ENSV aegne teedekaart

Mured, mõtteavaldused ja ideed seoses erinevate elektroonilise navigeerimise vahenditega - GPS, PC (ok Mac ka), PDA, erinevad tarkvaralahendused jms. Samuti võib siia postitada ka teemasid mis puudutavad erinevaid metsaskasutatavaid sidevahendeid (VHF, UHF, PMR, CB jm.). Oodatud EI OLE teemad oma kraami kiitmiseks ärilisel eesmärgil!

Moderaatorid: hulkur, Moderators

Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

ENSV aegne teedekaart

Postitus Postitas paevaline »

Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: ENSV aegne teedekaart

Postitus Postitas Landy »

paevaline kirjutas:Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Kui vanu sa silmas pead? Ilmselt pead silmas enne 1970a. välja antuid.
Mul mõned kaheksakümendate lõpu omad on.

Samas on ju kõik endised teed ka praegusaegsetel kaartidel kenasti olemas.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

Re: ENSV aegne teedekaart

Postitus Postitas paevaline »

Landy kirjutas:
paevaline kirjutas:Kas kellelgil on sellist kaarti.
Tekkis idee teha safari mööda kunagisi teid - ntx Tln-Prn või Tln-Trt jne.
Kui vanu sa silmas pead? Ilmselt pead silmas enne 1970a. välja antuid.
Mul mõned kaheksakümendate lõpu omad on.

Samas on ju kõik endised teed ka praegusaegsetel kaartidel kenasti olemas.
70'ndad oleksid ehk ideaalsed.
Praeguste peal on küll teed ehk olemas, kuid neid on liialt palju :)
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
kraut
Rookie
Postitusi: 6
Liitunud: N Mär 19, 2009 9:25 pm

Postitus Postitas kraut »

Veneaegsed laiatarbekaardid on reeglina nii ebatäpsed, et nendega ei ole sellise marsruudiplaneeringu kontekstis midagi peale hakata. Teisalt - suurem teede sirgemaksehitamine käis Eestis 1960ndatel aastatel. Seega on hea jälgida vanade teede kulgemist sellele eelneva perioodi kaartidelt. Kõige lahedam on seigelda Maa-ameti veebis kuvatavate ajalooliste kaartide järgi. Suur osa Eestit on seal kaetud sõjaeelse EV kaitseväe kaardiga. Seal, kus seda kaarti valmis ei jõutud teha, kuvatakse sõjajärgset punaarmee kaarti.
Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

Postitus Postitas paevaline »

Päris huvitavaid asju näeb vanadelt kaartidelt :)
Enamuses peaks näiteks Pärnu-Tallinn sõidetav olma mööda vanu teid.
Alates ääsmäelt on tiba raske, kuna see suur trass rajati vägagi sirgelt ja lähedale vanale teele.

Kas keegi teab, kus näiteks Paides oli lennuväli :wink:
Väga huvitavad kaardid.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

paevaline kirjutas: Kas keegi teab, kus näiteks Paides oli lennuväli
Kas pead silmas Nurmsi lennuvälja?
TR3 BHC
Madis 5115033
Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

Postitus Postitas paevaline »

Seda ei olnud seal kirjas.
Vaid, et Lennuväli.
Kaardi järgi Joodi suvilate rajooni ja (vist endise) piimakombinaadi vahel.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 749
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

eal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.Kui just ots teisepoole linna ei ulatu. Ja siis oleks ta pidanud minema risti üle Pärnu tänava
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
pilgrems
Rock Crawler
Postitusi: 749
Liitunud: P Apr 08, 2007 4:12 pm
Asukoht: põllul&metsas

Postitus Postitas pilgrems »

seal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.
Päris mitu vedavat ratast.
5249634
Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

Postitus Postitas paevaline »

pilgrems kirjutas:eal on praegu üks sirge aga nii lühike et ükski lennuk küll maanduma ei mahu.Kui just ots teisepoole linna ei ulatu. Ja siis oleks ta pidanud minema risti üle Pärnu tänava
:)
Noh egas Kihnugi lennuväli just 737'etele pole.
Ning ennem II Maailmasõda polnudki ju teab kui suuri lennukeid.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

Postitus Postitas paevaline »

Laupäeval proovib siis Pärnust Tallinna sõita mööda vana-maanteed Ääsmäe viaduktini.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
Kasutaja avatar
Myrgel
Rock Crawler
Postitusi: 707
Liitunud: K Mai 17, 2006 11:08 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Myrgel »

Kui on soov nõuka aegset teede paigutust teada saada, siis tuleks piiluda sõjaväekaartide poole. Tsiviilkaartidesse oli KGB karmil käsul kohustuslik veaprotsent sisse lisatud. Seda kõikjal suures liidus. Need kes omal ajal nende kaartidega matkasid teavad väga hästi millist vaeva orienteerumisega pidi nägema. Kui sul tee ikka valele poole jõge on joonistatud ja sa selle tõttu mitmekümnekilomeetrise ringi pead tegema, pole ikka väga lõbus.

Eesmärk oli vaenlaste spioonidele liiklemine suurel Venemaal võimalikult raskeks teha. See, et vene inimene ise ära eksib oli ebaoluline kõrvalnähtus. Mäletan, et emaga käisime jalgsimatkadel kasutades selleks eestiaegse kaardi fotokoopiaid. Seal ei olnud mitte ainult teed (mis tol ajal olemas olid) õiges kohas, vaid ka talud peale joonistatud.

Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
Kasutaja avatar
paevaline
Fitting 38"
Postitusi: 347
Liitunud: T Mär 21, 2006 6:21 am
Asukoht: Made in U.S.S.R.

Postitus Postitas paevaline »

Navigatsioonil ei võtagi aluseks NSVL kaarti.
Trajektoori panin paika võrreldes ennesõjaaegseid kaarte praegusega.
Teed on enamjaolt ehk alles, kuid märgitud peene halli jutina. Seda märkasin jah, et vene kaartidel on asukohad tiba nihkes.
Tükike Gruusiat Pärnus
www.kolhethi.ee
Kasutaja avatar
säinas
Fitting 38"
Postitusi: 294
Liitunud: T Mär 31, 2009 6:13 pm
Asukoht: Maramaa

Postitus Postitas säinas »

väga huvitav kaart oli esimene uue vabariigi aegne maantee atlas. seal oli väga palju teid punktiirina peal, mida veel tänagi ainult loodusest leida võib. hilisematest atlastest kanti nad välitööde käigus maha. ka regio esimeses atlases oli omamoodi huvitavat infot.
maaameti lehel on väljas ka mullakaart. näiteks rabamatkadel olen selle järgi ööbimiskohti planeerinud. st mullakaart näitab pinnase niiskusreziimi paremini kui miski muu.
kuna eelistan matkadel paberkaarti ja kompassi, olen miksinud ise kaardi kokku endale sobivatest fotodest ja vektorkihtidest. metsikutes kohtades on suhteliselt hea kombinatsioon vene sõjaväe 25 000 + maaameti 10 000 vektor. vahel lisan mullastiku või trükin mullakaardi eraldi.
Kasutaja avatar
414 AVM
Rock Crawler
Postitusi: 637
Liitunud: K Aug 23, 2006 10:58 am
Asukoht: Nõmme

Postitus Postitas 414 AVM »

Kui huvi, siis mu vanematel on Eesti-aegne maanteede atlas mahapildistatuna olemas (liimitud papist alustele). Kui keegi kopimisest huvitatud, siis kaks eksemplari mulle ja oleme tasa :wink: .
Uku Velbri +372 56 48 43 78
Isuzu D-Max 2,5 TwinTDi Double Cab LSX AT'16
Isuzu D-Max 3,0 TD Double Cab LSX AT '08. Ex
Isuzu D-Max 3,0 TD Space Cab LS AT'05. Ex
Vasta

Mine “Elektrooniline navigeerimine, IT ja side”