1. leht 1-st

Vitara siduritrossi vahetus

Postitatud: T Mär 10, 2009 10:05 pm
Postitas MikkM
Hola kõigile asjalikele!

Nimelt plaanis reede ära vahetada siduri tross oma vitaral (5D,1.6 16V 71KW 1997)

Äkki keegi on selle läbi teinud ja oskab öelda mulle, ega seal mingeid imelike situatsioone ette ei tule ?

Või on mingeid nippe,trikke mida teadma peaks?

Või on hoopis mingi kindel süsteem kuidas seda tehakse?

Ise mõtlesin et mõlemast otsast lahti ja samamoodi uus asemele, aga elu näitab et reeglina nii lihtsalt asjad ei käi :lol:


Põhimõtteliselt korvi küljest sai täna lahti tehtud ja kuni selle kohani kust salongi läheb lahti tehtud.


Siin kohal oleks huvi teada kuidas saada teada kõige täpsemat pingutus asendit ? Sellesmõttes, et sidur ei libiseks jne...

Keegi tark rääkis et tuleb 4-5 käik panna, gaasi suruda ja sidur järsult lahti lasta, kui kohe välja sureb siis on hea, kui mitte siis libiseb, kui tõsi see on ?


Tervitades
Mikk

Re: Vitara siduritrossi vahetus

Postitatud: T Mär 10, 2009 11:12 pm
Postitas a1
MikkM kirjutas:Äkki keegi on selle läbi teinud ja oskab öelda mulle, ega seal mingeid imelike situatsioone ette ei tule ?
Kõige suurem probleem on tross kabiinis pedaali külge saada. Sealtpoolt on ilmselt mõistlik alustada.
Minu jaoks oli väike üllatusmoment ka kõhuall, uue trossi kinnitus oli vindiga ja see ei tahtnud esimese hooga minna vana trosse kummimuhvi kohale - pisike lisajõud aitas. Tähele peaks panema, kuskohast tross kulgeb, et ei jääks kollektori, roolivõimu rihma või muu kahtlase koha vastu. Kuna vana tilbendas vabalt, siis pidin ise nuputama.

Vaata ka siia

Re: Vitara siduritrossi vahetus

Postitatud: L Mär 21, 2009 6:59 pm
Postitas MikkM
a1 kirjutas:
MikkM kirjutas:Äkki keegi on selle läbi teinud ja oskab öelda mulle, ega seal mingeid imelike situatsioone ette ei tule ?
Kõige suurem probleem on tross kabiinis pedaali külge saada. Sealtpoolt on ilmselt mõistlik alustada.
Minu jaoks oli väike üllatusmoment ka kõhuall, uue trossi kinnitus oli vindiga ja see ei tahtnud esimese hooga minna vana trosse kummimuhvi kohale - pisike lisajõud aitas. Tähele peaks panema, kuskohast tross kulgeb, et ei jääks kollektori, roolivõimu rihma või muu kahtlase koha vastu. Kuna vana tilbendas vabalt, siis pidin ise nuputama.

Vaata ka siia
Tänud, vahetus läks nagu lepase reega kokku 10 minutit vast 8)

Sai ilusti täpselt pingutatud ka, ei libisenud ega midagi, käigud nagu hüppasid kohe ise sisse :D

Täna sai tiiru metsas käidud ja vööni lumes sumbatud, kõik kena, siis sai 30 minutit ühte audit sikutatud ja ennäe imet, jälle käikudega mingi jama.

Kui mootor käib siis esimest käiku enam sisse ei saa :( :x

Täpselt selline tunne nagu tross venib välja :lol: aga see pole vist tõenäoline...

Postitatud: P Mär 22, 2009 12:35 am
Postitas srock
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=15940 Seal Samurai trossist juttu ,vedelast pedaalist ja tihkest trossist.

Re: Vitara siduritrossi vahetus

Postitatud: P Mär 22, 2009 9:12 am
Postitas MahviaDeTyrk
MikkM kirjutas: Siin kohal oleks huvi teada kuidas saada teada kõige täpsemat pingutus asendit ? Sellesmõttes, et sidur ei libiseks jne...

Keegi tark rääkis et tuleb 4-5 käik panna, gaasi suruda ja sidur järsult lahti lasta, kui kohe välja sureb siis on hea, kui mitte siis libiseb, kui tõsi see on ?
:hail küll on hea, et maailmas ikka tarku jagub :bang:

Re: Vitara siduritrossi vahetus

Postitatud: P Mär 22, 2009 9:22 am
Postitas jr
MikkM kirjutas: Siin kohal oleks huvi teada kuidas saada teada kõige täpsemat pingutus asendit ? Sellesmõttes, et sidur ei libiseks jne...

Keegi tark rääkis et tuleb 4-5 käik panna, gaasi suruda ja sidur järsult lahti lasta, kui kohe välja sureb siis on hea, kui mitte siis libiseb, kui tõsi see on ?
Tervitades
Mikk
Siduri käpale peab jääma kerge vabalõtk. Trossi päris pingesse ei tohi jätta. Vabalõtk on ilmselt Suzuki remondimanualis kirjas, aga intuitiivselt võiks jätta lõtku 1-3mm.

Postitatud: P Mär 22, 2009 9:45 am
Postitas tiitv
Huvitav, kust need geniaalsed siduri libisemise kontrolli meetodid küll välja mõtleb?

Ühele tuttavale soovitati just hiljuti kontrollida siduri libisemist järgmiselt:
1. kiirus umbes 100 km/h
2. sidur alla ja 4. käik sisse
3. gaas põhja
4. sidur järsult üles
Kui kohe pöördeid alla tõmbab, siis on hea, kui mitte, siis libiseb
:rpg
Kas käik ei lähe sisse ka topeltsiduri ja vahegaasiga?

Postitatud: P Mär 22, 2009 3:55 pm
Postitas MikkM
tiitv kirjutas: Kas käik ei lähe sisse ka topeltsiduri ja vahegaasiga?
Ei, tundub et mul ongi see "vedela pedaali" sündroom, täna jäi siduri(pedaali)käik ikka kuidagi väga lühikeseks, max 3 cm...