1. leht 1-st
Kas vintsi peakaablile on vaja lülitit ja kaitset
Postitatud: L Mär 06, 2010 8:06 pm
Postitas vessa
Sai äsja paigaldatud ComeUP 6000 vints Jimnile ja seoses sellega ka suurem aku. Kogu seda tööd tehes tekkis küsimus, et kas peaks vintsile ka mõne suurema massilüliti moodi lüliti vahele panema (massi otsale ilmselt pole abi, sest mass jõuab mootorisse ka korpuse kaudu) küll aga pluss otsale. Kas kasutate pluss otsal ka kaitset? Lisaks sai paigaldatud wireless juhtplokk solenoidide juhtimiseks. Kas need puldid on samal sagedusel - ehk kui naaber vintsib ja omab samasugust pulti, kas hakkab ka minu vints tööle. Kas peaks lülitiga katkestama selliste olukordade vältimiseks solenoidiploki "-" otsa? Seda enam, et kui pult kindalaekas vedeleb ja mõni reisijatest seda teadmatusest näppima kukub!
Kas on juhtunud, et solenoidiplokk tööasendisse kinni on jäänud? Oskaksin nedele küsimustele ka ise vastata - st 100% õigeid vastuseid pole olemas (va see puldi sagedus ilmselt), aga panin selle teema ülesse just seetõttu, et saada teada kasutajate kogemusi, halbu juhuseid ja soovitusi!
tänud!
Postitatud: L Mär 06, 2010 8:48 pm
Postitas heints
Re: Kas vintsi peakaablile on vaja lülitit ja kaitset
Postitatud: L Mär 06, 2010 8:49 pm
Postitas vtl
Vints võib koormuse all tarbida sajad amprid voolu. Analoogselt starteriga, ei saa sinna mingit kaitset panna.
Ohutustehniliselt võiks lülitil olla mõtet.
Postitatud: L Mär 06, 2010 9:04 pm
Postitas tarmo
Kui tegu (peaaegu) ainult metsamasinaga, siis pole küll eraldi lülitit mõtet panna. Küll aga on mõtet panna kogu auto masslüliti (ja vints võtaks ka ikka selle kaudu akust miinuse).
Tänavaauto puhul miks mitte jah, nagu vtl juba ütles. Mugavam oleks kasutada solenoidiga masslülitit, mis asub kapoti all ja juhtimine nt salongist väikse lülitiga.
Postitatud: T Mär 09, 2010 2:43 pm
Postitas Myrgel
Vintsile enda massilüliti või plussilüliti panemine on enda sisetunde küsimus. Iseenesest on hea kui saad vintsi juhtimise välja lülitada ja kui juba lülitada siis võiks ka voolu maha võtta vintsilt. See on nagu kodus veetorutegagi, sul ei ole seda kraani võibolla aastaid vaja, aga kui sul segisti vett sülgama hakkab, siis on väga abiks.
Tean mitmeid masinaid millel eraldi nii kogu auto vool kui ka vints lülitatavad. Eelkõige lülitatakse ikka plussi, sest mass sinder kipub igalt poolt mööda hiilima kuna ta keres ka on.
Mis puudub vintsi voolu katkestust releedega, siis mina isiklikult seda ei poolda. Mida rohkem releesid metsaautol, seda suurem võimalus, et nad vajalikul hetkel perses on.
Massilüliti ise peab jah korralik olema.
Urmas
Postitatud: T Mär 09, 2010 8:16 pm
Postitas tarmo
Myrgel kirjutas:Mis puudub vintsi voolu katkestust releedega, siis mina isiklikult seda ei poolda. Mida rohkem releesid metsaautol, seda suurem võimalus, et nad vajalikul hetkel perses on.
Releega varianti soovitasin mina "mitte-nii-väga-metsaautole".
Päris metsaautole - milleks eraldi vintsilüliti? Piisab ju massist?
Kui ikka aku miinus eraldatakse kerest, siis ei saa töötada ei vints ega ükski teine asi (vä mootor - kui pole kahekontuuriline lüliti)
