1. leht 2-st

Vintsi kaugjuhtimispult ja katkesti

Postitatud: P Veebr 07, 2010 10:58 am
Postitas Landy
Selline imelik küsimus.
Ilmslet kasutavad vintsi kugjuhtis moodulid/puldid piirtud arvu sagedusi, kanaleid ja koode ning ei saa välistda, et metsas kaks hiinas tehtud pulti sama "keelt" räägivad.

Kas keegi siinsest rahvast on oma vintsi kaugjuhtimispuldi plokile ka katkestuslüliti vahele pannud, et katkestada raadiohäire või samal sagedusel töötava teise puldi tekitatud ebasoovitavaid käsklusi?

Kas on mull luulud või on tegu tõiselt võetava murega?

Postitatud: P Veebr 07, 2010 11:19 am
Postitas totu
Kas sellisel puldil, võistlus- ja sfariautol, üldse mõtet on? Kui on vähemalt 2 inimest, toimib suurepäraselt kabiinis olev lüliti. Kindlasti on raadiopult väga asjalik metsa-, jahi- ja kalameestele. Nemad müdistavad tihti üksinda metsas aga sel juhul ei leidu ka "raadiohäirijaid". Oli omalgi kindel plaan selline asi soetada aga kahe aasta jooksul ei ole kordagi sellest puudust tundnud ja seega jääb ilmselt soetamata.Sorry, teema solkimise pärast.
Igatahes on mõistlik, sõltumata puldi ja lülitite tüübist ja arvust, installida "pealüliti" kogu selle krempli toiteahelsse.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 11:38 am
Postitas margus61
Kuna enam ei võistle, pole kogemus kuigi kaalukas, aga ehk on jutt ikka abiks.

Mul on salongis vintsile kaks lülitit vintsi releedele toite andmiseks. Üks on kolme fikseeruva asendiga - vints väljas, vintsi juhtimine seest, vintsi juhtimine väljast (kaugjuhtimispuldi abil). Teine on mittefikseeruvate asenditega: vints sisse-välja, kui esimesest lülitist toidet peale saab. Süsteem tervikuna täitsa toimib ja ise rahul, kaabelduses pole ka midagi keerulist.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 1:11 pm
Postitas weix2
Just enne Saarekolli sai ka hydrovints peale kruvitud ja komplektis oli kaasas raadjoteel juhtimis karbike. Tekkis samuti kõhklus mis siis kui.
Proovisime kättejuhtuvat teist pultti, mis samast seeriast ei too ei tahtnud küll meie vintsi liigutada.
Hetkeseisuga paraleelset juhtmetpidi lylitust pole. Kui manuaalselt vaja liigutada siis juhtkangid kapotiall.
Toas on lyliti, mis lükkab välja hydropumba magnetsiduri, et kui tõesti miski sagedus kuskil kattub saab selle kohe välja lylitada.

Ootan samuti huviga tagasisidet kasutajatelt.

Pilt

Postitatud: P Veebr 07, 2010 1:39 pm
Postitas aadu
Minul on samuti lisalüliti pandud... nii igaks juhuks :P
Parem karta kui kahetseda.
Vastuvõtja karp on kinnitatud kindalaekasse ja sinna karbi külge õnnestus pisike lüliti monteerida. Nüüd kui võtan kindalaekast puldi, lülitan ka värgi sisse- mugav.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 2:10 pm
Postitas Landy
totu kirjutas:Kas sellisel puldil, võistlus- ja sfariautol, üldse mõtet on? Kui on vähemalt 2 inimest, toimib suurepäraselt kabiinis olev lüliti. Kindlasti on raadiopult väga asjalik metsa-, jahi- ja kalameestele. Nemad müdistavad tihti üksinda metsas aga sel juhul ei leidu ka "raadiohäirijaid".... .
Igatahes on mõistlik, sõltumata puldi ja lülitite tüübist ja arvust, installida "pealüliti" kogu selle krempli toiteahelsse.
Kuna see pult tuli ilma minu rahalise sekkumiset kätte ja salongi lüliti install on juba mitu aastat veninud, siis sai see esilagu viimase aseainena paigaldatud. Lisaks muidugi üksi vintsimise hõlbustamiseks.
Mul olnud 3-4 juhust kus üksi pikalt vintsida on olnud vaja ja siis ikka üsna nadi olnud selle juhtmega puldiga nikerdada.

Sai teine tänu Tarmo abile ka pele pandud. Nüüd vaid vaja veel lüliti vahele panna .

Postitatud: P Veebr 07, 2010 2:12 pm
Postitas Landy
margus61 kirjutas: Mul on salongis vintsile kaks lülitit vintsi releedele toite andmiseks. Üks on kolme fikseeruva asendiga - vints väljas, vintsi juhtimine seest, vintsi juhtimine väljast (kaugjuhtimispuldi abil).Süsteem tervikuna täitsa toimib ja ise rahul, kaabelduses pole ka midagi keerulist.
Väga hea idee, saab kindlasti plaani pandud!

Postitatud: P Veebr 07, 2010 2:20 pm
Postitas tont
Loomulikult peab olema lüliti vahel.
Ideaalne on kolmepooluseline lüliti.
Esimene raadiopult, teine asend off ja kolmas käsijuhtimine.
Varjant on ka kahepooluseline lüliti ja lisaks on-off lüliti. mis katkestab toidet.
Mida iganes sa ka ei tee peab säilima võimalus kogu toite liin välja lülitada.
Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.

Tont on rääkinud.
8)

Postitatud: P Veebr 07, 2010 2:50 pm
Postitas tarmo
tont kirjutas:Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.
Miks see paha on?

Mul on võistlusmasinal nii, et tavalise juhtmega puldi pesa on ette esivõre külge välja toodud ja salongis on 2 lülitit: vints ON-OFF ja teine siis kerimiseks sisse ja välja (normaalasendis keskel).
Ei näe probleemi, et need asjad paralleelis on. Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 3:00 pm
Postitas tont
tarmo kirjutas:
tont kirjutas:Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.
Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.
Naeseri seadus:
Te võite teha asja lollikindlaks, aga te ei saa teha teda päris lollikindlaks

peace:

Postitatud: P Veebr 07, 2010 6:55 pm
Postitas fassi
Vintsi puldist ei oska küll kaasa rääkida aga need autode peal olevad hüdrotõstukid mida küll kraanadeks kutsutakse neil on nii,et kui mitu tükki korraga kõrvuti töötavad siis need mille sagedused väga kattuma hakkavad siis lülituvad kraanad hoopis välja.Miskipärast usun,et nendel pultidel on ehk sama truvalisuse katkesti peal.Antennikarbi pildi põhjal tehtud oletus.Kraanadel sarnane.Katkesti neil antenniboxi sisseehitatud.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 7:50 pm
Postitas totu
tont kirjutas:
tarmo kirjutas:
tont kirjutas:Ja loomulikut ei tohi olla võimalus asju paraleelselt kasutada.
Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.
Naeseri seadus:
Te võite teha asja lollikindlaks, aga te ei saa teha teda päris lollikindlaks

peace:
Kui mõlemad solenoidid korraga rakenduvad (paraleelühenduse korral võimalik et keegi õuepuldiga tahab peale- ja keegi teine salongi nupust tahab maha kerida), ei juhtu mitte kui midagi. Ei teki lühist ja mootor ei käi. Meil mõlemad vintsid paraleelühenduses (armatuurlaua lüliti ja pult), mõlema vintsi ühises toiteahelas "pealüliti" (I aste annab toite lülititele ja pultidele, II aste lülitab vintsi valgustuse) ja toimib suurepäraselt.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 8:56 pm
Postitas hulkur
Mul on siledal mersul 3 asendiga lüliti: ON (salongilüliti) - OFF - ON (raadio remote). On hea.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 8:57 pm
Postitas vtl
tarmo kirjutas:Ei näe probleemi, et need asjad paralleelis on. Kui juba mingil põhjusel juhtmega puldi pean külge pistma, siis salongis samal ajal nii ehk naa keegi nuppe ei näpi.
Ükskõik, mida Sa ehitad, on see maja või auto elektrisüsteem, on esimene ja elementaarne nõue see, et suvaliste kasutajale kättesaadavate juhikute kombinatsioonis ei tohi olla võimalik lühise tekitamine.
Mõte sellest, et "aga ma ju ise tean, kuidas tohib ja kuidas ei tohi lülitada" EI PÄDE. Mitte kunagi ei või teada, millal Sinu masinat on sunnitud kasutama keegi teine - näiteks päästetöötaja, ajal, mil Sa ise teadvusetult maas lamad. Must stsenaarium, aga sugugi mitte ainus võimalik.
totu kirjutas:Kui mõlemad solenoidid korraga rakenduvad (paraleelühenduse korral võimalik et keegi õuepuldiga tahab peale- ja keegi teine salongi nupust tahab maha kerida), ei juhtu mitte kui midagi. Ei teki lühist ja mootor ei käi. Meil mõlemad vintsid paraleelühenduses (armatuurlaua lüliti ja pult), mõlema vintsi ühises toiteahelas "pealüliti" (I aste annab toite lülititele ja pultidele, II aste lülitab vintsi valgustuse) ja toimib suurepäraselt.
Klassikalises 4 solenoidiga sildlülituses juhtub see, et rootorimähis lühistatakse ära ning kogu toitepinge juhitakse staatormähisele, mis muidu peaks rootoriga järjestikku olema. Vints loomulikult ringi käima ei hakka ning mõne sekundiga tõenäoliselt ei juhtu midagi. Pikema kärsatamise peale kuumeneb staatorimähis ilmselt üle koos tulenevate tagajärgedega.

Postitatud: P Veebr 07, 2010 11:09 pm
Postitas tarmo
vtl kirjutas:Ükskõik, mida Sa ehitad, on see maja või auto elektrisüsteem, on esimene ja elementaarne nõue see, et suvaliste kasutajale kättesaadavate juhikute kombinatsioonis ei tohi olla võimalik lühise tekitamine.
Mõte sellest, et "aga ma ju ise tean, kuidas tohib ja kuidas ei tohi lülitada" EI PÄDE. Mitte kunagi ei või teada, millal Sinu masinat on sunnitud kasutama keegi teine - näiteks päästetöötaja, ajal, mil Sa ise teadvusetult maas lamad. Must stsenaarium, aga sugugi mitte ainus võimalik.
Ärme nüüd absurdsusesse ka lasku eksole.
Kas ma peaksin päästetöötaja tarvis siis kõikide nuppude jaoks tähendused ka armatuurile trükkima, et mine tea :roll:
Või näiteks tegema manuaali kättesaadavasse kohta, et näiteks jumala eest keegi ei unustaks jahutusventikat OFF asendisse (saab lülitada automaatrežiimi, sundrežiimi ja päris välja)...
Selliseid nüansikesi on absoluutselt kõikidel võistlusautodel, mida teavad ainult meeskonna liikmed, ja mida keerukamaks süsteem ajada, seda suurem tõenäosus on, et midagi saba annab kõige olulisemal hetkel.

Samamoodi võib pilpaid lendama hakata, kui unustad näiteks mehhaanilise vintsi freespooli lukku ja ka väljavõtte käigu sisse - tõsi küll, meil on tehtud selleks puhuks buzzer koos suure punase LEDiga.

Kokkuvõtvalt - loll saab kirikus ka peksa :lol: (ei ole vihje kellegi pihta)