ENSV aegne teedekaart
Moderaatorid: hulkur, Moderators
ENSV aegne teedekaart
Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: ENSV aegne teedekaart
Kui vanu sa silmas pead? Ilmselt pead silmas enne 1970a. välja antuid.paevaline kirjutas:Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Mul mõned kaheksakümendate lõpu omad on.
Samas on ju kõik endised teed ka praegusaegsetel kaartidel kenasti olemas.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: ENSV aegne teedekaart
70'ndad oleksid ehk ideaalsed.Landy kirjutas:Kui vanu sa silmas pead? Ilmselt pead silmas enne 1970a. välja antuid.paevaline kirjutas:Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Mul mõned kaheksakümendate lõpu omad on.
Samas on ju kõik endised teed ka praegusaegsetel kaartidel kenasti olemas.
Praeguste peal on küll teed ehk olemas, kuid neid on liialt palju

Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
Veneaegsed laiatarbekaardid on reeglina nii ebatäpsed, et nendega ei ole sellise marsruudiplaneeringu kontekstis midagi peale hakata. Teisalt - suurem teede sirgemaksehitamine käis Eestis 1960ndatel aastatel. Seega on hea jälgida vanade teede kulgemist sellele eelneva perioodi kaartidelt. Kõige lahedam on seigelda Maa-ameti veebis kuvatavate ajalooliste kaartide järgi. Suur osa Eestit on seal kaetud sõjaeelse EV kaitseväe kaardiga. Seal, kus seda kaarti valmis ei jõutud teha, kuvatakse sõjajärgset punaarmee kaarti.
Päris huvitavaid asju näeb vanadelt kaartidelt 
Enamuses peaks näiteks Pärnu-Tallinn sõidetav olma mööda vanu teid.
Alates ääsmäelt on tiba raske, kuna see suur trass rajati vägagi sirgelt ja lähedale vanale teele.
Kas keegi teab, kus näiteks Paides oli lennuväli
Väga huvitavad kaardid.

Enamuses peaks näiteks Pärnu-Tallinn sõidetav olma mööda vanu teid.
Alates ääsmäelt on tiba raske, kuna see suur trass rajati vägagi sirgelt ja lähedale vanale teele.
Kas keegi teab, kus näiteks Paides oli lennuväli

Väga huvitavad kaardid.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
Seda ei olnud seal kirjas.
Vaid, et Lennuväli.
Kaardi järgi Joodi suvilate rajooni ja (vist endise) piimakombinaadi vahel.
Vaid, et Lennuväli.
Kaardi järgi Joodi suvilate rajooni ja (vist endise) piimakombinaadi vahel.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
pilgrems kirjutas:eal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.Kui just ots teisepoole linna ei ulatu. Ja siis oleks ta pidanud minema risti üle Pärnu tänava

Noh egas Kihnugi lennuväli just 737'etele pole.
Ning ennem II Maailmasõda polnudki ju teab kui suuri lennukeid.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
Laupäeval proovib siis Pärnust Tallinna sõita mööda vana-maanteed Ääsmäe viaduktini.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
Kui on soov nõuka aegset teede paigutust teada saada, siis tuleks piiluda sõjaväekaartide poole. Tsiviilkaartidesse oli KGB karmil käsul kohustuslik veaprotsent sisse lisatud. Seda kõikjal suures liidus. Need kes omal ajal nende kaartidega matkasid teavad väga hästi millist vaeva orienteerumisega pidi nägema. Kui sul tee ikka valele poole jõge on joonistatud ja sa selle tõttu mitmekümnekilomeetrise ringi pead tegema, pole ikka väga lõbus.
Eesmärk oli vaenlaste spioonidele liiklemine suurel Venemaal võimalikult raskeks teha. See, et vene inimene ise ära eksib oli ebaoluline kõrvalnähtus. Mäletan, et emaga käisime jalgsimatkadel kasutades selleks eestiaegse kaardi fotokoopiaid. Seal ei olnud mitte ainult teed (mis tol ajal olemas olid) õiges kohas, vaid ka talud peale joonistatud.
Urmas
Eesmärk oli vaenlaste spioonidele liiklemine suurel Venemaal võimalikult raskeks teha. See, et vene inimene ise ära eksib oli ebaoluline kõrvalnähtus. Mäletan, et emaga käisime jalgsimatkadel kasutades selleks eestiaegse kaardi fotokoopiaid. Seal ei olnud mitte ainult teed (mis tol ajal olemas olid) õiges kohas, vaid ka talud peale joonistatud.
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Navigatsioonil ei võtagi aluseks NSVL kaarti.
Trajektoori panin paika võrreldes ennesõjaaegseid kaarte praegusega.
Teed on enamjaolt ehk alles, kuid märgitud peene halli jutina. Seda märkasin jah, et vene kaartidel on asukohad tiba nihkes.
Trajektoori panin paika võrreldes ennesõjaaegseid kaarte praegusega.
Teed on enamjaolt ehk alles, kuid märgitud peene halli jutina. Seda märkasin jah, et vene kaartidel on asukohad tiba nihkes.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
www.kolhethi.ee
väga huvitav kaart oli esimene uue vabariigi aegne maantee atlas. seal oli väga palju teid punktiirina peal, mida veel tänagi ainult loodusest leida võib. hilisematest atlastest kanti nad välitööde käigus maha. ka regio esimeses atlases oli omamoodi huvitavat infot.
maaameti lehel on väljas ka mullakaart. näiteks rabamatkadel olen selle järgi ööbimiskohti planeerinud. st mullakaart näitab pinnase niiskusreziimi paremini kui miski muu.
kuna eelistan matkadel paberkaarti ja kompassi, olen miksinud ise kaardi kokku endale sobivatest fotodest ja vektorkihtidest. metsikutes kohtades on suhteliselt hea kombinatsioon vene sõjaväe 25 000 + maaameti 10 000 vektor. vahel lisan mullastiku või trükin mullakaardi eraldi.
maaameti lehel on väljas ka mullakaart. näiteks rabamatkadel olen selle järgi ööbimiskohti planeerinud. st mullakaart näitab pinnase niiskusreziimi paremini kui miski muu.
kuna eelistan matkadel paberkaarti ja kompassi, olen miksinud ise kaardi kokku endale sobivatest fotodest ja vektorkihtidest. metsikutes kohtades on suhteliselt hea kombinatsioon vene sõjaväe 25 000 + maaameti 10 000 vektor. vahel lisan mullastiku või trükin mullakaardi eraldi.
Kui huvi, siis mu vanematel on Eesti-aegne maanteede atlas mahapildistatuna olemas (liimitud papist alustele). Kui keegi kopimisest huvitatud, siis kaks eksemplari mulle ja oleme tasa
.

Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex