LC 120 katalüsaatori jama.
Moderaatorid: jr, Moderators
LC 120 katalüsaatori jama.
Tere,
Pikemat aega on olnud jama Toyota Land Cruiser 120 katalüsaatoriga. Land Cruiser 120 2004 automaat 4,0 bensiin (183 kW).
Mitu kuud tagasi hakkas sõites järsku põlema 3 märgutuld: mootori märgutuli, VSC OFF ning VSC TRC. Läksin esindusse ning öeldi, et vea kood on järgmine: parema poole esimese katalüsaatori efektiivsus madal. Veakood kustutati ära (tuled kustusid ära) ning öeldi, et kui põlema ei lähe, siis pole põhjust muretsemiseks. Paarisaja km pärast läksid uuesti tuled põlema. Lasin sõbral ülevaatuspunktis kontrollida heitgaase. Kõik oli sama, mis 6 kuud varem autot ostes ehk väga madalad. Ehk et tema arvamus oli, et katalüsaatoriga ei tohiks probleeme olla. Käisin uuesti esindusest läbi, et täpsustada vea koodi tähendust. Kas on ikkagi katalüsaatoris asi või hoopis mõnes anduris. Kinnitati, et katalüsaatori efektiivsus madal. Sama kinnitati ka Tartus DIA diagnositkas. DIA-st öeldi, et neil on toyotadega sarnaseid probleeme olnud ka varem. Sisuliselt ilma põhjuseta hakkavad samad tuled põlema ning vea kood sama (katalüsaatori efektiivsus madal). Ning et ei aita ka katalüsaatori vahetamine mõne muu katalüsaatori vastu, kui originaal. Otsustasin siiski proovida vahetada katalüsaatori mõne muu, kui originaali vastu. Põhjus selles, et originaalkatalüsaator on ühes tükis kollektoriga ning hind üle 16 000 krooni. Laki-autost sain sobiva katalüsaatori ning vahetati parema poole esimene katalüsaator ära (see tuli ~4x odavam, kui esinduses kogu katalüsaator koos kollektoriga). Maha lõigatud originaalkatalüsaator oli välisel vaatlusel täiesti korralik, kuid mootori poolses otsas oli üsna palju tahma. Veakood kustutati samuti. Pärast seda sain sõita ~3000 km ning nüüd tuled jälle põlevad. Kustutasin veakoodi ära, kuid juba 300 km pärast uuesti tuled põlevad. Esindus kinnitas, et sõita võib ning autole sellest probleeme ei ole. Ise-ennast aga häirib kontrollide puudumine ning veatule põlemine.
Kas kellelgi on sarnast probleemi olnud ning kas on seda võimalik eemaldada natukene soodsama hinnaga, kui esindusest uus kollektor katalüsaatoriga.
Mida võiks veel kontrollida või ette võtta enne katalüsaatori vahetamist originaali vastu?
Martin
Pikemat aega on olnud jama Toyota Land Cruiser 120 katalüsaatoriga. Land Cruiser 120 2004 automaat 4,0 bensiin (183 kW).
Mitu kuud tagasi hakkas sõites järsku põlema 3 märgutuld: mootori märgutuli, VSC OFF ning VSC TRC. Läksin esindusse ning öeldi, et vea kood on järgmine: parema poole esimese katalüsaatori efektiivsus madal. Veakood kustutati ära (tuled kustusid ära) ning öeldi, et kui põlema ei lähe, siis pole põhjust muretsemiseks. Paarisaja km pärast läksid uuesti tuled põlema. Lasin sõbral ülevaatuspunktis kontrollida heitgaase. Kõik oli sama, mis 6 kuud varem autot ostes ehk väga madalad. Ehk et tema arvamus oli, et katalüsaatoriga ei tohiks probleeme olla. Käisin uuesti esindusest läbi, et täpsustada vea koodi tähendust. Kas on ikkagi katalüsaatoris asi või hoopis mõnes anduris. Kinnitati, et katalüsaatori efektiivsus madal. Sama kinnitati ka Tartus DIA diagnositkas. DIA-st öeldi, et neil on toyotadega sarnaseid probleeme olnud ka varem. Sisuliselt ilma põhjuseta hakkavad samad tuled põlema ning vea kood sama (katalüsaatori efektiivsus madal). Ning et ei aita ka katalüsaatori vahetamine mõne muu katalüsaatori vastu, kui originaal. Otsustasin siiski proovida vahetada katalüsaatori mõne muu, kui originaali vastu. Põhjus selles, et originaalkatalüsaator on ühes tükis kollektoriga ning hind üle 16 000 krooni. Laki-autost sain sobiva katalüsaatori ning vahetati parema poole esimene katalüsaator ära (see tuli ~4x odavam, kui esinduses kogu katalüsaator koos kollektoriga). Maha lõigatud originaalkatalüsaator oli välisel vaatlusel täiesti korralik, kuid mootori poolses otsas oli üsna palju tahma. Veakood kustutati samuti. Pärast seda sain sõita ~3000 km ning nüüd tuled jälle põlevad. Kustutasin veakoodi ära, kuid juba 300 km pärast uuesti tuled põlevad. Esindus kinnitas, et sõita võib ning autole sellest probleeme ei ole. Ise-ennast aga häirib kontrollide puudumine ning veatule põlemine.
Kas kellelgi on sarnast probleemi olnud ning kas on seda võimalik eemaldada natukene soodsama hinnaga, kui esindusest uus kollektor katalüsaatoriga.
Mida võiks veel kontrollida või ette võtta enne katalüsaatori vahetamist originaali vastu?
Martin
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Mis veateate Teile esinduste diagnostika andis nende tuledega seoses? Mulle kinnitasid nii DIA kui esindus, et parema katalüsaatori efektiivsus on madal. Küsisin veel üle, et ehk on asi võib olla andurites, mis katalüsaatori efektiivsus kontrollivad...vastused olid samad...ei ole andurites, katalüsaatori efektiivusus on madal. Samas heitgaasid on kõik korras. Kui on mingi elektrisüsteemi lühis, kas siis ei peaks veakood olema teise sisuga?
Kui nüüd tagant järele mõelda, siis viimasel kahel korral on need tuled põlema läinud üsna ühel ajal mõne pirni läbi põlemisega. Ühel korral läks lähitule-kaugtule pirn ning samal ajaperioodil ka need tulukesed põlema. Viimane kord, kui tuluke põlema süttis sõitsin ilma esimese parktuleta (pirni olin välja võtnud, et poest uut osta. Vana pirn oli läbi põlenud ning päris must). Eile hommikul kustutasin veateated ära (akul juhtmed maha, ootan natuke ja peale tagasi...tuled kustus) ning pärast seda sõitsin 100 km (samuti ilma parktuleta, sest pole pirni veel saanud) ja ei hakanud tulukesed särama.
Kui nüüd tagant järele mõelda, siis viimasel kahel korral on need tuled põlema läinud üsna ühel ajal mõne pirni läbi põlemisega. Ühel korral läks lähitule-kaugtule pirn ning samal ajaperioodil ka need tulukesed põlema. Viimane kord, kui tuluke põlema süttis sõitsin ilma esimese parktuleta (pirni olin välja võtnud, et poest uut osta. Vana pirn oli läbi põlenud ning päris must). Eile hommikul kustutasin veateated ära (akul juhtmed maha, ootan natuke ja peale tagasi...tuled kustus) ning pärast seda sõitsin 100 km (samuti ilma parktuleta, sest pole pirni veel saanud) ja ei hakanud tulukesed särama.
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
- TiitR
- I live off from the mud
- Postitusi: 5765
- Liitunud: P Mai 18, 2008 8:00 pm
- Asukoht: Tartumaa + Ida-Virumaa
Mõtlesin isegi, et soovitan Pob`ile seda konksu elektroonikat üle vaadata, kuna 2 juhust nende tuledega on konkreetselt sellega seotud.hans kirjutas:Ja sellest on nüüd Pob-l kindlasti abi.ibra kirjutas:Toyotadega ongi viimasel ajal igasugused jamad.Vaata kas kärukonksu pistik ei ole puru? Või pistiku juhtme isolatsioon ei ole stange ja raami vahel kuskilt läbi hõõrunud?
Tänud soovituste eest. Vaatasin täna juhtmestiku üle. Isolatsioon terve ning ei olnud ka kusagilt raami vahelt juhtmeid hõõrunud. Küll aga on pistikupesa taga kohe paari cm ulatuses vaid iseseisvad juhtmed. Paks must rüüs, mis neid kõiki kokku koondab on sealt ära. Silmaga vaadates olid juhtmed küll kõik terved ja enda rüüsiga kaetud. Proovisin ka igat pidi neid juhtmeid seal painutada, et äki lähevad kusagilt ühendusse ja viskab tulukesed põlema aga ei midagi.
Pistikupesa väikesed kruvid on nii kinni roostetanud, et hetkel pesa ennast lahti ei saanud. Proovin hiljem ka selle lahti saada ning järele uurida kas seal on kõik ok. Senimaani käruga sõites on küll kõik tuled korrektselt töötanud.
Kui on näiteks käru tulede juhtmed lühises, siis kas see veateade võib jääda ka pikemaks ajaks ette (kuni kustutatakse või kuni aku korraks lahti ühendatakse) või kustuvad tulukesed kohe ära, kui lühis eemaldada (nagu TiitR-il juhtus)?
Pistikupesa väikesed kruvid on nii kinni roostetanud, et hetkel pesa ennast lahti ei saanud. Proovin hiljem ka selle lahti saada ning järele uurida kas seal on kõik ok. Senimaani käruga sõites on küll kõik tuled korrektselt töötanud.
Kui on näiteks käru tulede juhtmed lühises, siis kas see veateade võib jääda ka pikemaks ajaks ette (kuni kustutatakse või kuni aku korraks lahti ühendatakse) või kustuvad tulukesed kohe ära, kui lühis eemaldada (nagu TiitR-il juhtus)?
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
-
- Rock Crawler
- Postitusi: 771
- Liitunud: K Mär 09, 2005 1:48 pm
- Asukoht: Tallinn
Ma olen aru saanud, et need VTR id ja TCRid on pidurituledega ühe kaitsme all. ja kui pistikus või kärus miskit lühisesse jookseb (enamasti on ju kärud ja pistikud parajad räbalad) arvab auto arvuti heaks ohutulukesed süüdata. Et ta seejuures ka need funksioonid välja lülitab, selle asja oleks võinud selline lugupeetud autotootja nagu Toyota küll teisiti lahendada. Omal on juhtunud, et peetis käru on ka autol 2-3 kaitset maha põletanud, lisaks tulukeste süttimisele. Ise olen mõelnud, et selle paranähtuse raviks oleks hea kusagile pagasiruumi, mugava koha peale enne kui juhtmed tagatuledest kärupistikusse lähevad paigaladada lisakaitsmetega karbike. Paneks sinna vähe lahjemad kaitsmed sisse, et kui miskit lühises on, siis kärsatab sealt kaitsme läbi ja jätab auto mängust välja. See on seni teostamatta idee. Ilmselt ei ole see siiski nii sageli esinev probleem, et ennast liigutama sunniks. Samas pole ma ka piisavalt autoelektrik, et kindel olla oma mõttekäigu absoluutses õigsuses.
Normaalseks toimimise taastumiseks on piisanud käru eemaldamisest, süüte välja keeramisest ja vajadusel kärsanud kaitsmete asendamisest.
Kärupistiku jamasid aitab vähendada juhtmete jootmine klemmide külge ja pistiku täitmine miskisuguse "kõigekindla mastiksiga" vältimaks soola ja niiskuse sattumist juhtmetesse.
Normaalseks toimimise taastumiseks on piisanud käru eemaldamisest, süüte välja keeramisest ja vajadusel kärsanud kaitsmete asendamisest.
Kärupistiku jamasid aitab vähendada juhtmete jootmine klemmide külge ja pistiku täitmine miskisuguse "kõigekindla mastiksiga" vältimaks soola ja niiskuse sattumist juhtmetesse.
Andrus Michelis kõrvalistuja, roolikeeraja. Võistelda ei viitsi. Jahti ja porirallit saab niigi igal nädalavahetusel.
Küsisin huvipärast diagnostiku käest selle kat-i kohta.Ta oli suht kindel,et B.osa kat-i pärast need tulukesed Su masinal süttivad.B osa kat lihtsalt ei toimeta nagu peaks.Sarnane probleem oli ühe tuttava 2,7turbo A6 allroad-ga.lõi ka mootori tule põlema,diagnost näitas kati riket.Lasi ka paigaldada B-osa kat-i,mis võrreldes originaaliga oli ka 4x odavam.Sai sõita mõne päeva ja viga oli tagasi.
Pärast kärupistiku liigutamist igati pidi avastasin, et täna ei põle esimesed ega tagumised parktuled ning ka esimesed udutuled. Avasin siis kaitsmete karbi ning vaatasin kõik kaitsmed üle. Kõik tundusid korras olevat. Tuledel pirnid ka terved. Proovisin ühte 15A kaitset tõsta esimeste udutulede kaitsme alla, et vaadata, kas siis lähevad udukat põlema. Kui võtsin välja 15 A kaitsme tähistuse A/F HEATER alt, siis läksid kõik tulukesed jälle põlema. Ise nad ära ei kustunud isegi siis, kui kaitse oli tagasi pandud. Alles siis, kui aku lahti ühendasin kustusid tulukesed ära. Nagu ma aru saan, siis see A/F HEATER on õhu ja kütuse anduri kaitse (see, mis on enne katalüsaatorit) ning pärast katalüsaatorit tuleb hapnikusensor.
Siiani aga ei saa põlema parktulesid ei esimesi, tagumisi ega ka esimesi udutulesid. Saan aru, et esimesed udutuled on FR FOG, aga millise kaitsme all on parktuled? Mul ei ole kaasas ka LC raamatut. Kas kusagil netis on üleval kaitsmete tähistused?
Kokkuvõttes tundub, et mingi jama võib olla ikkagi elektrisüsteemis.
Siiani aga ei saa põlema parktulesid ei esimesi, tagumisi ega ka esimesi udutulesid. Saan aru, et esimesed udutuled on FR FOG, aga millise kaitsme all on parktuled? Mul ei ole kaasas ka LC raamatut. Kas kusagil netis on üleval kaitsmete tähistused?
Kokkuvõttes tundub, et mingi jama võib olla ikkagi elektrisüsteemis.
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Tänud Hans,
Kuna tagumised udukate kaitsmed asuvad kapoti all, siis otsisin ka teiste tuled kaitsmeid sealt. Sain tuled taas töökorda. Üllatuseks oli eelmine omanik sinna pannud 15 A kaitsme, kuigi juhiste järgi peaks 10 olema. Ju siis tal polnud õiget
Kuna tagumised udukate kaitsmed asuvad kapoti all, siis otsisin ka teiste tuled kaitsmeid sealt. Sain tuled taas töökorda. Üllatuseks oli eelmine omanik sinna pannud 15 A kaitsme, kuigi juhiste järgi peaks 10 olema. Ju siis tal polnud õiget

Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Sain kõik vajalikud tuled tööle ja kaitsmed korda. Kontrolli tulukesed aga läksid jälle põlema. Otsustasin, et ei hakka neid vahepeal ära kustutama ning lähen esindusse ja lasen katalüsaatori ära vahetada. Aga enne hooldusesse minekut olin maal ning kasutasin paari päeva jooksul üsna tihedalt aeglustit. Ning täna hommikul kui auto käima panin olid kõik need katalüsaatori madalat efektiivsust näitavad hoiatustuled (mootori märgutuli, VRC ja TRC) kustunud. Senimaani ei olnud nad kunagi varem ise ära kustunud. Alati pidin kustutama (ehk aku lahti ühendama).
Küsimus teadjatele meestele, et kas veakood võib ise ära kustuda?
Küsimus teadjatele meestele, et kas veakood võib ise ära kustuda?
Land Cruiser 120 4,0 183 kW 2004
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066
Gaz-20 2,1 38 kW 1949
tel. 53463066