kuiv või happega aku?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
kuiv või happega aku?
Ma nüüd jälle ei teadnud, kuhu alafoorimisse ma seda kirjutan, panin vist jälle mööda, aga vabandage, mul on selline küsimus. Enne talve tuleks hea aku osta. Mulle räägiti kuivadest "Optima" akudest, ma nüüd täpselt ei oska öelda mis see on, aga usun et keegi ikka mind mõistab millest räägin. Et see pidi kaks korda kallim olema aga peab ka kolm korda kauem vastu kui tavaline happega aku. Kas keegi on kasutanud ja tõesti on nii? et mõtekam osta kaks korda kallim kuiv aku või mõttekam ikka tavaline osta. Aitäh.
7 aastaga on hobiautole 2 korda akusid ostetud ja nüüd on jälle aeg... tavalised ja mitte odavaimad. Kusjuures talveks on akusid maha tõstetud, lisaks laetud jm trikke tehtud, aga kui auto ikka kuude kaupa seisab ja siis paar päeva käib, ei aita akusid miski. Oleks iseloomu, veaks iga kord kui seisma jääb, akud keldrisse ja juhtmed külge, ehk siis kestaks.
Kõrval on igapäevaautol juba 5 aastat Varta Silver peal ja esiotsa pole midagi kaevata, eelmise talve suured pakased elas ka mööndustega üle.
Kõrval on igapäevaautol juba 5 aastat Varta Silver peal ja esiotsa pole midagi kaevata, eelmise talve suured pakased elas ka mööndustega üle.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2480
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Optima on hea esimese korraliku ülelaadimiseni (mis võib juhtuda näiteks pingeregulaatori tõrke korral). Seejärel on tegu mugava sangaga probleemjäätmega.
Optima suurim pluss on meeletu käivitusvool. Kahjuks on akusse salvestatud energia koguhulk ikkagi piiratud ja seda matsu kauaks ei jagu. Ning peaelunustatud lähituled tühjendavad aku paari tunniga...
Mul endal on kaks Optimat, mõlemad diislitel. Olen rahul...
Seda kasutusea pikenemist ei julge väga lubada, kuid arvestades, et elektrolüüt on geelina immutatud vaheplaatidesse, siis võiks oodatav sulfateerumine olla väiksem küll.
Väikese plussina on Optima sang konkurentsitult mugavaim aku transamiseks.
Miinuseks aga klemmide paiknemine üsna kaane keskel - odasel autodel on klemmi juurest minev latt painutatud nii, et klemmi ei saa ilma ümberehituseta akule peale (näituseks Galloperil). Väike, kuid tülikas pisiasi.
Optima suurim pluss on meeletu käivitusvool. Kahjuks on akusse salvestatud energia koguhulk ikkagi piiratud ja seda matsu kauaks ei jagu. Ning peaelunustatud lähituled tühjendavad aku paari tunniga...
Mul endal on kaks Optimat, mõlemad diislitel. Olen rahul...
Seda kasutusea pikenemist ei julge väga lubada, kuid arvestades, et elektrolüüt on geelina immutatud vaheplaatidesse, siis võiks oodatav sulfateerumine olla väiksem küll.
Väikese plussina on Optima sang konkurentsitult mugavaim aku transamiseks.
Miinuseks aga klemmide paiknemine üsna kaane keskel - odasel autodel on klemmi juurest minev latt painutatud nii, et klemmi ei saa ilma ümberehituseta akule peale (näituseks Galloperil). Väike, kuid tülikas pisiasi.
Autole sa kindlalt liiga ei tee:) aga genekas võib küll saada liigse koormuse kui aku kogu aja ei ole korralikult täis laetud,aga miks sa üldse tahad suurema mahutavusega aku panna? kas on pandud palju lisasid mis nõuavad rohkem voolu? kui siis peaksid ka võimsamat genekat vaatama.
Hooldevaba aku on selline mida sa ise surkida ei saa,st,et ei saa vedelikke juurde panna.
Hooldevaba aku on selline mida sa ise surkida ei saa,st,et ei saa vedelikke juurde panna.
Sissejuhatuseks loe see läbi. http://www.avt.ee/juhendid/akuaabits.pdf
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Kui aus olla siis üks esimesi mis ostetud on siiani alles.Vahepaeal sulatas akul klemmi maha,sai uus valatud.Talvel tal enam erilist särtsu pole aga suvel äratab mõne mootori käima küll.Hydroid kirjutas:Kas sinu üks aku kestis 15 aastat? Aga selline küsimus ka, et kataloogi järgi vaadates autole piisab 60 aH st, aga kui panna 75 aH kas midagi hullu ei juhtu? Lähtun loogikast mida rohkem seda parem.
Viimati mis ostetud sai on klemmid nii peal kui ka külgedel.
Mugavad on sellepärast et sobivad sõiduautost kombainini.
Navara,Fastrac,ATV
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2480
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Mistap ka mina neid peanpikapäkk kirjutas:....
Mugavad on sellepärast et sobivad sõiduautost kombainini.

Üks asi ununes - kuna Optima on nõus peale käivitamist ka sisse sööma väga muljetavaldavaid koguseid voolu, siis olen kahel sõiduautol peale mõnda käivitust Optima akuga vahetanud genekat. Tõsi, genekad olid niikuinii aastaid vanad ja oleksid ehk lähiajal ka selleta koolenud, kuid peale Optimat oli lõppmäng eriti kiire.
Mäletan kunagisest bellarussi ajast, et korras genekaga oli ampermeeter kaugel 30 A märgi taga röötsakil esimestel paarikümnel sekundil, seejärel paar minutit 20-30 vahel ja nulli tagasi ta seejärel vajuski. Ehk russinäkatsi käivitamiseks vajalik särts topiti tagasi mõne minuti jooksul. Tõsi, genekas oli siis ka esimene, millelt lumi/härmatis sulas. Isegi kollektor sulas aeglasemalt

Optimal ei saagi elektrolüüti kontrollida - ainult aku kogukaalu. Ja kui see on vähenenud alla ... (materjalides on täpsemalt), siis on kööga.
Üldiselt ei ole suutnud minu odavad laadijad küll Optima ventavasid niiskeks ajada. Kunagine EKB startlaadija oma 30 A laadimisvoolu ja jäiga karakteristikuga ajas küll ühe keema. See aku kaotas oma jõu mõne nädalaga peale seda vägistamist
