1. leht 2-st
ENSV aegne teedekaart
Postitatud: T Mai 12, 2009 3:16 pm
Postitas paevaline
Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Re: ENSV aegne teedekaart
Postitatud: T Mai 12, 2009 3:55 pm
Postitas Landy
paevaline kirjutas:Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Kui vanu sa silmas pead? Ilmselt pead silmas enne 1970a. välja antuid.
Mul mõned kaheksakümendate lõpu omad on.
Samas on ju kõik endised teed ka praegusaegsetel kaartidel kenasti olemas.
Re: ENSV aegne teedekaart
Postitatud: T Mai 12, 2009 4:09 pm
Postitas paevaline
Landy kirjutas:paevaline kirjutas:Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Kui vanu sa silmas pead? Ilmselt pead silmas enne 1970a. välja antuid.
Mul mõned kaheksakümendate lõpu omad on.
Samas on ju kõik endised teed ka praegusaegsetel kaartidel kenasti olemas.
70'ndad oleksid ehk ideaalsed.
Praeguste peal on küll teed ehk olemas, kuid neid on liialt palju

Postitatud: T Mai 12, 2009 11:07 pm
Postitas kraut
Veneaegsed laiatarbekaardid on reeglina nii ebatäpsed, et nendega ei ole sellise marsruudiplaneeringu kontekstis midagi peale hakata. Teisalt - suurem teede sirgemaksehitamine käis Eestis 1960ndatel aastatel. Seega on hea jälgida vanade teede kulgemist sellele eelneva perioodi kaartidelt. Kõige lahedam on seigelda Maa-ameti veebis kuvatavate ajalooliste kaartide järgi. Suur osa Eestit on seal kaetud sõjaeelse EV kaitseväe kaardiga. Seal, kus seda kaarti valmis ei jõutud teha, kuvatakse sõjajärgset punaarmee kaarti.
Postitatud: K Mai 13, 2009 9:42 am
Postitas paevaline
Päris huvitavaid asju näeb vanadelt kaartidelt

Enamuses peaks näiteks Pärnu-Tallinn sõidetav olma mööda vanu teid.
Alates ääsmäelt on tiba raske, kuna see suur trass rajati vägagi sirgelt ja lähedale vanale teele.
Kas keegi teab, kus näiteks Paides oli lennuväli
Väga huvitavad kaardid.
Postitatud: K Mai 13, 2009 10:33 am
Postitas Madis
paevaline kirjutas:
Kas keegi teab, kus näiteks Paides oli lennuväli
Kas pead silmas Nurmsi lennuvälja?
Postitatud: K Mai 13, 2009 11:05 am
Postitas paevaline
Seda ei olnud seal kirjas.
Vaid, et Lennuväli.
Kaardi järgi Joodi suvilate rajooni ja (vist endise) piimakombinaadi vahel.
Postitatud: K Mai 13, 2009 11:40 pm
Postitas pilgrems
eal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.Kui just ots teisepoole linna ei ulatu. Ja siis oleks ta pidanud minema risti üle Pärnu tänava
Postitatud: K Mai 13, 2009 11:44 pm
Postitas pilgrems
seal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.
Postitatud: N Mai 14, 2009 8:39 am
Postitas paevaline
pilgrems kirjutas:eal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.Kui just ots teisepoole linna ei ulatu. Ja siis oleks ta pidanud minema risti üle Pärnu tänava

Noh egas Kihnugi lennuväli just 737'etele pole.
Ning ennem II Maailmasõda polnudki ju teab kui suuri lennukeid.
Postitatud: N Mai 14, 2009 4:01 pm
Postitas paevaline
Laupäeval proovib siis Pärnust Tallinna sõita mööda vana-maanteed Ääsmäe viaduktini.
Postitatud: R Mai 15, 2009 2:26 am
Postitas Myrgel
Kui on soov nõuka aegset teede paigutust teada saada, siis tuleks piiluda sõjaväekaartide poole. Tsiviilkaartidesse oli KGB karmil käsul kohustuslik veaprotsent sisse lisatud. Seda kõikjal suures liidus. Need kes omal ajal nende kaartidega matkasid teavad väga hästi millist vaeva orienteerumisega pidi nägema. Kui sul tee ikka valele poole jõge on joonistatud ja sa selle tõttu mitmekümnekilomeetrise ringi pead tegema, pole ikka väga lõbus.
Eesmärk oli vaenlaste spioonidele liiklemine suurel Venemaal võimalikult raskeks teha. See, et vene inimene ise ära eksib oli ebaoluline kõrvalnähtus. Mäletan, et emaga käisime jalgsimatkadel kasutades selleks eestiaegse kaardi fotokoopiaid. Seal ei olnud mitte ainult teed (mis tol ajal olemas olid) õiges kohas, vaid ka talud peale joonistatud.
Urmas
Postitatud: R Mai 15, 2009 5:42 am
Postitas paevaline
Navigatsioonil ei võtagi aluseks NSVL kaarti.
Trajektoori panin paika võrreldes ennesõjaaegseid kaarte praegusega.
Teed on enamjaolt ehk alles, kuid märgitud peene halli jutina. Seda märkasin jah, et vene kaartidel on asukohad tiba nihkes.
Postitatud: R Juun 12, 2009 9:39 am
Postitas säinas
väga huvitav kaart oli esimene uue vabariigi aegne maantee atlas. seal oli väga palju teid punktiirina peal, mida veel tänagi ainult loodusest leida võib. hilisematest atlastest kanti nad välitööde käigus maha. ka regio esimeses atlases oli omamoodi huvitavat infot.
maaameti lehel on väljas ka mullakaart. näiteks rabamatkadel olen selle järgi ööbimiskohti planeerinud. st mullakaart näitab pinnase niiskusreziimi paremini kui miski muu.
kuna eelistan matkadel paberkaarti ja kompassi, olen miksinud ise kaardi kokku endale sobivatest fotodest ja vektorkihtidest. metsikutes kohtades on suhteliselt hea kombinatsioon vene sõjaväe 25 000 + maaameti 10 000 vektor. vahel lisan mullastiku või trükin mullakaardi eraldi.
Postitatud: R Juun 12, 2009 6:01 pm
Postitas 414 AVM
Kui huvi, siis mu vanematel on Eesti-aegne maanteede atlas mahapildistatuna olemas (liimitud papist alustele). Kui keegi kopimisest huvitatud, siis kaks eksemplari mulle ja oleme tasa

.