1. leht 9-st
4x4 sõiduki kõrgemaks tõstmine?
Postitatud: P Okt 25, 2009 8:11 pm
Postitas daf921
Äkki on kellelgi olnud kogemust , mis masina vedrusid-amorte kasutada, et tõsta kõrgemaks oma masinat nii ca.10cm.
Masin ise on siis Volkswagen Passat b32 2,0 R5 4x4 syncro lülitatavate lukkudega.
Tõstsin keerdvedrude vahele paigaldatavate kummiringidega teist ca.5 cm aga soov oleks veel tõsta,muidu jääb talvel hätta.
tänud ette asjalike nõuannete eest.
Sander.
Postitatud: P Okt 25, 2009 8:25 pm
Postitas coollaager
kevita amortidele teised kinnitused otsa(nii ennegi tehtud) aga samas ära ülepinguta siis ei kipu poolteljed ja muu kola vastupidama ja ratta kalded lase pärast tõste sooritamist ülevaadata
Postitatud: P Okt 25, 2009 8:35 pm
Postitas daf921
Tore, esimene nõuanne saabunud....aga äkki täpsustaks,ka sma peaksin amordi alumist kinnitust siis üles poole viima? Ja mis siis vedrudest saab, klots alla ehitada?
Postitatud: P Okt 25, 2009 8:48 pm
Postitas coollaager
lõikad mõnedel vanadel amortidelalumised otsad maha ja keevitad need allolevatele püstakutele otsa nii, et jääks justkui toplet alumised kinnitused nii jääb vedru omale kohale ja pole vaja liigselt leiutada
Postitatud: P Okt 25, 2009 8:54 pm
Postitas tarmo
Kas ma saan õigesti aru, et Passat - tavaline tänavaliikluse sõiduauto?
5 cm juba tõstetud ja tahaks veel? Kas ei oleks targem mingi maasturi seotamisele hakata mõtlema...

Postitatud: P Okt 25, 2009 8:57 pm
Postitas daf921
et siis vedru jääb vana koha peale? ainult amordi keevitaks alt otsast pikemaks (see on ju nagu pikema amordi panemine)....kas see peaks siis kõrgust andma? Arvasin , et kõrgust lisab siiski keerdvedru ja amort neelab lööke-kõikumisi.......
Postitatud: P Okt 25, 2009 9:08 pm
Postitas Ojala
tarmo kirjutas:Kas ma saan õigesti aru, et Passat - tavaline tänavaliikluse sõiduauto?
5 cm juba tõstetud ja tahaks veel? Kas ei oleks targem mingi maasturi seotamisele hakata mõtlema...

Kui aus olla siis mõtleks ka parem mingi maasturi ostmisele

Postitatud: P Okt 25, 2009 9:09 pm
Postitas toilu
kui see on tavaline sõiduauto 4x4 siis - kas see ei ole mitte vale koht kust uurida. Tegemist on ikkagi ju MAASTURITele suunatud foorumiga?
Ärga pahandage ,et selliselt küsisin.
Terv
Toilu
Postitatud: P Okt 25, 2009 9:12 pm
Postitas tyyp07
Passati tõstmisest ju teema olemas.
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=18197 uuri sealt

Postitatud: P Okt 25, 2009 9:19 pm
Postitas coollaager
viska nüüd pilk autoalla vedru ju amordipüstaku küljes kui terved krimplit pikendad siis ju auto kõrgem. uuri ka
VWklubi
Postitatud: E Okt 26, 2009 4:01 am
Postitas daf921
minu meelest ei ole vale koht, kust selle masina kohta kysida......siit peaks ju saama kõige paremat infot selle kohta, samas saab teada kohe kaasnevad riskid.......ise seda passatit päris tänavasõidukiks ei pea, rohkem siiski maastikumasinaks , viimane aasta oli 1986 (minu masina ehitusaasta) insenerid tegid veel korralikke masinaid korralike sildadega ja igasugustest viskosiduritest ja muust plämast ei olnud veel haisugi......Maasturit ei taha jah, edasi peab masin vajadusel siiski lendama nagu pudrukuul ja seda passat teeb oma GT käigukastiga.
Kogu põhi tuleb katta lihtsalt alumiiniumplekiga jasiis ei pea minu arvates maasturit olema, üle puude ja sügavates mülgastes ei käi ag akõrges lumes ja jääradadel liigun tihti..
Postitatud: E Okt 26, 2009 7:06 am
Postitas yanekk
daf921 kirjutas:Maasturit ei taha jah, edasi peab masin vajadusel siiski lendama nagu pudrukuul ja seda passat teeb oma GT käigukastiga.
Kuigi maasturi esmane otstarve pole lendav pudrukuul,on selliseid masinaid piisavalt.Enne kui ehitama hakkad sõida mõne korraliku maasturiga ja mõtle uuesti kas on vaja ise teha.
Kui endal on lihtsalt masina ehitus vajadus,siis anna minna.
Ja huvitaks kuidas saab olema lood passati ülevaatusega.
Postitatud: E Okt 26, 2009 7:28 am
Postitas daf921
ülevaatusega on positiivsed lood

"korras auto jaoks on ülevaatus pidupäev" , tegelikult läbib ülevaatuse kasvõi kolmel rattal
nn. Korralike maasturitega olen sõitnud aga võibolla see nn. hunt lambanahas olek ,mis Passatil olemas minu meelest on ongi see tore asi seal.....maasturist eeldavad kõik, et liigub kehvades oludes aga sellisest masinast seda ei oodata.....
Ja need maasturist pudrukuulid on kas liiga suured kütteröövlid (N: Jeep Cherokee 5,2l B) või liialt kallid ( uuemad diislid näiteks)....
Selle ehitusvajaduse poole pealt- see pisik on ka sees ja nügib koguaeg mind tagant.....

Postitatud: E Okt 26, 2009 7:52 am
Postitas tarmo
Seda musta ülevaatuse teemat ei ole mõtet nüüd siin avalikult küll rääkida...
Aga millegipärast on mul tunne, et sa oled maru suures vaimustuses oma 4x4 sõiduauto suuremast läbivusest võrreldes teiste sõidukatega ja ei oska kuidagi sellest rollist välja tulla.
Usu mind - kui sa oled selle passati üles tõstnud, siis järgmiseks tahad juba sügavaid mudaauke ja üle puude sõita ja siis hakkad mõtlema, et miks see varras murdus või muu häda. Siis jäävad rehvid väikseks, paned suuremad, hakkavad igasugu pulgad lendama jne jne.
Neid 4x4 (ja ka mitte 4x4) sõiduautoga maastikuhunte on siin foorumis käinud küll ja küll. Kõik nad on kas a) lihtsalt ära kadunud või b) omale maasturi lõpuks ostnud
Edit: Aa, ja mis kütusekulust me MAASTIKU või jääraja sõidu puhul räägime?!? See läheb nii kui nii üles, olgu seal passat või jeep või misiganes.
Postitatud: E Okt 26, 2009 8:24 am
Postitas PARUN
Aga selle edasiaretuse käigus jõuabki lõpuks samurai´ni välja.
Kui muidugi tõsta tahad seda 4x4 sõiduautot, siis kõige lihtsam viis ikkagi vaatad 4x vanat amordi, võtad sealt alumise kinnituse ja pikendad olemasolevaid amorte.