Klaperjaht 2009. 28.-30.08.2009

Ametlik info võistluste kohta, küsimused, kommentaarid, järelkajad.

Official information and discussions about 4x4 competitions. Information on international events welcome!

Moderaatorid: hulkur, Arto, MM, Oliver, Moderators

Kasutaja avatar
tont
Fitting 38"
Postitusi: 251
Liitunud: L Okt 28, 2006 8:44 pm
Asukoht: Tallinn

Klaperjaht 2009. 28.-30.08.2009

Postitus Postitas tont »

„Klaperjaht 2009” TUTVUSTUS
Klaperjaht on aastate jooksul populaarsust ja publikut kogunud sügisene Lõuna-Eestis, Jõgevestes, toimuv maasturite kestvus- ja osavusvõistlus. See motospordiüritus on köitnud juba 8 aastat paljude väikeste ja suurte off-road sõprade meeli, ja pakkunud sündmusterohke ja huvitava nädalavahetuse kogu perele vahetult enne uue kooliaasta algust. Võistluse suurest populaarsusest räägib ka statistika, mis eelmisel aastal mõõtis inimbilansiks üle 5000 offroadhuvilise meilt ja mujalt. Justnimelt ka mujalt, sest kõne all olev rahvusvahelist mastaapi omav võistlus paneb omavahel rammu katsuma Eesti, Läti, Leedu ja Venemaa off-road sportlased ning see on tinginud ka suure publiku huvi just lähivälismaalastest-naabritest publiku hulgas. Käesoleval aastal toimub see rahvusvaheline off-road võistlus ehk maasturite osavus- ja kestvussõit "Klaperjaht 2009" Lõuna-Eestis, Helme vallas, Jõgevestes 28.-30.08.2009. Nagu juba varasemas tekstis selgus, üheksandat sünnipäeva pidav "Klaperjaht", annab võistlejatele punkte nii Eesti 4X4 karikavõistluste sarja kui ka Baltimere 4X4 karikavõistluste punktiarvestuses.

Paljudele võistlejatele, kohalikele elanikele ning staazikatele kaasaelajatele on "Klaperjaht" muutunud Lõuna-Eestile omasel kuppelmaastikul toimuva maasturite võiduajamise sünonüümiks. Nii suure publikuga off-road võistluse läbiviimine sunnib korraldajal hoidma korralduslikku lippu kõrgel ning kohalesaabunud publik ning võistlejad ei pea loodetavasti ürituses pettuma, sest koha peal toimuv programm on enneolematult huvitav, tihe ja põnev. Nii julgen väita seepärast, et võistlusrada on võrreldes varasemate aastatega kordades jälgitavam, võistlusrada laiem, erinevatele võistlusklassidele tehtud võistlustrassi raskusaste palju jõukohasem, publikule pakutavad lisaatraktsioonid uudsed ja põnevad ning tellitud võistlusilm justament päevakohane. Pealtvaatajatele võimaldatakse võistlusalas viibimine käepaela ettenäitamisel. Võistluse käiguga hoiab pealtvaatajaid kursis kommentaator-brigaad ning võistlejate edenemist on võimalik jälgida ajaarvestussüsteemi monitooringu abil. Kohapeal on pealtvaatajatele võimalused sõidukite parkimiseks (ka telkimiseks), keha kinnitamiseks-kergendamiseks, aga ka arstiabiks. Korraldajatel on kavas pealtvaatajate põnevust ja meeleolu haripunktis hoida mitmete esitluste sportlike võistluste, üllatuste ja kingituste loosimisega. Lastele mõeldes on muutunud traditsiooniks rajada off-road linnakusse oma mängu- ja möllunurk. Toitu pole tarvis kaasa võtta, sest toitlustaja pakub seda piisavalt paljudes punktides kogu ürituse vältel ning kontrollitud Eestimaiselt hea kvaliteediga. Professionaalne päevajuht hoiab kõiki kursis rajal ning ümbruskonnas toimuvaga ning toimuvad traditsioonilised pealtvaataja loteriid (pealtvaatajate sissepääsupiletid on nummerdatud ning nende vahel loositakse heldete sponsorite poolt välja pandud kingitusi), sponsorite demoesitlused ja proovisõidud. Kainetel pealtvaatajatel on võimalus ka ise off-road hetki maitsta ja parimat ringiaega üritada, et võistelda vägagi prestiizika auhinna nimel. Laupäeva õhtut kroonib traditsiooniline muusikaline ajaviide, seekordseks üllatuseks on kõigile tuntud kuulus kohalik Tõrva Tütarlastekoor !
Selle lühikese tutvustusega polegi tegelikult võimalik anda edasi kogu „Klaperjahi” olemust, selleks, et saada ülevaadet koha peal saadavast elamusest võid eelkõige pärida oma sõbralt kes on juba varasemalt seda võistlust väisanud !


VAIKO


Tundub, et nüüd on lõpuks on vist eestikeelne juhend 100% valmis ja isegi EALi poolt kinnitatud. :D
Ametliku info edastaja:Klaperjaht 2009
Registreerimine: eal.4x4.ee
Klaperjaht 2009 reglement: EST, RUS, ENG.
Postitatud: Kolm Aug 12, 2009 9:46


Austatud võistlejad !

Nimelt ilmub järgmisel kolmapäeval Autolehe vahel "Klaperjaht 2009" nn. rallipass, ehk rallide kajastamisel tuntud infopuklett, milles seletatakse lahti nii ajakava, rajapilt, võistlejate ja pealtvaatajate parkla-alad, ohud rajal, aga ka võistlusklasside olemus ning võistlejate nimekiri. Kui Teil on soov ja tahtmine, et publik oskaks Teie sportauto võistlusnumbriga just Teie nime seostada, siis palume kõigil, kel vähegi võimalik teostada registreerumine EAL-i internetilehel lähema paari päeva jooksul.
Tänan tähelepanu eest!
Postitatud: Teis Aug 18, 2009 8:49 pm

Viimane hetk on sellel nimekirjal pühapäeva õhtu ja selle saadab ära austatud moderaator Kotkas. Eks kogu info jõuab läbi mitme kinnitamise ja kontrolli sinna lehele, nii, et kannatust.
Vaiko
Postitatud: Püh Aug 23, 2009 12:23 pm

Turisti rada on nüüd valmis. Enda arvates sai küllalt mitmekesine - vaja on nii legendi- kui kaardilugemisoskust ja head tähelepanuvõimet. Midagi leidub nii kõvema kui ka pehmema pinnase austajatele. Usun, et ka uuema ja siledama auto omanik võib julgelt rajale tulla - piisava hoolsuse korral saab auto vigastamatult finishini tuua. Vintsi olemasolu pole vajalik, samas on nii mõnegi koha peal julgem ja kuivem tunne kui see siiski olemas on (kinnijäämise võimalus on täiesti olemas, eriti kui ilm vihmale peaks keerama). KäsiGPS tasuks kaasa võtta ning muidugi ka sobivad jalanõud ning riided metsas ja võsas liikumiseks. Samuti veel digifotoaparaat ja kirjutusvahend. Igatahes, edasi, seltsimehed turistid!
Postitatud: Esm Aug 24, 2009 7:05 pm

______
Viimati muutis tont, E Aug 24, 2009 10:03 pm, muudetud 7 korda kokku.
weltmaster
Rookie
Postitusi: 14
Liitunud: R Sept 14, 2007 5:43 pm
Kontakt:

Postitus Postitas weltmaster »

kuna regamine ja juhend välja tuleb
pakane
vanaisa
Postitusi: 221
Liitunud: N Nov 16, 2006 7:55 pm
Asukoht: Kuusalu

Postitus Postitas pakane »

weltmaster kirjutas:kuna regamine ja juhend välja tuleb
Kodleheküljel juhend väljas :lol: http://www.cooperland.ee/klaperjaht2009 ... tlejad.php

Andres
Kui ei saa, siis kuidagi ikka saab!
4x4 TR3 V8 ja Subaru
Kasutaja avatar
Movistar
Teel kaaluta olekusse
Postitusi: 4433
Liitunud: L Dets 30, 2006 2:05 am
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Movistar »

Miks ei saa Klapperil Eesti 4x4 karikasarja punkte klassis TR-3 kui stardis on vähemalt 5 Eesti võistkonda?
Suvesõidul asi toimis või olen ma millestki valesti aru saanud?
http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 09_eal.pdf
Korraldaja või asjaga hästi kursis olev kodanik võiks selle asja lahti rääkida.
Kui kolmele aastaarvestust ei peeta siis pole ju vahet kas sõita kõik sõidud või mitte.Niimoodi osalejate arv küll ei suurene.
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2885
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

...ja vaba Europunkte ei saa?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
MM
HallKardinal
Postitusi: 538
Liitunud: K Dets 15, 2004 1:18 pm
Kontakt:

Postitus Postitas MM »

Rahu ainult rahu, kodulehele jõudis esialgne juhend pisult tormakalt. Vajalikud parandused on tegemisel ja kui juhendil reg. nr küljes, on see kinnitatud.

Asjalikud tähelepanekud on loomulikult teretulnud.

Mait
Mait Mumme - eks ole sõidetud kah ... 4x4 fän since`99
www.europart.ee
+3725069842
Cooper
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: E Jaan 14, 2008 9:46 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Cooper »

Tere kallid turistid !

Selgituseks TURISTäi klassi osavõtutasule:
1. hind on arvestatud nitte selle järgi palju osavõtutasu võiks maksta, vaid selle järgi, millise raja ja ürituse antud võistlusklass, kui seda nii nimetada, läbimiseks saab. Nimelt on Turistile mõeldud rada suhteliselt mahuka ülesehitusega, kuid huvitav ning võistluslik. Samas arvan, et eelmise aasta Klaperjahi TURISTID olid tulemusega rahul.
2. Turistidele ei tule karikaid ja esikolmiku auhindu. Kõik saavad midagi, nii nagu eelmiselgi aastal, kuid selle aasta eripära seisneb selles, et turismi klassi osavõtjate vahel loositakse välja (mingil määral sõltuvalt osavõtjate arvust) loosiauhindu väärtuses ligi 20 000.- EEK
3. Seda juttu, et korraldaja võiks kalkuleerida ja maksimeerida osavõtjate hulga järgi, võiksin kommenteerida nii, et need kellel ei ole sõitude korraldamises piisavaid kogemusi tulge minu juurde konsultatsioonile. Nimelt avaldab iga võistlusauto rajale mingisugust koormust ning tekitab taastumatu jälje, seepärast on teinekord osavõtutasu just see, millega reguleerida ökoloogilist jalajälge. Kui me teeksime osavõtutasu 200.- EEK ja kohal oleks 100 masinat siis tuleb ju ka mõelda teede taastamisele ja selle jõugu ohjamisele!
(Kui rääkida puht majanduslikust vaatevinklist, siis kõige tasuvam oleks TURISTidele üldse mitte rada teha. Pole ju võistluste juhendi raames ka mingit kohustust selleks)

Loo moraal on lõpuks see, et võistlusest osa võtvad TURISTID ei peaks muretsema selle pärast, et nad täis raha eest üritust ei saa, ma julgen siinkohal seda lubada, et rajameistrid on professionaalsed ja osavotjate kohtlemine on väärikas.

Vaiko
nakatunud 80-ndatel, krooniline alates 1998 "Saku Safari"; piloot parimas eas, tiim "Tegijad"
Cooper
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: E Jaan 14, 2008 9:46 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Cooper »

Turisti tutvustus

Räägime siis veidi lahti seda turisti formaati.

Seiklus algab kusagil Eestimaal. Varem registreerimise käigus deklareeritud infokanalile saadetakse stardikoordinaat ja juhis.
Logistiliselt kulgeb trass kusagilt Kesk-Eestist (et enamusel oleks "start"-i võrdne maa) läbi seikluste "Klaperjahi" võistlusväljale. Samas see seiklus pole mitte ainult nüri sõit Jõgevestesse, vaid loogika ning tähelepanuülesannete lahendamine meetodil, kus iga eelnev samm viib järgnevani. Teel on võimalik läbida ning täita raskeid ning väga raskeid boonus-ülesandeid.
Vints ei ole "turismi"maasturil kohustuslik, kuid mõni käsitali, koormarihm või rammumees võiks raskemaks juhuks siiski kaasas olla.
Väidame nii, et perfektse soorituse korral peaks saama ilma vintsita hakkama, kuid kõik me oleme ekslikud (raja trass testitakse 100% läbi)
Soovitav on kaasa võtta joonlaud, mall, kompass ja sirkel (ja toidumoon 32-ks tunniks).
Kui ülesannete lahendus on sind pillutanud läbi Eestimaa "Klaperjahi-maale" (seda peaks juhtuma umbes reede hilisõhtuks) siis saad keha kinnitada ning telk-puhata. Laupäevane päev algab adrenaliinilaksuga "Märtini" rajal, mida Sa saad paugutada mitu korda. Etteantud aja jooksul on Sul vaja ära käia "Karjääri" lisakatsel ning "Ürgmetsa" lisakatsel. "Savivanni" lisakatse on praegu veel lahtine, kas see jääb sisse või ei. Võimalik, et tuleb täita ka mingeid osavusülesandeid millel ei ole autojuhtimisega üldse pistmist.
Pühapäeval "Turist" puhkab.


Selline lühitutvustus siis.

Vaiko
nakatunud 80-ndatel, krooniline alates 1998 "Saku Safari"; piloot parimas eas, tiim "Tegijad"
Kasutaja avatar
tont
Fitting 38"
Postitusi: 251
Liitunud: L Okt 28, 2006 8:44 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas tont »

Tere.
Tundub, et nüüd on lõpuks on vist eestikeelne juhend 100% valmis ja isegi EALi poolt kinnitatud. :D

Ametliku info edastaja:Klaperjaht 2009

Registreerimine: eal.4x4.ee

Klaperjaht 2009 reglement: EST, RUS, ENG.


Pilt
Kasutaja avatar
srock
True Off Roader!
Postitusi: 1187
Liitunud: K Veebr 20, 2008 9:57 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas srock »

7.2 Startide ajakava:
7.2.1 Reede 28.08
11.00 - Võistlusklass „Turism” stardib kusagilt Eestimaa keskelt oma põnevale rajale
vastavalt registreerimise käigus saadetud postiaadresil (+ e-posti teel) saadud kirja teel
esitatud juhistele ja juhendile.
17.00 - Võistlusklasside 4X4Vaba; TR-2; TR-3; TR-1 stardid sprintorienteerumisele
7.2.2 Laupäev 29.08
09.00 - Võistlejate koosolek ja start - 4X4Vaba
13.00 - Võistlejate koosolek ja start - TR-2; TR-3
17.00 - Võistlejate koosolek ja start – Veoautod
18.00 – Algab meelelahutuslik ajakava

7.2.3 Pühapäev 30.08
08.30 – Võistlejate koosolek ja start - TR-1
12.00 – Võistlejate koosolek ja start - ATV-Junior
13.00 – Võistlejate koosolek ja start - ATV
14.00 – Võistlejate koosolek ja start – Enduro





7.3.3 – Võistlusklass TR1
28.08.09
- 16.00 – Avatakse mandaat ja tehnilise ülevaatuse punkt. Mandaati ja tehnilist kontrolli
on võimalik teostada ainult juhul kui on järjekord vaba, et mitte segada startivate
võistlusklasside mandaati.
Paralleelselt 4X4Vaba, TR2 ja TR3 klassiga on võimalik TR1 klassil teostada starti
sprintorienteerumisele, kui eelpoolmainitud klasside stardijärjekorras on vabad lüngad,
seda saab teostada kella 21.00-ni, vastavalt registreerumise järjekorrale (vt. punkt 6)
Peale sprintorienteerumise etappi paigutatakse võistlusautod suletud parklasse ning
seejärel saab asuda telklaagri liikmeks, tutvuda visuaalselt ümbruse ning rajaga, istuda
lõkke ääres, ennustada ilma ja valida õiget taktikat.
29.08.09
- 08.00 – Avatakse mandaat ja tehnilise ülevaatuse punkt. Mandaat, tehniline kontroll. Kell
12.00 Mandaat, tehniline kontroll suletakse.
- 08.15 – Algavad TR-1 klassi stardid sprintorienteerumisele, vastavalt registreerumise
järjekorrale (vt. punkt 6). Peale sprintorienteerumise etappi paigutatakse võistlusautod
suletud parklasse.

30.08.09
- 08.30 - Võistlejate koosolek ja start. Sõit kestab umbes 3h.
- 12.30 Autasustamine ja lõpetamine (maasturiklassidele).




Kumb jutt siis õige on? Algul lugesin juhendist välja et ,laupäev on TR-1 vaba päev ,teisest jutust ,et laupäeval on ikka sprintorienteerumine mitte reedel,palun parandage viga juhendis :?
Team Mudarakett TR-3 ** 51 91 41 41 Rene
Sitaks offroadi aastast 2008
Cooper
Mudder
Postitusi: 60
Liitunud: E Jaan 14, 2008 9:46 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Cooper »

Hea TR1 klassi võistleja !

Spetsiaalselt selle jaoks, et reedel kohaletulnud võistlejad saaksid juhuse ja võimaluse korral oma sprintorienteerumise katse läbi viia, on reglemendis antud võimalus neil teha reedel mandaati ja asuda sprintorienteerumist tegema õhtul.
Kuna võib juhtuda, et TR1 klassi sprintorienteerumise kestvus langeb pimedale ajale, siis on see kõigi enda valik, kas tahab seda teha pimeda või valges.
Tegelik ja plaanipärane TR1 sprintorienteerumise etapp toimub laupäeval.
Selline logistiline lähenemine võimaldab kokku hoida aega, täita länkasid ja anda võimalust TR1 võistlejatel teha laupäev vabaks ning nautida teiste võistlussõite.
Kui kusagil on reglemendis mingit tegevust võimalik läbi viia mitmel ajal, siis ei tähenda see seda, et antud juhul peaks TR1 kaks korda läbima sprintorienteerumise etappi ega ka seda, et reglemendis on viga.

Nii, et tegelikult juhendis viga pole, kui me võtaksime laupäevase mandaadi ja sprintorienteerumise võimaluse TR1-lt ära, siis mõned võistlejad oleks kidlasti pettunud.

Vaiko
nakatunud 80-ndatel, krooniline alates 1998 "Saku Safari"; piloot parimas eas, tiim "Tegijad"
Kasutaja avatar
totu
I live off from the mud
Postitusi: 2885
Liitunud: N Sept 06, 2007 8:26 pm
Asukoht: Kallavere, kui just ära ei ole.

Postitus Postitas totu »

Kes jahib Vabas "europunkte" tuleb ilma tagavintsita või piisab trossi kojujätmisest?
Tehtud, mõeldud.
Kasutaja avatar
Arto
SuurPäälik
Postitusi: 1245
Liitunud: N Sept 09, 2004 8:45 pm
Asukoht: Viimsi
Kontakt:

Postitus Postitas Arto »

totu kirjutas:Kes jahib Vabas "europunkte" tuleb ilma tagavintsita või piisab trossi kojujätmisest?
Oli juttu, et piisab ka plommimisest, ning finišis tuleb plomm jälle ette näidata.
Arto Künnapas, Ratturid meeskonna roolikeeraja , maasturisõltlane alates 2004.
MB230GE, Nissan Navara, Volvo TGB1314
offroad.ee
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Võistluste reglemendis võiks ära mainida ka selle kuidas arvestatakse/jagatakse Eesti KV ja NEZ sarja kohapunkte.Minu arust on vähemalt TR1-s rehvilaiuse nõue mõlemas sarjas erinev.Eestis 11,5" versus NEZ vaba laius(reglemendis küll kirjas tehase laius+1" aga see on kontrollimatu suurus).
Eeldatavasti pole enamustel Lätist saabuvatel võistlejatel meie karikasarja tabelisse asja.Esimesel NEZ sarja võistlusel Leedus oli vähemalt neljal LV võistlusautol 12,5" ja laiemad rehvid all.
Seega -kui tahad jahtida Klapperi üldvõitu ja NEZ sarja punkte- pane alla nii laiad rehvid kui hing ihkab.Tahad aga mõlemas sarjas osaleda piirdu 11,5 tollistega.VABA-s aga ei pea need,kes NEZ sarja punkte ei jahi,oma tagumist vintsi plommima.
Ootaks kommentaare ja täiendusi......
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

Vahur kirjutas:Seega -kui tahad jahtida Klapperi üldvõitu ja NEZ sarja punkte- pane alla nii laiad rehvid kui hing ihkab.Tahad aga mõlemas sarjas osaleda piirdu 11,5 tollistega.VABA-s aga ei pea need,kes NEZ sarja punkte ei jahi,oma tagumist vintsi plommima.
Vaba siis ikkagi eelistatumas olukorras kui TR1: Tagavintsile plomm peale ja kui kuidagi ilma ei saa, siis plomm maha ja krdile need NEZ sarja punktid....?
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Vasta

Mine “Võistlused/Competitions”