raami konserveerimine
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
raami konserveerimine
tuli plaan enne talve pajerol raam seestpoolt saastast puhtaks puhuda ja mingi möginaga kokku teha, kuna korra juba olen raami vahetanud siis rohkem ei taha sellega tegeleda ja ennetaks vähe . AGA milline see mastiks olema peab ,et rooste uss tegutseda ei saaks ja kuidas seda sinna sisse pritsida nii ,et kõik ilusti kokku saaks. ise mõtlesin ,et äkki põlevkivi õliga mökerdada, seda on tööjuures suures tünnis küll, või peseb selle vesi kohe maha. äkki keegi on sellega tegelenud ja oskab näpunäiteid jagada millest se möks kokku tuleks segada.
allar
allar
PatrolY61 3.0D 35"
viis 3363923
viis 3363923
-
honkomees
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Töö juures kasutame pärast pikaajalisi otsinguid väljas seisvate museaalide konserveerimiseks CRC konserveerimisvahasid SP 350 ja SP 400. Esimene ronib ise igasugu pragudesse kuid ei kuiva ja pikapeale peseb vihm selle ikkagi maha, teine jääb tõsise kihina peale, kuid ei rooma pragudesse. Sõltuvalt kohast oleme kasutanud mõlemat.
http://www.mergeron.ee/index.php?s=96c2 ... gid=585&m=
http://www.mergeron.ee/index.php?s=96c2 ... gid=585&m=
Henkel Eesti (vai oli see nüüd Balti juba) Dinitrol ja Teroson kaubamärgid. Erinevad asjad, erinevaks otstarbeks. Enamus vedelaid asju vajavad "kordusravi".
Tegin 2004 raami talade sisemused, (peale kap. remonti ja värvimist) ei julge väita, et mingi super hüper tulemus oleks, aga väga palju hullemaks ka ei ole läinud.
NB! Need kohad kus roostetanud kohad välja lõikamata jäid ja ainult liivapritsi ja värvi said, roostetavad ikka edasi.
Tegin 2004 raami talade sisemused, (peale kap. remonti ja värvimist) ei julge väita, et mingi super hüper tulemus oleks, aga väga palju hullemaks ka ei ole läinud.
NB! Need kohad kus roostetanud kohad välja lõikamata jäid ja ainult liivapritsi ja värvi said, roostetavad ikka edasi.
Aastal nii umbes 1994, kui lääne pahade imperialistide poolt toodetud mitmesugune autokeemia oli juba meie kaubandusvõrgus saadaval, otsustasid meie nutikad autolukksepad ise korrosioonitõrje teenust hakata pakkuma. Olemasolevatest vahenditest nagu bituumen, solidool (ja jah, see õige vene tavott), suures koguses rumalaid sõnu ja kasutatud mootoriõli, segati ainult neile teadaolevate meetoditega kokku mingi suurepäraste katteomadustega mastiks ja asuti seda isetehtud mehhanismusega autodele kandma. Mehhanismus kujutas endast metall mahutit, millesse kompressor surus õhku ja teisest otsast pritsis voolikust seda möga välja. Alt kuumutas seda "Sputnikut" leeklamp...hunter112 kirjutas:Mina kasutaks selliste asjade tegemiseks soojaks/vedelkas aetud bituumenit,ronib suht hästi igale poole,kui saab normaalselt pihustada,seda peaks leiduma pea igas poes mis autodega tegeleb
Mingil hetkel tekkis tehnoloogiline paus, mitmesuguste vedelike manustamiseks ja targa jutu ajamiseks, aga kaadervärk podises omasoodu...
Litakas ja ropp sõim olid kuulda ka 500 m kaugusele, auto sai korrosioonivastaselt tõrjutud kogu ühe külje ulatuses. Korrosioonitõrje jätkus garaazhis, maja fassaadil ja spetsialistide nägudel (neist ühte ähvardas pimedaks jäämine), tekkinud väike tulekahju kustutati kohalike jõududega. Peale seda eelistaks ma kasutada targemate inimeste leiutisi, ehk viimases hädas vene "kahurimääret" millega konserveeriti sõjatehnikat.
Ja kui Sa juhtud selliselt (või siis bituumeniga) töödeldud autot kunagi keevitama, siis ainult edu...
ps. Bituumenit pole ma veel üheski autopoes kohanud. Pole enam ehitusmaterjalideski.
Viimati muutis al, P Okt 04, 2009 10:28 pm, muudetud 1 kord kokku.
-
margus61
- Zootramm
- Postitusi: 721
- Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
- Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi
Kuidas kuumtsinkimisse suhtuda raami kaitsmisel? Omal seisab varsti kahe raami tegemine ees. Kuumtsinkimisel pidid tsingitava asja enne happevannist läbi laskma, see võiks raami seest üsna puhtaks lüüa. Hinnad pidid ka mõistlikud olema, kui võrrelda enda ajakulu, mässamise ja tulemusega. Kas keegi just hiljuti raami ei tsinkinud või käis see ainult võimaliku plaanina läbi?
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17435
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Minu oma sai tehtud Enso Ensekis.margus61 kirjutas:Kuidas kuumtsinkimisse suhtuda raami kaitsmisel? Omal seisab varsti kahe raami tegemine ees. Kuumtsinkimisel pidid tsingitava asja enne happevannist läbi laskma, see võiks raami seest üsna puhtaks lüüa. Hinnad pidid ka mõistlikud olema, kui võrrelda enda ajakulu, mässamise ja tulemusega. Kas keegi just hiljuti raami ei tsinkinud või käis see ainult võimaliku plaanina läbi?
1(Liivaprits
2)Enstso Enseki happevann (üks eesti suurimaid)
3)Sealne kuumtsinkimine vannis
Tulemus:
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii/2001/image1.htm
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii/2001/image2.htm
Enne värmimist või muul moel katmist peab nädala-paar "hingama", et õli välja tuleks.
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii ... mage20.htm
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii ... mage21.htm
Tuleb olla tähelepanelik, et peale puhastust ka metalli veidi tsingi alla jääks ja pärastisel sikutamisel raami tükke ei hakkaks eralduma
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii ... mage49.htm
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii ... mage50.htm
http://www.landrover.pri.ee/s2a/galerii ... mage51.htm
Viimati muutis Landy, E Okt 05, 2009 9:46 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Margus - jah mina olin see, kes hiljuti lasi.
Landy - kui see Ensto Ensek on Sauel asuv elektriasjandusega tegelev firma, siis viimati nad küll vaimustuses ei olnud raami tsinkimisest. Sai nendega vesteldud ja anti mõista, et ära ikka tule. Võibolla pika lunimise peale oleks saanud ka, aga lõppkokkuvõttes oli ka nende hind märksa kallim, kui see koht, kus mina lasin teha. Ja selle koha nimi on Galv-Est ja asub ta Kiiul, Kuusalu vallas (http://www.galv-est.ee/). Maksin kilogrammi järgi ja oli väga mõistlik hind (suzuki raam, ca 1100 krooni vms). See siis 2009 jaanuaris.
Kui tsinkimisse viite, siis peate arvestama, et raam lastakse vanni külg ees ning välja tõstmisel ei tohi jääda sulatsinki kuskile avaustesse. Sisse laskmisel peavad olema õhutusaugud ülal, et ei tekiks kinnisi "õhukotte".
Tulemus ise oli selline:


Mõelge kõik keevitused enne hoolikult läbi, sest hiljem on VÄÄGA kehv sinna midagi külge lasta. Tsink ronib terase pinna sisse ja seguneb sellega. Maha puhastada on üsna vaevaline ja keevitus tatistab korralikult.
Samuti tuleb arvestada enne tsinkimist keevitamisel, et paksude keevisõmbluste puhul võib jääda keevise sisse õhuauke, mis kuumas tsingivannis võivad plahvatada.
Landy - kui see Ensto Ensek on Sauel asuv elektriasjandusega tegelev firma, siis viimati nad küll vaimustuses ei olnud raami tsinkimisest. Sai nendega vesteldud ja anti mõista, et ära ikka tule. Võibolla pika lunimise peale oleks saanud ka, aga lõppkokkuvõttes oli ka nende hind märksa kallim, kui see koht, kus mina lasin teha. Ja selle koha nimi on Galv-Est ja asub ta Kiiul, Kuusalu vallas (http://www.galv-est.ee/). Maksin kilogrammi järgi ja oli väga mõistlik hind (suzuki raam, ca 1100 krooni vms). See siis 2009 jaanuaris.
Kui tsinkimisse viite, siis peate arvestama, et raam lastakse vanni külg ees ning välja tõstmisel ei tohi jääda sulatsinki kuskile avaustesse. Sisse laskmisel peavad olema õhutusaugud ülal, et ei tekiks kinnisi "õhukotte".
Tulemus ise oli selline:


Mõelge kõik keevitused enne hoolikult läbi, sest hiljem on VÄÄGA kehv sinna midagi külge lasta. Tsink ronib terase pinna sisse ja seguneb sellega. Maha puhastada on üsna vaevaline ja keevitus tatistab korralikult.
Samuti tuleb arvestada enne tsinkimist keevitamisel, et paksude keevisõmbluste puhul võib jääda keevise sisse õhuauke, mis kuumas tsingivannis võivad plahvatada.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17435
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Mina lasin pea 10 aastat tagasi teha ja siis asus Ensto Enseki töökoda Keilas Kek-i hoovil. Ja maksin Kg järgi (kaaluti enne ja peale vanni) ning vastu võesti suurema hea meelega. Ilmselt olud muutunud.tarmo kirjutas:Margus - jah mina olin see, kes hiljuti lasi.
Landy - kui see Ensto Ensek on Sauel asuv elektriasjandusega tegelev firma, siis viimati nad küll vaimustuses ei olnud raami tsinkimisest. Sai nendega vesteldud ja anti mõista, et ära ikka tule. Võibolla pika lunimise peale oleks saanud ka, aga lõppkokkuvõttes oli ka nende hind märksa kallim, kui see koht, kus mina lasin teha. Ja selle koha nimi on Galv-Est ja asub ta Kiiul, Kuusalu vallas (http://www.galv-est.ee/). Maksin kilogrammi järgi ja oli väga mõistlik hind (suzuki raam, ca 1100 krooni vms). See siis 2009 jaanuaris.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- tarmo
- I live off from the mud
- Postitusi: 5137
- Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Tähendab Keilas jah, ka praegu. Ajasin ise segamini. Aga jah - ilmselt on olud muutunud või sattus mulle mees, kes ei viitsinud lihtsalt tegeleda. Nende vann ei ole vist ka enam Eesti suurim, Galv-Esti oma on kirjade järgi suurem, aga auto raami puhul pole muidugi mingit vahet.Landy kirjutas:Mina lasin pea 10 aastat tagasi teha ja siis asus Ensto Enseki töökoda Keilas Kek-i hoovil. Ja maksin Kg järgi (kaaluti enne ja peale vanni) ning vastu võesti suurema hea meelega. Ilmselt olud muutunud.
Üks nõuanne veel - kui raam tsingist tuleb, keerake kõik keermed (nii sise- kui välis-) üle, sest vastasel juhul poldid/mutrid enam sinna külge ei istu. Mõistlik teha kohe tühjalt ära, sest kui kere juba peal, siis raske ligi saada.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Värsked andmed ütlevad, et Ensto Ensek lõpetas tsinkimise selle aasta oktoobriga.tarmo kirjutas:Tähendab Keilas jah, ka praegu. Ajasin ise segamini. Aga jah - ilmselt on olud muutunud või sattus mulle mees, kes ei viitsinud lihtsalt tegeleda. Nende vann ei ole vist ka enam Eesti suurim, Galv-Esti oma on kirjade järgi suurem, aga auto raami puhul pole muidugi mingit vahet.
Üks nõuanne veel - kui raam tsingist tuleb, keerake kõik keermed (nii sise- kui välis-) üle, sest vastasel juhul poldid/mutrid enam sinna külge ei istu. Mõistlik teha kohe tühjalt ära, sest kui kere juba peal, siis raske ligi saada.
Mina lasin seal oma esiraua teha, arvan et tulemus oli hea, kusagil on mõni pilt ka vist.
Nüüd siis on võimalus tsinkida lisaks Kiiule veel Paldiskis, firmat kahjuks ei tea
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
- totu
- I live off from the mud
- Postitusi: 2889
- Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
- Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.
http://www.zincpot.ee/Arto kirjutas:Värsked andmed ütlevad, et Ensto Ensek lõpetas tsinkimise selle aasta oktoobriga.tarmo kirjutas:Tähendab Keilas jah, ka praegu. Ajasin ise segamini. Aga jah - ilmselt on olud muutunud või sattus mulle mees, kes ei viitsinud lihtsalt tegeleda. Nende vann ei ole vist ka enam Eesti suurim, Galv-Esti oma on kirjade järgi suurem, aga auto raami puhul pole muidugi mingit vahet.
Üks nõuanne veel - kui raam tsingist tuleb, keerake kõik keermed (nii sise- kui välis-) üle, sest vastasel juhul poldid/mutrid enam sinna külge ei istu. Mõistlik teha kohe tühjalt ära, sest kui kere juba peal, siis raske ligi saada.
Mina lasin seal oma esiraua teha, arvan et tulemus oli hea, kusagil on mõni pilt ka vist.
Nüüd siis on võimalus tsinkida lisaks Kiiule veel Paldiskis, firmat kahjuks ei tea
Tehtud, mõeldud.
Seda on müügil näiteks Järve autokeskuses-Ben autotarve,ise ostsin sealt kahekilose purgi,neid on ka väiksemates kogustes ja lahustub hästi tärpentiiniga.Purk on Motip kirjaga.Olen neid ka mujal näinud.al kirjutas:Aastal nii umbes 1994, kui lääne pahade imperialistide poolt toodetud mitmesugune autokeemia oli juba meie kaubandusvõrgus saadaval, otsustasid meie nutikad autolukksepad ise korrosioonitõrje teenust hakata pakkuma. Olemasolevatest vahenditest nagu bituumen, solidool (ja jah, see õige vene tavott), suures koguses rumalaid sõnu ja kasutatud mootoriõli, segati ainult neile teadaolevate meetoditega kokku mingi suurepäraste katteomadustega mastiks ja asuti seda isetehtud mehhanismusega autodele kandma. Mehhanismus kujutas endast metall mahutit, millesse kompressor surus õhku ja teisest otsast pritsis voolikust seda möga välja. Alt kuumutas seda "Sputnikut" leeklamp...hunter112 kirjutas:Mina kasutaks selliste asjade tegemiseks soojaks/vedelkas aetud bituumenit,ronib suht hästi igale poole,kui saab normaalselt pihustada,seda peaks leiduma pea igas poes mis autodega tegeleb
Mingil hetkel tekkis tehnoloogiline paus, mitmesuguste vedelike manustamiseks ja targa jutu ajamiseks, aga kaadervärk podises omasoodu...
Litakas ja ropp sõim olid kuulda ka 500 m kaugusele, auto sai korrosioonivastaselt tõrjutud kogu ühe külje ulatuses. Korrosioonitõrje jätkus garaazhis, maja fassaadil ja spetsialistide nägudel (neist ühte ähvardas pimedaks jäämine), tekkinud väike tulekahju kustutati kohalike jõududega. Peale seda eelistaks ma kasutada targemate inimeste leiutisi, ehk viimases hädas vene "kahurimääret" millega konserveeriti sõjatehnikat.
Ja kui Sa juhtud selliselt (või siis bituumeniga) töödeldud autot kunagi keevitama, siis ainult edu...
ps. Bituumenit pole ma veel üheski autopoes kohanud. Pole enam ehitusmaterjalideski.[/b]