1. leht 2-st

Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: L Dets 11, 2010 10:39 am
Postitas indur
Tere

Kuna kolisin kohta, kus viimast kilomeetrit teed lükatakse talvel lahti siis, kui midagi muud enam lükata pole, siis ostsin enne talve tulekut Grand Cherokee '95 4.0 Limited (peaks olema ZJ), et ei peaks nii pikalt enam lumevangis istuma.
Paraku olen juba paar korda mitte väga paksu lume sisse kinni jäänud, seda küll mitte väga tõsiselt. Natuke labidat ja väljas.
Ma nüüd ei arvagi, et see auto peaks IGAST lumekogusest läbi sõitma, aga tahaks võtta maksimumi, samas seda autot mitte väga monstrumiks ehitamata.
Viimane kord kui rattad käisid ringi ja auto oli paigal lumesees, siis juhiuksest välja vaadates ei käinud ringi kumbki vasakpolsetest ratastest. Taga peaks küll olema LSD, aga ju siis on temaga nagu on.
Nüüd tahakski teie abi, et välja mõelda mida peaks tegema, et parandada lumes läbivust. Esimene neliveoline auto, niiet loll kui lammas. Võistlustele kunagi minna ei plaani, mudas mütata ei kavatse. Heal juhul suvel metsa seenele või männiku karjääri väiksele piknikuringile :)

Ise mõtlesin järgnevat:
- 2-3 tolli kõrgemaks
- olemasolev 249 vahekast -> 242 kastiga (kui õnnestub hankida).
- taha diffrisse kas Lockright või mingi manuaalselt lülitatav
Selle tulemusel saaks vähemalt 3 ratast neljast vedavaks. Või kas peaks esisilla lukustamisele ka mõtlema, kui palju mõjutab üldse lumes esisilla lukustamine?
Veel küsimus selle '95 aasta 249 kasti kohta. Ma saan aru, et selle viskosidurit LOW reziimis ei lukustatagi (lukustatakse alates '96 mudelitel). Ma olen küll otsinud, aga pole selle kasti tööpõhimõttest täpselt aru saanud, viskosidur lukustatakse sõidu ainult siis, kui esi- ja tagasilla vahel erinev kiirus? Kui nii, kas siis ikkagi on sillad ühendatud läbi keskdiffri? Kas sellisel juhul seda viskosidurit kuidagi jäädavalt kokku ühendada ei saaks, et olekski püsiv nelivedu?
Kui 242 kasti ei õnnestu saada, siis kas minu soove silmas pidades ajaks ka 231 kast ka asja ära?

Tänud ette.

Postitatud: L Dets 11, 2010 12:45 pm
Postitas virgo
231 on pidevalt lukus neliveoga, metsas hea aga maanteel mitte nii hea.
Pigem ikka siiski 242.
Tagumise LSD peaks ennem üle piiluma kui lockrighti soetama kipud.
Ette esimese hooga lukku ei soovitaks.
Kõige mõistlikum ilmselt esimese hooga väike tõste ja suts suurem rehv + tagasilla lukk tööle saada.

Parimat.
Virgo

Re: Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: L Dets 11, 2010 4:58 pm
Postitas vanapagan
indur kirjutas: Viimane kord kui rattad käisid ringi ja auto oli paigal lumesees, siis juhiuksest välja vaadates ei käinud ringi kumbki vasakpolsetest ratastest.
Äkki oli viga sõiduvõtetes.
Vajutad väheke pidurit ja samalajal parajalt gaasi ja käivadki kõik korraga ringi.

Re: Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: L Dets 11, 2010 5:16 pm
Postitas indur
vanapagan kirjutas:
indur kirjutas: Viimane kord kui rattad käisid ringi ja auto oli paigal lumesees, siis juhiuksest välja vaadates ei käinud ringi kumbki vasakpolsetest ratastest.
Äkki oli viga sõiduvõtetes.
Vajutad väheke pidurit ja samalajal parajalt gaasi ja käivadki kõik korraga ringi.
Kindlasti ei olnud sõiduvõtted eeskujulikud :)
Selge, nüüd targem.

Postitatud: L Dets 11, 2010 5:55 pm
Postitas Heigo
Loodan, et teemaalgataja ei pahanda risustamise pärast aga mul suhteliselt sarnane küsimus. Kui kõrgele saab/annab ZJ grandi tõsta, kui sooviks säilitada avalikel teedel liikumise võimalust? Nagu ma aru olen saanud siis alates mingist tõstest tuleb hakata tegema juba väga tõsiseid ümberehitusi. Kusmaal see piir jookseb?

Re: Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: L Dets 11, 2010 7:10 pm
Postitas urmas
vanapagan kirjutas:
indur kirjutas: Viimane kord kui rattad käisid ringi ja auto oli paigal lumesees, siis juhiuksest välja vaadates ei käinud ringi kumbki vasakpolsetest ratastest.
Äkki oli viga sõiduvõtetes.
Vajutad väheke pidurit ja samalajal parajalt gaasi ja käivadki kõik korraga ringi.
Vaese mehe difrilukk :thumb:

Postitatud: L Dets 11, 2010 11:15 pm
Postitas yanekk
Heigo kirjutas:Loodan, et teemaalgataja ei pahanda risustamise pärast aga mul suhteliselt sarnane küsimus. Kui kõrgele saab/annab ZJ grandi tõsta, kui sooviks säilitada avalikel teedel liikumise võimalust? Nagu ma aru olen saanud siis alates mingist tõstest tuleb hakata tegema juba väga tõsiseid ümberehitusi. Kusmaal see piir jookseb?
Asi pole niivõrd masina tõste piiris, ok ~12-15 cm on piir tavalisele silla kinnitusele, kui selles kuidas sa pärast avalikult liigelda saad.

Postitatud: K Dets 15, 2010 10:48 pm
Postitas indur
yanekk kirjutas:
Heigo kirjutas:Loodan, et teemaalgataja ei pahanda risustamise pärast aga mul suhteliselt sarnane küsimus. Kui kõrgele saab/annab ZJ grandi tõsta, kui sooviks säilitada avalikel teedel liikumise võimalust? Nagu ma aru olen saanud siis alates mingist tõstest tuleb hakata tegema juba väga tõsiseid ümberehitusi. Kusmaal see piir jookseb?
Asi pole niivõrd masina tõste piiris, ok ~12-15 cm on piir tavalisele silla kinnitusele, kui selles kuidas sa pärast avalikult liigelda saad.
Kas selline 3" on veel suht-koht OK ametlikuks tänavaliikluseks?

Postitatud: K Dets 15, 2010 11:47 pm
Postitas yanekk
indur kirjutas:
yanekk kirjutas:
Heigo kirjutas:Loodan, et teemaalgataja ei pahanda risustamise pärast aga mul suhteliselt sarnane küsimus. Kui kõrgele saab/annab ZJ grandi tõsta, kui sooviks säilitada avalikel teedel liikumise võimalust? Nagu ma aru olen saanud siis alates mingist tõstest tuleb hakata tegema juba väga tõsiseid ümberehitusi. Kusmaal see piir jookseb?
Asi pole niivõrd masina tõste piiris, ok ~12-15 cm on piir tavalisele silla kinnitusele, kui selles kuidas sa pärast avalikult liigelda saad.
Kas selline 3" on veel suht-koht OK ametlikuks tänavaliikluseks?
Oleneb kus kandis liikled aga hetkeseisuga vähe kahtlane üritus.
Minu endine nägi lõpuks selline välja.

Pilt

Postitatud: N Dets 16, 2010 12:20 am
Postitas tfr
See on ainult 3" tõstega?

Kurat, see näeb nii ilus välja, et viiks koju ja teeks talle magusat magusat armastust. :oops:

Postitatud: N Dets 16, 2010 8:06 am
Postitas yanekk
tfr kirjutas:See on ainult 3" tõstega?

Kurat, see näeb nii ilus välja, et viiks koju ja teeks talle magusat magusat armastust. :oops:
No tegelikult oli vist lõpuks juba rohkem aga kes seda enam täpselt mäletab.
Ja nädal enne müümist arvas üks metsanurk sama, et teeks masinale kalli kalli ja võttis osa kunde poolset külge kaasa.

Postitatud: P Veebr 13, 2011 4:03 pm
Postitas Krooniline
Taga ots kuramuse kerge ja talveks veel pagasnikuse mõned tsemendikotid :D

Re: Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: L Apr 23, 2011 11:12 pm
Postitas indur
Järgmine talv küll veel kaugel, aga ongi suvel aega nokitseda ja mõelda. Niiet elustaks selle vana teema.
Kui mul on taga ('95 Grand) dana 35 LSD'ga ja tahaks sinna mingit automaatset lukku (a'la Lockright) saada, siis ma peaks selle LSD sealt alustuseks ära vahetama tavalise diffri vastu?

Re: Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: P Apr 24, 2011 11:35 am
Postitas coeng
Jälgin huviga teemat, omal ka talvel lumega väljasaamisel probleemid. Kas ei peaks mõtlema ka karterikaitsele ? Tuisuvaalude vastu ?

Re: Grand Cherokee lumes läbivaks

Postitatud: L Apr 30, 2011 9:39 pm
Postitas Bullrider
Muide, kes proovind, kui suur rehv ilma igasuguse tõstetta WJ ile alla mahub, ilma, et hakkaks plastikut või tiivaääri kaasa rebima? Kas on mingi vahe, ZJ le läks 31" veel valutult alla... Ja kas 15" velg istub WJ-le, support tundub pirakam olevat kui vanematel grandidel?