LC 120 vahekasti kett

Liiga tihti on meil see küsimus. Palun, Paneme siia oma uiteküsimused ja fleimime siin, et millist maasturit ma tahan või vajan

Moderaator: Moderators

Vasta
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

LC 120 vahekasti kett

Postitus Postitas Andrus Michelis »

120 Cruiseril vahekasti kett hakkab otsa saama. Originaalvaruosa on suht kulukas. Kas foorumikasutajatest keegi oskab pakkuda suunavat viidet B - või mingi aftermarket jupile?
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
TiitR
I live off from the mud
Postitusi: 5765
Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa

Re: LC 120 vahekasti kett

Postitus Postitas TiitR »

Andrus Michelis kirjutas:120 Cruiseril vahekasti kett hakkab otsa saama. Originaalvaruosa on suht kulukas. Kas foorumikasutajatest keegi oskab pakkuda suunavat viidet B - või mingi aftermarket jupile?
Huvi pärast lihtsalt, et kuidas see keti minek väljendub? Mingid kõrvalhelid vms.?
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Sai otsitud loksu, kolksu, nõksu, mis kohalt võttes läbi auto käis. Ei oskagi kirjeldada aga püüan. Tõmbad käigu sisse, annad gaasi siis on kuidagi tagumikuga tunda, kuidas jõud mootorist käigukasti ja vahekasti liigub, kuni lõpuks kolks vedu taha tuleb. Sai siis uuritud ja puuritud ja jõutud järeldusele, et kardaani nuudid on väheke kulunud. Ja vahekasti kett, mis peaks pingul olema on suht lõdva. Ühtlasi "ülevaatustoimkond" ka otsustas, et põhiline kolksu tekitaja on lõdvaks veninud vahekasti kett. Enne jälle autot lammutama ei tahaks hakata, kui on selge, kus ja kuna vajadusel uue jupi saaks.
Otseselt "läinud" ta ei ole veel. Päris "minek" väljendub selles, et esisild ei vea. Aga enne hakkab kett üle viskama, millest saab aru vahekastis kostuva ragina tõttu. Kui ragin juba kostub siis on kindel ka hammakate vahetus. Varakult tegutsedes loodan sellest pääseda.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Postitus Postitas runn »

Tavaliselt on selliste kolksude tagajärg uus vahekast. :roll:

Lase õli välja kui metalli puru on sees siis 95% et keskdiferensiaali hammakad katki voi võlli ära kulutanud.
Kett on Toyotsil päris tummine kui see kulunud on siis tekkivad klõpsud suure võimsusega veol(aeglustiga).
Kesk difrit kontrolli nii auto maast lahti parking sees ühe käega esi teisega taga kardaanist kinni ja hakkad keerama vaikselt ühte, kogu aeg proovid teist samas suunas, kui tekib lõtk on sateliitidel vähemalt üks hammas lännu.
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas ibra »

Andrus Michelis kirjutas:Sai otsitud loksu, kolksu, nõksu, mis kohalt võttes läbi auto käis. Ei oskagi kirjeldada aga püüan. Tõmbad käigu sisse, annad gaasi siis on kuidagi tagumikuga tunda, kuidas jõud mootorist käigukasti ja vahekasti liigub, kuni lõpuks kolks vedu taha tuleb. Sai siis uuritud ja puuritud ja jõutud järeldusele, et kardaani nuudid on väheke kulunud. Ja vahekasti kett, mis peaks pingul olema on suht lõdva. Ühtlasi "ülevaatustoimkond" ka otsustas, et põhiline kolksu tekitaja on lõdvaks veninud vahekasti kett. Enne jälle autot lammutama ei tahaks hakata, kui on selge, kus ja kuna vajadusel uue jupi saaks.
Otseselt "läinud" ta ei ole veel. Päris "minek" väljendub selles, et esisild ei vea. Aga enne hakkab kett üle viskama, millest saab aru vahekastis kostuva ragina tõttu. Kui ragin juba kostub siis on kindel ka hammakate vahetus. Varakult tegutsedes loodan sellest pääseda.
Mina seda vahekasti keti venimise kolksu ei usu.Veninud kett ei anna kolksu.Annab ragina porisel ,libedal ja liivasel teel kui tekib raskem vedu sillale.Ragina puhul on vaja keti vahetus aga mitte kunagi hammakate vahetus.Need hammakad pole kella hammakad ,need suhteliselt massiivsed ja nad eriti ei kulu.Kogemus olemas.Ega seda vahekasti keti pingsust enne ei näe,kui vahekast on laiali võetud. Ja uus kett pole ka päris pingul.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Õlid said alles vahetatud, spetsal teraselt ei vahitud aga "ekstrakogust" metallipuru ei tähendatud. Samas kolksu otsides sai lahti kruvitud igatsugu kontrollavasid ja ühest avast paistis ja andis kruvikeerajaga loksutada ketti mis oli liiga lõdva. Selline tarkus on hetkel olemasolevatele faktidele toetudes võtta.
Samas muidugist plaan hea, kui mõlemat kardaani liigutada, peaks sealt kontrollavast näha olema kas loks tuleb difri või keti poolt.
Üldiselt jah, ega see "filosoferimine" ei aita, tuleb võtmed võtta ja kast maha kiskuda. :D Pigem on küsimuse püstitus selles, et kas on mujalt veel mõtet juppe otsida peale Toyota varuosariiuli.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Sarnane jõnksutamine on omane ka 80 Cruiseritele, aga läbisõidud peavad selleks ikka vähemalt 350-400 tuhat olema. Palju sellel 120-sel on?
Tõenäoline, et 80-sel on samuti põhjuseks vahekasti keti venimine, kuid võib olla sellele on lisaks kogu ülejäänud transmissioonist (sillad, kardaanid), mis summeeruvad.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
d22
Fitting 38"
Postitusi: 284
Liitunud: P Okt 29, 2006 11:25 am
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas d22 »

Minu 112000 km Hilux teeb ka kolksu tagumiset nuudist(loks käega tuntav) või kuskilt tagant poolt, sama lugu venna 90000 km sõitnud Hiluxiga. Huvi pärast küsin, kas Länkaril nuut nipliga määritav, Hiluxile ei ole kahjuks.
Kasutaja avatar
Walter
Mudder
Postitusi: 55
Liitunud: N Okt 12, 2006 12:04 pm

Postitus Postitas Walter »

proovi kui kardaani nuut korralikult määret täis lüüa (niikaua kuniks vahekast korraks liigub, määre lükkab nuuti pikemaks) niiviisi on lc120 nuudilõtk ää kadunud. 400 tuhhi sõitnud känkaril pole mingit probleemi kuulda olnud et vahekasti ketiga oleks probleeme.
ZFR
Mudder
Postitusi: 69
Liitunud: E Apr 13, 2009 11:09 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ZFR »

Tere,

minu teada LC120-le pole nö B-osana sellist detaili olemas, ainuke variant Toyota originaal.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2887
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Discol olen kogu ahela üle käinud (välja arvatud püsikad) ja lõtk (st. kolks ajami suuna muutumisel) ikka alles, tõsi veidi inimlikum. Ketti seal ei ole. Samas vanal Hiluxil sellist nähtust ei ole. Aastatetagusest Sierra kogemusest julgen kahtlustada et kett iseenesest tuntavat kolksu ei tekita, ei kolksunud midagi, lihtsalt mingist hetkest hakkas kett üle andma. Seal siis mingi lintkett, kolmnurksete sõrmedega ja venimise põhjuseks just sõrmede kulumine. Tolle aja kohta maksis asi müstiliselt- mingi 5,5K.
Tehtud, mõeldud.
Arvon
Mudder
Postitusi: 52
Liitunud: R Juun 11, 2010 10:37 am
Asukoht: Tallinn/harjumaa

Postitus Postitas Arvon »

Ei ole ma ka veel näinud ,et 120 oleks vahekast läinud 112tuh. km peal. Ma ühinen herr Walteri arvamusega,et kõige pealt määri nuudid ja ristid ära ja proovi kas vahet on või mitte. Enda lc 95 puhul käib tõesti n.ö nõks läbi aga see on tingitud nuudi lõtkust,vahekasti keti üleviskamist olen kogenud pajero puhul (raksudega)
Andrus Michelis
Rock Crawler
Postitusi: 771
Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Andrus Michelis »

Võtan korra kogu olemasoleva tarkuse kokku:
1. Kardaani nuudid on määritavad ja seda määrimist on ka üsna usinasti tehtud.
2. Difrites ( ees ja taga) lõtkusid ei ole. Difrid on ka suht uued.
3. Cruser kokku sõitnud mõni kopikas alla 250 000.
4. Kardaani nuudid vähe loksuvad aga ei miskit drastilist veel. Ristid korras.
5. Arutlemisel erinevate kodanikega, kes vahekaste ka seespoolt on näinud oleme jõudnud järeldusele, et kahtlustada võib ka keskdifrit (see on ausalt oma 250 000 km teeninud).
6. Varupulkasid ilmselt kusagilt mujalt ei leia, kui esinduse tellimiskataloogist, või mõne üle kuudi keeratud auto alt. Seega ilmselt kruvitakse sel nädalalal vahekast lahti ja üritatakse välja uurida mis põhjustab "kolksu" ja mis osade vahetusega seda likvideerida annab.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Vasta

Mine “Tahan osta aga ?”