1. leht 2-st

Cooleri paigaldamine turbomootorile.

Postitatud: E Mai 17, 2010 9:21 pm
Postitas PARUN
Kuna otsing mingit tarka infot ei andnud, siis ka mõned küsimused. Kuna kuuma turbo läbinud ja kokkusurumise järel veel soojenenud õhk on nn ebakvaliteetne, siis:
Palju intercooler kasutegurit tõstab?
On keegi paigaldanud/äravõtnud ja oskab tulemustest rääkida.
Tean, et paljuski selle efektiivsus on kinni cooleri mõõtmetes, et mida suurem, seda uhkem.

Täpsemalt pean siis silmas mootori peale käivat, nagu seda on navaradel ja mitsudel.
Ja muidugi pilt ka kapotealusest, kuhu on plaan seda paigaldada
Pilt

Postitatud: E Mai 17, 2010 10:14 pm
Postitas Veiko
Coolresit on kasu.See arv ei olnud suur kuid abiks seegi.Alla 6%.
Isiklikut ei poolda neid coolereid mis intuvad mootori peal.Maasturi puhul kus mudas istudes on mootori alune kinni on sellest vidinast vähe tolku.Pigem mootori soojus soojendab silindrisse minevat õhku kui jahutab seda.Kindlasti peab sel juhul paigaldama ventilaatori mis hakkab umbes 40 kraadi juures tööle.Mootori radika ees olev on paremad kuna sealt imetakse õhk mootori ventikate poolt juba läbi.Seega puudub vajadus eraldi ventilaatori järgi.Siis saad kapotti avad teha kust soe ilusti välja pääseb.
Edu
Veiko

Postitatud: T Mai 25, 2010 9:46 am
Postitas helar
Turbost tulev õhk ei ole nn"ebakvaliteetne" vaid kõrge temperatuuriga.
Intercooleri mõte on jahutada õhku, mis suunatakse silindrisse põlemiseks.
Miks on vaja õhku jahutada?
Põhjus väga lihtne: jahutatud õhku mahub silindrisse rohkem, ja mida rohkem õhku seda kiirem ja parem põlemine.
Sellise lihtsa teadmisega soovitan projektiga edasi minna.
Tulemus peale cooleri installi on kindlasti tuntav.

Postitatud: T Mai 25, 2010 10:13 am
Postitas PARUN
helar kirjutas:Turbost tulev õhk ei ole nn"ebakvaliteetne" vaid kõrge temperatuuriga.
Intercooleri mõte on jahutada õhku, mis suunatakse silindrisse põlemiseks.
Miks on vaja õhku jahutada?
Põhjus väga lihtne: jahutatud õhku mahub silindrisse rohkem, ja mida rohkem õhku seda kiirem ja parem põlemine.
Sellise lihtsa teadmisega soovitan projektiga edasi minna.
Tulemus peale cooleri installi on kindlasti tuntav.
Jah, võib ka nii õelda.
Asi hetkel kiirete aegade tõttu soiku jäänud. Hetkel oleks ka võtta igati norm hinnaga cooler koos ventiga.
Pilt

Postitatud: T Mai 25, 2010 10:16 am
Postitas totu
Vägagi oluline lisaväärtus on kolbide parem jahutamine, st. mured kolbide läbipõlemisega jäävad ära (ilmselt). Seega ka hääl vahejahuti kasuks. Ilma pumba reguleerimiseta lisavõimsust ei tohiks eriti tulla, kui pumpa veidi järele aidata, peaks vahe tajutav olema. Paigutusega nii ja naa. Silmini mudas on harva mootor täisvõimsusel ja coolerit väga vaja ei ole, maanteel toimivad mõlemad paigutused (esimene veidi efektiivsem), lumes vast mõlema puhul õhuvool takistatud.

Postitatud: T Mai 25, 2010 6:22 pm
Postitas Veiko
Et pumpa reguleerida on vaja väljalaske gaasite temp andurit ja näidikut.Soovitavalt paigutada andur sellese kohta kus kõikide silndrite gaasid turbosse sisenevad.

Edu
Veiko

Postitatud: T Mai 25, 2010 6:31 pm
Postitas PARUN
Veiko kirjutas:Et pumpa reguleerida on vaja väljalaske gaasite temp andurit ja näidikut.Soovitavalt paigutada andur sellese kohta kus kõikide silndrite gaasid turbosse sisenevad.

Edu
Veiko
Hmm, sooviks targemaks saada, et mille tarvis seda temp andurit ja näidikut vaja on pumba reguleerimiseks?

Postitatud: T Mai 25, 2010 7:03 pm
Postitas wheels
Cooleri teemas võiks sind aidata www.turboclub.ee

Postitatud: T Mai 25, 2010 9:46 pm
Postitas AsTroSS
Väidan,et enamusel cooleriga mootoritel on cooler nii väike,et tegelikult tema kasutegur on olematu.

Mõõda siseneva ja väljuva õhu temperatuuri erinevus ära ja sa imestad,et tegelik erinevus on alla kraadi.

Lisaks enamus föönid toodavad nii vähe rõhku,et mingist tõsisest 'soojenemisest ei saa siin rääkida. Õhk hakkab soojaks minema kui teda surutakse kokku juba üle 3 bar'i , päris soojaks läheb juba 5 juures ... :roll:


Miks pumpa peale keerata ilma püromeetrita ei või?

Tegelikult tõsisel võistluspillil ei tohi püromeetrit (loe: väljalaskegaaside temperatuuri näidikut) peal olla, kuna siis hakkad liialt muretsema temperatuuri pärast ja võidusõidust ei tule enam midagi välja ..... sest sooja on nii kui nii liiga palju ...

Teatud tingimustes liigne kütus töötab jahutajana ja tõmbab väljalaske temperatuuri alla.


Kui ikka muretsed väljalaske temperatuuri pärast siis paigalda nitro seade või siis vee-pritsung :roll:




ah jaa : igale föönile ei meeldi üle 5 bar'i rõhk, minu oma lahkus enne finisit suure pauguga . Turbo eluiga läbisõiduna oli ainult 160 km :f

Postitatud: K Mai 26, 2010 12:10 am
Postitas wheels
Kui suurt võimsuse kasvu taga ajad? Kütuserõhku ja turborõhku tõstes on cooler minuarust ikkagi suht vajalik asi.Muidu võid juba seadistamisel kone laiali lasta.Ja eestis enamus ikkagi seadistavad wideband lambda järgi A/F-i.
Kui just pole isu dünosse minna korraliku map-i seadistama.

Jutt kokku tõmmata nii, et cooleriga alati ohutum.Seda detonatsiooni vältimise pärast.Turbomehed kardavad seda nagu tuld.
Ja kui juba hakkad seal erinevaid rõhke muutma jne siis oleks proge aju vaja ...et läheb kalliks ja keerukaks.

Postitatud: K Mai 26, 2010 7:38 am
Postitas erik
wheels kirjutas:Kui suurt võimsuse kasvu taga ajad? Kütuserõhku ja turborõhku tõstes on cooler minuarust ikkagi suht vajalik asi.Muidu võid juba seadistamisel kone laiali lasta.Ja eestis enamus ikkagi seadistavad wideband lambda järgi A/F-i.
Kui just pole isu dünosse minna korraliku map-i seadistama.

Jutt kokku tõmmata nii, et cooleriga alati ohutum.Seda detonatsiooni vältimise pärast.Turbomehed kardavad seda nagu tuld.
Ja kui juba hakkad seal erinevaid rõhke muutma jne siis oleks proge aju vaja ...et läheb kalliks ja keerukaks.
Kuule wheels, mehed räägivad siin teemas diislitest :)

Postitatud: K Mai 26, 2010 9:50 am
Postitas AsTroSS
wheels kirjutas:Kui suurt võimsuse kasvu taga ajad? Kütuserõhku ja turborõhku tõstes on cooler minuarust ikkagi suht vajalik asi.Muidu võid juba seadistamisel kone laiali lasta.Ja eestis enamus ikkagi seadistavad wideband lambda järgi A/F-i.
Kui just pole isu dünosse minna korraliku map-i seadistama.

Jutt kokku tõmmata nii, et cooleriga alati ohutum.Seda detonatsiooni vältimise pärast.Turbomehed kardavad seda nagu tuld.
Ja kui juba hakkad seal erinevaid rõhke muutma jne siis oleks proge aju vaja ...et läheb kalliks ja keerukaks.
:))

Vot siin on meil diisli spetsialist ..

Postitatud: K Mai 26, 2010 8:46 pm
Postitas wheels
:D my bad, sorry :hail

Postitatud: N Mai 27, 2010 4:56 pm
Postitas PARUN
Mõõtsin täna föönist väljuvat temperatuuri ja tulemuseks sain 58c.
Välisõhu temp oli ca 15c.
Korralikult hakkab midagi puhuma alles 2000rpm ja max on 0.45bar, mis ära puhub.

Postitatud: N Mai 27, 2010 7:18 pm
Postitas kala
:hihi: see pole ju mingi temperatuur
koormuse all pead ikka mõõtma,mu diislil on 600-700 kraadi celsiuse vahel.
Kangematel diislitel,ehk siis astrossi diislil on see kindlasti kõrgem.
Btw:pingviinid pidid s.....a ka 1,5barise rõhuga :lol: