4Runner pumba tootlikkus

Moderaatorid: jr, Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

4Runner pumba tootlikkus

Postitus Postitas tarmo »

Oskab keegi öelda või juhatada kohta, kust ostsida Toyota 4Runner 3.0 bensiin roolivõimendi pumba tootlikkust? Ja ei teeks paha ka roolikarbi maht... Tänud!

Edit: Lisainfoks veel, et asja point on selles, et oleks enamvähem adekvaatselt võimalik välja arvutada assisteeriva hüdrosilindri maht.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Kui karbi mahu suudan veel ise välja mõõta ja arvutada, siis tootlikkusest ei tea paraku midagi.
Kui palju üldse tavaliselt sellise keskmises mõõdus maasturi roolivõimu pump suudab minutis läbi pumbata?
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4500
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

tarmo kirjutas:Kui palju üldse tavaliselt sellise keskmises mõõdus maasturi roolivõimu pump suudab minutis läbi pumbata?
2.5-3gpm
tartuoffroad.ee
5581340
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

MahviaDeTyrk kirjutas: 2.5-3gpm
Ehk siis meie mõistes 9.5-11.5 l/min.
Lapates vanu teemasid, siis hakkab silma ka, et ca 10-15 l/min.

Tänan, esialgu lähteandmed olemas siis (kui keegi just väga konkteetselt selle pumba kohta ei tea).
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

Niisiis, kui kedagi veel huvitab, siis tegin silindri mahu teada saamiseks järgmised arvutused.

Eeldusandmed (4Runneri/Land Cruiseri roolisüsteem):
* roolikarbi maht: ca 0,25 liitrit (enamvähem mõõtude järgi võetud)
* roolivõimendi pumba tootlikkus: ca 11 liitrit/minutis (arvatav)
* rataste ühest servast teise keeramise aeg: ca 2,5 sekundit (mõõtsin oma Länkari peal, tundus selline suht kiire kruttimine ja mõistlik aeg)
* hüdrosilindri käik: 200 mm

Vaja oli siis leida selle sama hüdrosilindri läbimõõt (D).

Selleks tuletasin valemi, kasutades lihtsat matemaatikat 8) ja tulemus oli selline:
D = sqrt(((11/60)*2.5-0.25)/(2*pi))*2

Täpsustuseks, et sqrt tähendab ruutjuurt ja pi väärtus on ca 3,14159

Vastus D = 0,364 dm ehk ca 36 mm.

Kui eeldusandmed õiged olid, siis mis arvate - kas ma võiks võtta pigem 30 mm sisemõõduga silindri või 40 mm? Viimane oleks selline universaalne ja väga levinud variant, aga võibolla jääb rool aeglaseks?
Kui panin näiteks roolikarbi mahuga puusse ja see on hoopis suurem ja pumba tootlikkus näiteks väiksem, siis võin veel eriti pigis olla hiljem.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

tarmo kirjutas: Kui eeldusandmed õiged olid, siis mis arvate - kas ma võiks võtta pigem 30 mm sisemõõduga silindri või 40 mm?
Saame kasutada toru 30,32,36 kui ka 40mm. Mulle tundub see 36mm siiski optimaalseim olevat. 30 selline kõrsik rohkem.
TR3 BHC
Madis 5115033
landmb
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 152
Liitunud: N Okt 19, 2006 8:25 pm

Postitus Postitas landmb »

Madis kirjutas:
tarmo kirjutas: Kui eeldusandmed õiged olid, siis mis arvate - kas ma võiks võtta pigem 30 mm sisemõõduga silindri või 40 mm?
Saame kasutada toru 30,32,36 kui ka 40mm. Mulle tundub see 36mm siiski optimaalseim olevat. 30 selline kõrsik rohkem.
Traktorite hüdrorool on enamasti max 25 mm silindri läbimõõduga.Ehk ärge minge lolliks oma matemaatikaga. A la GAZ 66 abisilinder on täiesti piisav.
Toyota Hilux
Land +3725066049
Kasutaja avatar
isakene
I know how to fix stuff
Postitusi: 1807
Liitunud: R Veebr 04, 2005 5:07 pm
Asukoht: L-Virumaa, Kadrina vald

Postitus Postitas isakene »

Silindri läbimõõt sõltub kahest asjast - kui suurt jõudu on tarvis ja kui kiiresti silinder liikuma peab. Esimene suurus sõltub rohkem pumba survest, teine pumba tootlikkusest. Võimsusest automootori puhul rääkima ilmselt ei pea. Kõige optimaalsem oleks valida silinder, mis maksimaalse läbimõõdu korral piisavalt kiiresti liikuda suudaks. Selleks tuleb arvutada pumba tootlikkusele vastav silindrimaht. Kui siis jõust puudu jääb on kaks võimalust - pumba surve või siis pumba tootlikkuse ja silindri läbimõõdu suurendamine. Nii lihtne ongi :)
Kasutaja avatar
tarmo
I live off from the mud
Postitusi: 5137
Liitunud: N Juul 01, 2004 1:04 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas tarmo »

landmb kirjutas: Traktorite hüdrorool on enamasti max 25 mm silindri läbimõõduga.Ehk ärge minge lolliks oma matemaatikaga. A la GAZ 66 abisilinder on täiesti piisav.
Missuguse traktori? Äkki see 25 mm on ikka kolvivarda jämedus sel juhul, mitte kolvi/silindri enda? Vastasel juhul oleks see tõesti kõrsik. Eriti täishüdro puhul.
isakesele aitäh juhendamast nii siin kui telefonis. Sain kinnitust oma teooriale, homme tellin Madiselt julla ära.
Tarmo Toom, off-the-road alates 2003
Vaba/TR1 2005-2009
TR3 2009-2015 (Mainor Team)
Suzuki KQ700 30"MT
LC200/V8 32"AT
tarmo@4x4.ee, 526 5874
Vasta

Mine “Toyota”