Chero XJ 93 2.5L mootor tu-ter-dab
Moderaatorid: jr, vtl, Moderators
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Chero XJ 93 2.5L mootor tu-ter-dab
Tere, mõistus on otsas...
Et kõik ära rääkida, pean alustama algusest. Massin on Chero 1993, 2.5L, 200000km. Aasta tagasi hakkas mootor tuterdama kindlatel pööretel (1200, 1600, 2000), veateade oli "24" (TPS & MAP andurid). Asi tundus lihtne, panin uue TPS-i, kõik hakkas toimima ja sõitsin kenasti selle suveni.
Nüüd ilmnes sama jama uues kuues! Mootor hakkab tuterdama gaasi vajutades ja tuterdab aegajalt suvaliste pöörete juures sõites. Tühikäik on korras, kui gaasi anda õrnalt- sureb, kui vajutada järsult gaasi jääb mootor tööle ja saab liikuma. Hiljem liikumise ajal tuterdab siis kui vajutad rohkem (kuid mitte alati) ja sõidu ajal täitsa suvaliselt. Tunne, nagu kaoks hetkeks säde või bents (kõikidest silindritest). Vahel saab sõita 50m, vahel 50km enne kui jamama hakkab ja tekib tuttav veateade "24". Ei sõltu mootori ega õhu temperatuurist ega uuesti käivitamisest. Kõhutunne aga ütleb, et käivitamise aeg on pikemaks läinud, nii ca 2 sekki kulub. Muidu tundub mootoril jõudu olema ja bentsukulu pole ka muutunud. Ja kogu see tuterdamine tundub olema süvenev protsess.
Nüüdseks olen vahetanud ka MAP-anduri ja kontrollisin vaakumi üle. Muutusteta. Aasta tagasi sai vahetatud küünlad, juhtmed, jagaja kaas ja rootor, kõik filtrid. Lähiajal püüan uuesti TPS-i üle mõõta ja asendada. Rohkem ei mõista nagu midagi teha. Mõtted liiguvad igas suunas: nukkvõlli andur, bensupump, ecu...
Ehk on asjatundjatel mõni mõte. Talv tulekul ja aega vähe, nii et ei tahaks toimivaid asju lollist peast välja vahetama hakata...
Tänud, et võtsite vaevaks lugeda!
Et kõik ära rääkida, pean alustama algusest. Massin on Chero 1993, 2.5L, 200000km. Aasta tagasi hakkas mootor tuterdama kindlatel pööretel (1200, 1600, 2000), veateade oli "24" (TPS & MAP andurid). Asi tundus lihtne, panin uue TPS-i, kõik hakkas toimima ja sõitsin kenasti selle suveni.
Nüüd ilmnes sama jama uues kuues! Mootor hakkab tuterdama gaasi vajutades ja tuterdab aegajalt suvaliste pöörete juures sõites. Tühikäik on korras, kui gaasi anda õrnalt- sureb, kui vajutada järsult gaasi jääb mootor tööle ja saab liikuma. Hiljem liikumise ajal tuterdab siis kui vajutad rohkem (kuid mitte alati) ja sõidu ajal täitsa suvaliselt. Tunne, nagu kaoks hetkeks säde või bents (kõikidest silindritest). Vahel saab sõita 50m, vahel 50km enne kui jamama hakkab ja tekib tuttav veateade "24". Ei sõltu mootori ega õhu temperatuurist ega uuesti käivitamisest. Kõhutunne aga ütleb, et käivitamise aeg on pikemaks läinud, nii ca 2 sekki kulub. Muidu tundub mootoril jõudu olema ja bentsukulu pole ka muutunud. Ja kogu see tuterdamine tundub olema süvenev protsess.
Nüüdseks olen vahetanud ka MAP-anduri ja kontrollisin vaakumi üle. Muutusteta. Aasta tagasi sai vahetatud küünlad, juhtmed, jagaja kaas ja rootor, kõik filtrid. Lähiajal püüan uuesti TPS-i üle mõõta ja asendada. Rohkem ei mõista nagu midagi teha. Mõtted liiguvad igas suunas: nukkvõlli andur, bensupump, ecu...
Ehk on asjatundjatel mõni mõte. Talv tulekul ja aega vähe, nii et ei tahaks toimivaid asju lollist peast välja vahetama hakata...
Tänud, et võtsite vaevaks lugeda!
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Eriti jutukad tegelased siin foorumis vist ei liigu...
Nii et ise küsin, ise üritan jõudumööda ka vastata. Eile sain mahti TP-anduriga sebimiseks. Vana, uus ja tutikas toimisid kõik ühtmoodi; ehk siis mootor gaasi vajutades tuterdas igal juhul.
Edasi pean vist õunte pealt vaatama, millist mootoriosa asendada. Ei ole ise üldse nagu mootorimees või nii... Või ehk oskab keegi seletada, millist heli ja pilti pakub mootor näiteks siis kui nuki andur (noh, see seal jagaja sees) või kett ja ketipinguti saba hakkavad andma. Või kuidas nende jullade korrasolekut kontrollida ilma suurema lammutamiseta.
Tänud lugemast!
Nii et ise küsin, ise üritan jõudumööda ka vastata. Eile sain mahti TP-anduriga sebimiseks. Vana, uus ja tutikas toimisid kõik ühtmoodi; ehk siis mootor gaasi vajutades tuterdas igal juhul.
Edasi pean vist õunte pealt vaatama, millist mootoriosa asendada. Ei ole ise üldse nagu mootorimees või nii... Või ehk oskab keegi seletada, millist heli ja pilti pakub mootor näiteks siis kui nuki andur (noh, see seal jagaja sees) või kett ja ketipinguti saba hakkavad andma. Või kuidas nende jullade korrasolekut kontrollida ilma suurema lammutamiseta.
Tänud lugemast!
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
Kunagi Vectraga sama jama olnud, nii kui gaasi vajutasin hakkas tuterdama, vajutasin pedaali põhja hakkas minema või suri hoopis välja. Peale ca 2(kahe) kuulist diagnostikat erinevates firmades ja sellele kulunud tuhandeid sai Vectral jagajasisene kaheksajalg sõbra soovitusel ära vahetatud ja kõik hetkega ok. Nii et võid proovida sest aparaadi all ju auto töötas ok, kohapeal lasi pedaali külma mootoriga ilusti põhja vajutada aga sõites kui mootor soojenes hakkas jama pihta. Sel nuki anduril peaks olema ka nt soojusandur sees.
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Tänud kõigile, kes viitsisid kaasa mõelda...
Ega's asi liigu, kui ise midagi tegema ei hakka. Juba paar päeva on mõte läinud selles suunas, et alustaks millestki lihtsamast. Kuna olen aastaks 2012 hästi valmistunud, siis on värkstoa riiul chero mootori andureid täis. Kõige äärmine vidin, mis näppu jäi, juhtus olema vända andur. See näpus, sebisin juba kapoti ja mootori all, kui millegipärast jäi pilk peatuma TPS-i tuleval juhtmekimbul. No lihtsalt lambist, ilma, et midagi erilist oleks väljastpoolt silma paistnud. Võtsin juhtmetel kõri maha ja ehee, leidsin jätkatud juhtme! Jätkukoht oli küll liimiga termokahanevas, kuid vask ise maru essult kokku punutud. Läks harutamiseks. Selgus, et ühes kohas peaksid juhtmed hargnema, üks MAP andurisse ja teine TPS-i. Vabriku tehtud ühenduskoht oli aga saba andnud ja seal oli siis parandusi tehtud nii krimpimisega kui sinise isoleeri ja umbsõlmega. Muuseas, juhtmete teises otsas ecu pistikus oli nende juhtmete isolatsiooni torgitud! Ehk siis chero eelmises elus jäi viga korralikult parandamata. Nüüd ma paar päeva teile ilmselt ei kirjuta. Hakkan tinutama ja punuma.
P.S. Avastasin veel ühe sandi koha. See karbik, milles jooksevad pihustite ning jahutusvee andurite juhtmed. Selle plastist karbiku tagumine ots oli tõsiselt närinud sinna tulevat juhtmekimpu. Ühel kollasel juhtmel on üle poole juhtmekiududest ära söödud. Soovige mulle jõudu...
Ega's asi liigu, kui ise midagi tegema ei hakka. Juba paar päeva on mõte läinud selles suunas, et alustaks millestki lihtsamast. Kuna olen aastaks 2012 hästi valmistunud, siis on värkstoa riiul chero mootori andureid täis. Kõige äärmine vidin, mis näppu jäi, juhtus olema vända andur. See näpus, sebisin juba kapoti ja mootori all, kui millegipärast jäi pilk peatuma TPS-i tuleval juhtmekimbul. No lihtsalt lambist, ilma, et midagi erilist oleks väljastpoolt silma paistnud. Võtsin juhtmetel kõri maha ja ehee, leidsin jätkatud juhtme! Jätkukoht oli küll liimiga termokahanevas, kuid vask ise maru essult kokku punutud. Läks harutamiseks. Selgus, et ühes kohas peaksid juhtmed hargnema, üks MAP andurisse ja teine TPS-i. Vabriku tehtud ühenduskoht oli aga saba andnud ja seal oli siis parandusi tehtud nii krimpimisega kui sinise isoleeri ja umbsõlmega. Muuseas, juhtmete teises otsas ecu pistikus oli nende juhtmete isolatsiooni torgitud! Ehk siis chero eelmises elus jäi viga korralikult parandamata. Nüüd ma paar päeva teile ilmselt ei kirjuta. Hakkan tinutama ja punuma.
P.S. Avastasin veel ühe sandi koha. See karbik, milles jooksevad pihustite ning jahutusvee andurite juhtmed. Selle plastist karbiku tagumine ots oli tõsiselt närinud sinna tulevat juhtmekimpu. Ühel kollasel juhtmel on üle poole juhtmekiududest ära söödud. Soovige mulle jõudu...
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...
- urmas
- unistus kahest 4-pakist kapoti all
- Postitusi: 1917
- Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
- Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185
Soovime Sulle Jõudu!kalleo kirjutas:Eriti jutukad tegelased siin foorumis vist ei liigu...
Räägiks küll, aga ei oska. Sa vist oled ainuke sellise mootoriga isendi omanik siin foorumis.
Leek oli ka, aga ta loobus.
Kuid tundub, et sul saab sias mõne aja pärast 2,5 aabits, mida tulevased põlved tänulikult loevad .

Ma olen American Beutyst paaril korral diagnostikaabi saanud 300 eeku eest. See küll Tallinnas.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
- kalleo
- Rock Crawler
- Postitusi: 843
- Liitunud: T Aug 31, 2010 8:36 am
- Asukoht: Kausikujulise kaluriküla serval
Aitüma, jõudu oli vaja jah. Juhtmete ühendamisel muidugi... Vana juhtmestikuga on tihti selline keberniit, et juhtmevask täitsa olemas, kuid pealt puha must. Tina selline juhe ju jutule ei võta. Tuli siis kõik 19 juhtmekiudu ükshaaval ette võtta ja peene liivapaberiga üle käia, alles peale seda sai tinutamisega tegelema hakata. Ja nii mitmes kohas. Lõpuks sai kõik vigased ja kahtlased kohad korda tehtud ja juhtmekimbule katted peale punutud.
Edasi tegin vea. Enne võtme keeramist panin seieriga oommeetri lihtsalt huvi pärast TPS-i külge. Klappi liigutades, oommeetri seier ainult tõmbles. Niisiis, TPS täitsa pees. See oli Crown'i #4761871AC TPS, mis usa netipoest soetatud ja töötas nii umbes 10 kuud ehk vähem kui kaks megameetrit läbisõitu;:-) Õnneks oli asendus riiulis olemas. Mootor sai tööle ja ei tuterda siiamaani. Ikka sülitasin 3x üle õla ka! Viga on muidugi see, et mai'tia nüüd täpselt kas jamad põhjustas vigane juhtmestik või ainult TPS või mõlemad...
Tjahh, et mu kahe-poolene mootor siis siia foorumisse ei passi. No ega ma ta'ga ohvrõudi ei kipugi tegema. Aga siiani on ikka abiks olnud, mul ainult paar korda nädalas kilomeeter metsa- ja põlluteed savisel, samblasel ja künklikul maastikul läbida. Ja kui jääb läbimata, siis aint sel põhjusel, et pastlad lõbusalt kohapeal keerlevad. Kaugelt kaedes meenutavad nad slikke ja ega see vabriku LS tagasild ka eriti aita.
Palju tänu ja jõudu kõigile!
Edasi tegin vea. Enne võtme keeramist panin seieriga oommeetri lihtsalt huvi pärast TPS-i külge. Klappi liigutades, oommeetri seier ainult tõmbles. Niisiis, TPS täitsa pees. See oli Crown'i #4761871AC TPS, mis usa netipoest soetatud ja töötas nii umbes 10 kuud ehk vähem kui kaks megameetrit läbisõitu;:-) Õnneks oli asendus riiulis olemas. Mootor sai tööle ja ei tuterda siiamaani. Ikka sülitasin 3x üle õla ka! Viga on muidugi see, et mai'tia nüüd täpselt kas jamad põhjustas vigane juhtmestik või ainult TPS või mõlemad...
Tjahh, et mu kahe-poolene mootor siis siia foorumisse ei passi. No ega ma ta'ga ohvrõudi ei kipugi tegema. Aga siiani on ikka abiks olnud, mul ainult paar korda nädalas kilomeeter metsa- ja põlluteed savisel, samblasel ja künklikul maastikul läbida. Ja kui jääb läbimata, siis aint sel põhjusel, et pastlad lõbusalt kohapeal keerlevad. Kaugelt kaedes meenutavad nad slikke ja ega see vabriku LS tagasild ka eriti aita.
Palju tänu ja jõudu kõigile!
2XJ - Parem midagi mitte teha, kui teha mitte midagi...