1. leht 6-st

Uaz 5.7

Postitatud: R Aug 06, 2010 10:47 pm
Postitas karburaator
Kui nüüd kõik ausalt ära rääkida, siis selle uaz-i ehituse lugu sai alguse suzukide safari korraldamisest. Olime juba mõne safari korraldanud, aga ühtegi korda ise sõitnud ei olnud. Uaz aga oli olemas ja siis saigi see sõidukorda putitatud. Alguses ei omanud erilist ettekujutust milline üks offroadi auto olema peaks ja panime autole lehtvedrudele taha lisaks bmw tagavedrud (ainult taha kuna eelmine õhtu enne starti ei jõudnud enam esimesi paigaldada). Auto jäi igavene kits :lol: . Sõit sai muidugi kaasa tehtud, aga autoga läks õnnetult kuna ei ehitanud õhuvõtturit. Sai kraavi ületusel liiga sügavasse vette sõidetud ja mootor tõmbas vett sisse.
Seal see juhtus:
Pilt

Muidugi sõitis uaz selle sõidu lõpuni, kuigi mootor tegi paha häält ja suitses päris palju. Auto vedas ka veel koju välja. Järgmine päev autot käima tõmmates ei läinud enam nii õnnelikult.
Ja tulemuseks oli see:
Pilt
Pärast kepsu välja lendamist oli mootor omadega õhtul ja hakkasime seda välja vahetama teise uaz-i mootori vastu. Muidugi tahtsime näha, et mis karul kõhus on. Mootori maha võtmise käigus vaatasin, et ega sellest kerest ka enne asja ei saa ja järgmise sahvari ajal sai mehed kokku kutsutud, et kere maha tõsta (selleks et ära keevitada):
Pilt
Tänan kõiki abi eest.
Selleks aastaks lõppes aga uaz-i ehitamine (jäi selle taha, et ei omanud veel kempi keevitust, suve vaheaeg sai läbi ja polnud aega kooli ajal edasi ehitada).Sai ka kokku pandud nalja video: http://www.youtube.com/watch?v=VWgbqyojJQE

Postitatud: R Aug 06, 2010 11:14 pm
Postitas karburaator
Talvel ostsin Ford scorpio 2.9 v6 107kw plaaniga selle mootor koos automaatkastiga vahele aretada. Pilt
Hiljem vaatasin, et elektri süsteemile hammas peale ei hakka ja müüsin auto uuesti maha. Talvega oli uaz-i kere olukord veelgi halvenenud. Õnneks juhtusin nägema sõjaväe oksjonit www.haamer.net -is. Pakkusin ühele korraliku kerega uaz-ile alghinda.Läbi vedamise saingi auto endale väga odava hinnaga(500kr).
Pilt
Sellest aga tekkisid uued plaanid:
Panna terve auto spiraalvedrustusele.
Mootoriks mb 3.0 r5D.
Radiaator taha luugi asemele.
Peale läheb ka patroli roolivõimendi. (tänan kasutajat praks1 selle eest)
Õnneks ostis isa ka kempi nii et see aasta sai keevitamist harjutama hakata. Nüüdseks on tehtud ülemised ja alumised vedru kannud.
Pilt
Praegu seisab asi lääba torude taga. Põhimõtteliselt on kõik ülejäänud jupid auto sõitma panemiseks olemas. Vedrudeks lähevad ette: esiveolise moskvitsi esivedrud ja taha: universaal sigulli tagavedrud.
Ülejäänud pildid projektist on siin: http://pilt.delfi.ee/album/184787/?page=4
Keevituse kvaliteedile pole mõtet tähelepanu juhtida, sest keevitan esimest korda elus. Sildade vales järjekorras installeerimine tuleneb sellest, et ehitan vastavalt juppide kätte saadavusele ( pole hetkel raha lääba torude jaoks ).
Vabandan ette kuna projekt võib venida (selle pärast pole enne teemat teinud).
Kõik ettepanekud ja soovitsed loomulikult oodatud.

Postitatud: L Aug 07, 2010 8:44 pm
Postitas Muska71
Kas need vedrud lahjaks ei jää?

Postitatud: L Aug 07, 2010 9:11 pm
Postitas RaidoKol
Need ziguli vedrud võivad jääda lahjaks küll, sest enda villisel need samad vedrud lehtvedrudele lisaks pandud. ja isegi selline kombo lööb päris lihtsalt põhja.

Ja enne kui keevitad, käia keevitatav pind roostest puhtaks. Siis keevitus kvaliteet hulga parem. Piltidelt tundub, et oled keevitanud roostet.

Aga edu ehitamisel! :thumb:

Postitatud: L Aug 07, 2010 10:29 pm
Postitas karburaator
Ma eriti ei usu, et need lahjaks jäävad kuna need taga. Kui see paks juhtuma siis on võimalus mingid muud vedrud lisaks panna. Endal kodus päris palju erinevaid olemas. Kasutasin neid sest need olid päris hea pikkusega.

Postitatud: L Aug 07, 2010 10:35 pm
Postitas karburaator
RaidoKol kirjutas:Need ziguli vedrud võivad jääda lahjaks küll, sest enda villisel need samad vedrud lehtvedrudele lisaks pandud. ja isegi selline kombo lööb päris lihtsalt põhja.:thumb:
Unustasin. Sellel uaz-il olid enne uaz-i vedrud + bmw taga vedrud. Nendega oli auto jäik nagu oleks raam sildade külge kinni keevitatud.

Postitatud: P Aug 08, 2010 8:31 am
Postitas raulex
Keevituse kvaliteedile pole mõtet tähelepanu juhtida, sest keevitan esimest korda elus. Sildade vales järjekorras installeerimine tuleneb sellest,
et ehitan vastavalt juppide kätte saadavusele ( pole hetkel raha lääba torude jaoks ).
Vähemalt esisilla puhul soovitan teha ajutised lääbad,mingit toru ikka leiab ja puksideks kasvõi vana voolik.
Piirasendite (auto max flexis ja rattad välja pööratud )teoreetiline arvutamine on väga keeruline.Proovivarrastega
saad piirasendeid testida koos õigete vedrudega,hiljem on vaja ainult valmistada sama pikad korralikud vardad.
Selleks ajaks on ka keevituskogemus suurem,lääba puhul on väga oluline keevituse kvaliteet.Edu ehitamisel!

Postitatud: N Aug 12, 2010 8:35 am
Postitas uhti
Lada vedrud jäävad kindlasti nõrgaks.
EDU!
Ahti

Postitatud: L Aug 21, 2010 6:18 pm
Postitas eero I
karburaator kirjutas:Ma eriti ei usu, et need lahjaks jäävad kuna need taga. Kui see paks juhtuma siis on võimalus mingid muud vedrud lisaks panna. Endal kodus päris palju erinevaid olemas. Kasutasin neid sest need olid päris hea pikkusega.
Usu ikka, me kasutasime ka UAZ-il neid, ainult, et lisaks originaalidele.
Vedrudel ju mingi kaal mida nad kannatavad. Kui võrrelda autode kaalusid, millelt sa need võtad ja millele paned siis masside vahe päris suur ju.

Postitatud: L Aug 21, 2010 8:08 pm
Postitas jannuhellu
mina kasutasin nissan 200sx sportvedrusid (tulemus väga hea)

Postitatud: L Aug 21, 2010 8:37 pm
Postitas erik
jannuhellu kirjutas:mina kasutasin nissan 200sx sportvedrusid (tulemus väga hea)
Hea, mille jaoks?

Postitatud: L Aug 21, 2010 9:10 pm
Postitas jannuhellu
need vedrud ei jäänud nõrgaks!

Postitatud: P Aug 22, 2010 10:29 am
Postitas erik
jannuhellu kirjutas:need vedrud ei jäänud nõrgaks!
Väga informatiivne, aga vedrudel on ka muid omadusi peale nende kandevõime. Ma väga kahtlen, et sõiduauto sportvedrud tagavad maasturile piisava elastsuse ja vedrustuse käigu. Kuidagi toimivaks lahenduseks ehk küll.

Postitatud: P Aug 22, 2010 11:46 am
Postitas karburaator
Kui need vedrud peaksid lahajaks jääma lisan nende sisse teised. Olemas on näiteks bmw taga vedrud.

Re: Uaz-i ehitus

Postitatud: R Jaan 09, 2015 11:13 pm
Postitas karburaator
Peale viit aastat olen autoga edasi tegelema hakanud. Vahepeal olen autode konstrueerimise alal teadmisi suurendanud. Samale projektile töötasin välja vedrustuse geomeetria enda TTK lõputöö käigus. Hetkel on seis selline: http://pilt.delfi.ee/album/299999/?page=1
Pilt