Kas vintsi peakaablile on vaja lülitit ja kaitset

Oled huviline ja alles avastad enda jaoks 4x4 maailma või oled juba tõsine remondimees ning soovid jagada oma teadmisi siis siin saab küsida abi ja ka vastata tehnilist laadi küsimustele.

Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
vessa
Off Roader Wannabe
Postitusi: 29
Liitunud: P Juun 08, 2008 11:05 am

Kas vintsi peakaablile on vaja lülitit ja kaitset

Postitus Postitas vessa »

Sai äsja paigaldatud ComeUP 6000 vints Jimnile ja seoses sellega ka suurem aku. Kogu seda tööd tehes tekkis küsimus, et kas peaks vintsile ka mõne suurema massilüliti moodi lüliti vahele panema (massi otsale ilmselt pole abi, sest mass jõuab mootorisse ka korpuse kaudu) küll aga pluss otsale. Kas kasutate pluss otsal ka kaitset? Lisaks sai paigaldatud wireless juhtplokk solenoidide juhtimiseks. Kas need puldid on samal sagedusel - ehk kui naaber vintsib ja omab samasugust pulti, kas hakkab ka minu vints tööle. Kas peaks lülitiga katkestama selliste olukordade vältimiseks solenoidiploki "-" otsa? Seda enam, et kui pult kindalaekas vedeleb ja mõni reisijatest seda teadmatusest näppima kukub!
Kas on juhtunud, et solenoidiplokk tööasendisse kinni on jäänud? Oskaksin nedele küsimustele ka ise vastata - st 100% õigeid vastuseid pole olemas (va see puldi sagedus ilmselt), aga panin selle teema ülesse just seetõttu, et saada teada kasutajate kogemusi, halbu juhuseid ja soovitusi!

tänud!
Ohoooo
Kasutaja avatar
heints
True Off Roader!
Postitusi: 1226
Liitunud: E Mär 17, 2008 10:11 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas heints »

Ifa l60 9,6d
Heints 55 36 944
vtl
asjade olemus - see on imelihtne
Postitusi: 636
Liitunud: P Okt 09, 2005 1:55 am
Asukoht: Tallinn

Re: Kas vintsi peakaablile on vaja lülitit ja kaitset

Postitus Postitas vtl »

Vints võib koormuse all tarbida sajad amprid voolu. Analoogselt starteriga, ei saa sinna mingit kaitset panna.
Ohutustehniliselt võiks lülitil olla mõtet.
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kui tegu (peaaegu) ainult metsamasinaga, siis pole küll eraldi lülitit mõtet panna. Küll aga on mõtet panna kogu auto masslüliti (ja vints võtaks ka ikka selle kaudu akust miinuse).
Tänavaauto puhul miks mitte jah, nagu vtl juba ütles. Mugavam oleks kasutada solenoidiga masslülitit, mis asub kapoti all ja juhtimine nt salongist väikse lülitiga.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Vintsile enda massilüliti või plussilüliti panemine on enda sisetunde küsimus. Iseenesest on hea kui saad vintsi juhtimise välja lülitada ja kui juba lülitada siis võiks ka voolu maha võtta vintsilt. See on nagu kodus veetorutegagi, sul ei ole seda kraani võibolla aastaid vaja, aga kui sul segisti vett sülgama hakkab, siis on väga abiks.

Tean mitmeid masinaid millel eraldi nii kogu auto vool kui ka vints lülitatavad. Eelkõige lülitatakse ikka plussi, sest mass sinder kipub igalt poolt mööda hiilima kuna ta keres ka on.

Mis puudub vintsi voolu katkestust releedega, siis mina isiklikult seda ei poolda. Mida rohkem releesid metsaautol, seda suurem võimalus, et nad vajalikul hetkel perses on.

Massilüliti ise peab jah korralik olema.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Myrgel kirjutas:Mis puudub vintsi voolu katkestust releedega, siis mina isiklikult seda ei poolda. Mida rohkem releesid metsaautol, seda suurem võimalus, et nad vajalikul hetkel perses on.
Releega varianti soovitasin mina "mitte-nii-väga-metsaautole".

Päris metsaautole - milleks eraldi vintsilüliti? Piisab ju massist?
Kui ikka aku miinus eraldatakse kerest, siis ei saa töötada ei vints ega ükski teine asi (vä mootor - kui pole kahekontuuriline lüliti) :twisted:
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Hooldus ja Remont”