vahetada), küttekulu langes peale seda vähemalt 0.3-0.4 L/100km kohta...
Mis see imeline termostaat maksab, kui saladus pole?
ca aasta tagasi oli vist 850.- Vahetades olge väga ettevaatlikud kütusevoolikutega, plastist ja rabedad...
Kasutaja avatar
samru
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 160
Liitunud: K Okt 06, 2010 7:40 pm
Asukoht: Harjumaa

Postitus Postitas samru »

Jep, lasin samuti vahetada termostaadi (koos tööga oli vist mingi 1500.- kokku), aga tasus ära. Nüüd soe sõita ja kütusekulu kah langes. Nii et soovitan soojalt termostaati vahetada.
Siller
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 114
Liitunud: P Sept 24, 2006 9:57 pm

Postitus Postitas Siller »

Mis te nutate siin oma 13l kuluga.
Bensiinimootoriga ei saa suvel sellist tulemust kätte.
13l on väga hea kulu.
Arvesta seda, et veeretakistus suur, tuuletakistus jne.
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”