Küsimusi Gaz66 kohta
Moderaatorid: jr, Landy, Moderators
Küsimusi Gaz66 kohta
Uurin võimalust Gaz 66 soetamiseks. Tahaks teada, millised nähud on selle masina juures normaalsed ja mis viitab jamadele. 1) käiguvahetus: Kui vahetada Gazi käike nagu tavalisel autol, ilma igasuguse vahegaasita, kostab hammasrataste raginat ja käik läheb väga vaevaliselt sisse. Seda pidavat tingima asjaolu, et Gazi käigukastil pole sünkronisaatoreid. 2) Õlirõhk: vabakäigul õlirõhu märgulamp aegajalt tuksub ja õlirõhu näidik püsib skaala alumises otsas (seal, kus on peenemad jaotused). Kas kõik need asjad mahuvad normi piiresse?
Käiguvahetus on probleemne, kuid sellega on võimalik harjuda. Olen enda omaga juba päris palju sõitnud, kuid ilma raginata päris ei saa.
Õlirõhk peaks ikka olema vähemalt 1,5-2 bari tühikäigul ca 1000 rmp/min.G66 mootor on võimalik nii ära reguleerida, et tühikäik on 500-600 pööret ja siis jääb õlitus tõesti nõrgaks. Samas kõik oleneb ka ju õli viskoosusest. Ise kasutan täissünti Valvoline Maxlife´i w10-40 ja probleeme pole.
Õlirõhk peaks ikka olema vähemalt 1,5-2 bari tühikäigul ca 1000 rmp/min.G66 mootor on võimalik nii ära reguleerida, et tühikäik on 500-600 pööret ja siis jääb õlitus tõesti nõrgaks. Samas kõik oleneb ka ju õli viskoosusest. Ise kasutan täissünti Valvoline Maxlife´i w10-40 ja probleeme pole.
Tühikäigul vilkuv õlituli on sellel mootoril normi piiresse mahtuv näitaja.
Esiteks süütab andur tule umbes 1 baarise surve juures ja teiseks ei kao see
surve korraks ära mitte saalede kaudu vaid nukkvõlli kael laseb ringi jooksul
korra õli kummagi plokikaane nookuritele ja siis tuli süttibki.
Kindlasti nõuab mootor raamlaagritele mõjuva suure koormuse tõttu head õli.Omal sees 15W50 õli.
2000 pöörde juures võiks aga õlirõhk olla 2,5-3 baari.Alla 2 baari ei ole enam hea.
Lugupidamisest käigukasti vastu võiks ikka mitte ragistada ja täita elementaarseid nõudeid.
Ülesvahetusel kasutada topeltsidurit ja allavahetusel vahegaasi.
Võimalusel käivitada mootor sidurit all hoides ja näiteks alustades tagasiliikumist mitte võtta käiku välja enne auto täielikku peatumist.
Üldiselt saab see kast valel kasutamisel otsa paari nädalaga.
Esiteks süütab andur tule umbes 1 baarise surve juures ja teiseks ei kao see
surve korraks ära mitte saalede kaudu vaid nukkvõlli kael laseb ringi jooksul
korra õli kummagi plokikaane nookuritele ja siis tuli süttibki.
Kindlasti nõuab mootor raamlaagritele mõjuva suure koormuse tõttu head õli.Omal sees 15W50 õli.
2000 pöörde juures võiks aga õlirõhk olla 2,5-3 baari.Alla 2 baari ei ole enam hea.
Lugupidamisest käigukasti vastu võiks ikka mitte ragistada ja täita elementaarseid nõudeid.
Ülesvahetusel kasutada topeltsidurit ja allavahetusel vahegaasi.
Võimalusel käivitada mootor sidurit all hoides ja näiteks alustades tagasiliikumist mitte võtta käiku välja enne auto täielikku peatumist.
Üldiselt saab see kast valel kasutamisel otsa paari nädalaga.
Eelnevast jääb mulje, et käigukast on selle masina juures nõrk koht -- vajab ettevaatlikku käsitsemist ning ei kannata eksimist. Kuna plaanin 66 ostu, küsiksin kohe, et kui kast peaks sellel õhtal olema, siis mis maksab selle parandamine või uus kast? Ja kas on mõeldav originaalkasti asendamine millegi mugavama-vastupidavamaga? Milline üldse on kogenud meeste hinnang sellele masinale kui töövahendile?
- uputaja
- I live off from the mud
- Postitusi: 4713
- Liitunud: T Dets 14, 2004 11:17 am
- Asukoht: Kuusalu lähedal metsas
Kast ei maksa suurt midagi 1-1,5k . Igatahes tundub see kast ilgelt tugev olema, kuna oma metsaväljaveoroimet olen ikka väga kaua(7aastat) karmilt ekspluateeriud ja kõik on endiselt korras. Korralik mootor tahab jah head õli saada. Enda masin käib kah poolsündiga(10w40). See tagab ka talvel kerge käivitumise. Üldises plaanis on see gazi v8 hea mootor´, kuis süüde, karbuss, küünlajuhtmed(NB Küünalde hõõgarv peab kah õige olema), silindrisurved, jagaja puksid on korras; käib see väga hästi pöördesse ja jõudu on kah korralikult. Väike soovitus on veel, et õhufilter asendada miski korraliku ja rohkem õhku läbilaskvaga. Nt vahetükiga istuvad ameeriklaste nn tordid ilusti peale.
Asjas sees 2005. Sügissõidust.
Mõistlikult tarvitades kestab kast kauem kui mootor.Lihtsalt kui regulaarselt käike ragistada siis lähevad lülitushammaste otsad ümaraks ja on ka õieti vahetades raske käiku sisse saada ja esimest ja tagasikäiku hakkab raskema veo puhul välja viskama.
Iseenesest on sünkroniseerimata kast veoautol pigem eelis kui puudus ja käigu saab kiiremini vahetatud.
Mugavamad mehed kasutavad sidurit ainult kohalt minekuks ja sõites vahetatakse käike ilma sidurita.Kui keegi kasutamise ette näitab, siis päevaga õpib enamvähem igaüks korrektse vahetuse ära.Gaz-51 kast on keerulisem õppida.Teistest kastidest sobib enamvähem Gazelli kast.Hind aga ei sobi.
Iseenesest on sünkroniseerimata kast veoautol pigem eelis kui puudus ja käigu saab kiiremini vahetatud.
Mugavamad mehed kasutavad sidurit ainult kohalt minekuks ja sõites vahetatakse käike ilma sidurita.Kui keegi kasutamise ette näitab, siis päevaga õpib enamvähem igaüks korrektse vahetuse ära.Gaz-51 kast on keerulisem õppida.Teistest kastidest sobib enamvähem Gazelli kast.Hind aga ei sobi.
See,et käiguvahetusel kostub raginat on puhtalt käiguvahetuse probleem.
Mootori tühikäigul liigmadalatel pöörelet vilkuv õlituli on täiesti normaalne selle auto juures.
Esiteks peaksid teadma kus ja milleks on 66 edaspidi kasutama hakkad.
Kui ametlikult liikluses siis osta madelauto millel on kehtiv ülevaatus. Madelauto sellepärast, et reeglina mõnda pealisehitust ( postipuur, puurmasin, mürgiprits ) omav auto on kõvasti watti saanud. Ülevaatus on vajalik sellepärast,et 80 alguses oli kasutusel nukkvõll millega ei ole võimalik hetkel ülevaatust läbida. Heitgaasid ei mahu normi piiridesse.
Kindlasti peaks vältima autosid mis on kusagil metsaveeres aastaid lihtsalt seisnud. Aastatega on kõik mansetid, laagrid, tihendid jne ära suretanud või kinni roostatanud. Nende vahetamine on suhteliselt kallis ja aegavõudev tegevus.
Enne ostu peaksid vaatama mõningaid asju peale käiguvahetuse ja õlitule vilkumise.
Rooste: Põhikohad läbiva roostega on kabiini poritiivad ja taguseina alumised servad.
Mootor:Lisaks eelkõnelenutel on V 8 on väga kuumakartlik. Keemalaskmine tähendab mootori remonti.
Radikas : Vanematel autodel reeglina nii läbi et pole midagi parandada. Uus radikas Reballas ca 4 k
Kütusepaak: Reeglina on rooste oma töö teinud.
Sidur: Siduriketas ja korv suhteliselt nõrk. Ära tunneb selle järgi, et sidurikoda muutub väljaspoolt tahmaseks.
Käigukast : Suht vastupidav. Erilisi nõrku kohti pole. Käiguvahetust pidevalt ragisates tehes võid mõne kahvli või hammasratta ära lõhkuda.
Lihtsam ja odavam on käiguvahetus ära õppida kui hakata mõne teise auto käigukasti külge pookima.
Vahekast : Suhteliset vastupidav. Kontrollida võiks ,et vahekastil välisseintele ei oleks pragusid tekkinud. Koormaga ja sisselülitatud esisillaga sõites näiteks maastikult kõvakattega pinnasele võib vahekastile saatuslikuks saada. Smuti esisilla kasutamine asfaltil.
Esi ja tagasild: Auto kusagile kinni pannes peavad kõik 4 ratast ringi käima. Isegi siis kui auto ühe poole rattad on lumel ja teised asfaldil.
Vints: Kontrollida kas jõuab autot tõmmata plakeerunud ratastega. Võib juhtuda , et vintsi reduktor on hambad kadunud.
Esialgu rohkem meelde ei tule.
Igatahes jõudu auto soetamisel.
Mootori tühikäigul liigmadalatel pöörelet vilkuv õlituli on täiesti normaalne selle auto juures.
Esiteks peaksid teadma kus ja milleks on 66 edaspidi kasutama hakkad.
Kui ametlikult liikluses siis osta madelauto millel on kehtiv ülevaatus. Madelauto sellepärast, et reeglina mõnda pealisehitust ( postipuur, puurmasin, mürgiprits ) omav auto on kõvasti watti saanud. Ülevaatus on vajalik sellepärast,et 80 alguses oli kasutusel nukkvõll millega ei ole võimalik hetkel ülevaatust läbida. Heitgaasid ei mahu normi piiridesse.
Kindlasti peaks vältima autosid mis on kusagil metsaveeres aastaid lihtsalt seisnud. Aastatega on kõik mansetid, laagrid, tihendid jne ära suretanud või kinni roostatanud. Nende vahetamine on suhteliselt kallis ja aegavõudev tegevus.
Enne ostu peaksid vaatama mõningaid asju peale käiguvahetuse ja õlitule vilkumise.
Rooste: Põhikohad läbiva roostega on kabiini poritiivad ja taguseina alumised servad.
Mootor:Lisaks eelkõnelenutel on V 8 on väga kuumakartlik. Keemalaskmine tähendab mootori remonti.
Radikas : Vanematel autodel reeglina nii läbi et pole midagi parandada. Uus radikas Reballas ca 4 k
Kütusepaak: Reeglina on rooste oma töö teinud.
Sidur: Siduriketas ja korv suhteliselt nõrk. Ära tunneb selle järgi, et sidurikoda muutub väljaspoolt tahmaseks.
Käigukast : Suht vastupidav. Erilisi nõrku kohti pole. Käiguvahetust pidevalt ragisates tehes võid mõne kahvli või hammasratta ära lõhkuda.
Lihtsam ja odavam on käiguvahetus ära õppida kui hakata mõne teise auto käigukasti külge pookima.
Vahekast : Suhteliset vastupidav. Kontrollida võiks ,et vahekastil välisseintele ei oleks pragusid tekkinud. Koormaga ja sisselülitatud esisillaga sõites näiteks maastikult kõvakattega pinnasele võib vahekastile saatuslikuks saada. Smuti esisilla kasutamine asfaltil.
Esi ja tagasild: Auto kusagile kinni pannes peavad kõik 4 ratast ringi käima. Isegi siis kui auto ühe poole rattad on lumel ja teised asfaldil.
Vints: Kontrollida kas jõuab autot tõmmata plakeerunud ratastega. Võib juhtuda , et vintsi reduktor on hambad kadunud.
Esialgu rohkem meelde ei tule.
Igatahes jõudu auto soetamisel.