Vene päritolu maastikuvõimeliste autode head ja vead.
Moderaator: Moderators
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
Vene päritolu maastikuvõimeliste autode head ja vead.
Tunnen ühe võimaliku variandina huvi metsas ja poris retsimise autona NIVA nimelise riistapuu soetamise vastu. Olen mingil määral tutvunud ka NIVAde valmistamise üle 30 aastase kuulsusrikka ajalooga. Minupoolsed mõned tähelepanekud :
* nagu aru saan sildade poole pealt erilisi arenguid ei toimunud
* kusagil 90-ndate teisel poolel tekkis pritsungiga mootor ja 5 käiguline kast. Nagu olen lugenud - need võrreldes algusaegadega ikkagi positiivne areng.
* Nivad on suhteliselt roostealtid. Tihtipeale mida uuemad, seda rohkem roostet ....
* vanemate mudelite sisu on ilusam.
Mis aastakäike eelistada ?
Üks loogika ütleks, et mida uuem, seda parem - kas ka NIVAde puhul ?
EDIT : Mis vahe on mudelitel 2121,21213,21214 ?
* nagu aru saan sildade poole pealt erilisi arenguid ei toimunud
* kusagil 90-ndate teisel poolel tekkis pritsungiga mootor ja 5 käiguline kast. Nagu olen lugenud - need võrreldes algusaegadega ikkagi positiivne areng.
* Nivad on suhteliselt roostealtid. Tihtipeale mida uuemad, seda rohkem roostet ....
* vanemate mudelite sisu on ilusam.
Mis aastakäike eelistada ?
Üks loogika ütleks, et mida uuem, seda parem - kas ka NIVAde puhul ?
EDIT : Mis vahe on mudelitel 2121,21213,21214 ?
Viimati muutis insener007, P Mär 29, 2009 9:08 pm, muudetud 2 korda kokku.
Chero
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 1740
- Liitunud: P Okt 26, 2008 8:09 pm
- Asukoht: Vääna
- Kontakt:
Aga miks mitte Samurai või midagi sarnast?Nagu siit foorumist lugeda on siis millegi pärast Niva ei kõlba edasiarendusteks.
Väljaminekud kasvavad, et järele jõuda sissetulekutele....
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
http://www.rgb.ee
53449661 Kert
Team Linnamehed
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Kulla insener007!
1)Kas sul on piisavlt vaba aega ja raha, et Nivat ülal pida?
2)Palun loe minu varasemad Niva teemalised postitused siin Foorumis läbi, seal on paljud sinu küsimised korduvalt läbi nämmutatud.
Kuna kordamine on tarkuse ema, siis nämmutan veelkord tarkuseterad üle.
*Kerest
Niva näol on tegu maailma esimese kandevkerel pühineva maasturiga.
Kered on Nival väga roostealtid. Reeglina pehastuvad esmalt tagaluuk ja ninaosa e. kere muutub pehmeks. Uksed ja kuugid on sel autol aga väga kallid ja uuest peast lääne autodega samas hinnaklassis.
Nival on sisuliselt kaks keret vana(lühikese luugiga) ja uus (pika luugiga)
Heas seisus vanama tüübi kere on reeglina vastupidavam. Eriti tasub vältida ühekaskümnedate esimse poole autosid (NLiidu lagunemise järel tehtuid) need on kõige õudsama tootmis- ja koostekvaliteediga.
Siit ka esimene reegel- Kere on KÕIGE tähtsma asi selle auto juures. Kõik muu väib ostetaval autol läbi olla, aga kere peab tugev ja roostevaba olema!
*Veermk ja käiguosa
*Neljakäiguline käigukast on üsna pommikindel kuid 5-käiguline tuleks kohe koost lahti võtta ning kontrollida kas kaasasündinud tüüpviga viienda käiguga (millest Ardi siin kirjutanud on) on kõrvaldatud või mitte.
Vahekast eikannat pidevat ja sihtostrabelist lammutamist ja kardab lööke kividelt
Veermik on õrn, reeglina kipuvad tagasillad kõveraks painduma (sisuliselt pigendatud LADA tagsild.) Liiga suur rehv tapab kiiresti ka difrid (mis on tava Ziguli alt) ning poolteljed ära (sama peend kui LADA sillas, kuid pikemad). Ka võib esisild mootori küljest lahti murduda.
Tüüpvaeks on kõikvõimalike kummipukside ja patjade (mida on näiteks esisillas omajagu) kiire pragunemine ja purunemine.
Kui plaan safaldilt maha keerata tuleb KOHE alustada kõikvõimlike varraste ja nende kinnituste tugevdamisega.
*Mootorid:
Toodetud 1,3, 1,5 1,6 ja 1,7 karburaatoriga bensukaid(odavad osta ja vahetada) pIgem osta tuksis mootori ja korras kerega auto.
Lisaks kaks erinevat 1,7 pritsega bensiinimootorit. (neileon jupid kallid ja tuleks osta korras mootor)
Toodetud on ka kolme erineva diislemootoriga. Neid on Eestis vaid mõnikümmend.
Pritsega mootor äkilisem ja he kui on töökorras. Mittetöötava pritsega hulga rohkem peavalu kui nöökiva karburaatoriga.
*Elekter
2121 puhul lihtne, teiste puhul juba natuke keerukam. Põhiveaks on liiga madal asetsev generaator. Seega kulub harlju palju. Geneka maha võtmine on paras keberniit, kun Niva mootor asub ühes auto servas, mitte kekskel.
Lisaks esineb vigu vananud laadimis releega.
*Salong
2121 puhul tuleb kohe rool ja istmed välja vista. Asenda rool 2107 või uuema niva omaga ja paene normaalsed Lääne istmed. Ka soovitan panna rullikutega turvavööd. Need kõik tegvused on su mugavuse, ohutuse ning tervise huvides. Väga altid on sel autol purunema tagumised külgmised plastikpaneelid.
21213/14
Istmed on küll inimlikumad,kuid konstruktsioonilise veaga ja seljatoed kipuvaf pooleks murduma. Palstikapneelid, uksepolstrid ja armatuur kipuvad rohkem kolisema ja nagisema kui vanal mudelil
Esilagu kõik.
1)Kas sul on piisavlt vaba aega ja raha, et Nivat ülal pida?
2)Palun loe minu varasemad Niva teemalised postitused siin Foorumis läbi, seal on paljud sinu küsimised korduvalt läbi nämmutatud.
Kuna kordamine on tarkuse ema, siis nämmutan veelkord tarkuseterad üle.
*Kerest
Niva näol on tegu maailma esimese kandevkerel pühineva maasturiga.
Kered on Nival väga roostealtid. Reeglina pehastuvad esmalt tagaluuk ja ninaosa e. kere muutub pehmeks. Uksed ja kuugid on sel autol aga väga kallid ja uuest peast lääne autodega samas hinnaklassis.
Nival on sisuliselt kaks keret vana(lühikese luugiga) ja uus (pika luugiga)
Heas seisus vanama tüübi kere on reeglina vastupidavam. Eriti tasub vältida ühekaskümnedate esimse poole autosid (NLiidu lagunemise järel tehtuid) need on kõige õudsama tootmis- ja koostekvaliteediga.
Siit ka esimene reegel- Kere on KÕIGE tähtsma asi selle auto juures. Kõik muu väib ostetaval autol läbi olla, aga kere peab tugev ja roostevaba olema!
*Veermk ja käiguosa
*Neljakäiguline käigukast on üsna pommikindel kuid 5-käiguline tuleks kohe koost lahti võtta ning kontrollida kas kaasasündinud tüüpviga viienda käiguga (millest Ardi siin kirjutanud on) on kõrvaldatud või mitte.
Vahekast eikannat pidevat ja sihtostrabelist lammutamist ja kardab lööke kividelt
Veermik on õrn, reeglina kipuvad tagasillad kõveraks painduma (sisuliselt pigendatud LADA tagsild.) Liiga suur rehv tapab kiiresti ka difrid (mis on tava Ziguli alt) ning poolteljed ära (sama peend kui LADA sillas, kuid pikemad). Ka võib esisild mootori küljest lahti murduda.
Tüüpvaeks on kõikvõimalike kummipukside ja patjade (mida on näiteks esisillas omajagu) kiire pragunemine ja purunemine.
Kui plaan safaldilt maha keerata tuleb KOHE alustada kõikvõimlike varraste ja nende kinnituste tugevdamisega.
*Mootorid:
Toodetud 1,3, 1,5 1,6 ja 1,7 karburaatoriga bensukaid(odavad osta ja vahetada) pIgem osta tuksis mootori ja korras kerega auto.
Lisaks kaks erinevat 1,7 pritsega bensiinimootorit. (neileon jupid kallid ja tuleks osta korras mootor)
Toodetud on ka kolme erineva diislemootoriga. Neid on Eestis vaid mõnikümmend.
Pritsega mootor äkilisem ja he kui on töökorras. Mittetöötava pritsega hulga rohkem peavalu kui nöökiva karburaatoriga.
*Elekter
2121 puhul lihtne, teiste puhul juba natuke keerukam. Põhiveaks on liiga madal asetsev generaator. Seega kulub harlju palju. Geneka maha võtmine on paras keberniit, kun Niva mootor asub ühes auto servas, mitte kekskel.
Lisaks esineb vigu vananud laadimis releega.
*Salong
2121 puhul tuleb kohe rool ja istmed välja vista. Asenda rool 2107 või uuema niva omaga ja paene normaalsed Lääne istmed. Ka soovitan panna rullikutega turvavööd. Need kõik tegvused on su mugavuse, ohutuse ning tervise huvides. Väga altid on sel autol purunema tagumised külgmised plastikpaneelid.
21213/14
Istmed on küll inimlikumad,kuid konstruktsioonilise veaga ja seljatoed kipuvaf pooleks murduma. Palstikapneelid, uksepolstrid ja armatuur kipuvad rohkem kolisema ja nagisema kui vanal mudelil
Esilagu kõik.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
Aitäh, Landy.
Eks ma seda Niva osakonda siin ikka lappasin ka.
Ei kavatse Nivat miskil moel modima hakata. Eesmärk on temaga ainult maal natuke küla vahel ja metsas ringi sõita. kuna erilisi ekstreemsusi pole plaanis harrastada, siis ei kujuta ka erilisi kulutusi ülalpidamisele ette. Leiutama ja koinima ei viitsi küll teda mitte hakata.
Kuna pragune Jeebu on tore küll, aga maanteel ehk 4- (võrreldes mingi premium klassi sõiduautoga) ja maastikul mitte rohkem kui 4- (võrreldes tõsiste metsaautodega) - siis hakkab mõte ikka sinnapoole liikuma, et peab ikkagi 2 erinevat autot olema. Kuna ikkagi hädatarvidus mingi kõrgendatud läbimisvõimega suksu järgi on, kerkis ühe võimaliku mõttena üles Niva soetamine. Olin Niva roolis esimest korda ehk 25 a tagasi ja ka nüüd paar proovisõitu teinud. Minu hetkelisteks vajadusteks tarvilikud sõiduomadused ja läbivus piisavad.
Ainus küsilause, mis õhku jääb on lagunemisega seoses olevad võimalikud jamad.
Alternatiive maasturile on muidugi veel. Jubedalt meeldib mulle (välimuse ja mälestuste poolest) sanitarka - uaazik, aga sellega pole juba ligi 25 a otsesemat kokkupuudet olnud.
Eks ma seda Niva osakonda siin ikka lappasin ka.
Ei kavatse Nivat miskil moel modima hakata. Eesmärk on temaga ainult maal natuke küla vahel ja metsas ringi sõita. kuna erilisi ekstreemsusi pole plaanis harrastada, siis ei kujuta ka erilisi kulutusi ülalpidamisele ette. Leiutama ja koinima ei viitsi küll teda mitte hakata.
Kuna pragune Jeebu on tore küll, aga maanteel ehk 4- (võrreldes mingi premium klassi sõiduautoga) ja maastikul mitte rohkem kui 4- (võrreldes tõsiste metsaautodega) - siis hakkab mõte ikka sinnapoole liikuma, et peab ikkagi 2 erinevat autot olema. Kuna ikkagi hädatarvidus mingi kõrgendatud läbimisvõimega suksu järgi on, kerkis ühe võimaliku mõttena üles Niva soetamine. Olin Niva roolis esimest korda ehk 25 a tagasi ja ka nüüd paar proovisõitu teinud. Minu hetkelisteks vajadusteks tarvilikud sõiduomadused ja läbivus piisavad.
Ainus küsilause, mis õhku jääb on lagunemisega seoses olevad võimalikud jamad.
Alternatiive maasturile on muidugi veel. Jubedalt meeldib mulle (välimuse ja mälestuste poolest) sanitarka - uaazik, aga sellega pole juba ligi 25 a otsesemat kokkupuudet olnud.
Chero
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Selleks, et Niva lagunema hakkaks ei pea temagi isegi mingeid ekstreemsusi tegema. Ainuüksi talle pilgu heitmiset kukuvad tal tükid küljest ära. Kõiksugu kummidetailid on juba mõni nädal peale külge panekut samasugused nagu 15 a. vanal lääne autol.
Minul oli ta mitu aasta igpäevasõiduautoks linnas ja isegi siin ilma pikka aega metsas käimata pudenes tal (ka uusi) tükke küljest pidevalt.
Iga päev tuli mingi uus kolin või krigin juurde, mille põhjuse üle tuli hakata pead murdma. Oleksin pidanud lausa kalendrisse ristikesi tegema kui mõnel päeval ühtegi uut muret poleks tekkinud.
Selle autol on AIULT kolm head omadust- oma klassi suurim pakiruum, talvel soe salong ja meeltu tagasilla käik. PUNKT. Kõik ülejäänu on miinusmärgiga.
Minu meelest on sellel autol mõtetult suur kütusekulu te, võimekust arvestades.
Ütlen ausalt maanteel ja metsas liiklemiseks on mugavamaid autosid.
Võta mõni lääne diisel, mis sama palju kütet joob ja oled õnnelikum.
Kahjuks jõusidn selle järeldusni alles peale kolme aastat pidamist ja pidevat raha sisse matmist.
Niva on auto inimesele, kes sellega kogu aeg viitsib ja tahab jännata või on tal kustumatu retro ihalus.
Minul oli ta mitu aasta igpäevasõiduautoks linnas ja isegi siin ilma pikka aega metsas käimata pudenes tal (ka uusi) tükke küljest pidevalt.
Iga päev tuli mingi uus kolin või krigin juurde, mille põhjuse üle tuli hakata pead murdma. Oleksin pidanud lausa kalendrisse ristikesi tegema kui mõnel päeval ühtegi uut muret poleks tekkinud.
Selle autol on AIULT kolm head omadust- oma klassi suurim pakiruum, talvel soe salong ja meeltu tagasilla käik. PUNKT. Kõik ülejäänu on miinusmärgiga.
Minu meelest on sellel autol mõtetult suur kütusekulu te, võimekust arvestades.
Ütlen ausalt maanteel ja metsas liiklemiseks on mugavamaid autosid.
Võta mõni lääne diisel, mis sama palju kütet joob ja oled õnnelikum.
Kahjuks jõusidn selle järeldusni alles peale kolme aastat pidamist ja pidevat raha sisse matmist.
Niva on auto inimesele, kes sellega kogu aeg viitsib ja tahab jännata või on tal kustumatu retro ihalus.
Viimati muutis Landy, P Mär 29, 2009 6:04 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Alex
- Fitting 38"
- Postitusi: 318
- Liitunud: T Nov 23, 2004 7:41 pm
- Asukoht: Pealinna külje all
- Kontakt:
Laguneb ja jupid on küll odavad aga ilma erilise kvaliteedita.Kui 25 aasta tagusest kogemusest räägid, siis ilmselt pead silmas Antsu masinat.Ka mina nostalgiaga soetasin ca 6aastat tagasi uuema tüübilise, ehitasin ta üles ja ...pettusin kõvasti, sest loodetud tulemust oli võimatu saavutada(selleks oleks pidanud vist täitsa uue asja ehitama).Kõik uuema aja kummi sisaldavad komponendid olid täielik saast.Tolmukatted pragunesid kahe kuuga(auto lihtsalt seisis hoovis), kummi puksidega polnud suurt paremad lood.Läbivus oli küll korraliku rehviga parem aga...mootor(võimalik, et see oli konkreetse 1,7 viga oli nende rehvidega väga jõuetu)Metsas võis muidu sõita küll kui see ei asunud kaugema.Maantee sõit oli ikka jube piin.
Aga samas oli jube rõõm kui ta ära osteti
Kui tahad lihtsalt kodu ligidal kärutamiseks, siis isegi selleks ei soovita...ennem juba mõni uaz vms. aga otsus on muidugi sinu!
Landy on ülejäänud juba öelnud...peaaegu kõik on tõsi.
Aga samas oli jube rõõm kui ta ära osteti

Kui tahad lihtsalt kodu ligidal kärutamiseks, siis isegi selleks ei soovita...ennem juba mõni uaz vms. aga otsus on muidugi sinu!
Landy on ülejäänud juba öelnud...peaaegu kõik on tõsi.
KVF 750...Jõhker Jõud , Uaz 3962 Sanitarka Viis null123 kuus seitse
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
Läheb küll NIVA teemast välja, aga - mida arvate :
UAZ 39099 (UAZ VAN
) , 1998 a, läbisõit 17 000 km, sõidukorras, ülevaatus puudub, vähesel määral roostet.
Plaan teda igatahes vaatama minna.
Igatahes sellese kerega riistapuust juba lapsest saati unistanud !
Selle NIVA plaani unustan nii negatiivsete kommentaaride peale ära.
UAZ 39099 (UAZ VAN

Plaan teda igatahes vaatama minna.
Igatahes sellese kerega riistapuust juba lapsest saati unistanud !
Selle NIVA plaani unustan nii negatiivsete kommentaaride peale ära.
Chero
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Niva ei ole isenest halba auto (idee ise on väga progressiivne), aga valel maal, vale tehnoloogiga alusel ja võimatu kavaliteediga juppidest koostatud. Hea, et ostu ideest loobusid.insener007 kirjutas:Selle NIVA plaani unustan nii negatiivsete kommentaaride peale ära.
Viimati muutis Landy, P Mär 29, 2009 8:35 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Et selline http://www.avtolegion.com/uaz/39099/
buss siis plaanis?
Saan aru, et küstusekulu ja sõidumugavus ei ole siinkohal ostjale määravad?
buss siis plaanis?
Saan aru, et küstusekulu ja sõidumugavus ei ole siinkohal ostjale määravad?
Viimati muutis Landy, P Mär 29, 2009 8:35 pm, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm
-
- Mudder
- Postitusi: 58
- Liitunud: E Veebr 11, 2008 2:21 pm
- Asukoht: Lõuna-Eesti metsade vahel, Õhne kaldal
'insener007 kirjutas:Aitäh, Landy.
Eks ma seda Niva osakonda siin ikka lappasin ka.
Ei kavatse Nivat miskil moel modima hakata. Eesmärk on temaga ainult maal natuke küla vahel ja metsas ringi sõita. kuna erilisi ekstreemsusi pole plaanis harrastada, siis ei kujuta ka erilisi kulutusi ülalpidamisele ette. Leiutama ja koinima ei viitsi küll teda mitte hakata.
Kuna pragune Jeebu on tore küll, aga maanteel ehk 4- (võrreldes mingi premium klassi sõiduautoga) ja maastikul mitte rohkem kui 4- (võrreldes tõsiste metsaautodega) - siis hakkab mõte ikka sinnapoole liikuma, et peab ikkagi 2 erinevat autot olema. Kuna ikkagi hädatarvidus mingi kõrgendatud läbimisvõimega suksu järgi on, kerkis ühe võimaliku mõttena üles Niva soetamine. Olin Niva roolis esimest korda ehk 25 a tagasi ja ka nüüd paar proovisõitu teinud. Minu hetkelisteks vajadusteks tarvilikud sõiduomadused ja läbivus piisavad.
Ainus küsilause, mis õhku jääb on lagunemisega seoses olevad võimalikud jamad.
Alternatiive maasturile on muidugi veel. Jubedalt meeldib mulle (välimuse ja mälestuste poolest) sanitarka - uaazik, aga sellega pole juba ligi 25 a otsesemat kokkupuudet olnud.
vaidleks natu vastu sellel teemal, kuna mul on juba kaks kuud niva käin sellega tööl ja peale tööd metsas metsloomadele sööta viimas. ei ole peale esimest pilku laiali vajunud ja ühtegi juppi küljest pole veel kukkunud, ja sõidan siiamaani, ja pole ka hätta jäänud sissejäämise suhtes.... mina arvan et kui oma autot tunda , tema rehve ja vedamist, ei tasu mudassse ronida kui see on katusebu... iga mees teab oma autost rohkem kui naisest... ja see aitab igast olukorrast välja...
ei tahtnud sin solvata landy.. ääää pikk viha pea
-
- Fitting 44"
- Postitusi: 450
- Liitunud: N Dets 04, 2008 2:23 pm