1. leht 2-st

Sobivaim neliveoline haagise vedamiseks.

Postitatud: T Juul 28, 2009 3:39 pm
Postitas v6sa
Kuna minu mure (mõne jaoks ehk olematugi) ei liitu kuidagi ei modifikatsioonidega ega iseehitamisega, siis tegin teema muu huvitava alla. Kui ei sobi, siis kustutage või nihutage sobivamasse kohta.

Minu küsimus kogenud kärumeestele on järgimine: millist vedurit soovitate nii kahetonnise täismassiga haagise (autotreiler ning umbes samas kaalukategoorias hobutreiler) vedamiseks. Seekord on teemaks just vedur ja mitte mudassumpamine. Ma eeldan, et nende kahe erineva iseloomuga tegevuse jaoks on ka erinevad masinad...

Valikukriteeriumid oleks sellised (pole tähtsuse järjekorras):
  • 1 - piisavalt võimas mootor;
    2 - automaatkast;
    3 - lülitatav nelivedu;
    4 - mugavusvarustuse olemasolu (kliima, püsikiirusehoidja);
    5 - hind kuni 50 000 (või liisingu sissemakse 25 000).
Kuna midagi mõlgub ka meeles, siis väikeseks näpunäiteks ja pidepunktiks vastamavaevuvatele mõni kommentaar juba läbitöötatud materjali põhjal.

LR Defender - arusaamatult kõrge haagise lubatud mass jaksitu mootori kohta. Mugavusvarustus olematu (aga polegi teemaks selle masina puhul)

LR Discovery - ei meeldi mitte. Kuigi ainest veduriks ju oleks...

USAraud (siis tõeline RAUD) - ei meeldi nende arusaam mugavast istmest ja armatuurist. Lisaks see plast...grrr...
Samas on V8 ikka V8, mulle need pöördepillid ei istu.

G on G, kuid minu rahakotirauad viisakat G-d ampsama ei ulatu ja mingi saastaga kah kulgeda ei taha.

Kõik ida imed - ei liha ega kala. Mugavad, kuid midagi jääb puudu, et tekiks ostusoov. Ütleks, et maitsetud.

Vaadates hindasid ja varustust tundub mulle, et Jeep GC võiks olla mulle sobiv. Kuid kas kellegi on selle masina veovõime kohta mingeid märkusi või etteheiteid?

Ääremärkusena veel see, et meie pere teine auto on aastast 1986, V8, automaadi ja mugavuslisadega. Seega päris lihtautot enam ei tahaks, kuid rahakott seab omad piirid.

Kilomeetreid tuleb vähe, seega pole kütusekulu primaarne.

Tunnistan ausalt, et teema ajendiks on see:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1

Ning Heinaküüni suhteline lähedus antud müügiplatsile, mille (kuri)-kuulsus ulatub läbi mitme foorumi.

Re: Sobivaim neliveoline haagise vedamiseks.

Postitatud: T Juul 28, 2009 4:42 pm
Postitas Landy
v6sa kirjutas:
Valikukriteeriumid oleks sellised (pole tähtsuse järjekorras):
  • 1 - piisavalt võimas mootor;
    2 - automaatkast;
    3 - lülitatav nelivedu;
    4 - mugavusvarustuse olemasolu (kliima, püsikiirusehoidja);
    5 - hind kuni 50 000 (või liisingu sissemakse 25 000).

LR Defender - arusaamatult kõrge haagise lubatud mass jaksitu mootori kohta. Mugavusvarustus olematu (aga polegi teemaks selle masina puhul)

LR Discovery - ei meeldi mitte. Kuigi ainest veduriks ju oleks...
Oskan vaid LR seisukohalt kommenteerida. Kõik Land Rover-id (va.Freelander) võtavad vavevata 3,5t haagise sappa ja veavad ära.
Ka lühikse kerega 2,5L diislid saavada sellega kenasti hakkama.
Kusjuure Emamaal on tehase andmetel kuni 4t haagis lubatud.

Defekat poleks pikamaa ja maanteesõitudeks soovitanudki. Kahju, et Disco ei meeldi (varasem sõidukogemus?), sest V8 mootoriga isendid on reeglina täisvarustuses ja imeodavate hindadega ning veavad ka suure haagis ilma hingeldamata ära.

Veel mõned nödalad tagasi oli neid auto24 vahendusl 5-6 tk pakkuda.
Enamike hind jäi kuni 60KEEK piiridesse.

Postitatud: T Juul 28, 2009 5:24 pm
Postitas v6sa
Landy, ma arvan, et "tavaline" Discovery ei suuda kahetonnist haagist teha möödasõitu maanteel 80 km/h liikuvast veoautost vähem, kui 600 meetriga. Ei usu, et need 100+ kW suudavad teha imet, mida teised mootorid ei suuda.

V8 on muidugi omaette teema, kuid ma natuke kipun kahtlema inglaste inseneri- ja koostetöö kvaliteedis selliste võimsuste ülekandmisel... ei tahaks kohe mitte veel ühte "hobimasinat" endale õuele...

Aga iseenesest võiks mõnda V8 mootoriga Disco 2 ju proovidagi... On kellegi Tallinna ümbruses sihukest?

Postitatud: T Juul 28, 2009 6:19 pm
Postitas Landy
3,9L V8 Disco sabas vedas üks meie klubi liige ca 3t kaaluva purjeka saksamaale. Polnud mingeid probleeme ei tavateel ega autobahnil, et kellelegi jalgu oleks jäänud.

Enamasti 2t või raskema haagisega masinaid rallimiseks või äkkiliste möödasõitude tegemiseks ei hangita.

2,5L Td5 ja 2,4L Fordi mootoriga Defekate sabas on siinne rahavas üsna pikalt juba võistlusutosid vedanud ja seega ei tohiks td5 mootoriga Discole see ka üle jõu käia. Tõsi suure haagisega 300 tdi või vanemamootoriga masina aga eriti ei kihuta küll. Möödasõitudest rääkimata.

Haagise veo eeltingimuseks pole kunagi tootja poolt olnud mitte niivõrd edasiliikumise, kui pidama saamise kiirus.

Kui aravad,et 3,5 või 3,9 V8 lahjaks jääb, siis võid alati ju 4,6L V8 mootoriga Land Roveri ligi võtta.

Disco II arendamisel oli prioriteediks ka turvaline haagise vedu:
http://www.youtube.com/watch?v=pR9rVALw5ck

Postitatud: T Juul 28, 2009 6:24 pm
Postitas Ints
Y61 Patrull äkki? :?
Mina olen enda omaga küll maru rahul.

Postitatud: T Juul 28, 2009 6:35 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ints kirjutas:Y61 Patrull äkki? :?
Mina olen enda omaga küll maru rahul.
Sa oled enda omast 50 kiloga nõus loobuma ?

Postitatud: T Juul 28, 2009 7:03 pm
Postitas krss
Väga asjalik teema, sisu on sama, soovitan lugeda.
http://foorum.kipper.ee/viewtopic.php?t=3629
Aga Disco kohta ütleks, et automaatkasti ja Tdi kombinatsioonist midagi uimasemat on raske välja mõelda. Pea igasugune vanem auto on vähem või rohkem projektiauto

Postitatud: T Juul 28, 2009 7:44 pm
Postitas toits1973
Muidugi võid ju ka Mitsubishi Pajero 3.5 153 kW, automaati vaadata.Hetkel neid vist eriti müügis pole aga on kindlasti olnud.

Re: Sobivaim neliveoline haagise vedamiseks.

Postitatud: T Juul 28, 2009 8:01 pm
Postitas yanekk
v6sa kirjutas:
Tunnistan ausalt, et teema ajendiks on see:
http://www.auto24.ee/kasutatud/auto.php ... _missing=1
Endal selline olnud.Paberite järgi võib vedada 3,2t haagist.
~3t haage annab juba natuke tunda,et midagi on järgi.

Postitatud: T Juul 28, 2009 9:07 pm
Postitas tarmo
USA raud on ilmselt ainuke, mis selle haagise täiesti märkamatult ära veab. Nt Carservice Vahuri kommentaarid selle teema kohta peaks kõik ütlema: http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=158 ... =60#104390

Postitatud: T Juul 28, 2009 9:25 pm
Postitas inseneer
Nalja teete või? Kas siis see ei kvalifitseeru?
http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html

Mul veel koduõuel 4,2td Land Cruiser 80 Aut kastiga ja saab ka kindlasti edukalt kärutamisega hakkama. :)

Postitatud: T Juul 28, 2009 9:47 pm
Postitas tarmo
4.2TD cruiser jaksab muidu 3t haagist ilusti vedada. Aga no seda küll öelda ei saa, et tunda ei ole, et midagi taga on :D kahjuks...
Ilma turbota diisliga võib vist sinna maanteele jäädagi selle killavooriga :twisted:

Postitatud: K Juul 29, 2009 8:48 am
Postitas v6sa
Nii, hakkab looma. Tänud linkide eest 8)

Patrull on kindlasti hea ja lollikindel tööloom, kuid... korralikku (ma mõtlen sellist, millega sõites poleks kogu aeg tunne, et tegemist on maasturiga) vist minu rahade eest ei saa... inseneeri viidatugi hinnalipikul on 68 kiloeeku ja vaevalt see viiekümneks muutub... Külmamasinat ja püsikiirusehoidjat kah nagu ei paista. :roll:

Lisaks ei ole patrull just sellise moluga, mis mulle meeldiks.

Aga mõtlema pani küll - vähemalt hää raamil massin raskete asjade tirimiseks. Senini olen patrullist mööda vaadanud ja pidanud seda rohkem mudassumpamise abivahendiks.

Mis puudutab pidamasaamist, siis suvalise raskema haagise pidurdamisetöö peavad ära tegema haagise enda pidurid - selleks need ju ongi. Kui jätta see töö auto piduritele, siis on probleemid enam, kui kindlad. Ka Landy antud videol on ilusti näha, kuidas haagise pidurid oma tööd teevad, surudes auto tagaotsa alla ja väljastades rataste alt suitsu.

USAraud, ma mõtlen siin ikka rauda ja mitte H2 tüüpi naljakaid autosid, on küll sümpaatne, kuid miski nende sisekujunduses ei istu kohe mitte. Ning lisaks näikse 50 kEEk sisse mahtuv kaup olema kas "täitmist vajava kondiga" või mõne muu rikkega - no ei süüta, piisab mulle meite SELlistki, millega mutrivõtmetangot tantsida.

Samas ei karda ma vanemat tehnikat ja nii elektri kui vaakumiga saame hakkama. Lihtsalt üritan siin uurida teiste kogemusi just käru veoga seoses - kuidas kestavad, mis laguneb ja mis kohe üldse ei kesta.

Paratamatult on 2 t sabas tunda. Ega ma ootagi, et võimsam mootor füüsikaseadused kummutaks. Aga mul ei ole soovi alamõõdulise mootoriga masinaga liikluses jalus koperdada - kui 90 on lubatud, siis see kiirus võiks ikka saabuda kiiremini, kui 3 minutiga (minu praeguse alamõõdulise mootoriga pereuniversaaliga just nii juhtub, kui sinna taha siduda 1500 kg). :oops:

Vaatasin, et ma pole kirjutanud teema algusesse oma kasutustingimusi: 50 % maantee, 45% kruusatee ja viimased 5 jagunevad ilmselt pooleks märja heinamaa ja metsaaluse vahel. Vähemalt seni olen oma pereuniversaaliga neid asju niimoodi ajanud (ja oma kaubalifti nii heinamaalt kui metsaalusest välja tirima pidanud).

Postitatud: K Juul 29, 2009 9:11 am
Postitas Ints
Sa oled enda omast 50 kiloga nõus loobuma ?
Uups.Minu viga.Y61 on tõesti hinnaklassist väljas. :oops:
50Kiloga ma enda omast kohe kindlasti ei loobu. :)

Postitatud: K Juul 29, 2009 9:16 am
Postitas Ints
Veduri valikul pead kindlasti arvestama ka veduri massiga.Mul ei ole hetkel kohe LE vastav punkt meeles,aga näiteks NIVA suguse kerge autoga sa 2 tonnise massiga treilerit vedada ilmselt ei tohi.Kellel konkreetne info olemas,las parandab/täiendab mind.