1. leht 2-st
Alumiiniumi keevitamine
Postitatud: T Jaan 13, 2009 10:20 pm
Postitas tarmo
Hakkasin mina täna esimest korda elus alumiiniumi keevitama ja proovitüki peal tuli kõik väga hästi välja ka, aga jamad tekkisid siis kui päris asja kallale läksin.
Tegemist on Land Cruiseri difriluku ajami korpusega (elektrimootoriga ajam), mille küljest on üks kinnituskõrv ära murdunud.
Keevitus millegipärast seda üldse sulatada ei taha, kuigi kraapimise ja puhastamise järgi tundub, et on alumiinium küll. Viskab ainult pritsmeid ja kogu lugu.
Keevitamiseks kasutasin MIG/MAG aparaati, gaasina AGA argoon, traadiks 0,8-ne AL, teflonkõri, 0,8-ne AL jaoks mõeldud düüs.
Mis ma valesti teen või ongi mingi paha sulam?
Võrreldes sarnaste mõõtudega terase keevitusega - kas gaasi tuleks anda rohkem/vähem, voolu rohkem/vähem, traati rohkem/vähem?
Pilt ka detailist:

Postitatud: T Jaan 13, 2009 10:23 pm
Postitas Rax888
Võib-olla on see mingi "hitlerisitt"

Postitatud: T Jaan 13, 2009 10:41 pm
Postitas yanekk
Nii palju kui mina alu keevitusest aru olen saanud,siis igal sulamil on oma nipid ja vigurid kuidas keevitada.
Kas lihtsam poleks mõne spets alu keevitaja juurde minna.
Postitatud: T Jaan 13, 2009 10:43 pm
Postitas al
Ega see ilus öelda ei ole, aga üks neljast murdunud kõrgsurvepumba kõrvast (mille keevitaja vihaga nurka viskas), liimiti tagasi Loctite poiste antud vedelmetalliga. NB! ei olnud tavaline piimapoes müüdav kahekomponentne.
Pidama jäi.
edit: Sinu juhtumi puhul kontaktpind liimimiseks praktiliselt puudub.
Postitatud: K Jaan 14, 2009 12:22 am
Postitas hans
oled sa kindel.et see üldse alumiinium on.ja kas pinnad on korralikult puhtad.millise paksusega sul proovi keevitamise detail oli.kas voolu on piisavalt ja traadi etteanne paigas
Postitatud: K Jaan 14, 2009 7:52 am
Postitas rommi
Ma ka ei taha uskuda, et see mingi tavaline alumiinium on. Võid proovida enne keevitamist gaasiga kuumutada (ettevaatust tihenditega)
Ja lase ikka suure vooluga.
Postitatud: K Jaan 14, 2009 7:58 am
Postitas tarmo
Proovisin jah suht suure vooluga (ca 8.-9. jaotus 250A-st) ja traati keskmiselt. Mulle tundub ka, et see on mingi imelik sulam. Pinnad olid puhtad küll.
Soovitage AL keevitamise spetsialisti Tallinnas või ümbruses? Prooviks ikkagi enne, kui selle keemilise metalli meetodi juurde lähen.
Postitatud: K Jaan 14, 2009 10:09 am
Postitas Landy
Kunagi, kui mul oli vaja miskit imesulamit keevitada (kooslus tundmatu), siis soovitati Maardus endise keemiatehase territooriumil mnigit venkude firmat. Nimi oli kas "varun" vms.
Pidvat igasugu metallideg hakkam saama. Tõsi, see oli rohkem, kui 5 aastat tagasi.
Postitatud: K Jaan 14, 2009 10:15 am
Postitas jr
Igal sulamil omad nipid ja ja iga sulami jaoks omad elektroodid. Traat on selline universaal-nahaal asi, mis ei ole ei liha ega kala.
Postitatud: K Jaan 14, 2009 10:45 am
Postitas e.p.
Vabandan,et täiesti teemast välja kirjutan aga olen tihti mõelnud,et kas ei võiks olla üks selline alapeatükk,kus oleksid välja toodud kontaktid selliste ettevõtjate-meistrimeeste kohta,kes suudaksid kasuks olla 4x4 teemaga tegelemisel.
Ehk siis list nendest,kellel on eriseadmeid või oskavad midagi jube hästi ja ei ütle esimese vastusena "ei" kui lähed miski jabura treimismurega või legostunud alumiiniumdetailiga jne.
Praegu käivad need teemad küll läbi aga siis,kui vaja ja otsima hakkad,läheb ikka mitu aega ja vaeva,et miskit asjalikku leida suudad ...
Postitatud: K Jaan 14, 2009 10:58 am
Postitas MahviaDeTyrk
e.p. kirjutas:Vabandan,et täiesti teemast välja kirjutan aga olen tihti mõelnud,et kas ei võiks olla üks selline alapeatükk,kus oleksid välja toodud kontaktid selliste ettevõtjate-meistrimeeste kohta,kes suudaksid kasuks olla 4x4 teemaga tegelemisel.
Ehk siis list nendest,kellel on eriseadmeid või oskavad midagi jube hästi ja ei ütle esimese vastusena "ei" kui lähed miski jabura treimismurega või legostunud alumiiniumdetailiga jne.
Praegu käivad need teemad küll läbi aga siis,kui vaja ja otsima hakkad,läheb ikka mitu aega ja vaeva,et miskit asjalikku leida suudad ...
Aga on ju
http://forum.4x4.ee/viewforum.php?f=22
Postitatud: K Jaan 14, 2009 11:18 am
Postitas e.p.
ok, see jah ...
aga leia sealt nüüd näiteks alumiiniumi keevitaja Tartust või siis tore treial Tallinas

Postitatud: K Jaan 14, 2009 12:50 pm
Postitas pakane
tarmo kirjutas:Proovisin jah suht suure vooluga (ca 8.-9. jaotus 250A-st) ja traati keskmiselt. Mulle tundub ka, et see on mingi imelik sulam. Pinnad olid puhtad küll.
Soovitage AL keevitamise spetsialisti Tallinnas või ümbruses? Prooviks ikkagi enne, kui selle keemilise metalli meetodi juurde lähen.
Võta ühendust "Pesukaru" teise piloodiga e.Priiduga 5030171 Kuusalus. Temalt olen ma abi saanud alumiiniumi keevitamisel. Loodan, et õnnestub sinulgi abi saada.
Andres
Postitatud: K Jaan 14, 2009 1:42 pm
Postitas MahviaDeTyrk
e.p. kirjutas:ok, see jah ...
aga leia sealt nüüd näiteks alumiiniumi keevitaja Tartust või siis tore treial Tallinas

See kui ei ole võimalik sealt midagi leida - või seal sellist infot ei ole on juba foorumi kasutajate saamatus/lohakus/hoolimatus
Aga koht kui selline on siiskit et olemas
Kui hakata asju dubleerima läheb kõik ainult segasemaks
Postitatud: K Jaan 14, 2009 4:33 pm
Postitas 6likunn
tarmo kirjutas:Proovisin jah suht suure vooluga (ca 8.-9. jaotus 250A-st) ja traati keskmiselt. Mulle tundub ka, et see on mingi imelik sulam. Pinnad olid puhtad küll.
Soovitage AL keevitamise spetsialisti Tallinnas või ümbruses? Prooviks ikkagi enne, kui selle keemilise metalli meetodi juurde lähen.
Soovitaks Radikameister Vana-Pärnu mnt.... kontakt 56465227
