Elektri vintsi juhtimine türistoridega releede asemel

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Elektri vintsi juhtimine türistoridega releede asemel

Postitus Postitas karu »

Kas keegi on sellist asja aretanud kunagi, teoreetiliselt peaks päris hea olema, mäletan vanadest aegadest, et türistoridega sai juhitud ikka väga suuri voolusid.
Tel 56224693
Kasutaja avatar
runn
Rock Crawler
Postitusi: 622
Liitunud: R Aug 18, 2006 8:48 pm
Asukoht: Maakera
Kontakt:

Postitus Postitas runn »

Kui tõesti mitte midagi teha pole ja raha üle ajab siis võib sellise asjaga tegeleda :wink:
Labidas ja Leatherman = Vepski finis. WILD RIDE OÜ. Mongoolias käidud. Kord aastas peab kirikus ka käima...
Veel elus Visa Hing. Start 2004a nr. 174.
4x4 karikasarja 1. koht TR-1 2012. 4x4 karikasarja 2.koht TR-1 2013
Autoga saab Tallinnast Kambodzasse. Tel 5114973
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

runn kirjutas:Kui tõesti mitte midagi teha pole ja raha üle ajab siis võib sellise asjaga tegeleda :wink:
Äkki kommenteerid ka?
Tel 56224693
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

Sidorov kirjutas:Türistoril tekib selliste voolude juures umbes 2 voldine pingelang.
Mis siis, mootorile see paar volti pingelangu ei tee ju midagi, võib olla kui siis väike võimsuskadu, ei muud
Tel 56224693
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

karu kirjutas:
Sidorov kirjutas:Türistoril tekib selliste voolude juures umbes 2 voldine pingelang.
Mis siis, mootorile see paar volti pingelangu ei tee ju midagi, võib olla kui siis väike võimsuskadu, ei muud
Võimsus on teatavasti ruutsõltuvuses pingest ehk võimsuskadu on kõike muud kui väike.
Thir13en
Fitting 38"
Postitusi: 280
Liitunud: T Aug 28, 2007 11:12 pm
Asukoht: Põlva

Postitus Postitas Thir13en »

Kas tõesti peaks türistorid andma releede ees nii suure eelise mingi koha pealt, et tasub ehitada?
Kui kuidagi ei saa, siis kuidagi ikka saab!
5138027
Kasutaja avatar
raulex
Fitting 44"
Postitusi: 429
Liitunud: L Nov 29, 2008 9:01 pm
Asukoht: Harjumaa,Loo.

Postitus Postitas raulex »

Mile marker V10 on ju ka "no solenoids" reguleeritava kiirusega,huvitav mis asi seal mootorit juhib?
Kasutaja avatar
jr
Motorsi Jaak
Postitusi: 5727
Liitunud: K Veebr 19, 2003 10:01 pm
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jr »

raulex kirjutas:Mile marker V10 on ju ka "no solenoids" reguleeritava kiirusega,huvitav mis asi seal mootorit juhib?
metal–oxide–semiconductor field-effect transistor
+372 5028488
R969
Fitting 38"
Postitusi: 363
Liitunud: N Veebr 02, 2006 7:26 pm
Asukoht: Võru

Postitus Postitas R969 »

Kui jätta kõrvale kallidus ja suur pingelang, siis milline see skeem välja võiks näha?
Türistori avamine on lihtne, kuid kuidas teda sulgeda?
Minuteada on ainus viis sulgemiseks voolu katkestamine ja selleks on ikka releed vaja.
Või saab ka voolu katkestamata kuidagi sulgeda?
tanel
Rock Crawler
Postitusi: 961
Liitunud: K Mär 29, 2006 11:23 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tanel »

vtl kirjutas:Võimsus on teatavasti ruutsõltuvuses pingest ehk võimsuskadu on kõike muud kui väike.
Ma mäletan koolifüssast, et P=U*I... :roll:
Sain aru, et sa sihid U2/R valemile, aga takistusest otstarbekam on antud juhul meil pinge ja tarbitava vooluga opereerida. Võimsust saab ka voolust ruutsõltuvusse panna sedasi, I2*R, kisub hämamiseks.

Mitte et 2-voldine pingelang türistoril (kui see paika peab, ma pole petsjalits) 400-ampriste voolude juures aktsepteeritav või normaalne lahendus oleks vintsi juhtimisel. Türistoriga võib särki triikida või vett keeta sedasi.
tegime pulli, aitab
Kasutaja avatar
erik
Aktiivne Pikendus
Postitusi: 2777
Liitunud: L Juul 23, 2005 11:05 pm
Asukoht: Jõe laboratoorium

Postitus Postitas erik »

Aga mis releedel viga on?
Asju ehitatakse korralikult ja teemasse lähenetakse süviti!

Erik Metsis, Mudanägu aastast 1999.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

tanel kirjutas:
vtl kirjutas:Võimsus on teatavasti ruutsõltuvuses pingest ehk võimsuskadu on kõike muud kui väike.
Ma mäletan koolifüssast, et P=U*I... :roll:
Sain aru, et sa sihid U2/R valemile, aga takistusest otstarbekam on antud juhul meil pinge ja tarbitava vooluga opereerida.
Elementaarne Watson: Kui pinge tõuseb, siis sama koormuse (takistuse) juures tõuseb proportsionaalselt ka vool. Ja kuna Sa ise (väga õigesti kusjuures) kirjutasid, et võimsus on pinge ja voolu korrutis, siis sealt ka ruutsõltuvus.

PS. See U2/R tuleb eelnevast loogiliselt välja:
kui P=U*I ja I =U/R, siis P=U*(U/R) ehk U2/R
Viimati muutis vtl, P Okt 31, 2010 11:42 am, muudetud 1 kord kokku.
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

R969 kirjutas:Türistori avamine on lihtne, kuid kuidas teda sulgeda?
Minuteada on ainus viis sulgemiseks voolu katkestamine ja selleks on ikka releed vaja. Või saab ka voolu katkestamata kuidagi sulgeda?
Selleks on suletavad ehk GTO (Gate Turn Off) türistorid, mille tüürelektroodile antakse sulgemiseks negatiivne pinge.
Kasutaja avatar
karu
True Off Roader!
Postitusi: 1488
Liitunud: P Nov 11, 2007 8:42 pm

Postitus Postitas karu »

erik kirjutas:Aga mis releedel viga on?
Ega olegi midagi, arutlen lihtsalt alternatiivide üle
Tel 56224693
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas vtl »

erik kirjutas:Aga mis releedel viga on?

Kui tähti närida, siis "releel" pole vida midagi, tegu siis üldnimetusega automaatikaseadmele, mis ühendab ja katkestab vooluringi tüürimisahela abil.
Aga kui küsimus vormistada, mis elektromagnetilisel releel viga on, siis vastaks, et: liikuvad osad, kontaktide kulumine ja oksüdeerimine, lülitamisel tekkiv sädelus ja kontaktide põlemine, müra lülitamisel, piiratud lülitamissagedus, suhteliselt suur tüürimisahela voolutarve, tüürimisahela induktiivsus ja mähise ümber paratamatult kaasnev magnetvoog.

Plusspoolele tuleks kanda siis konstruktsiooni lihtsus ja odavus ning (suhteliselt suur) vastupidavus (lühiajalisele) ülekoormusele.
Viimati muutis vtl, P Okt 31, 2010 11:57 am, muudetud 1 kord kokku.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”