Liiklusohutus(kampaaniad)
Moderaator: Moderators
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17414
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Liiklusohutus(kampaaniad)
Lugesin EPL-ist järjekordset juttu ära leierdatud Ussisoo teemal, kuid enam, kui antud lugu köitis mu tähelepanu üks asjalik kommentaar, millest siinkohal väljavõtte teen:
Miks meil nii palju liiklusõnnetusi juhtub?? Minu vastus sellele küsimusele on lihtne: liiga vähe verd liiklusohutuskampaaniates. Meie Maanteeameti kampaaniad on nagu mingi ninnu-nännu mis sobib pigem lasteaialastele. Kui ei usu vaadake:
Meie http://www.youtube.com/watch?v=0x94T2KR4uk
versus UK http://www.youtube.com/watch?v=FS5f73EHRhA
Milline tekitab teis rohkem emotsioone? Igatahes mitte see laagna tee oma. Pange Youtube'i otsingusse "road saftey advert" ja vaadake kuidas mujal maailmas liiklusohutuse kampaaniaid tehakse. Nende kõrval on Maanteameti koduvideod mahavisatud raha.
Kommentaatoril on ses osas kindlati õigus, sest kui vaadata:
http://www.youtube.com/watch?v=23xr3JF- ... re=related
siis meie omadel on veel pikk tee käia.
Kulutatakse miljoneid volikutele ja platitele, kus on mingid arusaamatud udukogud või tingmärgid ja siis loodetakse, et PÕMMPEADELE, kes 90% avariidest põhjustavad see sõnum kohale jõuab.
Miks meil nii palju liiklusõnnetusi juhtub?? Minu vastus sellele küsimusele on lihtne: liiga vähe verd liiklusohutuskampaaniates. Meie Maanteeameti kampaaniad on nagu mingi ninnu-nännu mis sobib pigem lasteaialastele. Kui ei usu vaadake:
Meie http://www.youtube.com/watch?v=0x94T2KR4uk
versus UK http://www.youtube.com/watch?v=FS5f73EHRhA
Milline tekitab teis rohkem emotsioone? Igatahes mitte see laagna tee oma. Pange Youtube'i otsingusse "road saftey advert" ja vaadake kuidas mujal maailmas liiklusohutuse kampaaniaid tehakse. Nende kõrval on Maanteameti koduvideod mahavisatud raha.
Kommentaatoril on ses osas kindlati õigus, sest kui vaadata:
http://www.youtube.com/watch?v=23xr3JF- ... re=related
siis meie omadel on veel pikk tee käia.
Kulutatakse miljoneid volikutele ja platitele, kus on mingid arusaamatud udukogud või tingmärgid ja siis loodetakse, et PÕMMPEADELE, kes 90% avariidest põhjustavad see sõnum kohale jõuab.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Miks magistraalidel palju õnnetusi juhtub? Vastus on lihtsamast lihtne. Teed ei ole turvalised. Me ei ole 18 aasta jooksul suutnud välja ehitada oma kolme põhimagistraali. Kes on lõunapool käinud teavad, et seal on suudetud neljarealisi teid rajada läbi mägede ja üle orgude. Stardipositsioon oli meil postsovjeetlikel maadel sama. Meil ei suudeta lagedal maal mõndasada kilomeetrit maha laotada. Näiteks mingi aeg tagasi oli veel suur skandaal, et eurorahad ei laekunud ja Tartu mnt ehitus venis veel viis aastat kuna mingi ministeeriumi sekretär unustas mingid paberid oma sahtlisse. Kui nüüd võtta kütuseaksiis mis vabariigi aja algusest makstud ja mis peaks minema teedeehitusse, siis selle raha eest oleks saanud kõik need teed valmis. Kahjuks ei ole kõik raha läinud sihtotstarbesse.
Kui ei ole võimalik kõike korraga välja ehitada, siis tehku kasvõi möödasõidutaskud nagu Soomes. Tehku midagigi. Ainus mida tehakse, on tähelepanu eemale juhtimine. Kellele? Meile autojuhtidele. Üks kurioosum tuli meelde, kus mingi maanteameti muhv põhjendas miks pole Tartu mnt agarasti ehitatud. Tema jutu järgi pold statistiliselt liiklustihedus seal suur. Et ööpäeva keskmine on nii ja nii palju. Kui mina reede õhtul viiekümneautose kolonni taga sõidan ja elektronmängu oma autoga mängin, kas mind lohutab see, et kell neli öösel sõidab sama lõigu peal paar autot minutis? Järjekordne statistikaga mängimine.
Käisin oma töö tõttu ka ise Ussisoos kohapeal. Seal ei old tegemist ei möödasõidu, libeda tee ega valesti valitud sõidukiirusega. Suure tõenäosusega oli algaja juhi tähelepanu lihtsalt hetkeks millegile muule suunatud ja auto sõitis omasoodu vastassuunda. Mis kampaania sa teed siin? Iga inimene teab, et Tartu mnt on surm väga lähedal ja tähelepanu peab kogu 110% olema. Oleks piire vahel ja neli rida, poleks sellist asja juhtunud. Aga ükski asjapulk ei lähe sul meediasse ja ütle, "Jah, oleme siin seda teeehitust veeretanud ühest sahtlist teise. Vaatan, et vist ikka peab välja ehitama, kahju, et ennem neid laipu aru ei saanud. Olen aru saanud oma vigadest ja astun tagasi." Jaa jaa. Kuna rahval lühike mälu, siis tuletan meelde, et peale järjekordset laibakuhja maksis Maanteamet aasta lõpus oma töötajatele hiigelkoguse raha preemiaks - hea tehtud töö eest!
Urmas
Kui ei ole võimalik kõike korraga välja ehitada, siis tehku kasvõi möödasõidutaskud nagu Soomes. Tehku midagigi. Ainus mida tehakse, on tähelepanu eemale juhtimine. Kellele? Meile autojuhtidele. Üks kurioosum tuli meelde, kus mingi maanteameti muhv põhjendas miks pole Tartu mnt agarasti ehitatud. Tema jutu järgi pold statistiliselt liiklustihedus seal suur. Et ööpäeva keskmine on nii ja nii palju. Kui mina reede õhtul viiekümneautose kolonni taga sõidan ja elektronmängu oma autoga mängin, kas mind lohutab see, et kell neli öösel sõidab sama lõigu peal paar autot minutis? Järjekordne statistikaga mängimine.
Käisin oma töö tõttu ka ise Ussisoos kohapeal. Seal ei old tegemist ei möödasõidu, libeda tee ega valesti valitud sõidukiirusega. Suure tõenäosusega oli algaja juhi tähelepanu lihtsalt hetkeks millegile muule suunatud ja auto sõitis omasoodu vastassuunda. Mis kampaania sa teed siin? Iga inimene teab, et Tartu mnt on surm väga lähedal ja tähelepanu peab kogu 110% olema. Oleks piire vahel ja neli rida, poleks sellist asja juhtunud. Aga ükski asjapulk ei lähe sul meediasse ja ütle, "Jah, oleme siin seda teeehitust veeretanud ühest sahtlist teise. Vaatan, et vist ikka peab välja ehitama, kahju, et ennem neid laipu aru ei saanud. Olen aru saanud oma vigadest ja astun tagasi." Jaa jaa. Kuna rahval lühike mälu, siis tuletan meelde, et peale järjekordset laibakuhja maksis Maanteamet aasta lõpus oma töötajatele hiigelkoguse raha preemiaks - hea tehtud töö eest!
Urmas
Toyota Land Cruiser LJ70 TR2
www.myrgel.com
www.myrgel.com
Kui vahest satub liiklus õnnetusse mõni 60+ kodanik,siis põhiline jutt on;ma olen 40 aastat sõitnud ja pole ühtegi avariid teinud.
No krt.selliste omaarust proffide pärast on nii mõnedki korrad ekstreemi saanud.
Endal ametlik paber mis lubab liigelda olnud 16 aastat.
Selle ajaga ise tekitanud või osalenud paarikümnes avariis.Keegi pole minu pärast haigla ravi vajanud,korra ise kiirabiga sõita saanud.Paar masinat olen mahakandmisele sõitnud.
Mõistus tuli koju alles peale teise masina mahakandmist,kümmekond aastat tagasi.Sellegi poolest on aeg ajalt tunne,et õppida on veel palju.
Igal aastal kui algab talv(koos lumega),veedan päevakese mõnel suuremal kinnisel platsil ja tuletan meelde talviseid sõidu võtteid.
Kes autokoolidega rohkem tuttav,võiks vastata ühele küsimusele mis pikalt piinanud.
Kas noortele juhtidele räägitakse ka elementaarsest füüsikast.Kui pisike linna masin ainult juhiga jõuab veel ennast möödasõidul kiirendada,siis sama masin viis inimest sees,ei ole enam sama nobe.Natuke naljakas ja ka ohtlik on vahest vaadata kuidas pisike mikroauto teeb möödasõitu.
No krt.selliste omaarust proffide pärast on nii mõnedki korrad ekstreemi saanud.
Endal ametlik paber mis lubab liigelda olnud 16 aastat.
Selle ajaga ise tekitanud või osalenud paarikümnes avariis.Keegi pole minu pärast haigla ravi vajanud,korra ise kiirabiga sõita saanud.Paar masinat olen mahakandmisele sõitnud.
Mõistus tuli koju alles peale teise masina mahakandmist,kümmekond aastat tagasi.Sellegi poolest on aeg ajalt tunne,et õppida on veel palju.
Igal aastal kui algab talv(koos lumega),veedan päevakese mõnel suuremal kinnisel platsil ja tuletan meelde talviseid sõidu võtteid.
Kes autokoolidega rohkem tuttav,võiks vastata ühele küsimusele mis pikalt piinanud.
Kas noortele juhtidele räägitakse ka elementaarsest füüsikast.Kui pisike linna masin ainult juhiga jõuab veel ennast möödasõidul kiirendada,siis sama masin viis inimest sees,ei ole enam sama nobe.Natuke naljakas ja ka ohtlik on vahest vaadata kuidas pisike mikroauto teeb möödasõitu.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
Sa püha püss... kas sa sõidad 10-30 000 aastas, nagu keskmine eestlane või siis 500 000, et selline avariide kogus?yanekk kirjutas: Endal ametlik paber mis lubab liigelda olnud 16 aastat.
Selle ajaga ise tekitanud või osalenud paarikümnes avariis.
Aga teemasse ka: Asjalik liiklusohutuskampaania oleks, kui panna surmaga lõppenud kohtadesse vastav märk püsti. "Siin 4 laipa". Sõida nagu surnuaias ja ehk siis mõtled enne, kui mingi liiklusidiootsuse teed.
Kas on teada, mitu inimest on kõneksoleval maanteel hukkunud viimase 20 aasta jooksul? Ja palju on inimesi viga saanud ning avariisid üldse olnud?
Politsei on kohal käinud vist kaheksal korral,enamuses lihtsad pleki mõlkimised.Enda süül oli viimane avarii aastal 1999.sirr kirjutas:Sa püha püss... kas sa sõidad 10-30 000 aastas, nagu keskmine eestlane või siis 500 000, et selline avaridie kogus?yanekk kirjutas: Endal ametlik paber mis lubab liigelda olnud 16 aastat.
Selle ajaga ise tekitanud või osalenud paarikümnes avariis.
Hetkel aastane läbisõit kolme masina peale on ~50 tuhat.
Pakun autoremondi teenust Haapsalus.
kindlast on sellist statistikat võimalik leida.kui panna iga hukkunu kohta märk,siis vist liiklusmärgid tuleks ära korjata,kuna neid hukkunute omasi tuleks liigagi palju 

Viimati muutis hans, P Veebr 01, 2009 1:52 pm, muudetud 1 kord kokku.
Irv, satun jälle sulle oponeerima, aga...Ercos kirjutas:Miks magistraalidel palju õnnetusi juhtub? Vastus on lihtsamast lihtne. Teed ei ole turvalised. Me ei ole 18 aasta jooksul suutnud välja ehitada oma kolme põhimagistraali. Kes on lõunapool käinud teavad, et seal on suudetud neljarealisi teid rajada läbi mägede ja

Mismoodi saab tee olla ebaturvaline? Mismoodi saab siin foorumis keegi selgitada, et TEE OLI NII SITT ET JUHTUS LIIKLUSÕNNETUS??? Kui ollakse harjunud sõitma teedeta????
LE kohustab valima sõidukiirust ja -võtteid vastavalt teeoludele, enda ja auto võimetele, üldisele liiklussituatsioonile jne jne. Muidugi annab seda sätet ka kuritarvitada süüdistamiseks, kui midagi juhtunud on, aga siiski, kulub ära vist meelde tuletada.
Minge sõitke ntx Nordkappi. Siis tulge tagasi ja hakake seletama, et Eesti liikluse häda on ohtlikud TEED.
"Meie, eestlaste häda on selles, et lolle on palju." Ütles seda vist Saamuel oma internetimultikas.
Süüdistada nelja aastaaega ja rahvusvahelist imperialismi kõiges, k.a. kehvas liikluskultuuris on muidugi mugav, aga maotu, kui peeglisse ka veel tahta vaadata. Mina küll Eesti TEID ei karda sõita. Eesti juhte kardan küll. Loomulikult üllatab vahel mõnes kohas libe või midagi muud, kõike välistada ei saa, aga piltlikult öeldes kõlab see siiski nagu pohmellis viina kvaliteedi süüdistamine.
tegime pulli, aitab
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17414
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Tanielil õigus. Sõitke veidi aega mõnes kõrge liikluskultuuriga riigis ja tulge siis koju tagasi. Eismestel päevadel peale naasmist ei saad ekuidagi aru, miks suur osa kaasliiklejaid on mõistuse koju kloroformi sisse unustanud ja käituvad kui poolerused või teid lausa meeleheitlikult tappa üritavad.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Hansuga nõus. Olen pea 5 aastat lube teinud, st 16 algaja jne nüüd siis ABCD lubadel kirjas ja varsti tahan sinna ka E tähe saada. Ainsad millega selle viie kooli- ja eksamiaastaga linnast välja aeti oli veomasin ja buss ning sedagi esimesel korral nn tunnetuse saamiseks. Üldiselt panevad koolid rõhku seadustes ettenähtud normidele. Ehk sõidu peab selgeks sama 40x25 minutiga ja selle aja jooksul ei ole otstarveks noort juhti maanteel sõidutada, eriti kui seda eksamil ei nõuta. Noorte tase on äärmiselt erinev, mõni saab sõitmisega hakkama, aga kukub eksamil näpuka pärast läbi, teine läbib eksami, aga absoluutselt sõita ei oska. Seega algab kõik ikkagi kasvatusest- nii kodus, koolis, autokoolis ja kui reeglid on sellised nagu nad on, ei muutu ka midagi. Samas kui lubade saamise õppeperiood oleks poole pikem oleks vast liiklus ohtum ja algajad tunneks ennast kindlamini - kuid veavalt keegi lubade eest poole rohkem maksta tahaks...hans kirjutas:mingi põhjus on ka sellel,et õppesõitu tehakse enamus linnades.maanteel sõidetakse vähe.kui noor roheline polegi linnast välja saanud ja satub korraga TLN-Tartu mnt,siis pole seal miskit imestada.
Siinkohal esitaks küsimuse 4x4 siseringile - kas siinsed kasutajad saavad öelda, et nad teedel sõites eemaldavad enda autodelt oksatrossid, mis jalakäijatele kokkupõrke korral tõsiseid vigastusi võivad tekitada või eeldame, et meiega seda ei juhtu?
Muutus algab ikkagi meist endast ja vaevalt majandusraskustes vaevlev Aladin oma võlulambist välja ronib ja Eesti liikluskultuuri üle öö ohutuks muudab. Seega ette-, taha- ja ärapanemise asemel hoolitseks pigem enda ja oma perekonna eest ja loodame, et sellest aitab.
Vähemalt 8 aastat tagasi (kui ise autokoolis käisin), ei räägitud küll füüsikast auto kiirendamise osas. Küll räägiti aga kesktõmbekiirendusest kurvis ja pidurdusteekondade pikkusest.
Kindlasti räägiti ka sellest, et ka möödasõidul ei tohi kiirust ületada. Kui suurima lubatud kiirusega ei ole võimalik möödas sõita, ei tohiks möödasõitu alustada. Ja mulle räägiti vähemalt ka seda, et juht, kellest mööda sõidetakse, ei tohi kiirust lisada ega takistada kuidagi teisiti möödasõitu. Vot selle viimase rikkujatele tahaks küll suure ja raske esemega virutada.
Kuulnud-näinud viimastel aastatel autokooli lõpetanuid, on jäänud mulje, et liiklusviisakuse õpetamine on sootuks ära unustatud. Autokoolid raiuvad nagu rauda, et kui sõidad linnas spidomeetri järgi 50 km/h võid julgelt sõita teises reas, sest sõidad suurima lubatud kiirusega. See on puhas hülgemöla. Ega politsei ei mõõda ju spidomeerti näitu, vaid ikka tegelikku kiirust.
Näiteks vanema Foresteriga maanteel spido järgi 90 km/h sõites on tegelik kiirus hoopis 78 km/h! Sellest ei räägita autokoolides sõnagi. Linnas on suhe 50 / 42-43.
Kaugtulede kasutamise õpetamisest on asi ka kaugel. Tuled vahetatakse ära kilomeetrite kaugusel, kurvi tagant väljumise hetkel vilgutatakse, et miks mina pole juba lähituledel ümber läinud. Kaugtuled tuleb lähituledele ümber vahetada 300 m enne autode kohtumist. Selle asemel topitakse need üliodavad sinised ksenoonid ette, mis ainult pimestavad. Tulede omadusi mõjutab ju ennekõike reflektor või projektsiooni lääts, mitte pirn. 50 cm kõrgusel olevad tuled saavad valgustada kõige kaugemale 50 m, sest siis on 1% kaldega need. Seda nii halogeen kui ksenoon.
Aga kuni sõitu õpetavad inimesed, kelle peamiseks huviks on noorte neidude põlvede silitamine, ei ole üldse head tulemust loota.
Kindlasti räägiti ka sellest, et ka möödasõidul ei tohi kiirust ületada. Kui suurima lubatud kiirusega ei ole võimalik möödas sõita, ei tohiks möödasõitu alustada. Ja mulle räägiti vähemalt ka seda, et juht, kellest mööda sõidetakse, ei tohi kiirust lisada ega takistada kuidagi teisiti möödasõitu. Vot selle viimase rikkujatele tahaks küll suure ja raske esemega virutada.
Kuulnud-näinud viimastel aastatel autokooli lõpetanuid, on jäänud mulje, et liiklusviisakuse õpetamine on sootuks ära unustatud. Autokoolid raiuvad nagu rauda, et kui sõidad linnas spidomeetri järgi 50 km/h võid julgelt sõita teises reas, sest sõidad suurima lubatud kiirusega. See on puhas hülgemöla. Ega politsei ei mõõda ju spidomeerti näitu, vaid ikka tegelikku kiirust.
Näiteks vanema Foresteriga maanteel spido järgi 90 km/h sõites on tegelik kiirus hoopis 78 km/h! Sellest ei räägita autokoolides sõnagi. Linnas on suhe 50 / 42-43.
Kaugtulede kasutamise õpetamisest on asi ka kaugel. Tuled vahetatakse ära kilomeetrite kaugusel, kurvi tagant väljumise hetkel vilgutatakse, et miks mina pole juba lähituledel ümber läinud. Kaugtuled tuleb lähituledele ümber vahetada 300 m enne autode kohtumist. Selle asemel topitakse need üliodavad sinised ksenoonid ette, mis ainult pimestavad. Tulede omadusi mõjutab ju ennekõike reflektor või projektsiooni lääts, mitte pirn. 50 cm kõrgusel olevad tuled saavad valgustada kõige kaugemale 50 m, sest siis on 1% kaldega need. Seda nii halogeen kui ksenoon.
Aga kuni sõitu õpetavad inimesed, kelle peamiseks huviks on noorte neidude põlvede silitamine, ei ole üldse head tulemust loota.
- trc
- Truth, only truth
- Postitusi: 1124
- Liitunud: P Jaan 22, 2006 3:17 pm
- Asukoht: 59°26'5,13"N 24°56'15,08"E
- Kontakt:
Re: Liiklusohutus(kampaaniad)
Landy kirjutas:Lugesin EPL-ist järjekordset juttu ära leierdatud Ussisoo teemal, kuid enam, kui antud lugu köitis mu tähelepanu üks asjalik kommentaar, millest siinkohal väljavõtte teen:
Miks meil nii palju liiklusõnnetusi juhtub?? Minu vastus sellele küsimusele on lihtne: liiga vähe verd liiklusohutuskampaaniates.
Asjalik kommentaar? My arse… Selle loogika järgi peaks näitama teles võimalikult palju Dacia Logani, Trabandi jms si**ade autode reklaame - et siis inimesed ostavad päris autosid.
Meil on liiklusõnnetusi sellepärast palju et inimestel puudub elementaarne austus teiste liiklejate vastu. Suur (pangalaen actually) rahakott ja sellest tulenevalt suur ego. Hinnatakse üle võimeid ning sõiduolusid. Sen pituinen se. Jutt, et rohkem verd reklaamides asja parandaks on leebeltöeldes BS. Kampaania eesmärk on ikka inimesi mõtlema panna ja ma leian, et rohkem verd reklaamis, ei pane rohkem mõtlema kui ridade vahele jäetud pilt.
allkiri, 255 sümbolit
Giosk
tel.56661070
Giosk
tel.56661070
-
- Got ARB and Nitrous?
- Postitusi: 171
- Liitunud: T Apr 22, 2008 12:53 pm
- Asukoht: Tallinn ja Pärnu
Re: Liiklusohutus(kampaaniad)
Sen pituinen se. Ei muutatrc kirjutas: Meil on liiklusõnnetusi sellepärast palju et inimestel puudub elementaarne austus teiste liiklejate vastu. ... suur ego. Hinnatakse üle võimeid ning sõiduolusid. Sen pituinen se.

Jeep Grand Cherokee ZJ V8 5.2
Jeep Cherokee XJ
+372 5074010
Jeep Cherokee XJ
+372 5074010