Vaja vaheplaati MB 3,0D mootori ja Kia käigukasti vahele.

Teeme biznist? Plekk sulle kurgid mulle ja kurgivesi kolmandele. Igasugune muu biznez jutt, mis ei sobi ei Müügi ega Ostu alla või on muud pidi hämara taustaga.

Moderaatorid: jr, boob, Moderators

Vasta
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Vaja vaheplaati MB 3,0D mootori ja Kia käigukasti vahele.

Postitus Postitas ardi »

Kes saaks valmistamisega hakkama?
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Postitus Postitas ardi »

Asjale on tõsine huvi.Haruldase kalluri Kia K3600 -l hakkas õlituli põlema.
Üritan homme uurida,milles viga.
Tegelikult oli tal juba kahest mootorist kokkulapitud mootor peal,millele sai tagasi topitud vanad saaled(kuna esindusest öeldi saalede tellimisajaks 2 kuud),sest autot läks kiiresti vaja.Sellisena kestis see mootor 1,5 aastat läbides võib-olla 10000km.
Kuna tegu on suhteliselt haruldase autoga,millele tagavaramootorit on pea võimatu leida,siis mõtlesin,et äkki peaks peale aretama MB W 123 kerega mersu 5 silindrilise 3,0D mootori,mis on odav,laialt levinud ja vastupidav.
Veoka täismass on 5,5 tonni.Originaalmootor on mahuga 3,6 liitrit.
Kuid ülekanne on tal väga aeglane,40km/h võib vabalt sõita 5-da käiguga ja üle 70 ma temaga ei sõitnutki eriti,kuna mootoripöörded läksid kõrgeks.
See on ka põhjuseks,miks võiks panna peale 20% nõrgema mootori,kuna ülekanne on nagunii aeglane.
Aretada mõne auto,nt Toyota Dyna,Mitsubishi Canteri mootor koos käikariga?See on alternatiiviks,aga puuduseks on kõrge hind nii mootorile(koos käigukastiga),kui ka vajadusel hilisematele varuosadele ja lisaks puudub tõenäoliselt käikari küljes ka hüdropump.Tõsi kasti kallamiseks võib panna elektrilise hüdropumba mõnelt tagaluuktõstukilt.
Mersu mootori aretamisel veel ohuks,kui käigukast peaks mingil põhjusel lendama,siis on aretustöö mahavisatud raha ja vaev.
Seetõttu ootaks pakkumisi:
1.Isikutelt,kes suudaks valmistada vaheplaadi ja sidurivõlli kohandama.
2.Teab kusagil vedelemas Kia K3600,mida on eestis kokku võib-olla paarkümmend tükki.Sügisel üks pakkus läänemaalt 2tk neid masinaid kokku 20000kr,siis ma ei ostnud(rahapuudusel),nüüd ei leia numbrit üles.
Rakvere piimakombinaadil olla koosnenud autopark nendest.Tegu siis 94-95 aasta masinatega.Kallureid on vist Eestis vaid üks.
3.Pakub soodsalt Toyota Dyna või Mitsubishi Canteri või muud sarnast mootorit koos käikariga vastuvõetava hinnaga.
Asjaga on üsna kiire,kuna küttepuude müügi tippaeg hakkab juba mõne nädala pärast.
Minu autost ka üks pilt.
http://album.ee/node/15381570/50083903
Tegu on väga hea manööverdusega(pöörderaadius väiksem kui Ladal) ja suhteliselt suure kandevõimega(olen vedanud ka 4 tonnist koormat),ning tugeva raamiga masinaga.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Matrix75
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: E Mär 16, 2009 4:46 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Matrix75 »

Ei ole mootori asendamine nii lihtne.
Kui orig. mootor on 3,6l siis arvata võib, et veoki baasil väikse ja aeglase mootoriga tegu. Maks. pöörded vast 2600p/min. Näiteks MB 3,0D on u.4600p/min.
Lihtsam on panna koos MB kastiga ja ümber teha vaid kardaan. Aga reduktori on väikse ülekandega ja siis esimene käik nagu orig. 3-4 käik :? .
Vaja lahendada selle mootori-kasti ülemineku, el, mootori kinnituste jne. probleemid. Jama kui palju. Arvan, et lihsam on proovida orig. mootor taastada või müüa maha ja euroopa veok osta.
Kunagi tahtsin Aviale mingi muu mootori peale panna, aga tekisid samad probleemid ja loobusin. Müüsin Avia ja ostsin MB veokid, ei kahetse. Neile osasid vabalt saada ja ei lagune ka :) .
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Postitus Postitas ardi »

Matrix75 kirjutas:Ei ole mootori asendamine nii lihtne.
Kui orig. mootor on 3,6l siis arvata võib, et veoki baasil väikse ja aeglase mootoriga tegu. Maks. pöörded vast 2600p/min. Näiteks MB 3,0D on u.4600p/min.
Vaja lahendada selle mootori-kasti ülemineku, el, mootori kinnituste jne. probleemid. Jama kui palju. Arvan, et lihsam on proovida orig. mootor taastada või müüa maha ja euroopa veok osta.
Kunagi tahtsin Aviale mingi muu mootori peale panna, aga tekisid samad probleemid ja loobusin. Müüsin Avia ja ostsin MB veokid, ei kahetse. Neile osasid vabalt saada ja ei lagune ka :) .
Pigem siis võiks panna avia mootori peale,koos käigukastiga peale.
Mootor koos käigukastiga,kahjuks on mersu 5k kast väga defitsiit ja samuti on sõiduauto käigukastil ülekanded kiiremad,probleemiks ka käigukasti lülitushoovastiku ühendamine ja hüdropumba installimine.
Sest mersul mootor(küünlad,genekas,andurid 12V) veokal 24V ja hüdropump on ka 24V.
Nagu ma mainisin,on tegemist väga unikaalse autoga,mis on lühike kitsas,kõrge ja hea kandevõimega KALLUR.
Analoogsena olen näinud vaid Mitsubishi Canter kallurit müügis ja maksis üle 90 000kr.
VW LT kallur on tavaliselt pikema kastiga ja ülejäänud kallurautod,mida olen müügis näinud on suuremad,seega ka nii tühikaalult kui täismassilt raskemad.
Panin mootori käima,käivitab ta imehästi,ilma küünaldeta,korraks starterit ja käib,aga õlisurve madalatel tuuridel,külma õliga põleb,keskmistel tuuridel mitte.
Tõenäoliselt võtan homme karteripõhja alt ära ja vaatan saalede,vändakaela ning õlipumba olukorda.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Kasutaja avatar
zum
Rock Crawler
Postitusi: 834
Liitunud: N Juun 28, 2007 2:00 pm
Asukoht: Tapa-Loobu tee ääres

Postitus Postitas zum »

Kas praegune mootor on KIA enda poolt valmistatud? Natuke googeldades avastasin, et veokas ise on japside Hinoga koos välja töötatud :roll:
Matrix75
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: E Mär 16, 2009 4:46 pm
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Postitus Postitas Matrix75 »

Hoia avia mootorist eemale. ÜV läbi ei saa, pole ökonoomne, külmaga raskesti käivituv(eelsüüteküünlaid pole) ja osasid saada pole! :roll:
Osta siis pigem mõni komplektne töökorras MB kaubik ja keera sealt kogu komp. maha.
Kui veokil on el. süsteem 24 voldine, siis sobiks pigem MB609D mootor kastiga(omal ongi selle mudeli kaubik ja treila). Sellel 4L diisel mootor(4 silindrit,66kw): Aeglane veoki baasil 2800p/min max , 24v el. süsteem ja 5 käiguline kast.
Eelsüüte küünlaid pole aga käivitub kuni 15c. Külmemaga tal orig. el plokisoendus või siis eetriga. Kütuse kulu 11,5-14 L/100km oleneb (koormast). Väga töökindel :)
Pigem õlirõhu andur paneb segast või on juhtme klemmid mädad.
Kui saaled või õlipump on läbi on tunnuseks: külmamootoriga õlirõhk hea, aga kuuma mootoriga madalatel pööretel õlirõhk kehva!
AsTroSS
Fitting 44"
Postitusi: 491
Liitunud: L Mai 16, 2009 10:01 pm
Asukoht: linna lähedal maal

Postitus Postitas AsTroSS »

Mul on suht sarnane kallur, Ram 3500 :lol:
Dodge Ram T25
Dodge Ram T35

Kui suureks saan ,siis ostan KRAZ 255B ......
ardi
Rock Crawler
Postitusi: 911
Liitunud: N Apr 01, 2004 1:47 am
Asukoht: Raplamaa,Juuru

Postitus Postitas ardi »

Matrix75 kirjutas:Hoia avia mootorist eemale. ÜV läbi ei saa, pole ökonoomne, külmaga raskesti käivituv(eelsüüteküünlaid pole) ja osasid saada pole! :roll:
Osta siis pigem mõni komplektne töökorras MB kaubik ja keera sealt kogu komp. maha.
Kui veokil on el. süsteem 24 voldine, siis sobiks pigem MB609D mootor kastiga(omal ongi selle mudeli kaubik ja treila). Sellel 4L diisel mootor(4 silindrit,66kw): Aeglane veoki baasil 2800p/min max , 24v el. süsteem ja 5 käiguline kast.
Eelsüüte küünlaid pole aga käivitub kuni 15c. Külmemaga tal orig. el plokisoendus või siis eetriga. Kütuse kulu 11,5-14 L/100km oleneb (koormast). Väga töökindel :)
Pigem õlirõhu andur paneb segast või on juhtme klemmid mädad.
Kui saaled või õlipump on läbi on tunnuseks: külmamootoriga õlirõhk hea, aga kuuma mootoriga madalatel pööretel õlirõhk kehva!
Ülevaatus pole probleemiks,ma pole kohanud diislit,millel kõik silindrid töötavad ja mis biodiisliga testist läbi ei saa.
Tolle veokagagi lõi angaari nii suitsu täis,et mõlemad väravad tehti pärani,kuid heitgaasid on rohelisel.
Aga külmkäivitus on tähtis asi.
Osutan palgisaagimisteenust mobiilse lintsaekaatriga.
Rendin välja halumasinat Japa 700
5280616
Vasta

Mine “Bizniz”